Nuuka miesystävä..

ärsyttää

Joka asiassa hänen täytyy miettiä, että "se maksaa!". Mitään ei voi ikinä tarjota, ei edes kahvikupillista, koska kahvikin on niin kallista.

Alkaa oikeasti kiehua, miksi omalle kohdalle osuu aina nämä nuukapellet. Onko näitä paljon muitakin vai onko itsellä täysin huono tuuri vain. Kyseessä on siis vakituisessa työssä oleva mies.

39

10053

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minun

      exä? Mettään meni kaikki..

    • tilipussi

      kysyn. Mahdatkos itse olla työssä vai eleletkös poikaystäväsi rahoilla? Mitäs , jos maksaisit itse kahvisi...ei tuu silloin sanomista. Ja KAHVIHAN on baarissa kallista.

      • N36.

        siipeilijä..


    • fcuk like a bunny

      Tämmöiset nimenomaan ottaa päähän, kun naiset valittaa että mies ei tarjoo/maksa. Onko se jumalauta vaikeeta maksaa ite, vai alammeko me miehet valittamaan kun naiset ei maksa meidän menoja. Toi on vanha käsitys että "mies tarjoaa". Eikös sillä pitäis tehdä vain vaikutus, ja nimen omaan ensimmäisiä vaikutuksia. Mutta jos on ollut suhteessa pitemmän aikaa, kumpikin maksaa itse omat menonsa ja kahvinsa. Tämä on toiminut kohdallani oikein hyvin. Kukaan ei elä minun siivellä, enkä minäkään.

      • M-80

        Olen aivan samaa mieltä kanssasi.


      • Tsädää

        Eihän tässä jutussa ole kyse mistään sukupuolisidonnaisesta asiasta! Tilanne on yhtä ärsyttävä, oli pihistelevä osapuoli mies tai nainen. Alkuperäinenhän käytti esimerkkinä kahvikupillista (1-2 euroa)! Kyllä minun mielestäni ihminen, joka pari- tai ystävyyssuhteessa erittelee jokaisen kahvikupin hinnan ettei vain tulisi "vahingossa tarjonneeksi" toiselle voi luonnehtia kitupiikiksi!

        Saituus on mielestäni yksi epämiellyttävimmistä luonteenpiirteistä ihmisessä. Usein kaupan päälle tulee vielä toinen mukava piirre: ahneus. Eli itse pidetään jokaisesta omasta eurosta kiinni, mutta hanakasti otetaan toisten tarjoamiset vastaan. Esim. porukalla baarissa tällaiset tyypit eivät ymmärrä, että ideana ei ole juoda muiden piikkiin, vaan että joskus voisi itsekin tajuta hakea muille juomat.


      • Wou-men

        Siivellä elämistä jos tarjoaa kahvin / drinksun? Tai useamman? Onneksi mun ei tarvi enää deittailla ketään tuollaista pihtaria (ex) joka ei ota huomioon naistaan, kyllä mulle ainakin tulee arvostettu olo jos mies haluaa hyvää hyvyyttään tarjota naisellensa juomista / ruokaa.Onneksi voi valita kenen kanssa deittaa ja kenen ei :) Pihtarit ainaki äkkiä mäkeen :)


    • kuulostaa

      Mäkin olen tapaillut jonkin sortin nuukailijaa. Itseen ja omiin tarpeisiinsa hän voi laittaa miten paljon vain rahaa, mutta kahvien tai esim lounaan tarjoaminen minulle ei kuulu hänen tapohinsa.
      Aivan kuin se olisi häneltä pois, että tekisi tuollaisen herrasmiehen eleen.
      Itse olen yrittänyt avata tyypiin silmiä tarjoamalla hänelle kahvit ja lounaat jne. Mutta eipä ole kummempia auttanut... tai oikeastaan, olen saanut kyydin kotiin muutaman kerra. Onhan tuokin jonkin sortin hyvä ele.
      Syntymäpäivätkin se unohti ja harmitteli sitä kuinka olisi halunnut järjestää jonkin kivan yllätyksen... Minun mielestäni niitä yllätyksiä voi järjestä muulloinkin kuin juuri syntymäpäivänä. Turha niistä on puhua jos ei tee mitään.
      Katson vielä hetken hänen touhuaan ja lopetan suhteen jos hän ei ala muuttua.

    • NN 23

      Niinpä. Siis kahvin tarjoaminen olisi mukava ele edes JOSKUS. Se ei kuitenkaan kenenkään rahapussia rasita, 1-2 e, ja toinen vai saada tästä hyvän mielen pitkäksi aikaa!

      Tiedän koska seurustelin aikanaan miehen kanssa joka ei voinut tehdä kanssani mitään koska se MAKSAA! En tarkoita, että hänen olisi tarvinnut maksaa MITÄÄN kulujani. Elämä vaan menee aika vaikeaksi kun ei voi käydä missään/harrastaa mitään - ei kahvilla, keilaamassa, elokuvissa tms. Mutta auta armias kun piti ostaa jotain uusia hifilaitteita, niin kyllähän sitä rahaa sitten löytyi! Miehellä oli vaan pakko olla useita satoja/tuhansia euroja tilillä "pientä pohjakassaa" jos tulee jokin "yllättävä meno" (markkinoille uusia hifilaitteita).

      Tätä aikaisempi seurustelukumppanini nyhti minulta kännykän kuorista vanhaa rahaa 100 mk (iso raha lukiolaiselle!). Ja eräästä piraatti cd:stä 20 mk, kaikesta oli siis maksettava (?!). Pidin tätä hieman outona, olinhan kuitenkin hänen tyttöystävä. En tarkoita että olisin halunnut tavarat ilmaiseksi, mutta nykyäänkin 16-17 e vanhoista kännykän kuorista kuulostaa kovalta hinnalta, 5-10 e olisi ollut ok.

      Nykyinen seurustelukumppani ei paljoa eroa edellisistä, mutta oikeastaan olen jo tottunut tähän piheilyyn. Lähes jokaisen kahvini, siiderini, ruoka-annokseni ym. olen ostanut itse. Lisäksi matkan pitkillä matkoilla bensoista AINA puolet. Suhteen aikana olen TAATUSTI ostanut meille enemmän ruokaa kuin hän. Mutta minkäs teet kun näitä pihejä aina tapaa :P

      Helpotti kun sai valitettua täällä :D

      • NN 23

        Pakko lisätä vielä, että ketuttaa kuulla ystävien kommentteja miehiensä rahankäytöstä:

        Ystävä 1: X:n kanssa oli aina helppo mennä sinne ja tänne, se aina makso kaiken ja sen kyydissä pääs jok a paikkaan...

        Ystävä 2: Sanoin X:lle että voitko ostaa mulle hameen? Se sano että "joo, kunhan se nyt ei oo mikään hirveen kallis.." (Ja Ystävä 2:n poikaystävä elelee intin päivärahoilla)

        Ystävä 3: "Mitä, jouduit maksaa kännykän kuorista 100 mk?" X:ltä sai aina kaikkea ilmaseks ja se osti mulle kaikkee...

        Että vähän piruiluttaa tämä meno ^^!!


      • alkuperäinen kirjoittaja
        NN 23 kirjoitti:

        Pakko lisätä vielä, että ketuttaa kuulla ystävien kommentteja miehiensä rahankäytöstä:

        Ystävä 1: X:n kanssa oli aina helppo mennä sinne ja tänne, se aina makso kaiken ja sen kyydissä pääs jok a paikkaan...

        Ystävä 2: Sanoin X:lle että voitko ostaa mulle hameen? Se sano että "joo, kunhan se nyt ei oo mikään hirveen kallis.." (Ja Ystävä 2:n poikaystävä elelee intin päivärahoilla)

        Ystävä 3: "Mitä, jouduit maksaa kännykän kuorista 100 mk?" X:ltä sai aina kaikkea ilmaseks ja se osti mulle kaikkee...

        Että vähän piruiluttaa tämä meno ^^!!

        En ole kenenkään siivellä eläjä, kyse oli siis vain kahvikupista/elokuvaillasta silloin tällöin.

        Elektroniikkaan riittää kyllä täälläkin hänellä aina rahaa, mutta ei mihinkään pieneenkään yllätykseen yms.

        Oikeastaan olen jo tottunut tähän, että jokaikisen asian joudun AINA itse maksamaan, joten luulempa jos hän joskus ehdottaisi tarjoamaan (esim sen kahvikupin) tuntuisi se jo hyväksikäytöltä.

        Mitään yhteistä tulevaisuutta en sen enempää näin nuukan ihmisen kanssa pysty edes harkitsemaan.


      • tyroneracer
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        En ole kenenkään siivellä eläjä, kyse oli siis vain kahvikupista/elokuvaillasta silloin tällöin.

        Elektroniikkaan riittää kyllä täälläkin hänellä aina rahaa, mutta ei mihinkään pieneenkään yllätykseen yms.

        Oikeastaan olen jo tottunut tähän, että jokaikisen asian joudun AINA itse maksamaan, joten luulempa jos hän joskus ehdottaisi tarjoamaan (esim sen kahvikupin) tuntuisi se jo hyväksikäytöltä.

        Mitään yhteistä tulevaisuutta en sen enempää näin nuukan ihmisen kanssa pysty edes harkitsemaan.

        "Oikeastaan olen jo tottunut tähän, että jokaikisen asian joudun AINA itse maksamaan"

        Niin. Kenenkä sitten pitäisi maksaa sun asiat ?


      • mies 78
        NN 23 kirjoitti:

        Pakko lisätä vielä, että ketuttaa kuulla ystävien kommentteja miehiensä rahankäytöstä:

        Ystävä 1: X:n kanssa oli aina helppo mennä sinne ja tänne, se aina makso kaiken ja sen kyydissä pääs jok a paikkaan...

        Ystävä 2: Sanoin X:lle että voitko ostaa mulle hameen? Se sano että "joo, kunhan se nyt ei oo mikään hirveen kallis.." (Ja Ystävä 2:n poikaystävä elelee intin päivärahoilla)

        Ystävä 3: "Mitä, jouduit maksaa kännykän kuorista 100 mk?" X:ltä sai aina kaikkea ilmaseks ja se osti mulle kaikkee...

        Että vähän piruiluttaa tämä meno ^^!!

        on kyllä ihan oma sanansakkin keksitty, se on nimittäin SIIPEILIJÄ!!!! tuon vielä ymmärtäis että tarjotaan vaikka vuorotellen toisillemme mutta että miehen pitäis aina tarjota ja ostaa naiselle kaikki on jo mun mielestä pelkkää hyväksikäyttöä.

        Itse en tarjoa yhdellekkään naistuttavuudelle baarissa edes paukkua jos se tulee tekeen tuttavuutta ja sanoo heti et tarjootko drinksun, kyllä sillon muijan osakkeet romahtaa mun silmissä.


    • kaikki nuukailijat

      Vaikka en todellakaan rikas oo mutta kyllä tarjoan aina ku mahdollista, varsinki jos neitokaisesta on kyse. Pinna katkee sellasiin nuukailijoihin prkl.

      • tyroneracer

        Olet liian tyhmä nähdäksesi että tuo "neitokainen" hyötyy sinusta taloudellisesti ja sallit sen tapahtuvan.


    • mielestä

      on kiusallista jos mies tarjoaa.. joskus on mies halunnut maksaa ravintolasas, joten olen otanut vain kupin kahvia enkä ruokaa, ettei olis tullut hyväksikäyttävä olo. ja etenkin jos mies on uusi tuttavuus, tarjoamisesta jää olo, että olis jotain velkaa tai että mies odottaa saavansa "jotain muuta" korvausta. eli parempi maksaa itse omat menonsa.

    • Calendula

      mieheen joka oli todella nuuka. Mihinkään ei voinut mennä koska se maksaa. Olisin siis itse maksanut omat menoni, mutta mies ei voinut lähteä mukaan, koska se maksaa. Mitään ei harrastanut paitsi lenkkeilyä isänsä vanhoilla lenkkareilla. Mitään ei ikinä ostanut, kirjoja, levyjä. Ruuankin suhteen oli nuuka ja siksi laiha kuin kukkakeppi. Valojakaan ei kesäaikaan saanut laittaa päälle. Kuitenkin vakituisessa työssä oleva mies.
      Hän myös valitti jos minä ostin OMILLA RAHOILLANI ITSELLENI jotain, että miten kehtaat tuhlata tuommoiseen.

    • jätä se penninvenyttäjä

      Nuuka äijä on vielä pahempi kuin juoppo!!!

    • m78..........

      toinen sitten, että muija saa yleensä maksaa, käyn töissä, mutta oon vähän velkaantunut, käytän rahoja vähän liiankin huolettomasti, ei hyvä tämäkään.
      kyllä sellanen balanssi näissä:kin asioissa on se paras.

      just tänään oltiin kaupassa ostettiin puku muut meikäläiselle n120e, ja muija makso, tiedä sitten miten maksan takasin, sano ettei tarvi, ainakaan kaikkea !. tällästä

    • Ei yleensä omaisuutta

      Itse olen törmännyt muutamiin sinkkunaisiin, jotka arvostelevat ääneen näitä "nuukailijoita". Arvostelun kohteina oli miehiä, jotka maksoivat itselleen asuntoa ja yksi omakotitaloa. Lisäksi heillä oli maksettavanaan autot sekä työhön littyvää erittäin kallista kalustoa. Pakolliset elämisen kulut lähes 2000e. Nämä naiset eivät puolestaan omistaneet mitään, edes autoa ja totesivat nämä miehet kylmäverisesti piheiksi.

      Jos nämä miehet olisivat käyttäneet kaikki tulonsa ulkomaanmatkoihin sekä kaikenlaiseen irtaimistoon, vaatteisiin ja materiaan, olisi näiden naisten mielenkiinto luultavasti säilynyt.. Ainakin puheista päätellen.

      • tyroneracer

        ...vain sun omaan materiaan.

        Itse ajan 28 000 euron HD:lla kuukautta vuodessa. Mutta en todellakaan tärvää rahojani jonkun ellin omiin ostoksiin.


    • tyroneracer

      ... päättää itse omista rahoistaan eikä ole sunkaltaisten naarashyönteisten vedätettävissä.

      Itse ihmettelen miten taivaassa miehesi ylipäätään liikkuu tollaisen toukan kanssa kun jo kahvikupitkin pitäisi saada toisen piikkiin. Miksi et osta hameitasi tai leffalippujasi omilla rahoillasi ?

      Ei ne CD levyt tai kännynkuoret ole ilmaisia ollu sun miehellesikään vai mitä ? Ja eihän sun olisi ollu pakko niitä ostaa jos niin pillua kirveltää.

      Itse olen aina noudattanut linjaa että jokainen maksaa omat menonsa aina kahvikupeista lähtien. Baareissa ja kahviloissa maksan aina oman tilaukseni kieltäydyn kohteliaasti jos joku yrittää tarjota mulle jotain. En haluu jäädä velkaan kenellekään.

      Miehelläsi on kaikki oikeudet laittaa itse tienaamat rahansa asioihin jotkä hän näkee itselleen tärkeäksi. Jokaisella miehellä on joku ykkösjuttu, johon rahaa voi tuhlata surutta. Hänellä ykkösasiana ovat nuo hifilaitteet, jotka menee kaiken muun ohi. Mulla vastaava juttu on mun prätkä. Voi olla, että mulla ei ole rahaa johonkin tyhjänpäiväiseen leffalippuun mutta kumminkin rahaa löytyy 600 euron kromatuun enskakopan kanteen jossa on HD:n logot.

      • sinnu_82

        teillä kotityöt jaetaan..?? Sä tiskaat omat astias, laitat ruokas ja peset pyykkiskin vai?? Vai onko ne jotenkin automaattisesti muijan hommia?

        Meillä lakkaa miehen sukat ja bokserit peseentymästä siinä vaiheessa, jos ei mun kahvikuppiani sillointällöin maksa tai ei vie mua edes kerran vuodessa leffaan, se on ihan varma..
        Ei ole mun mielestä liikaa pyydetty, varsinkaan työssä käyvältä mieheltä.. Työttömät on sitten asia erikseen, sen nyt ymmärtää ettei sillon paljon naista "lahjota"..

        Mä en usko, että nämä viestiketjun naisetkaan ihan kaikkea miehen oleta maksavan.. Kyse oli vaan siitä kupposesta kahvia, tms huomion osoituksesta..


      • Edelleen ostettavissa
        sinnu_82 kirjoitti:

        teillä kotityöt jaetaan..?? Sä tiskaat omat astias, laitat ruokas ja peset pyykkiskin vai?? Vai onko ne jotenkin automaattisesti muijan hommia?

        Meillä lakkaa miehen sukat ja bokserit peseentymästä siinä vaiheessa, jos ei mun kahvikuppiani sillointällöin maksa tai ei vie mua edes kerran vuodessa leffaan, se on ihan varma..
        Ei ole mun mielestä liikaa pyydetty, varsinkaan työssä käyvältä mieheltä.. Työttömät on sitten asia erikseen, sen nyt ymmärtää ettei sillon paljon naista "lahjota"..

        Mä en usko, että nämä viestiketjun naisetkaan ihan kaikkea miehen oleta maksavan.. Kyse oli vaan siitä kupposesta kahvia, tms huomion osoituksesta..

        Nämä puheet todistavat sen, että naiset ovat edelleen kauppatavaraa. He itse puheillaan myöntävät sen tyyliin: "Jos et tarjoa jotain, niin astiat/pyykit jäävät hoitamatta".

        Te, jotka teette itsestänne kauppatavaraa, sanokaa hintanne heti tuttavuuden alussa. Mikä sen helpompaa kun hinta on heti tiedossa ja tavara saatavilla. Ei tule enää näitä jälkipuheita. Toinen parempi vaihtoehto tietysti on hoitaa oma tonttinsa. Itse en kehtaisi olla muiden elätettävänä.


      • sinnu_82
        Edelleen ostettavissa kirjoitti:

        Nämä puheet todistavat sen, että naiset ovat edelleen kauppatavaraa. He itse puheillaan myöntävät sen tyyliin: "Jos et tarjoa jotain, niin astiat/pyykit jäävät hoitamatta".

        Te, jotka teette itsestänne kauppatavaraa, sanokaa hintanne heti tuttavuuden alussa. Mikä sen helpompaa kun hinta on heti tiedossa ja tavara saatavilla. Ei tule enää näitä jälkipuheita. Toinen parempi vaihtoehto tietysti on hoitaa oma tonttinsa. Itse en kehtaisi olla muiden elätettävänä.

        jos tuohon lähdetään, niin siinä tapauksessahan se pyykkäys olis kaupan.. Eli ostat kupin kahvia ja mä pesen sun sukat.. Käsittääkseni tuossa ei siis kaupata naista, vaan palvelusta.. Eikös??
        Ja mikäs etuoikeus se miehelle on, että muija laittaa ruuan ja pesee pyykit..? Jotta mies voisi tehdä mitä??? Loisia sohvalla ja miettiä miten kallista kaikki on nykyään..
        Sovinisti, sanon minä!
        Ja edelleenkään tässä ei ollut kyse elättämisestä, mä kun en ainakaan koskaan oo vielä törmännyt naiseen joka eläisi kahvi kupillisella silloin tällöin, tai jolle olis elinehto käydä leffassa..
        Se vaan kuuluu ainakin mulle opetettuihin tapoihin tarjota JOSKUS, EI SIIS ELÄTTÄÄ..
        Toimii ainakin meillä.. Välillä minä maksan ulkonasyömiset ja joskus mies, eikä meistä kumpikaan ole myytävänä..

        Huhhuh, toivottavasti en koskaan törmää noin sovinistiseen ja pihiin mieheen..


      • Miten sitten?

        Nii, mitäs kun mennään naimisiin? Haluaisin kuulla tästä mielipiteitä MIEHILTÄ, että miten se taloushomma sit pitäs hoitaa, lapset ja äitiyslomat ja muut?

        Mä aikoinaan sanoin poikaystävälle, että sen pitäisi maksaa enemmän kuin mun meidän menoista, kun se on it-alalla töissä, mä opiskelen. Se oli eri mieltä, piti sitä epäreiluna. Erottiin.

        Nyt ollaan taas yhdessä, ja mä oon tehnyt parannuksen. Menot puoliksi, ja sen verran sit vaan mällätään, mihin mun puolikas riittää.

        Nyt se on joskus maksanut jotakin ihan yhtäkkiä, vienyt syömään. Siitä tuli ihana ja rakastettu olo. Mä innostuin siitä kokkailemaan sille hienoja illallisia, ja oon kanssa osanut sille jotakin. Tästä on virinnyt suorastaan hellyyttä meidän välille, kun ennen se aiheutti riitoja, ja se on seurausta siitä, kun mä tajusin et en voi vaatia toiselta mitään, vaikka se tienais miten paljon. Nyt se haluukin antaa mulle autokyydin johonkin aina ku ollaan jossain!

        Tää on tällee tosi kivaa, kun ennemminkin kumpikin huolehtii nyt siitä, että onko itse tullut oltua omalle rakkaalle antelias.


      • Sovinismia
        sinnu_82 kirjoitti:

        jos tuohon lähdetään, niin siinä tapauksessahan se pyykkäys olis kaupan.. Eli ostat kupin kahvia ja mä pesen sun sukat.. Käsittääkseni tuossa ei siis kaupata naista, vaan palvelusta.. Eikös??
        Ja mikäs etuoikeus se miehelle on, että muija laittaa ruuan ja pesee pyykit..? Jotta mies voisi tehdä mitä??? Loisia sohvalla ja miettiä miten kallista kaikki on nykyään..
        Sovinisti, sanon minä!
        Ja edelleenkään tässä ei ollut kyse elättämisestä, mä kun en ainakaan koskaan oo vielä törmännyt naiseen joka eläisi kahvi kupillisella silloin tällöin, tai jolle olis elinehto käydä leffassa..
        Se vaan kuuluu ainakin mulle opetettuihin tapoihin tarjota JOSKUS, EI SIIS ELÄTTÄÄ..
        Toimii ainakin meillä.. Välillä minä maksan ulkonasyömiset ja joskus mies, eikä meistä kumpikaan ole myytävänä..

        Huhhuh, toivottavasti en koskaan törmää noin sovinistiseen ja pihiin mieheen..

        Mielestäni tässä ei ole kyse sovinismista, eikä ruuan/kahvien tarjoamisista, vaan asenteesta. Miksi nainen arvioi uuden tuttavuutensa sillä perusteella, mitä se tarjoaa. Jääkö muut asiat aina varjoon? Jos työkaverin kanssa menee kahville, tulee havoin puhuttua ääneen tarjosiko hän vai ei. Tällainen tapa tulisi suhteiden tutustumisvaiheessa omaksua.

        Nämä keskustelut syntyvät etupäässä siitä, että kiinnostus naiseen joudutaan monesti osoittamaan kaikenlaisilla lahjoilla. Mitä kalliimpi lahja, sitä kiinnostuneempi mies naisesta on. Jos nainen pyytää jotain ostamaan, eikä mies suostu: "Etpä taida paljoa välittää". Tai jos lahja on liian halpa: "Tämänkö verran olet kiinnostunut" jne. Kun tutustumisvaiheessa jätetään jotain ostamatta tulee välirikko, joista sitten sikeää näitä keskusteluja. Harvoin naiset puhuvat miehen teoista, joihon ei liity rahaa.

        Työpaikalla yleisin keskustelun aihe on se kun vaimo on kuluttanut tilin parissa päivässä. Täytellyt tilauskuponkeja ja käynyt kavereiden kanssa shoppailemassa. Tilipäivänä he ovat kuulleet myös lauseen: "Rakastan sinua kulta". Omalla kohdalla näihin asioihin törmää päivittäin, samoin kodin ulkopuolella. Näitä asioita on olemassa, siksi niitä kuulee.

        Jokaisessa tämäntyyppisissä keskusteluissa on keskeisintä se, että nainen tekee/mies maksaa. Miksi nykyajan koulutetut, älykkäät ja vauraat naiset haluavat jatkuvasti näitä vanhanaikaisia keskusteluja. Toisaalta epäilen, että näiden juttujen aloittajina on enimmäkseen työttömiä, eikä varmasti yhtään omaa yritystä pyörittävää naista..


      • sinnu_82
        Sovinismia kirjoitti:

        Mielestäni tässä ei ole kyse sovinismista, eikä ruuan/kahvien tarjoamisista, vaan asenteesta. Miksi nainen arvioi uuden tuttavuutensa sillä perusteella, mitä se tarjoaa. Jääkö muut asiat aina varjoon? Jos työkaverin kanssa menee kahville, tulee havoin puhuttua ääneen tarjosiko hän vai ei. Tällainen tapa tulisi suhteiden tutustumisvaiheessa omaksua.

        Nämä keskustelut syntyvät etupäässä siitä, että kiinnostus naiseen joudutaan monesti osoittamaan kaikenlaisilla lahjoilla. Mitä kalliimpi lahja, sitä kiinnostuneempi mies naisesta on. Jos nainen pyytää jotain ostamaan, eikä mies suostu: "Etpä taida paljoa välittää". Tai jos lahja on liian halpa: "Tämänkö verran olet kiinnostunut" jne. Kun tutustumisvaiheessa jätetään jotain ostamatta tulee välirikko, joista sitten sikeää näitä keskusteluja. Harvoin naiset puhuvat miehen teoista, joihon ei liity rahaa.

        Työpaikalla yleisin keskustelun aihe on se kun vaimo on kuluttanut tilin parissa päivässä. Täytellyt tilauskuponkeja ja käynyt kavereiden kanssa shoppailemassa. Tilipäivänä he ovat kuulleet myös lauseen: "Rakastan sinua kulta". Omalla kohdalla näihin asioihin törmää päivittäin, samoin kodin ulkopuolella. Näitä asioita on olemassa, siksi niitä kuulee.

        Jokaisessa tämäntyyppisissä keskusteluissa on keskeisintä se, että nainen tekee/mies maksaa. Miksi nykyajan koulutetut, älykkäät ja vauraat naiset haluavat jatkuvasti näitä vanhanaikaisia keskusteluja. Toisaalta epäilen, että näiden juttujen aloittajina on enimmäkseen työttömiä, eikä varmasti yhtään omaa yritystä pyörittävää naista..

        tota en kyllä tarkottanut, mut ota ihan miten haluat..
        Meillä menee ihan ilman huomauttamistakin maksut aikalailla tasan..
        Enkä ainakaan minä arvosta toista ihmistä lahjan hinnan perusteella.. En edes tykkää että mies lahjoo mua millään kalliilla, koska senkin rahan olis voinut järkevämmin sijoittaa ihan normaali elämiseen.. Vaikka molemmat ollaan työssä käyviä, niin ei sitä rahaa silti koskaan oo liikaa.. En voi muitten puolesta puhua, mutta itellä ainakin tärkeämpää itse muistaminen, ku lahjan arvo.. Esimerkiks syntymäpäivänä on ihanampaa saada vaikka aamukahvi sänkyyn, kun joku timanttikaulanauha.. Ehkä klisee, mutta totta..

        Kyse siis on huomioimisesta, ei elättämisestä, ei siivellä elämisestä ja kaikista vähiten arvostuksesta..


    • ja puolet

      nOH. Meillä minä miehenä kyllä mielellään tarjoan, vaikka olen opiskelija, niin käyn töissä ja kohta valmistun insinööriksi. Insinööri vitsejä tähän ___________.

      Suhteen alkuaikoina tarjosin kaikenlaista, mutta alkuaikojen jälkeen alkoi tyttökaverinikin välillä tarjota justiin jotain kahvia yms. Kun ei tunne itse aina olevansa "tarjoajana", niin ihan mielellään tarjoan ihan nykyäänkin, vaikka suhdetta on takana jo monta vuotta.

      Tunnen kyllä pihtarimiehiä ja toki se on joskus ihan kaveriporukassakin todella rasittavaa kun ei voi mennä ja tehdä jotakin kun se maksaa ja maksaa. Onneksi heidät voi muutaman kaljan jälkeen ylipuhua :D

      • ...

        Luulenpa että alkuperäinen tarkoitti vain sitä silloin tällöin tarjoamista, eikä sitä että eläisi toisen siivellä.

        Kyllä se nyt kuulostaa tyhmältä, jollei voi kahvikupillista maksaa silloijn tällöin, jos kerran seurustellaan. Mites sitten kun asutaan yhdessä, on lapsia ym. Kuka mennäänkö lasten kanssa kahville niin että minä maksan itseni ja toisen lapsen syömiset ja sinä maksat omasi ja toisen lapsen kulut.

        Meillä on poikakaverini kanssa alusta asti ollut tavallaan sanomaton sääntö, että maksellaan vähän joka toinen kerta toinen ja joka toinen kerta toinen. Ja hyvin on toiminut.

        Kerran kävin treiffeillä erään miehen kanssa, joka sanoi heti aluksi ettei hänellä sitten ole varaa maksaa. En tarkoita että miehen tulisi aina maksaa kaikkea, vaan haluan aina olla kutakuinkin tasoissa. Mielestäni tämäkin yhden kahvin maksamattomuus kertoo jotenkin pihiydestä. Siis lähinnä ensitreiffeillä. Kyllä jokaisella nyt on kerran varaa maksaa kaksi kahvia, mikä tekee n. muutaman euron. Itse kyllä tarjoutusin maksamaan sillä kerralla muttei halunnut.

        Ymmärrän kyllä miesten ja joidenkin naisten kannan siinä ettei nyt toista elättää tarvitse, mutta yksi kahvikuppi nyt ei vielä kai elättämistä ole..

        Meillä ainakin on aina mennyt hyvin niin että maksellaan vähän vuorotellen. Ja luulen että ne maksut nyt suunnilleen ovat samanlaisesti menneetkin.


    • Nimetön

      Naisiin verrattuna miehet kun saavat keskimäärin parempaa palkkaa samasta työstä ja heillä on tunnetusti paremmat mahdollisuudet päästä työelämään alle 30-vuotiaina (koska eivät tule raskaiksi). Täten on vaan reilua ja tasa-arvoista, koska yhteiskunta nyt on vaan tälläinen, että mies maksaa naiselle silloin tällöin.

    • aito Turo

      Keskustelun aloittajalle suosittelen, että ryhdyt itse maksamaan teidän molempien kahvit. Kerro se myös kumppanillesi, että tarjoat kyllä mielelläsi aina, kun hän sinun kanssasi kaffelle viitsii lähteä.

      Ja jotta tuohon miehen nuukuuteen ei tarvitse törmätä muidenkaan artikkelien kohdalla, niin tarjoa myös ne. Kokeilepa kuinka tuollainen piristäisi teidänkin parisuhdetta. Sano miehellesi, että "hei, lähdetääs lasilliselle, mä tarjoan". Luulen, että olette molemmat sillä tavalla paljon tyytyväisempiä.

    • noin tyhmiä??

      Vai haluatteko tahallaan ymmärtää väärin?? Sen vähän mitä olen täällä palstalla pyörinyt, tuntuu että on liuta ihmisiä jotka tahallaan haluavat ymmärtää väärin. Itse luin tämän alkuperäisen viestin niin, että hän lähinnä harmitteli sitä ettei mies huomioi häntä, se 1 tai 2 euroa oli käsittääkseni sivuseikka. mielestäni kyse tässä tapauksessa, että mies ei halua maksaa mitään naiselle KOSKAAN, kertoo arvostuksen puutteesta, tai siitä että pitää naista itsestäänselvyytenä. on sitten eri asia, jos joku olettaa että toinen maksaa kaiken, mutta siitähän tässä ei ollut kyse!! Sen verran herrasmiestä pitää vielä nykyajan miehissäkin olla, että naiselle tarjotaan kahvit tai ruuat kun yhdessä ollaan liikkeellä, jos ulkonasyöntiä ei tapahdu ihan tuhkatiheään. Näin on!!

      • Korsentti

        Tää on netin kirous, kun siellä pyörii ties mitä tyyppejä...

        Ja alkuperäiseen kommentoisin vielä, että ehdottomasti miehen pitää tarjota naiselleen enemmän tai vähemmän, mutta niin myös naisen! Me ostellaan mieheni kans toisillemme kalliita lahjoja ja tarjoillaan sapuskoja ulkona. Ei olla laskettu mitään vuoroja edes. Se vaan on niin, että on kiva saada ja myös antaa!! =)


    • Ansuliina

      Minä hemmottelen miesystävääni usein pienillä lahjoilla, koska minusta se on ihanaa - enkä odota vastapalveluksia. mutta silti sappi kiehuu, kun hän on menossa syömään ulos tai hakemaan ruokaa, eikä idiootti edes tajua ajatella että mullakin voisi olla nälkä, vaikka minä kannan hänelle jotain vähän väliä. (Emme asu yhdessä, ja suhteemme on muutenkin hiukan erikoinen.) Korostan vielä, että en odota vastalahjoja, mutta mielelläni kertoo jotain ihmisen tunteista ja arvostuksesta toista kohtaan, jos ei osaa huomioida toisen tunteita. Ja kyse ei ole mistään jalokivistä tai jatkuvasta toisen elättämisestä, vaan tosiaankin vaikka kahvikupista silloin tällöin.

    • Samaa mieltä

      Säästäväisyys on kyllä ihan hieno piirre ihmisessä, kunhan se ei tapahdu toisten ihmisten kustannuksella. Nuuka ihminen on usein myös ahne, ei tahdo ilahduttaa kumppaniaan ostamalla tai tarjoamalla tälle jotain. Olen seurustellut kahden todella pihin miehen kanssa ja sellaisista olen saanut tarpeekseni. Itse ainakin tahdon ilahduttaa ystäviäni tarjoamalla joskus heille jotain, esim. baarissa, vaikka oma rahatilanteeni onkin aika surkea.

      • Anonyymi

        Se ihan totta. Ahneus.
        Ymmärrän vähän nuukuutta, jos mies asuntovelallinen 30v.
        Mun mies on yli 45v. Varakas.
        Vaatii kaapimaan margariinirasiat.
        3g kaavin, hinnaksi laskin alle 1 sentin!
        Omistaa velattoman asunnon ja auton.
        Ja rahaa paljon.
        Järjen vähyys..............:(


    • Anonyymi

      Tuppaavat nää nuukaksi valittajat olemaan pääsääntöisesti naisia , auttaisikohan peiliin katsominen , olette aikuisia , tai ainakin pitäisi olla parisuhteessa olevat , en usko etteikö teille paljon piffattaisi mutta kohtuudessa pitäisi pysyä nykypäivänä eikä olettaa miehen elättävän tai kustantavan kaiken höttöhumpuukin joka ei kohdistu teihin itseenne , joihin ette itse nuukina rahojanne tuhlaisi.

    • Anonyymi

      Vaihda miestä tai maksa kahvisi itse. Eihän ole miehen velvollisuus kahviasi maksaa. Eikä sinun hänen kahviaan :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe