Mitä nainen tarkoittaa kun sanoo "ollaan yhteydessä"

ihmettelen..

Joskus treffien lopussa nainen oma-aloitteisesti ehdottaa että ollaan yhteydessä. Mutta ei treffien jälkeen sitten koskaan vaivaudu vastaamaan viestiin. Miksi? Mitä hän tarkoittaa tällä?

Ilmeisesti jotkut ajattelevat että se on kohtelias fraasi lopettaa treffit, josta ei olla kuitenkaan kiinnostuneita. Ihmettelen miksi ei voida hoitaa asiaa fiksummin niin ettei tarvitse valehdella. Mitä vikaa on että treffien lopulla toivottaa esim. hyvää illan jatkoa ja hyvästellään. Jos ei ole kiinnostunut, ei kai tarvitse mitään alkaa valehdella? Ja tämä kuitenkin on jokseenkin yleistä naisilla joilla on vuosia treffailukokemusta, eli eivät edes kokemattomia teinejä.

Niille jotka puolustavat em. fraasin käyttöä tässä yhteydessä, kysynkin: Miten sitten erottaa ne jotka aidosti haluavat olla yhteydessä? Tietty jos treffit menivät huonohkosti, voi arvailla fraasin oikeaa merkitystä, mutta entä jos ne olivatkin ihan hyvät/ok treffit? Ja joskus joistakin treffiseuralaisista muodostuu ihan kavereita, vaikkei seurustelu kiinnostaisi, juuri tällaisen yhteydenpidon kautta.

16

10738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies_23

      Kuulostaapa tutulta.. :) Itsellä kahdet treffit loppuivat suuteluun ja kolmannella ei tapahtunut mitään mutta joka treffien lopuksi nainen sanoi pidetään yhteyttä ja soitellaan. Ei vastaa aina viesteihin mutta yllätys yllätys soittelee oma-alotteisesti sillon tällön.. Viime kerrasta jäi se olo ettei ota enään yhteyttä mutta saa nähhä.
      En ota ainakaan minä:) Voi olla mahdollista, että nainen haluaa olla vain kaveri vaikka sekään ei tunnu loogiselta, koska hänellä on useita kymmeniä kavereita..Hmmm ei niistä naisista ota selvää. Taitaapi vain olla parasta kysyä vähitellen missä mennään myös sinunkin, vaikka vastaus voi olla se ei haluttu. Mutta turha sitä on epätietoisuudessa elää. Jos ei natsaa ni uutta matoa koukkuun! :)

      • ihmettelen..

        Sun tapauksessa sun kannattaa suoraan kysyä missä mennään ja miten jatketaan. Mullakin on myös tuollaisesta tilanteesta kokemuksia ja joskus naiset vain käyttätyvät epäloogisesti, vaikka kiinnostusta olisi. Eri asia on haluaatko sellaisen kanssa jatkaa, mä jatkoin ja se kesti läpi silloisen seurustelusuhteen ja aiheutti hankaluuksia välillä.

        Mutta tähän mun tapaukseen, aattelin olla ottamatta uudestaan yhteyttä. Kävimme vain keran treffeillä, laitoin jälkeenpäin hänelle yhden viestin johon hän ei koskaan vastannut. Aikaa on kulunut yli kuukauden joten selvä juttu - hän ei ole kiinnostunut. Minua ei sinällään tilannetta harmita, mutta ärsyttää vain hänen ja monien muiden naisten törkeätä käytöstä. Eli miksi ehdottaa että ollaan yhteydessä, jos ei kuitenkaan aiota olla. Viestiin olisi myös aina kohteliasta vastata, varsinkin kun itse on sen ehdottanut! Kyseessä kuitenkin ainoastaan yhdestä viestistä, eikä viesteillä pommittamisesta :)


    • nainen-72

      JOs nainen sanoo treffien lopussa että ollaan yhteyksissä, HÄN ODOTTAA SINUN SOITTOASI!. Monet naiset on tässä vaan vanhanaikaisia, eli jos mies ei oma-alotteisesti soita, hän ei yleensä ole kiinnostunut ko naisesta. Tässä just sellainen treffitapaus menossa, että päätä särkee.Voi kun miehet tajuaisi olla itse enemmän aktiivisia.Älkää sanoko, että soita sinä...olen soittanut ja viestittänyt.Mutta joskus se on miehenkin vuoro!!

      • kertoo asiantilan

        Jos mies kuulee fraasin 'ollaan yhteyksissä', kalskahtaa se samalta kuin 'soitellaan'. Eli tyhjä kohteliaisuus, joka lausutaan silloin kun ei enää haluta tavata.

        Mies tajuaa seuraavan lauseen oikein: 'Soita mulle niin tavataan uudelleen'. Mies EI, EI, EI tajua minkäänasteista vihjailua tai rivien välissä muka olevaa tekstiä.

        Kieliteknisesti asia toimii näin: Otetaan subjekti, verbi, aikamääre ja objekti ja tehdään lause, kuten: 'Soita sinä minulle huomenna'. Toimii, mikään monimutkaisempi = töttöröö, se oli siinä, ei ole kiinnostunut.


      • ihmettelen..
        kertoo asiantilan kirjoitti:

        Jos mies kuulee fraasin 'ollaan yhteyksissä', kalskahtaa se samalta kuin 'soitellaan'. Eli tyhjä kohteliaisuus, joka lausutaan silloin kun ei enää haluta tavata.

        Mies tajuaa seuraavan lauseen oikein: 'Soita mulle niin tavataan uudelleen'. Mies EI, EI, EI tajua minkäänasteista vihjailua tai rivien välissä muka olevaa tekstiä.

        Kieliteknisesti asia toimii näin: Otetaan subjekti, verbi, aikamääre ja objekti ja tehdään lause, kuten: 'Soita sinä minulle huomenna'. Toimii, mikään monimutkaisempi = töttöröö, se oli siinä, ei ole kiinnostunut.

        Siis tässä juuri oli kyseessä sitä että minä OLEN ottanut yhteyttä treffien jälkeen, mutta nainen ei ole vastannut. Eli enempää en voi tehdä, jos hän olisi ollut kiinnostunut, jos ei muuta niin pelkästään kaverimielessä, hän olisi vastannut. Sitä vaan miehen logiikka ei ymmärrä, että miksi kerran lausutaan treffien lopussa tyhjänpäiäisyyksiä, jotka pohjimmiltaan ovat valheita. Treffit voidaan silti tyylikkäästi ja kohteliaasti lopettaa ilman niitä, kuten ensimmäisessä viestissä esimerkkinä ehdotin.


      • nainen-72
        kertoo asiantilan kirjoitti:

        Jos mies kuulee fraasin 'ollaan yhteyksissä', kalskahtaa se samalta kuin 'soitellaan'. Eli tyhjä kohteliaisuus, joka lausutaan silloin kun ei enää haluta tavata.

        Mies tajuaa seuraavan lauseen oikein: 'Soita mulle niin tavataan uudelleen'. Mies EI, EI, EI tajua minkäänasteista vihjailua tai rivien välissä muka olevaa tekstiä.

        Kieliteknisesti asia toimii näin: Otetaan subjekti, verbi, aikamääre ja objekti ja tehdään lause, kuten: 'Soita sinä minulle huomenna'. Toimii, mikään monimutkaisempi = töttöröö, se oli siinä, ei ole kiinnostunut.

        Tässä meidän miesten ja naisten eroavaisuudet, ymmärretään toisiamme yleensä väärin.Helpompi varmaan käyttää taktiikkaa, jossa sanoo suoraan ettei halua tavata.Omalla kohdalla toiminut tähän asti hyvin, mutta on vaikeampi sanoa toiselle, että on tästä kovin kiinnostunut. Mutta se, ettei ota toiseen yhteyttä ollenkaan on typerää eli siis jättää toinen kysymysmerkiksi(huono itsetuntoko?).Tälläisessä tapauksessa on tosin paras ratkaisu antaa palaa ja katsella vähän ympärilleenkin.


    • Miehen mielipide

      Nainen pitää sinua ns. varalla ja ottaa vasta sitten yhteyttä, kun muita ehdokkaita ei ole löytynyt.
      Eli ei koskaan!

      Ei kannata jäädä odottelemaan, vaan suora kysymys naiselle (soitto tai viesti), että haluaako tämä jatkaa tapailua vai ei, jos mitään ei kuulu unohda ja jatka matkaa.

      Turha on kuluttaa aikaa naiseen, jolta ei saa mitään vastakaikua.

      • Neiti Nöpönenä

        Voinen näin treffailevana naisena ilmaista tuon "soitellaan" olevan vain perätön fraasi. Eli passiivimuotoinen sanonta, kun ei haluta sanoa suoraan, että ei olla kiinnostuneita.

        Siihen sortuu ikäänkuin vahingossa myöskin miehet. Niinkuin tässä edellinen kirjoittaja mainitsikin, että silloin ilmaistaan suoraan, jos ollaan oikeasti kiinnostuneita eli "minä soitan sinulle" tai niin edelleen.

        Joten, kyllä kannattaa opetella lukemaan rivien välistä. Harva ihminen, kun sanoo, että ei koskaan enää soitella. Tulee itsekin sorruttua siihen, että "katellaan" jne.

        Jos nainen on siis sinulle näin ilmaissut, eikä vastaa viestiisikään. Niin suosittelen jättämään hänet rauhaan. Mitä ilmeisemmin häntä ei kiinnosta! Tai tietenkin voi kysyä häneltä suoraan, että kiinnostaako, johon tulet saamaan toivon mukaan suoran vastauksen.


    • Aapuva

      No nainen tuskin soittaa itse, vaikka haluaisikin. Ainakin itse kuulun tähän säälittävään porukkaan. Jos sua kiinnostaa, niin kysy uudestaan treffeille ja jos vastausta ei kuulu, niin asia lienee selvä. Toisaalta on kyl epäreilua, et miehen pitäis aina olla se aktiivisempi puoli, tiedän...

    • Niin tuttua

      Avausviesti on kuin suoraan meikäläisen näppäimistöltä. En voi ymmärtää ihmisiä jotka eivät osaa sanoa "ei". Annetaan ymmärtää vaikka ei olla kiinnostuneita, siitä on molemmille vain haittaa. Jos ei pokka riitä sanomaan että ei (varmuudella) kiinnosta, niin pistää sitten vaikka vähän myöhemmin viestin toiselle asiasta. Parempi sekin kuin pitää toista päivääkään epätietoisuudessa.

      • nimimerkkiä...

        Jep, jos koko idean (treffailun) pointtina on se että nähdään ja katsotaan, herääkö kiinnostusta, niin asiaan kuuluvana osana hyväksyttävä se että suurimmassa osassa tapauksista sitä ei synny mittavissa määrin...

        Tarkoitin tällä sitä ettei tarvi pelätä "kestääks se sitä et mä sanon?" - joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön..

        Itse uskon kyllä osaavani useimmiten lukea rivien välistä, mutta suora kohtelias puhe on aina hyvä juttu. Ei sen muotoilulla ole mitään väliä esim. fraasi "et ole oikein minun tyyppiäni" tms on ihan ok, ei syitä tarvikaan tietää, kunhan viesti tulee selväksi.


    • Japi_32

      Epärääräinen soitellaan/ollaan yhteydessä tarkoittaa useimmiten ettei nainen ole kiinnostunut romanttisessa mielessä. Naisten ja myös joidenkin miestenkin tapa ilmaista asia.

    • Nainen25

      Jos oikeasti kiinnostaa, nainen myös ottaa yhteyttä.
      Tuntuu pahalta sanoa suoraan, että ei ole kemiaa/ homma ei toimi. Pahimmassa tapauksessa mies ei kerrasta ymmärrä vaan pyytää perustelemaan. Ja toisaalta, kun viesti kerran on luettavissa, vaikkakin rivien välistä, niin eikö kommunikaatio silloin kuitenkin pelaa?

      Sitä paitsi, tämä on kaksisuuntainen tie...

      • nainen 24 helsinki

        Tämä on niin totta.
        Jos itse olen kiinnostunut niin laitan viestiä kyllä ja kiitän treffeistä. Saatan myös kysyä suoraan, että nähdäänkö uudestaan joku päivä.

        Tilanteessa, jossa treffikumppani oli ihan ok mutta ei kiinnosta nähdä uudelleen sanon "no, niin ollaan yhteyksissä" tms ja lähden matkoihini.


    • Julia karussa

      Oletko ajatellut ettet kiinnosta kyseistä naista? Kävikö mielessä? Vaikka omasta mielestäsi kaikki sujui hyvin saattoi treffikumppani kokea ne kauheina, ahdistavina tai ikävinä treffeinä. Tuo on kohtelias tapa jättää asia ilmaan ja kumpikin ymmärtää ettei suhteella ole tulevaisuutta. JOS epäröit, soita itse kerran perään, puhelimessa naiset sanovat että sori, sä oot kauheen kiva tyyppi mutta mun exä asui vielä kuvioihin ja me kokeillaan vielä.... silloinkaan kiltit naiset eivät satuta herkkää sydäntäsi. Naura pois, kyllä se oikea tulee kun on tullakseen.

    • Anonyymi

      A ti te gusta musho el pené • - .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe