Jääkaappi ei toimi kaasulla!

Kaasulla

Matkailuautossani on Electroluxin jääkaappi,joka on heittänyt kaasulla jäähdyttämisen pois.Viime kesänä ei syttynyt kaasulla,otettiin irti ja sytyttimen kärjet puhdistettiin ja tarkistettiin että kaasua tulee.Kaasu syttyy kyllä ja jonkin verran jäähdyttää,mutta ei tarpeeksi.Kaasuliekki näkyy pienenä,mutta ei mainittavasti suurene vaikka termostaatin laittaa täysille.Sähköllä toimii normaalisti.Onko jollakin tietoa mikä voi olla vikana.

6

5583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmia on

Noin on minullekin joskus käynyt. Olen selvinnyt asiasta siten, että olen vienyt koko höskän asiantuntevaan Caravankorjaamoon josta lähtiessä kaikki on taas ollut OK. Mikään ei toimi kunnolla ilman asiantuntevaa ja säännöllistä huoltoa.

• näin,

-Ota kaappi irti
      -puhdista poltin
      -kopisuttele ja nuohoa pakoputkesta karstat pois
      -puhdista ja imuroi muutoinkin kaikki paikat
      -puhdista tai hae uusi suutin, siinä tod.näk. vika
      -heiluttele ja pidä kaappia vielä ylösalaisin jotta mahd. mössöt lähtee liikkeelle putkistoista, kannattaa tehdä kaikille vanhoille kaapeille, teho paranee.
      Mutta muista, nämä kaikki toimenpiteet ovat periaatteessa ammattimiesten hommaa, joten
      ole varovainen, ja omalla vastuulla.
      varsinkin näiden suuttimien kanssa on monta tulipaloa syttynyt.
      En tiedä sitten sen kaasunmäärän säädölle onko sille jotain osaa mikä voi hajota. Mutta itselläni nuo ed. mainitut seikat auttoivat.

• ???????

KAIKKI KAASULAITEASENNUKSET ja HUOLLOT OVAT LUVANVARAISTA TOIMINTAA. Näin on saatu väärintehtyjen kaasulaitetöiden aiheuttamien tulipalojen ja kaasuvuotokuolemien määrä laskemaan melkein nollaan vuosittain. Vaikka aina joku rohkea haluaa "säästösyistä" pelata venäläistä rulettia hengellään kaasulaitteita "korjaillessaan".

Nuo tee se itse miehen neuvot ovat osittain hengenvaarallisia. SUUTTIMEN REIKÄÄ EI SAA RONKKIA MILLÄN ESINEELLÄ, vain paineilmalla puhaltaa auki. Jääkaapin taustan puhtaanapito huoltoluukun kautta (koneiston imurointi, polttimen ja pakoputken puhallus paineilmalla silloin tällöin on ihan OK).
        On siinä kaasupuolella muitakin paikkoja jotka voivat vanhemmiten tukkeutua, kuin suutin.

Suosittelen, jo oman (ja perheen) turvallisuuden vuoksi jättämistä työn ammattilaisten tehtäväksi.

• Kaasulla

Viime kesänä kodinkonehuoltoliike,joka korjaa myös kylmäkalusteet,vaihtaa kompressorit ym."korjasi" kyseistä jääkaappia,mutta ei tainnut olla nestekaasukäyttöisestä tarpeeksi tietoa.Liekin syttyminen oli silloin niin ja näin.Sen kun sai kuntoon niin kaappi jäi siihen kuntoon kuin se nyt on.

• jussi-jussi
        Kaasulla kirjoitti:

Viime kesänä kodinkonehuoltoliike,joka korjaa myös kylmäkalusteet,vaihtaa kompressorit ym."korjasi" kyseistä jääkaappia,mutta ei tainnut olla nestekaasukäyttöisestä tarpeeksi tietoa.Liekin syttyminen oli silloin niin ja näin.Sen kun sai kuntoon niin kaappi jäi siihen kuntoon kuin se nyt on.

Ei ne tee-se-itse-miehen ohjeet aina ole huonoja. Ei ammattimiehetkään aina kaikkea osaa. Kukin tehköön itse ne korjaukset jotka osaa, loput jätetään ammattilaisille. Itsellänikin on sähköpuolen koulutus mutta ei virallista urakointilupaa. Tunnustan silti tehneeni erittäin tasokkaita asennuksia omalla vastuullani eikä niitä hävetä esitellä päivänvalossa.

Että siitä vaan kaasuputkia nuohoomaan, omalla vastuulla :-)

• ???????
        jussi-jussi kirjoitti:

Ei ne tee-se-itse-miehen ohjeet aina ole huonoja. Ei ammattimiehetkään aina kaikkea osaa. Kukin tehköön itse ne korjaukset jotka osaa, loput jätetään ammattilaisille. Itsellänikin on sähköpuolen koulutus mutta ei virallista urakointilupaa. Tunnustan silti tehneeni erittäin tasokkaita asennuksia omalla vastuullani eikä niitä hävetä esitellä päivänvalossa.

Että siitä vaan kaasuputkia nuohoomaan, omalla vastuulla :-)

Voiko koulutuksen saanut olla TEE SE ITSE MIES. Minusta sellainen on jo OSAAJA, vaikka ei toimisikaan sitä koulutustaan vastaavassa ammatissa. Olen itsekin joutunut useampia eri pätevyyksiä suorittamaan aikoinani, vaikka tehtäviä vaihtaessa niitä ei ole enään tarvinnutkaan. Silti tieto, ja taito on tallella omatarvekäyttöön edelleen.

Minä pidän TEE SE ITSE MIEHENÄ sellaista räpeltäjää, joka tekee melkein mitä vain (sutta, ja sekundaa) säästääkseen muutaman €uron. Omaamatta alkeellisintakaan tietoa laitteesta tai sen turvallisuudelle asetettavista vaatimuksista.

Usein sellaisen jäljiltä laitetta korjatessa oli varaosien menekki suurempaa, kun tee se itse (korjaaja???) oli rikkonut aivan vääriä osia availlessaan laitteen paikkoja. Kuitenkaan itse perusvikaa löytämättä. Perusvika saattoi olla aivan muussa kohdin järjestelmää. Eikä sen korjaus edellyttänyt minkään osan vaihtamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2610
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82