nii elikkä perhe on viittä vaille varmistunut ja he asuvat dublinin lähellä. onko täällä irlannissa olleita, millaisia kokemuksia, risuja/ruusuja maasta yms.. eikä tarvitse olla aupparin kokemuksia, kaikki apu ja tieto on tarpeen! :P
kiitos jo etukäteen :)
kokemuksia irlannista!?!
6
1769
Vastaukset
- the blond salla
Minulla on vain hyvää sanottavaa Irlannista! Mihin päin olet menossa lähelle Dublinia? Itse olen ollut nyt 2kk ja vielä 1kk jäljellä, Dublinista n. 40km länteen kylässä nimeltä Maynooth. Josta on hirmu hyvät yhteydet Dubliniin, joten siellähän sitä vapaata usein olen viettämässä :)
Irlantiin kyllä rakastuu, voin luvata sen sinulle :) Ihmiset ovat ystävällisiä, saa apua tarvittaessa (kysymättäkin usein) ja jos käyt yöelämässä, niin seuraakin löytyy varmasti! Dublin on ihana kaupunki, tarjoaa kaikkea kulttuurista, historiasta, shoppailusta, ravintoloista ja urheilusta lähtien, eli varmasti ei tekeminen lopu kesken. Se paljon parjattu irlantilainen sää on vaihteleva ja arvaamaton, mutta ainakaan tänä kesänä ei ole kamalasti edes sadellut kovasti, kamalan lämmintä ja aurinkoakin on riittänyt! Tosin kuulema ei ole normaalia nämä liian hyvät kelit, nyt on ollut poikkeuksellisen hyvä kesä.
Rahaa saa varmasti kulumaan niin paljon kuin sitä vain on, tai jopa enemmänkin... Kallis maa on mielestäni, aika pitkälti ehkä samaa luokkaa Suomen kanssa. Jotkut jutskat mielestäni kalliimpiakin, mutta myös voi päästä halvemmalla. En kuite halua pelotella, kyllä täällä pärjää, laittaa vaan asiat itselleen tärkeysjärjestykseen mihin käyttää rahaa, ja myös oppii nopeasti katselemaan niitä halvempia vaihtoehtoja.
Omasta perheestäni sen verta, että olen tykännyt aivan kamalasti! Perhe on tosin saksalainen, eli aivan täysin irlantilaista kokemusta minulla ei ole, mutta ei kai se perheen sopivuus ole kansallisuudesta kiinni... Juttuja olen kuullut niin hyviä kuin huonojakin, esimerkiksi kaverilleni osuin hiukan inhottavampi perhe, mikä on todella sääli. Jos the other salla eksyy tänne, tietää hän kuka on ja varmaan myös kommentoi ;)
Kaiken kaikkiaan on ollut aivan ihana kokemus, jos vain saat mukavan perheen ja lapsen/lapset, joiden kanssa viihdyt ja tulet toimeen, tulet varmasti nauttimaan olostasi!- innatin
Minä oon menossa Blanchardstowniin, vain 8 km Dublinista länteen :) siitä on kuulemma tosi hyvät yhteydet dubliniin, niin päivällä kun yölläkin :P tarkotus olisi vuosi ainaki siellä asustella, eihän sitä koskaan tiedä jos jään pidemmäksiki aikaa :)
se perhe minne oon menossa nii on suomalainen ja muuttaa sinne 2 viikkoo ennen minua, toisaalta hyvä, mutta toisaalta huono asia..
mutta paremmilla mielin oon sinne nyt lähössä kun tietää sillee vähän paremmin asioita :) kiitti vielä kerran :) - the other salla
Pakko kommentoida the blond sallan viestia.. :) Tosiaan, perheen kanssa toimeentuleminen ei ole kansalaisuudesta kiinni. Itsellani ei koko aika taalla ole ollut helppoa irlantilaisen perheeni kanssa, mutta syyt tuohon on kylla kaikessa muussa kun kansalaisuudessa.. Irlantilaisten kanssa noin yleisesti tulee tosi hienosti juttuun, valilla liiankin hyvin. ;) Vaikka oma perheeni taalla osaa tosiaan valilla tehda asioista hieman liiankin hankalia, niin jos au pairiksi olet lahtemassa, niin Irlanti on aivan loistava valinta.
Kuten Salla tuossa jo sanoi, taalla ei lopu tekeminen ja nakeminen kesken, Dublin on ihana kaupunki, johon rakastuu aina uudestaan. Dublinissa on ihan varmasti jokaiselle jotakin. Rahaa taalla saa palamaan niin paljon kuin tahtoo, tietyt asiat Suomea kalliimpia, tietyt asiat halvempia.
Vaikka en itse kovin aktiivisesti ole taalla muiden au pairien seuraa etsinyt niin meita kylla taalta loytyy, paljon.
Se taytyy viela sanoa, etta nakemista riittaa taman paakaupunkiseudun ulkopuolellakin, kannattaa menna mahdollisuuksien mukaan katselemaan muuta Irlantia.. Ei tosin kaikkea kerralla, aina jotain taytyy jattaa seuraavaankin kertaan, vai mita Salla..?? :)
- eire
Hei!Itse olni au pairina Irlannissa pari vuotta sitten.Asuin pienessä merenranta kaupungissa kaakkoisrannikolla täysin irlantilaisessa perheessä.Maasta ja ihmisistä yleensäkin jäi todella hyvät muistot:) Luonto ja maisemat on kauniita ja paikalliset on tosi lämminhenkistä ja sydämellistä porukkaa!Pienestä koostaan huolimatta Irlannissa on paljon nähtävää ja koettavaa ja varmasti tulet siellä viihtymään!Korvakin tottuu paikalliseen murteeseen nopeasti;) Tosin,en ymmärrä farmareita vieläkään...aika mielenkiintoinen puhetapa...;) Pubeja löytyy joka paikasta kiietttävästi ja irkut ovat kovia käymään ulkona.Maassa on myös paljon au paireja,joten seuraakin löydät varmasti.
Onnea vaan matkaan ja nautihan olostasi siellä!!- ...
Muutamaan otteeseen tullut oltua töissä irkuissa, aupairina Kilkennyssä ja hevosenhoitajana Kilkockissa. Ja taas polttelis lähteä irkkuihin :)
Maa on KIVA, kaunis ja nähtävää riittää. Irkkuaksentti voi tottumattomaan korvaan olla aika.. järkytys, ("siis hei, nää ihmiset ei puhukaan puolaa vaikka siltä kuulostaa, englantiahan tämä onkin.." :) varsinki Dublinin ulkopuolella. Oman suomienkkuni kanssa mua luultiin useimmiten Dublinilaiseksi maaseudulla.
Paikasta toiseen kannattaa matkustaa bussilla. Se on paitsi halpaa, joka paikkaan yleensä pääsee bussilla. Junat on kalliimpia. Ihmiset on yleensä tosi ystävällisiä, auttavaisia ja avoimia. Maa on joissain asioissa uskomaton takapajula, mutta aika moni asia korvaa sen :)
Dublin ei ole ainut kaupunki jossa kannattaa käydä, henk. koht mielipide on, että aito Irlanti on ihan muualla kuin Dublinissa, vaikka on sielläkin puolensa. Länsirannikolla esim. Galway on loistava matkakohde, pieni, siisti ja ympärillä paljon hienoja kohteita (mm aransaaret, cliffs of Moher etc.)
Onnea matkaan, nauti olostasi. Ja varoituksen sana: Irlantiin jää koukkuun :) - Anonyymi00006
... kirjoitti:
Muutamaan otteeseen tullut oltua töissä irkuissa, aupairina Kilkennyssä ja hevosenhoitajana Kilkockissa. Ja taas polttelis lähteä irkkuihin :)
Maa on KIVA, kaunis ja nähtävää riittää. Irkkuaksentti voi tottumattomaan korvaan olla aika.. järkytys, ("siis hei, nää ihmiset ei puhukaan puolaa vaikka siltä kuulostaa, englantiahan tämä onkin.." :) varsinki Dublinin ulkopuolella. Oman suomienkkuni kanssa mua luultiin useimmiten Dublinilaiseksi maaseudulla.
Paikasta toiseen kannattaa matkustaa bussilla. Se on paitsi halpaa, joka paikkaan yleensä pääsee bussilla. Junat on kalliimpia. Ihmiset on yleensä tosi ystävällisiä, auttavaisia ja avoimia. Maa on joissain asioissa uskomaton takapajula, mutta aika moni asia korvaa sen :)
Dublin ei ole ainut kaupunki jossa kannattaa käydä, henk. koht mielipide on, että aito Irlanti on ihan muualla kuin Dublinissa, vaikka on sielläkin puolensa. Länsirannikolla esim. Galway on loistava matkakohde, pieni, siisti ja ympärillä paljon hienoja kohteita (mm aransaaret, cliffs of Moher etc.)
Onnea matkaan, nauti olostasi. Ja varoituksen sana: Irlantiin jää koukkuun :)Pakko nostaa nyt kun Putinin kätyrit eli vihervasemmisto on pilannut järjestelmällisesti Eurooppaa.
T. Martin Scheinin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011825- 591190
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4601169- 1701053
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132837- 58831
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49776- 84773
- 51728
- 57691