Traguksesta?

Moona

Kertokaas kokemuksia tragus-lävistyksestä? Mitä haittoja lähinnä? :) Ajattelin ottaa lävistyksen syksyn tullen. Onko totta, että traguksen parantuminen saattaa kestää kuukaudenkin? Tuumin, että voi olla fiksua parannella lävistystä säiden viiletessä... Eniten mietityttää se, että jos lävistyksen teko jotenkin epäonnistuu. Tietääkö kukaan missä liikkeessä kannattaisi käydä Jyväskylässä? Toinen mietitys on se, että kuinka helposti keloidi voi muodostua? En halua mitään patteja korvan juureen...
Minulla ei ole aikaisempia lävistyksiä, joten kaikki kommentit ovat erittäin tervetulleita. :)

16

3643

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -iina-

Moi!

Mulla on olut tragus hiukan yli vuoden ja vasta nyt se on kunnolla parantunut. Yleensä tällainen läväri joka on rustossa, paranee puolesta vuodesta vuoteen.. riippuu tieten ruston paksuudesta ja on yksilöllistä muutenki.
      Mulla oli aluksi rengas, mutta paraneminen sillä ei onnistunu ollenkaan. Oli hetkiä, jolloin lävistys oli ihan ok näköinen ja tuntuinen, mutta sitten tuli taas pitkä kausi että oli kipee ja muodosti punaisen patin. Tätä vuoristorataa kesti melkein vuoden, olin jo monesti ottamassa korua pois ku ei parantunu. Onneksi en ottanu, sillä vaihdoin korun labrettiin(eli tappikoruun) ja nyt se on parantunu täysin!
      Samanlaisia kokemuksia on ollut myös tuttavillani, joilla on tragus. Siis että yli vuoden paranemisaika jne. Ihan jees läväri, mutta vaatii kyllä aika paljo ku muihin ei ole koskaan tarvinnut koskea=) Keloidista en ole hirveästi traguksen kohdalla kuullu enkä nähny, taitaa olla urbaani legenda. Kenellään en ole koskaan nähny, vaiks sanotaan että helposti tulee. Mulla itellä on paksu rusto, joka ei keloidia muodostanu, vain niit punaisia patteja silloin tällöin. Niitä ei ole sen jälkeen ollu ku läväri parani. Joillain toki on helpompaa tämä paraneminen, sehän on niin yksilöllistä. Toivottavasti tästä oli jotain apua! Ja vielä, googleta sana wormz ja käy kattoo sen nettisivut, hyvää tietoa! Ja itse hemmo on töissä jyväskylässä läväriliikkeessä(oliko yliopistokadulla?), joten sinne vaan..

• Moona

Tuon Wormzin sivun katselinkin. Tiedot tuntuivat sen verran perusteellisilta ja asiallisilta, että siinä liikkeessä ajattelinkin käydä. Eli ilmeisesti kannattaa ottaa tappi-, eikä rengaskoru tragukseen? Paranemisen lisäksi se on varmasti helpompi käytännössä. On kyllä tosi pitkä tuo paranemisaika... Tosin eräs tuttava juuri kertoi, että hänellä paraneminen kesti vain kolmisen kuukautta. Yksilöllistä kun kaikki on.

• -iina-
        Moona kirjoitti:

Tuon Wormzin sivun katselinkin. Tiedot tuntuivat sen verran perusteellisilta ja asiallisilta, että siinä liikkeessä ajattelinkin käydä. Eli ilmeisesti kannattaa ottaa tappi-, eikä rengaskoru tragukseen? Paranemisen lisäksi se on varmasti helpompi käytännössä. On kyllä tosi pitkä tuo paranemisaika... Tosin eräs tuttava juuri kertoi, että hänellä paraneminen kesti vain kolmisen kuukautta. Yksilöllistä kun kaikki on.

Niin en tiedä, kummallako paranee paremmin. Monet sanoo että renkaalla ja sen takia sen aluksi otinkin. Mut ainaki mun kohdalla se ei ollu hyvä ratkaisu, sillä se heilui ja osui koko ajan jonneki ja ei päässy paranemaan. Nukkuessa oli vaikee myös. Nyt kun on tappi niin ei mtn onkelmia=)

Ja sen verran, että keloidi on arpikudospatti, jota ei saa millään pois. Ei teepuuöljyllä eikä muilla.Jos keloidi tulee niin se on ja pysyy.. Näihin punaisiin patteihin, joihin kertyy kudosnettettä ym. lävärin ärtyessä, niitä vói hoitaa teepuuöljyllä ja puhdistuaaineilla. Mutta keloideja ei.

Ota toki, mukava läväri mutta mieti sitä korua. Samahan se on kummalla ottaa, ku sen voi aina vaihtaa. Itse olen tapin kannalla, mutta mielipiteitähän on yhtä monta ku ihmisiäkin!

• jossuliini
        -iina- kirjoitti:

Niin en tiedä, kummallako paranee paremmin. Monet sanoo että renkaalla ja sen takia sen aluksi otinkin. Mut ainaki mun kohdalla se ei ollu hyvä ratkaisu, sillä se heilui ja osui koko ajan jonneki ja ei päässy paranemaan. Nukkuessa oli vaikee myös. Nyt kun on tappi niin ei mtn onkelmia=)

Ja sen verran, että keloidi on arpikudospatti, jota ei saa millään pois. Ei teepuuöljyllä eikä muilla.Jos keloidi tulee niin se on ja pysyy.. Näihin punaisiin patteihin, joihin kertyy kudosnettettä ym. lävärin ärtyessä, niitä vói hoitaa teepuuöljyllä ja puhdistuaaineilla. Mutta keloideja ei.

Ota toki, mukava läväri mutta mieti sitä korua. Samahan se on kummalla ottaa, ku sen voi aina vaihtaa. Itse olen tapin kannalla, mutta mielipiteitähän on yhtä monta ku ihmisiäkin!

kävin ottamassa traguksen tänään ja olisin halunnut tapin mutta lävistäjä kehotti ottamaan renkaan koska lävistyskohta saattaa paisua tosi paljon ja renkaassa on enempi varaa, harmittaa vähän koska olisin halunnut tapin. sitten muut lävistykset esim napa ei oo parantunut mulla renkalla,varmaankin kun rengas liikkuu niin mun iho jotenkin ärtyy, mutta suoralla korulla kyllä parani vuoden tulehduskierteen jälkeen:) että minä kyllä olen sen tapin kannalla;)

• Moona
        jossuliini kirjoitti:

kävin ottamassa traguksen tänään ja olisin halunnut tapin mutta lävistäjä kehotti ottamaan renkaan koska lävistyskohta saattaa paisua tosi paljon ja renkaassa on enempi varaa, harmittaa vähän koska olisin halunnut tapin. sitten muut lävistykset esim napa ei oo parantunut mulla renkalla,varmaankin kun rengas liikkuu niin mun iho jotenkin ärtyy, mutta suoralla korulla kyllä parani vuoden tulehduskierteen jälkeen:) että minä kyllä olen sen tapin kannalla;)

Kaikki lävistäjät tuntuvat ehdottavan tragukseen mielummin rengasta kuin tappia...? Eikös renkaassa ollut se vika, että se venyttää rustoa enemmän -> parantuu hitaammin? Esteettisistäkin syistä tykkäisin itse enemmän tapista. :)
        En tiennytkään, että keloidi ei lähde ikinä pois, jos se kerran tulee... Eivät kai ne kovin yleisiä ole...eihän?? :>

• -iina-
        Moona kirjoitti:

Kaikki lävistäjät tuntuvat ehdottavan tragukseen mielummin rengasta kuin tappia...? Eikös renkaassa ollut se vika, että se venyttää rustoa enemmän -> parantuu hitaammin? Esteettisistäkin syistä tykkäisin itse enemmän tapista. :)
        En tiennytkään, että keloidi ei lähde ikinä pois, jos se kerran tulee... Eivät kai ne kovin yleisiä ole...eihän?? :>

Joo ei ne hirmu yleisiä ole, kellään en ole nähny sellaista. Mut voivat kuulemma traguksessakin kasvaa jopa golfpallon kokoisiksi..kukapa sellaisen kanssa haluu elää. Saahan sen tietenkin lekurilla leikkaamalla pois, mutta monikaan julk.terv.huollon lääkäreistä ei ala niihin sekaantumaan. Jotenka täytyy siirtyä yksityiselle ja se taas maksaa mansikkaa.. eikä leikkaustulos aina ole hyvä. Mutta melko harvinaisia ne on=)

• ...
        Moona kirjoitti:

mulla oli taas päinvastoin eli lävistys ei parantunut tapilla..oli noin vuoden kipee, mutta kun vaihdoin renkaan niin paarni heti.. eli kai se on henkilöstä kiinni kumpi sopii paremmin..

• *ruusu*

Itse kävin traguksen ottamassa JKL:n Body CTRL:ssa. Hyvä paikka, suosittelen lämpimästi :) Tosiaan tuo paraneminen voi viedä hyvällä lykyllä sen vuodenkin. Minulla parani renkaalla täydellisesti 2kk:ssa ja olen ollut tyytyväinen :) En nyt osaa sanoa, että onko tappi vai rengas parempi, itse renkaaseen olin erittäin tyytyväinen, en niin tuosta tapista tykkään itse. Keloidi voi muodostua helposti. Basibactilla tai teepuuöljyllä sen saa hoidettua helposti pois.

• lävistetty.

itelläni tragus parantus ihan parissa viikossa.. on se viälkin hiukan paisunu mut siitä se ajan kanssa laskee.. ite toisen traguksen otin nyt heinäkuun alussa ja parani täydellisesti mätäkuusta huolimatta. :)
      kannattaa mennä jonnekkin osaavaan lävistysliikkeeseen.. (itse kyllä teen ite lävistykseni.. ettei sit tule pettymyksiä..)
      älä huolehdi turhaan. jos oikeasti tragukseen korun tahdot mene ihmeessä ottamaan.. :D

ps. pää saattaa särkeä pari päivää lävän oton jälkeen.

• jeee

Otin tässä viikko sitten vasempaan korvaan rookin, eikä se siis todellakaan ole kunnolla parantunut vielä. Ajattelinkin että voinko ottaa tähän samaiseen korvaan traguksenkin, haluisin meinaan molempiin traguksiin korun ja oikeassa on jo. Onko tuolla siis väliä jos korvassani on sitten parantumaton rook ja parantumaton tragus :D anteeksi epäselvä selitykseni, mutta jos joku selvää sai niin hyvä :P

• kipinä*
        jeee kirjoitti:

Otin tässä viikko sitten vasempaan korvaan rookin, eikä se siis todellakaan ole kunnolla parantunut vielä. Ajattelinkin että voinko ottaa tähän samaiseen korvaan traguksenkin, haluisin meinaan molempiin traguksiin korun ja oikeassa on jo. Onko tuolla siis väliä jos korvassani on sitten parantumaton rook ja parantumaton tragus :D anteeksi epäselvä selitykseni, mutta jos joku selvää sai niin hyvä :P

voiskohan ottaa tragukset molempiin korviin samalla kertaa?? nukkuminen käy sitten omalla tyylillään :>

• minulla..

Itse hankin trakuksen tuossa huhtikuun puolessa välissä. Ekan kuukauden ajan kyllä lävistyksen huomasi, piti varoa suihkun jälkeen, ettei koko korva lähtenyt pyyhkeen mukana hiuksia kuivatessa;), eikä nappikuulokkeita tai puhelinta sillä korvalla kärsinyt käyttää...ei kuitenkaan tulehtunut sen pahemmin, ei patteja, eikä turvonnutkaan paljoa( on muuten tapilla ja olen tykännyt). Nyt ollut kolmisen kuukautta, eikä minkäänlaisia ongelmia..

• Memma.

Juu, käy ihmessä ottamassa tuolla Body CTRL:ssa, Sakari-setä on mukava ja asiantunteva lävistäjä, auttaa aina hädän tullessa. Kävin itse laitattamassa siellä industrialin ja kyllä palvelu oli hyvää ja asiantuntevaa, tuli kyllä erittäin hyvä mieli. Sinne siis!

• safcasdfsa

Kuinka helposti industriaaliin tulee keloidipatteja ? :O
      itse olen menossa laittamaan sen ja nyt mua alkoi hirvittämään että jos semmonen tuleeki korvaan ?!

• Traguss

Itelläni on nyt Tragus vasemmassa korvassa. Kävin ottamassa Jyväskylän Undergroundissa. Mun mielestä tää mun Tragus on liian reunassa, vai laittokohan se sen tarkotuksella reunaan ?! No en tiiä... Toivotaan että lähtee itekseen siirtymään vähän keskemmälle.. =/

Mutta tosiaan tuolla Undergroundissa oli mukavaa ja osaavaa väkeä, maksokin vaan 20 € eikä sattunu :)

• imone2

Otin traguksen torstaina La Chicassa, sain kirjalliset hoito-ohjeet mutta niistä ei selviä pitääkö korua pyöritellä? Apua pliis!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      465
      2959
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2716
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      276
      1734
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1304
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      441
      1245
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      1081
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      999
    9. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      998
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      995
    Aihe