eli yläleuan etuhampaani (4kpl) ovat aikalailla eri tasossa, toiset taaempana, toiset edempänä...(kahden etummaisen hampaan ero 4mm, siis puoli melkein puoli senttiä!!) ja tämä häiritsee ja vahvasti.. Alarivistössäkin yksi hammas on taaempana.. Ilmeisesti ongelmana on leuan ahtaus(!?), kaikki hampaat ei mahdu samaan riviin..
Oon käyttäny kersana monenmoisia rautoja ja monen monta vuotta mut misään vaihees asia ei oo parantunu yhtää.. Kun hammaslääkärini vaihtu (käytin siis ihan kunnallisia palveluja) hoidot lopetettiin, tuntu vähä että oikomishoito jäi kesken (tuntui että uusi hammaslääkäri ei oikeen ollut pätevä eikä osannut tehdä asialle mitään) Se mua ihmetyttää eniten ettei mua laitettu missään vaiheessa suurempaan kaupunkiin hoitoihin, melkein kaikki muut (kaikki kaverini joilla oli ongelmia hampaiden kanssa) pääsi parempaan hoitoon ja osaavampiin käsiin, vaikka käsittääkseni oma ongelmani on aika paha(tai ainakin näyttää pahalta)
Elikkäs minkähänlaisia vaihtoehtoja olisi vielä saada hampaat riviin? kokemuksia? pystytäänkö leikkauksella korjaamaan asiaa jos tosiaan on kyse leuan ahtaudesta? ..ja mitä eri vaihtoehdot maksaa?! ilmeisesti raudoista ei mitään apua minulle ole... Oman kaupungin hammaslääkärille ei enää innosta mennä kyselemään kun ei sieltä ammattitaitoista apua tunnu saavan..
Etuhampaat kierossa
11
3580
Vastaukset
- oikojalle
Jotkut hammaslääkärit eivät vain osaa, olen kuullut omalta oikojalta että joku piti rautoja turhaan vuoden eikä mitään ollut tapahtunut, mutta hän oli kuitenkin saanut hampaat suoriksi, sattui olemaan vaan haastavampi tapaus.
Mene ihmeessä jollekkin ammattitaitoiselle oikojalle keskustelemaan asiasta. Itselläkin ahdas suu ja nyt rivit on suorat, hampaat menee muutenkin enemmän kuin hevosella eikä ihmisellä kuten oma oikojani asian ilmaisi ;)
Uskon että raudat auttaa jos ne vaan osaa oikein laittaa ja ääritapauksessa poistetaan hampaita jos ei muuten mahdu. Ei kannata lannistua, oikominen vaatii todellista ammattitaitoa.
Hinta-arviota kannattaa mennä kysymään oikojalta. Voit päästä 2000 eurolla jos hyvin käy tai voi mennä enemmänkin. Mutta kyllä se on sen arvoista :)
Itsellä alaleuassa yksi hammas oli paljon taaempana ja oli tosi ahdasta, mutta ei silti tarvinnut poistaa hampaita.
Onnea matkaan!- sama lääkäri
Niin, mielenkiintoinen aihe siltä osin, että kunnallinen hammaslääkäri oikoja sellainen ei saanut oiottua hampaita suoraan riviin sitten millään, vaikka vuosia oli raudat.
Ja kuinkas ollakaan sama oikojahammaslääkäri yksityisellä sai suoristettua hampaat ilman mitään probleemaa.
Kun hammaslääkäri pitää kunnallisen viran kanssa yhtäaikaa yksityisvastaanottoa, niin tokihan se niin on, että yksityispuolella tämä "osaamaton" oikojahammaslääkäri saakin ihan kummia aikaan!
Aloittajalle tiedoksi, jos kyse vain etualan hampaistasi, hampaasi saadaan kyllä suoriksi ilman kallista oikomishoitoakin.
Käänny protetiikan erikoishammaslääkärin puoleen, saat lukuisia vaihtoehtoja ilman kallista oikomis-raudoitushoitoa! - eri sektoreilla
sama lääkäri kirjoitti:
Niin, mielenkiintoinen aihe siltä osin, että kunnallinen hammaslääkäri oikoja sellainen ei saanut oiottua hampaita suoraan riviin sitten millään, vaikka vuosia oli raudat.
Ja kuinkas ollakaan sama oikojahammaslääkäri yksityisellä sai suoristettua hampaat ilman mitään probleemaa.
Kun hammaslääkäri pitää kunnallisen viran kanssa yhtäaikaa yksityisvastaanottoa, niin tokihan se niin on, että yksityispuolella tämä "osaamaton" oikojahammaslääkäri saakin ihan kummia aikaan!
Aloittajalle tiedoksi, jos kyse vain etualan hampaistasi, hampaasi saadaan kyllä suoriksi ilman kallista oikomishoitoakin.
Käänny protetiikan erikoishammaslääkärin puoleen, saat lukuisia vaihtoehtoja ilman kallista oikomis-raudoitushoitoa!Omalla vastaanotollaan oikoja saa käyttää täsmälleen niitä kiinnikkeitä ja oikomislaitteita mitä haluaa ja mikä tilanteeseen sopii, kunnallisella taas on pääosin käytettävä niitä mitä kyseiseen hoitolaan on hankittu. Potilas tietenkin maksaa tarvikkeistaan yksityisellä, julkisella taas kaupunki.
Toisekseen pitäisi olla oikeastaan lopputuloksen päinvastoin. Kunnalliseen oikomishoitoonhan pääsevät vain kaikkein vaikeimmat purentavirhetapaukset, eli hoidot huomatattavasti vaativampia. Yksityisoikojaan taas joutuvat turvautumaan lievemmät tapaukset ja aikuiset.
Käytännössähän on kuitenkin niin, että mitä vaikeampi epäsuhta tai purentavirhe, sitä vaikeampi on myös "täydellistä" lopputulosta saavuttaa. Eli riippuu myös lähtökohtasta. - laittoi ihan samaa
eri sektoreilla kirjoitti:
Omalla vastaanotollaan oikoja saa käyttää täsmälleen niitä kiinnikkeitä ja oikomislaitteita mitä haluaa ja mikä tilanteeseen sopii, kunnallisella taas on pääosin käytettävä niitä mitä kyseiseen hoitolaan on hankittu. Potilas tietenkin maksaa tarvikkeistaan yksityisellä, julkisella taas kaupunki.
Toisekseen pitäisi olla oikeastaan lopputuloksen päinvastoin. Kunnalliseen oikomishoitoonhan pääsevät vain kaikkein vaikeimmat purentavirhetapaukset, eli hoidot huomatattavasti vaativampia. Yksityisoikojaan taas joutuvat turvautumaan lievemmät tapaukset ja aikuiset.
Käytännössähän on kuitenkin niin, että mitä vaikeampi epäsuhta tai purentavirhe, sitä vaikeampi on myös "täydellistä" lopputulosta saavuttaa. Eli riippuu myös lähtökohtasta.Oma oikoja laittoi ihan samaa materiaalia suuhun, mitä käyttää kunnallisella puolella. Että ei se nyt kyllä välineistä ollut kiinni, valitettavasti!
- ihan rauhassa!
eri sektoreilla kirjoitti:
Omalla vastaanotollaan oikoja saa käyttää täsmälleen niitä kiinnikkeitä ja oikomislaitteita mitä haluaa ja mikä tilanteeseen sopii, kunnallisella taas on pääosin käytettävä niitä mitä kyseiseen hoitolaan on hankittu. Potilas tietenkin maksaa tarvikkeistaan yksityisellä, julkisella taas kaupunki.
Toisekseen pitäisi olla oikeastaan lopputuloksen päinvastoin. Kunnalliseen oikomishoitoonhan pääsevät vain kaikkein vaikeimmat purentavirhetapaukset, eli hoidot huomatattavasti vaativampia. Yksityisoikojaan taas joutuvat turvautumaan lievemmät tapaukset ja aikuiset.
Käytännössähän on kuitenkin niin, että mitä vaikeampi epäsuhta tai purentavirhe, sitä vaikeampi on myös "täydellistä" lopputulosta saavuttaa. Eli riippuu myös lähtökohtasta.Kyllä, kyllä!
- etukalustoani
MOikkelis!
Mulla saamaa vikaaaa, on ollut raudat, kokeneella oikojalla olin :)mutta siltikään kalustosta ei tullut hyvää.
Minulla päälystettin etupuolen hampaita ja samalla suoristettiin ala ja yläleuasta tällä päällystämisellä. Hampaistani ei erota, että on käsitelty ja kaikki tuttavani oli ihmeissään, kun ihmettelivät mihin ns. kierot hampaani katosi muutamassa päivässä.
Hintaa en tarkalleen muista, mutta paljon, paljon halvempaa kuin raudoitus aikoinaan ja turhaan vielä!
Tsemiä, hampaasi saadaan kuntoon ilman rautojakin. - Winohammas
..niin mua epäilyttää vaan tommoset päällystämiset sun muut kun hampaat on kuitenki sen verran eri tasossa että varmaan pitää repiä ne vanhat hampaat melkein kokonaan pois tai jtn.... ja onko ne kuitenkaa sit elinikäsiä juttuja!?! ku tota ikää nyt ei oo vasta ku vajaa 18vuotta eli kauan pitäs viel purukaluston kestää..kiitos vastanneille!!
- sama juttu
Eli mullakin on etuhampaat eri tasossa keskenään ja hampaat eri kokoisia, lisäksi yhä tapahtuu vähän liikettä kun ilmeisesti takahampaat työntää näitä etuhampaita limittäin. Voiko niitä tosiaan saada laminaateilla tasaiseen riviin, ja miten on tuon liikkeen kanssa? Sittenhän laminaatitkin menis ajan saatossa ristikkäin..?! Ikää on 21.. oikomishoitoon en haluais ryhtyä, kun tuloksesta ei varmuutta ole.
- hoitovirhe?
Pyydä hammashoitolasta hoitotietosi, jos epäilet, että olet saanut huonompaa ja epäreilua hoitoa. Tee kantelu, valita, VAADI parempaa hoitoa tai korvaus vahingosta, jotta pääset parempaan hoitoon!!!
- Faktatosi
Niinhän se päällystäminen ihmetyttää ja tympäisee, mutta kun niitä on joka tapauksessa oikomisen jälkeen päällystettävä, kun oikomistuloksellakaan ei saavutettu sitä mitä piti.
Että mikä lienee sitten se oikea keino, kun raudatkaan eivät auta........ - kaivataan
Faktatosi kirjoitti:
Niinhän se päällystäminen ihmetyttää ja tympäisee, mutta kun niitä on joka tapauksessa oikomisen jälkeen päällystettävä, kun oikomistuloksellakaan ei saavutettu sitä mitä piti.
Että mikä lienee sitten se oikea keino, kun raudatkaan eivät auta........tietääkö joku vastausta tuohon aiempaan kysymykseeni, voiko hampaisiin laittaa laminaatteja jos ne liikkuvat?! vai pitäiskö ensin poistaa esim. viisaudenhampaat sieltä takaa painamasta.. ja kuinkahan kalliiksi koko juttu mahtaisi yksityisellä tulla? :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 137987
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49599Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514