Pettäjän luonne

syyt?

Mikä tekee miehestä/naisesta pettäjän? Huono itsetunto, moraalin puute, vaihtelun halu, luonnon laki..? Miksi toiset pettää ja toiset ei? Aiheesta olisi mielenkiintoista tehdä tutkimus/väitöskirja. Mitä pettäjä hakee pettämisellä? Olenko väärässä jos lanseeraan lauseen "pettäjä on rakkaudessaan pettynyt"?

41

6334

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dr dickk

      Olenpa joskus mietiskellyt samaa,ja vasta iän ja kokemuksieni myötä löytänyt muutamia syitä jotka kaikissa tietämissäni tapauksissa ovat altistaneet pettämään.
      1.Ihmisuhde ei ole täysin kunnossa
      2.huono itsetunto
      3.ailahteleva luonne

      Listaan en laittanut sitä yleisintä selitystä kuin ALKOHOLI.
      Koska alkoholi on yleisin tekosyy juuri ,mutta pelkästään se ei altista pettämiselle ilman listaamiani ongelmia.

      • sopivat

        myös niihin, jotka suostuvat kakkosiksi.


      • ei ihan
        sopivat kirjoitti:

        myös niihin, jotka suostuvat kakkosiksi.

        pidä paikkaansa. Ainakaan väite "suostua kakkoseksi". Eiväthän kakkoset 97% tapauksista edes tiedä olevansa kakkosia.


      • tutkimuksesta
        ei ihan kirjoitti:

        pidä paikkaansa. Ainakaan väite "suostua kakkoseksi". Eiväthän kakkoset 97% tapauksista edes tiedä olevansa kakkosia.

        tuo 97% on peräisin? "Ovatko kakkoset kakkosia vai muuten vaan tyhmiä?"


      • Huono ihminen?

        Onhan näitä muitakin syitä.. itse en koskaan uskonut pettäväni puolisoani, olen aina ollut sitä mieltä että jos pettää toista niin pettää enemmän itseään..
        olen ollut onnellisessa parisuhteessa n 5v ja kaikki menee hyvin, rakastan häntä ja olen onnellinen,
        eli siis ihmissuhde kunnossa, ei ole huono itsetunto, ei ole ailahteleva luonne..

        silti olen tilanteessa että on "suhde" toiseen naiseen, emme ole tehneet vielä mitään syntiä.. paitsi suudeltu.. mutta välillämme on niiiin paljon kemiaa ja kipinää että en ole koskaan tuntenut vastaavaa, hän tuntuu sielunkumppaniltani, meillä on samanlaiset tavat ja mielipiteet.. kun katson häntä silmiin tuntuu kuin kaikki muu katoaa ja olemme vain me kaksi..
        hänkin on varattuna ja myöskin onnellisessa jo 5v kestäneessä suhteessa, mutta kertoi myöskin että ei voi ajatella kuin minua ja tuntuu kurjalta että loukkaamme samalla puolisoitamme, mutta tilanteelle ei vain yksinkertaisesti voi mitään..


      • Mimskuli_83
        Huono ihminen? kirjoitti:

        Onhan näitä muitakin syitä.. itse en koskaan uskonut pettäväni puolisoani, olen aina ollut sitä mieltä että jos pettää toista niin pettää enemmän itseään..
        olen ollut onnellisessa parisuhteessa n 5v ja kaikki menee hyvin, rakastan häntä ja olen onnellinen,
        eli siis ihmissuhde kunnossa, ei ole huono itsetunto, ei ole ailahteleva luonne..

        silti olen tilanteessa että on "suhde" toiseen naiseen, emme ole tehneet vielä mitään syntiä.. paitsi suudeltu.. mutta välillämme on niiiin paljon kemiaa ja kipinää että en ole koskaan tuntenut vastaavaa, hän tuntuu sielunkumppaniltani, meillä on samanlaiset tavat ja mielipiteet.. kun katson häntä silmiin tuntuu kuin kaikki muu katoaa ja olemme vain me kaksi..
        hänkin on varattuna ja myöskin onnellisessa jo 5v kestäneessä suhteessa, mutta kertoi myöskin että ei voi ajatella kuin minua ja tuntuu kurjalta että loukkaamme samalla puolisoitamme, mutta tilanteelle ei vain yksinkertaisesti voi mitään..

        Kuulostaa todella tutulta, mutta tosiasia on, että tämä suhde uuteen naiseen loppuu hyvin pian, kun opitte hiukan tuntemaan toisianne, ehkä pari kuukauden päästä. Olin itse samassa tilanteessa. Ja oli todella vaikeaa olla tämän nykyisen kanssa, kun oli rakastunut uuteen..Joten erottiin nykyisen kanssa ja ollaan tosi hyviä kavereita, mutta tämän uuden kanssa huomattiin lopuksi, että eihän tässä loppu peleissä ollut kuin seksiä. Tunteet rupesi hiipumaan yhtä nopeaa kuin ne tulivatkin. mutta en koskaan kadu että erottiin sen nykyisen kanssa, tämä uusi sai minut tajuamaan, että en ole onnellisessa parisuhteessa, mutta ei hänkään ole se oikea.


      • itseni

        1.Ihmisuhde ei ole täysin kunnossa
        2.huono itsetunto
        3.ailahteleva luonne (!)

        Itse en ole viela naimisissa enka mitaan, ja olen nuori viela joten neljanneksi syyksi voisin sanoa myos sen etta tekee mieli katsella ja kuunnella muitakin mahdolisia vaihto-ehtoja..


      • ihan sekaisin
        Huono ihminen? kirjoitti:

        Onhan näitä muitakin syitä.. itse en koskaan uskonut pettäväni puolisoani, olen aina ollut sitä mieltä että jos pettää toista niin pettää enemmän itseään..
        olen ollut onnellisessa parisuhteessa n 5v ja kaikki menee hyvin, rakastan häntä ja olen onnellinen,
        eli siis ihmissuhde kunnossa, ei ole huono itsetunto, ei ole ailahteleva luonne..

        silti olen tilanteessa että on "suhde" toiseen naiseen, emme ole tehneet vielä mitään syntiä.. paitsi suudeltu.. mutta välillämme on niiiin paljon kemiaa ja kipinää että en ole koskaan tuntenut vastaavaa, hän tuntuu sielunkumppaniltani, meillä on samanlaiset tavat ja mielipiteet.. kun katson häntä silmiin tuntuu kuin kaikki muu katoaa ja olemme vain me kaksi..
        hänkin on varattuna ja myöskin onnellisessa jo 5v kestäneessä suhteessa, mutta kertoi myöskin että ei voi ajatella kuin minua ja tuntuu kurjalta että loukkaamme samalla puolisoitamme, mutta tilanteelle ei vain yksinkertaisesti voi mitään..

        Olen ihan vastaavassa tilanteessa,paitsi että takana yli 15 v avioliittoa ja miehellä jonka kanssa nyt säpinää,sitäkin enemmän aviovuosia.Tiedän että välillämme on vain fyysistä vetoa,enkä ikinä jättäisi miestäni tämän miehen vuoksi.Eikä mieskään vaimoaan.Mutta silti voisin ottaa riskin ( että jäädään kiinni )ja kokeilla edes kerran....niin hullaantunut olen.


      • dr dickkk
        itseni kirjoitti:

        1.Ihmisuhde ei ole täysin kunnossa
        2.huono itsetunto
        3.ailahteleva luonne (!)

        Itse en ole viela naimisissa enka mitaan, ja olen nuori viela joten neljanneksi syyksi voisin sanoa myos sen etta tekee mieli katsella ja kuunnella muitakin mahdolisia vaihto-ehtoja..

        Tuossa pari henkilöä kertoi ettei tunnista itseään listalta.
        On vaan ihastus uuteen joka tuntuu sielun peililtä ym..
        Sovitte kategoriaan ykkönen!!
        Voi olla vaikea uskoa,mutta ajan huomaatte että olin oikeassa.

        katsokaas,jos suhde on kunnossa kaikilta osin ,niin ei siihen mahdu uudet ihastukset.
        Siis joku osa alue suhteessanne on vialla,miettikää MIKÄ?
        1


      • Enymmärrätuollaisia
        Huono ihminen? kirjoitti:

        Onhan näitä muitakin syitä.. itse en koskaan uskonut pettäväni puolisoani, olen aina ollut sitä mieltä että jos pettää toista niin pettää enemmän itseään..
        olen ollut onnellisessa parisuhteessa n 5v ja kaikki menee hyvin, rakastan häntä ja olen onnellinen,
        eli siis ihmissuhde kunnossa, ei ole huono itsetunto, ei ole ailahteleva luonne..

        silti olen tilanteessa että on "suhde" toiseen naiseen, emme ole tehneet vielä mitään syntiä.. paitsi suudeltu.. mutta välillämme on niiiin paljon kemiaa ja kipinää että en ole koskaan tuntenut vastaavaa, hän tuntuu sielunkumppaniltani, meillä on samanlaiset tavat ja mielipiteet.. kun katson häntä silmiin tuntuu kuin kaikki muu katoaa ja olemme vain me kaksi..
        hänkin on varattuna ja myöskin onnellisessa jo 5v kestäneessä suhteessa, mutta kertoi myöskin että ei voi ajatella kuin minua ja tuntuu kurjalta että loukkaamme samalla puolisoitamme, mutta tilanteelle ei vain yksinkertaisesti voi mitään..

        Jos pitää pettää niin silloin lopetetaan entinen suhde ensin!!! Kaikki, mitä et voi puolisollesi kertoa, on pettämistä.


      • Anonyymi
        Huono ihminen? kirjoitti:

        Onhan näitä muitakin syitä.. itse en koskaan uskonut pettäväni puolisoani, olen aina ollut sitä mieltä että jos pettää toista niin pettää enemmän itseään..
        olen ollut onnellisessa parisuhteessa n 5v ja kaikki menee hyvin, rakastan häntä ja olen onnellinen,
        eli siis ihmissuhde kunnossa, ei ole huono itsetunto, ei ole ailahteleva luonne..

        silti olen tilanteessa että on "suhde" toiseen naiseen, emme ole tehneet vielä mitään syntiä.. paitsi suudeltu.. mutta välillämme on niiiin paljon kemiaa ja kipinää että en ole koskaan tuntenut vastaavaa, hän tuntuu sielunkumppaniltani, meillä on samanlaiset tavat ja mielipiteet.. kun katson häntä silmiin tuntuu kuin kaikki muu katoaa ja olemme vain me kaksi..
        hänkin on varattuna ja myöskin onnellisessa jo 5v kestäneessä suhteessa, mutta kertoi myöskin että ei voi ajatella kuin minua ja tuntuu kurjalta että loukkaamme samalla puolisoitamme, mutta tilanteelle ei vain yksinkertaisesti voi mitään..

        Tuttu tunne,,kun ne kemiat kohtaa,ei voi vastustaa ja miksi pitäisi Elämää ei sen enempää.nm toinen nainen jo monta vuotta.


      • Anonyymi
        ei ihan kirjoitti:

        pidä paikkaansa. Ainakaan väite "suostua kakkoseksi". Eiväthän kakkoset 97% tapauksista edes tiedä olevansa kakkosia.

        Enpä todellakaan tiennyt olleeni kakkonen ja asia paljastu kun tiettyjen epilyjen takia otin exäänsä yhteyttä. Paskapää pani meitä kumpaakin, olivat jonkinlaisessa asumuserossa, hah.


    • SonjaO

      Tuli vaan mieleen, taas...

      Väittelimme ystäviemme kanssa siitä, ketä voi sanoa alkoholistiksi, kuka on suurkuluttaja ja normikäyttäjä, milloin voi sanoa "en käytä alkoholia" ja miten se eroaa, vai eroaako absolutistista. Emme päässeet yhteisymmärrykseen, paitsi alkoholin suurkuluttajasta ja absolutistista.

      Nyt siis "pettäjän" luonne halutaan lokeroida. Okei. Mutta sitä ei todellakaan voi tehdä noin... "Pettäjän luonne, syyt". Aivan tavalliset matit ja maijat voivat olla joskus uskottomia; kaikki aivan eri syistä. Heillä ei ole mitään pettäjän luonnetta, uskottomuus on vain YKSI ominaisuus, joka heitä yhdistää - eikä välttämättä mikään muu. Sama homma uskollisilla. Lähdehän siinä kuvailemaan myös uskollisten luonnetta...

      No, tuo alkoholi juttu oli tuossa selventämään vastausta. Ihminen, joka toistuvasti ja usein käyttää irtosuhteita tai jolla on varsin usein rinnakkaissuhteita, voidaan ehkä luokitella "seksiholistiksi" tai "tunneholistiksi". He ovat ihmisiä, joilla on todellakin taipumus parisuhteessa ollessa olla uskottomia. Siis taipumus. Heitä on vähän. Luonteeltaan he voivat olla aivan erilaisia (aivan kuten alkoholistitkin). Ja huomatkaa, että juuri he ovat parisuhteessa, joten eivät he mitään perkeleitä voi olla!

      • Bluestyttö

        Ei mielestäni ole mitään pettäjän prototyyppiä, on vain kaksi ihmistä, jotka rakastuu ja silloin ei tajua muusta maailmasta mitään. Onhan tietty sellaisia, jotka etsivät vain sänkyseuraa, mutta tarkoitan ihmisiä, jotka pettävät kun ovat jalat metritolkulla irti maasta ja taju meinaa mennä kun kuuleekin vain toisen äänen. Ei rakastunut ihminen itselleen välttämättä voi mitään.


      • Sarianna_84
        Bluestyttö kirjoitti:

        Ei mielestäni ole mitään pettäjän prototyyppiä, on vain kaksi ihmistä, jotka rakastuu ja silloin ei tajua muusta maailmasta mitään. Onhan tietty sellaisia, jotka etsivät vain sänkyseuraa, mutta tarkoitan ihmisiä, jotka pettävät kun ovat jalat metritolkulla irti maasta ja taju meinaa mennä kun kuuleekin vain toisen äänen. Ei rakastunut ihminen itselleen välttämättä voi mitään.

        Usein tulee petettyä, kun ollaan jossain baarissa, laivalla, ym.hiukan huppelissa. ja Uusia ihmisiä ympärillä, niin herää kiinnostus toisiin. Ja sitten ollaan umpirakastuneita ja petetään..Vaikka eilen oltiin vielä aivan rakastuneita omaan puolisoon...Lähtekäämme siis aina viihteelle oman puolison kanssa ja that`s it! Ei tee edes mieli muita.


    • Petetty

      Mun mieheni etsi sexiseuraa ihan tietoisesti ja selvinpäin netistä( salaisia sexitreffejä haki), jäi kiinni kun alkoi käyttäytyä erilailla, yhtäkkiä ei läheisyyttä halunnut kanssani, valehteli olleensa jossakin paikassa, missä myöhemmin selvisi ettei ollut sitten ollutkaan siellä missä väitti olleensa, viimeinen niitti oli että ilmestyi vieraan naisen hiusväriä ja vielä minun pyyhkeeseeni( eikä mitään selitystä tälle) ..mutta anyway, tuli ihan puskista tämä, koska meillä ei ole ollut mitään ongelmia, ei petipuuhissa eikä muutenkaan!?( Minun mielestäni) ..No mikä on pettäjän luonne tässä tapauksessa, niin sanoisin että mies on hyvin impulssiivinen, seikkailun haluinen, huono itsetunto, yhdistettynä ikäkriisi, sekä puuttuu empatiakyky toista kohtaan( eli narsisti)

      • kostoelää

        Samoja kokemuksia miehenä, puolisoni "eksyi" vieraiden miesten syliin, kotona oli kaikki normaalisti, nainen sai läheisyyttä ja lämpöä, seksiäkin oli ihan säännöllisesti eikä nainen koskaan valitellut petipuuhien osalta. Mutta niin vaan vieras mies ja muna oli liian kova houkutin. Ei se luonteessa ole kiinni. Mites puolisoni totesikaan kun jäi kiinni, ei kyse rakkaudesta tai erohaluista, kaikki oli vaan hauskanpitoa. Minäkin ole pettänyt pari vuotta sitten kun kerroin ei ollutkaan enää naisella niin kivaa kun mullakin oli hauskanpitoa.


    • omakokemuspuhuu

      Ei se vieraissa käynti luonteesta ole kiinni vaan SEKSIN PUUTTEESTA.

      • ainamieles

        Se on juuri niin. 20v naimisissa ja sinä aikana seksiä olen harrastanut n.100-150 naisen kanssa. Vaimolle sanoin jo ennen naimisiin menoa että rakastan seksiä ja jos sitä ei kotoa saa niin sitä saa muualta. Enkä asialla ylpeile. Vituttaa ennemminkin.


      • Anonyymi

        Juuri näin. Kotona ei saa seksiä.


    • PatelanPate

      PERSU pettää aina

      • persutperseestä

        Persut noi elämänkoululaiset,vittu mitä porukkaa. Vain idiootti laittaa johinkon facebook profiiliin "elämänkoululainen" kun se yleensä tarkottaa että työtön ja työt ei kiinnosta tai sitten korvien välin takia eläkkeellä. Sellasia vitun koululaisia :D


    • yhllbblmch

      1. Varakkuus ja vaikutusvalta
      2. Ulkonäkö
      3. Todennäköisesti paras puoliso ja isä

    • joops

      Suhteen hyvyys / huonous ei vaikuta pettäjän luonteeseen. Aikuinen vastuullinen ihminen tietää, että suhde hoidetaan muulla tavoin kuin pettämällä, ja jos toista rakastaa ja kunnioittaa, suhdetta yritetään parantaa muutoin kuin vieraissa juoksemalla. Se on vastuun pakoilua silloin,

      Mutta omien kokemusten pohjalta väittäisin, että pettäjällä on huono itsetunto, ja pettäjä ei ole ihan kasvanut aikuiseksi vielä. Mikään ei riitä, ja haetaan huomioa jatkuvalla syötöllä.

      Toiset kasvaa siitä ulos aikuistuessaan, toiset tarvis psyk apua itsetunto ongelmiinsa ja toiset ei kai koskaan tajua katsoa sinne kuuluisaan peiliin vaan jatkavat samaa sontaa lopun ikänsä.

    • Elämäon00

      Tämä aihe ei aina ole niin hemmetin monimutkainen, että sitä pitäisi viedä psykologiselle tasolle. Puhun omasta kokemuksesta nyt. Suhde oli/on hyvä, elämässä kaikki hyvin, sitten tuli mies joka yksinkertaisesti sai hormonit hyrräämään. Menin aivan sekaisin ja halusin häntä niin jumalattomasti etten ketään ikinä. Petin. Kerroin miehelleni. Suhde jatkui.

    • Gordonblue

      En milloinkaan ole ollut mustasukkainen. Luin joskus jostakin uskonnosta, että on kahdenlaisia ihmistyyppejä, toisia jotka omistaa ja toisia jotka antaa vapauden elää. Tärkeintä on kuitenkin että kyetään puhumaan vaikeistakin asioista, joita kuitenkin kahdelle ihmiselle tulee kun eri sukujen arvot ja senvuoksi yhteensopivuus on vaikea.

    • joplövnlj

      1. Luonnehäiriö
      2. Vahva addiktio mielihyvään
      3. Mahdollisuudet

      Luonnehäirönä välinpitämättömyys omista läheisistä ja kiintymisongelma. Vahva riippuvuus huumeisiin tai alkoholiin, peliriippuvuus tai kehon seksuaaliseen mielihyvään ihastuksessa. Hyvä asema, varallisuus ja valta.

      Tässäpä booli kaikelle pahalle, joka voi parisuhteessa kohdata. Näissä tapauksissa perhe saa aina kylmää kyytiä, jos vastapuolella on lämmin, kostea, kiihkeä ja halukas vako.

      Ei mitään keskusteluja, vaan ero. Ja siihen asti tietenkin luotettava ja vahva puoliso. Mutta se luonnehäiriön takia, näytti vaan siltä, koska valehteleminen ja laskelmointi on helppo tapa pitää perhettä, joka pitää huolta. Mutta sitten löytyy uusi ja innokkaampi, johon kannattaa vaihtaa. Näkee sen otsallaankin, et pettäjä ole mieleltään terve vastaamaan läheisistään, mut mitä näille muka tekisi. Ei mitään, aikuista ihmistä ei saa vastuulle teoista, joita ei rikoksiksi lueta. Vaikkakin, se aiheuttaa monien elämään niin vaikeita muistoja ja pajoinvointia.

    • Anonyymi

      Kotilahna on huono sängyssä.

    • Anonyymi

      Hohhoijaa teitä nuoria....
      Pettämisen taustalla voi olla ihan toimiva parisuhde ja rakkaus, mutta esimerkiksi seksuaalinen sopimattomuus voi ajaa hakemaan parempia kokemuksia.
      Ei näitä lapsellisia kliseitä: et todella rakasta jos harrastat seksiä muiden kanssa.
      No miksi ei voi rakastaa?
      Jos puolisolla ei seiso terveyden takia ja itsellä tekee mieli seksiä, niin pitäisikö heittää parisuhde joka toimii pois.
      Ei.. minä en petä miestäni, mutta on se mielessä käynyt.

      • Anonyymi

        Huomionkipeänä vieraalta saama ihailu saattaa nostaa itsetuntoa. Pitkässä parisuhteessa tulee kuivia kausia ja elämä pyörii kodin, lasten ja työn merkeissä tutulla kaavalla. Kun ikääkin alkaa tulla mittariin ja sopiva tilaisuus tarjoutuu, se voi olla menoa. Jännittävä nautinto vieraan kanssa voi jo pelkkänä ajatuksena olla niin kutkuttava, ettei voi vastustaa. Eri asia onko se sitten kuitenkaan sitä mitä haluaa oikeasti.


    • Anonyymi

      Joo, mulla mies jolta ei hommat enää onnistu. Silti pettää ja valehtelee sen kun kerkiää. Ei omaatuntoa olemassakaan.

    • Anonyymi

      Itsekkyys vaikka mistä tuota tietää jokaisella halunsa täyttäköön sinkkuna niitä ylimääräisiä jos oma ei riitä

    • Anonyymi

      Ilminarsistit pettää aina. Pitävät salasuhteita taitavasti yllä. Narsistilla ei omaa tuntoa joten pettäminen ei tunnu missään eikä siitä kiinnijääminen. Helvetti mitä sikoja!

      • Anonyymi

        Noin juuri. Häikäilemättömiä, härskejä, vastuuntunnottomia luikertelijoita. Ei omaatuntoa. Kaikki käy. Syy aina toisessa. Suuttuu silmittömästi ja esittää omaa rooliaan. Tosi läpinäkyvä !


    • Anonyymi

      Monet naiset pettää ja monet miehet pettää. Se on sisäänrakennettu ominaisuus!

      • Anonyymi

        Ei muuten ole.
        Kun olet kauan se osapuoli jota kohdellaan huonosti, oli sitten sanoin tai muulla tavalla, olet herkkä jo silloin ja jos tapaat jonkun joka saa sinut taas nauramaan, ihastut ja petät vaikka tiedät sen olevan väärin. Joku vain on se, mikä pitää sinut narussa tämän kaltoinkohtelijan kanssa koska hänellä on jonkinlainen valta sinuun, sitä ei voi selittää.
        Miksi naisilla/miehillä ei ole sitä rohkeutta sanoa ajoissa että 'tää ei toimi, erotaan'..kun ihmisluonto on mikä on..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ole.
        Kun olet kauan se osapuoli jota kohdellaan huonosti, oli sitten sanoin tai muulla tavalla, olet herkkä jo silloin ja jos tapaat jonkun joka saa sinut taas nauramaan, ihastut ja petät vaikka tiedät sen olevan väärin. Joku vain on se, mikä pitää sinut narussa tämän kaltoinkohtelijan kanssa koska hänellä on jonkinlainen valta sinuun, sitä ei voi selittää.
        Miksi naisilla/miehillä ei ole sitä rohkeutta sanoa ajoissa että 'tää ei toimi, erotaan'..kun ihmisluonto on mikä on..

        Joku antaa anteeksi, joku sanoo että yritetään vielä, joku yrittää 'jo lastenkin takia', joku uskottelee itselleen että tämä on vain ohimenevää jne.
        Kunpa tunteet saisi joskus sysättyä syrjään ja ajatella järkevästi..!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku antaa anteeksi, joku sanoo että yritetään vielä, joku yrittää 'jo lastenkin takia', joku uskottelee itselleen että tämä on vain ohimenevää jne.
        Kunpa tunteet saisi joskus sysättyä syrjään ja ajatella järkevästi..!

        Mutta kun ei- joku ihme hihna pitää sinut kiinni huonossa suhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ole.
        Kun olet kauan se osapuoli jota kohdellaan huonosti, oli sitten sanoin tai muulla tavalla, olet herkkä jo silloin ja jos tapaat jonkun joka saa sinut taas nauramaan, ihastut ja petät vaikka tiedät sen olevan väärin. Joku vain on se, mikä pitää sinut narussa tämän kaltoinkohtelijan kanssa koska hänellä on jonkinlainen valta sinuun, sitä ei voi selittää.
        Miksi naisilla/miehillä ei ole sitä rohkeutta sanoa ajoissa että 'tää ei toimi, erotaan'..kun ihmisluonto on mikä on..

        Kyllä se vaan niin on, että moniavioisesta ei yksiavioista tule. Se on pysyvä piirre. Ja se kannattaisi uskoa ennen kuin menee toisen kanssa kimppaan.


    • Anonyymi

      Minulla on pitkä parisuhde takana ja ai että maistui äsken thaipillu hyvälle! Kotona lahna akka niin saa epäilemään jo omaa kykyä mutta hyvää teki huomata että hyvin seisoo!!

    • Anonyymi

      Mies on sellainen luonnostaan.. Jo kaukainen historia sen osoittaa että miehisyyden mlttapuu on siinä, kuinka paljon naaraita saadaan kaadettua..
      Kyse ei siis tunnepuolesta lainkaan vaan ihan fyysisestä tarpeesta. Myös parisuhteissa toivomisen varaa (naistenkin kohdalla) ja haetaan hyväksyntää ja tunnetta että on haluttu ulkopuolelta jos ei sitä kotoa saa. Parisuhteen toimivuuden kannalta seksin merkitystä ei saa koskaan aliarvioida. Lisäksi kun kerran pettää niin seuraavalla kerralla se on paljon helpompaa. Muutaman kerran jälkeen siitä tulee itselle hyväksyttävää toimintaa (kokemuksen perusteella)..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe