Kiva palsta?

StArFuRy

Ihmetyttää nämä lähes joka päiväiset viestit siitä, että: "minun veneeni onkin parempi kuin sinun veneesi", "minun veneeni viekin vain 2.5l/vuodessa dieseliä ja sulla menee se meripeninkulmalla bensana (jos kirjoittaja edes tietää kuinka pitkä sekään on???)...

Yleisesti mitä itse tunnen veneilijöitä venenseuran piiristä ja muutenkin laitureilta ja kaveripiiristä, niin aika vähän OIKEAT veneilijät jaksavat naljailla toistensa veneistä ja kulutuksista. Päinvastoin, usein vaihdetaan positiivisessa mielessä kokemuksia ja kuulumisia.
Täällä yleensä jos veneestä tulee juttua, se on joko täysin paska tai liian vanha, tai jos kysyy neuvoa johonkin asiaan on vastaus tyyliä: "Jollet tuota tiedä, niin jää laituriin VITUN IDIOOTTI!"
Olisi mukavaa jos tämäkin palsta voisi olla sellainen keskustelu paikka, kuin venesatamien laiturit, eli mukava paikka vaihtaa kuulumisia ja tietoa.. Tietysti täällä on paljon asiallisia vastauksia ja kirjoittajia, mutta aina vain ne huonoimmat jotenkin pistävät silmään...

Hauskaa loppu kesää kaikille veneilijöille..

10

1323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kuin myös moni muukin. Yksi keino olisi
      siinä, ettei avaisisi ja lukisi mitään muita
      kuin rekisteröidyillä nimimerkeillä kirjoitetut.

Tunnustan, että tulee luettua muitakin. Voihan
      sitä naureskella nimenomaan niiden juttujen kir-
      joittajille ja heidän lapsellisille asenteille.
      Jututhan eivät noissa tapauksissa ole hääppöisiä.

• taidat olla

olla se pahin väkättäjä teidän "purssiseurassa" jos kirjoitusta tarkemmin tutkii. Oikea pilkun viilaaja ja varmaan puutut jokaiseen asiaan sillä vaikutat pikkutarkalta tyypiltä jotka polttavat hermot helposti.
      Ja tiedoksi että onneksi Suomessa on sananvapaus ja ei tarviste tuolaisista pikkusieluista välittää, antaa niiden väkättää ihan rauhassa, se ei johda mihinkään.

• jäsen 33 vuotta

erilaisia kokemuksia kun sanot että "niin aika vähän OIKEAT veneilijät jaksavat naljailla toistensa veneistä " Kyllä tässä liki 35 vuoden aikana mitä olen purssiseuran jäsenenä ollut ja satamissa jutustellut niin kyllä KATEUS rehoittaa tosi pahasti veneilijöidenkin piirissä. Kyllä paljon puhutaan paskaa ja arvostellaan tositen veneistä.
      Onko muuten sinun seurassa tapana ajaa joka perjantai seuran majapaikkaan ja ottaa viinaa sunnuntaiaamuun asti kuten meillä on. Siellä ne merimiestaidot kohenee leiritulilla, eikö? ja se siitä sinun asiantuntemuksesta ja varmaan tuli sinulla hvyä mieli kun sait hiekan leikkiä "itämaan viisasta" miestä ja antaa oikein neuvoja miten täälläkin pitää menetellä. Mietippä nyt ja kuka tässä oikein vittuilee ja kenelle?

• ..i..

..siinä ihmettelemistä, miksi sitten kuulut siihen seuraan, jos ei toiminta miellytä. Omat kokemukset paljon lähempänä viestinketjun ekaa viestiä.
        Itse sitten selvästi ainakin tunnet suurta kateutta muiden veneisiin, etkä ole tyytyväinen omaan venevalintaasi. Ikävää, että sinun täytyy siitä täällä meille, joita et edes tunne avautua noin negatiiviseen sävyyn.
        Juuri tuonkaltaisista viesteistä varmaan koko ketju on saanut alkunsa.

• Karminen

No, anonyymit keskustelufoorumit ovat aina tällaisia.

Rekisteröinti ja vapaaehtoiset moderaattorit ovat yleinen ratkaisu ja toimivat hyvin. Nyt kun vielä löytäisi sellaisen foorumin :)

• xxxxxxxxxxxxxxx

Itse ajattelin jossakin vaiheessa samoin, että tämä palsta vaatisi rekisteröintiä, mutta olen nyt tullut toisiin aatoksiin. Rekisteröimättömyys toimii sittenkin paremmin koska rekisteröityneenä joutuu miettimään paljon tarkemmin mitä mölyjä päästelee. Silloin voi käydä äkkiä niin että kirjoittaminen jää kokonaan väliin, kumpi on parempi? Saunalahdellahan on nyt kokonaan rekisteröity alue, ja sinne ei kirjoittele enää kukaan.
        Itsellänikin on nimimerkki rekisteröitynä tänne, mutta en sitä enää juuri käyttele, koska en halua, että viestieni lukijalla on jokin ennakkoasenne kirjoituksiani kohtaan.
        Taitaa olla tuon nimimerkin rekisteröinnin kanssa sama, kuin itänaapurimme valtiojärjestelmä aikoinaan, hyvä järjestelmä - mutta vain teoriassa.

• olet

mutta onneksi joukkoon mahtuu hyviäkin juttuja...

• Ihmettelen ihan samaa

Mikäköhän tuossa alkuperäisessä viestissä provosoi taas näitä palstan haaskoja kettuileman? On se kumma, että oli aihe mikä hyvänsä, niin asiallisen keskustelun tyrehdyttäjiä riittää joka lähtöön...

Viestin tällä kertaa anonyyminä, koska en halua sähköpostiani täyteen tällaisten tyyppien herjoja.

• ihan selvää

oli slevää vittuilua ja sen oli tehnyt kaveri joka ei ole selvillä mikä on pelin henki. Eihän tälläkään palstalla seurustella ja jutella mukavia vaan myös annetaan palautetta jos kysyjä on aivan toope tai pihalla asioista. Ja kyllä minusta niitä toopeja riittää sekä täällä että siellä.

• oma nimi

Helppo keino estää asiattomuuksien pääseminen keskusteluihin on se, että keskustelu tapahtuu vain omalla nimellä ja naamalla.

Jos joku tietää, missä tällaista keskustelua (aiheesta kuin aiheesta) voi suorittaa, otan ilomielin vastaan osoitteita.

Kesän jatkoa. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      66
      4500
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3505
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3208
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2628
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      47
      2523
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2139
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2014
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      197
      1913
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      395
      1552
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1418
    Aihe