Hartioiden leveys (cm)

kapee-lahtinen

Jumankauta, hartiat ei näytä miltään. Vaikka miten oon porannu. Voisitteks siellä kotona mitata hartioittenne leveyden ihan siitä edestä nopeesti ja laittaa mitat vertailun vuoksi. Meikäläisellä on 46 cm, onko se todella niin vähän ku miltä näyttää!

51

18760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äijäää

      n. 47cm. ~170cm pitkä olen.

    • Tulokseksi saimme ilman mitään ihmeempiä pumppeja: hartiat 62, rinnan ympärys 126 ja hauis 46,5cm. Aamu paino 114kg

      • hra voisilmä

        Teillä on varmaan pieni muna tai ainakin se näyttää pienelle?


    • pikkumies

      56cm...olis luullu et enemmän..
      tahtoo lisää leveyttä.. :O
      tumppu 46cm ilman pumppia...
      painoa 104kg

    • täällä..

      minulla nipin napin 50 cm.. ehkä aivan leveimmältä kohtaa päällekin 50. Pituutta minulla 173 cm ja painoa n. 77 kg.. tumppu vaivaiset 40 cm. Itse olen luonnostaan todella kapea harteinen, eikä nämä pienet lihakset sitä vielä ainakaan paljoa paranna. Jospa sitten tulevaisuudessa pääsisi parempiin mittoihin.

      • Punttari

        hartiat siinä 50cm
        Rinnan ympärys siinä 99cm
        hauis vain 37cm

        Olen aina ollut suht iso kokoinen varsinkin rintakehän kohdalta en ole siis treenannut sitä paljoakaan...


      • juuuu
        Punttari kirjoitti:

        hartiat siinä 50cm
        Rinnan ympärys siinä 99cm
        hauis vain 37cm

        Olen aina ollut suht iso kokoinen varsinkin rintakehän kohdalta en ole siis treenannut sitä paljoakaan...

        Mul samat mitat. Kuinka pitkä olet ja paljonko painat?


      • puntti.
        Punttari kirjoitti:

        hartiat siinä 50cm
        Rinnan ympärys siinä 99cm
        hauis vain 37cm

        Olen aina ollut suht iso kokoinen varsinkin rintakehän kohdalta en ole siis treenannut sitä paljoakaan...

        Mul on aika lähelle samat mitat. oon 190 pitkä painoo 80. lisää pitäisi saada lihasmassaa:)


      • Punttari
        juuuu kirjoitti:

        Mul samat mitat. Kuinka pitkä olet ja paljonko painat?

        190/89 elikkä lenkillä pitäis kyllä käydä :(


    • dtaheath

      hartiat ~65cm, pituus ~173 ja paino 105kg.

      • g5-män

        Tarkoitus oli kai mitata se peilin edessä tuosta edestä silmämääräisesti, jos selän puolelta mittaa (joku toinen) lukema lienee 15 senttiä enemmän...


    • samaa luokkaa.

      pituus 175 ja 80 kiloa. Pystypunnerruksena lattialta rinnalle ja suorille käsille kuitenkin yli 100 kiloa...

    • ei mahdu ovesta

      tulee helposti...
      ei ikinä uskois että musta tulis bodarinarsisitigyntteri nykyään mä juutun varsinkin kylppäriin ja pullistelen peilin eteen
      ihailen mun habaa ja pystyn seiniin reikiä tekee, alan muistuttamaan pronssiveistosta entinen kukkakeppi...

      tää paukkuu niinkuin bodauslaulun kuuluukin mä pumppaan rautaa kunnes meen ihan uuvuuksiin
      kaikki mun nuggetit jotka on jäänyt proteiinikoukkuun pistä ilmaan heiluu sun salihousut...

      itsekkin juutun aina kylppäriin ja pystyn seiniin reikii tekee, muistutan pronssiveistosta ja ainoo lenkki mitä mun faija veti oli hkN sininen, möhömaha sohvaperuna.
      ...ja kaikki mun nuggetit jotka on jäänyt jääny proteiinikoukkuun heitä ilmaan sun salihousut ja pyöritä niit ku propelii..

    • Ei bodari

      Mulla on rinnan ympärys 102 cm, hartiat edestä 50 cm ja takaa 60 cm, hauis on 35 cm.
      Minkälaisia mittoja teidän mielestä 180 cm pitkälle sopusuhtaselle (ei bodaavalle) 16 v. poijaalle?

      • ............

        Olen nainen, 174/72, hartiat edestä 55 cm. voiko muka olla? oon vajaan vuoden treenannu


    • Silhuetti!!

      Turha mittailla pintoja pitkin.
      Siten saa haluamansa tuloksen.

      Silhuetin mittaus on ainoa objektiivinen tapa määrittää hartioidensa leveys.

      176cm pituutta.
      60cm leveästä komeron oviaukosta menen läpi.
      Molemmille puolille jää sormen leveyden verran tyhjää.
      Rintakehä sisään hengitettynä, ylhäältä mitattuna 123cm.

      • ruipelopoika

        IHANIA MITTAUSTULOKSIA TÄÄLLÄ!!
        hUI ku teki gutaa lukee!!!!
        Jatkakaa pojat samaan malliin.


      • savori
        ruipelopoika kirjoitti:

        IHANIA MITTAUSTULOKSIA TÄÄLLÄ!!
        hUI ku teki gutaa lukee!!!!
        Jatkakaa pojat samaan malliin.

        laitas uintia peliin kans ni kyllä alkaa kasvaa ja muutenkin vahvistuu yläkroppa..samalla tulee venytyksiä...vaikka joka toinen päivä uimaan silloin kun et punttaa ylä kroppaa.....siihen lisäks norm.treeni..huh huh kasvua...riitta


      • korrek korjaa

        Anteeks nyt vaan mutta käytätte sanaa "siluetti ihan väärin". Se on sivukuva ja hartioiden leveyttä ei voi mitata sivukuvasta...


    • v2v2v

      yritetty leventää kaikin keinoin...itselläni ei leveät hartiat ole luonnostaan ja solisluut ovat näkymättömät

      • Tapa 2

        Eipä taida hartioita saada muuten leveemmäks kuin kasvattamalla olkapään lihaksia eikä siitäkään montaa senttiä irtoo. Ellei sitten halua venyttää nivelien välejä tai luita pitemmäksi :F

        Ja toinen mikä ihmetyttää kovasti on että miten ihmeessä jotkut saavat takaa mitattuna erisuuruisia tuloksia kuin edestä mitattuna? Kysehän oli leveydestä, niin että eikö se hartioiden leveys ole sama, mitataan se sitten edestä, takaa, tai vaikka kymmenen metrin päästä.

        Vielä kätevämpi tapa hartioiden leveyden mittaamiseen verrattuna nimim. Silhuettiin, on mennä kahden seinän väliseen kulmaan. Selkä seinää vasten, olkapää toista seinää vasten, sitten ottaa esim. kakkosnelosen pätkän, millä saa muodostettua suorankulman seinää, jota vastaan selkä on, vasten, asettaa pätkä niin että se on vapaata olkapäätä vasten ja sitten piirtää esim lyijykynällä merkki seinään kohdalle, missä palikan olkapään puoleinen reuna on. Sitten mitataan seinän ja merkin välinen etäisyys lyhintä (eli suorinta) reittiä pitkin. Olkaa hyvä :D


    • luontainen karpaasi

      päälle 60cm ilman pullisteluita.

    • heikki sokosti

      hartiat 142,reidet 96 cm, olkavarsi 68 cm..paino 134 kg, pituus 195. ja mulkku 1:1 talouspaperirullan kanssa.
      älykkyysosamäärä 161. ulkonäkö; saatanan ruma karpaasi. kuukausitulot 11500,-
      vaimo; malli. Ihan semmonen nykyaikanen treenaava perusukko.

    • 52 183cm 85kg

      miten mittaatte??? itellä siluetti n 52 leveimmästä kohtaa

    • 67-v

      Leikissä mukana.

      Sama mittaustapa.
      Suunnilleen sama tuloskin, n. 52cm.
      Silhuetti mitattu kädet suorina selän takana. Muuten olkapäiden alaosa ja ojentajien yläpää antaa harhauttavan suuren mitan.

      176cm / 90kg.

    • pitkä ja kapee

      OLKAA KUULKAA ONNELLISIA!

      Meikäläisellä on 46 cm kun seison peilin edessä ja pitelen mittanauhaa siinä. Eli tietän kyllä että on kundeja joilla on yli 10 cm leveämpi hartiamitta ja ovat minua esim 15 cm lyhyempiä, joten atleettinen vaikutelma on aikamoinen.

      Eli eiköhän lopeteta juttelu siitä että geenien vaikutus on pientä.

      • Pituus miehen merkki

        Samat mitat, mutta toisaalta pituutta ei saa kuin synnyinlahjana ja pituus on äärettömän komeaa ja miehekästä. Kaikenlaisia käppänöitä on kadut ja puistot täynnä, eikä ne näytä miltään vaikka hartiat olisikin leveät. Suurin osa noista leveistä ja lyhyistä jätkistä hukkuu massaan.


      • 52 183cm 85kg

        tolla sun mittaustavalla saa helposti liian pienen tulokesen.
        kokeile tätä mitä tuo yks kaveri kommentoi:
        Vielä kätevämpi tapa hartioiden leveyden mittaamiseen verrattuna nimim. Silhuettiin, on mennä kahden seinän väliseen kulmaan. Selkä seinää vasten, olkapää toista seinää vasten, sitten ottaa esim. kakkosnelosen pätkän, millä saa muodostettua suorankulman seinää, jota vastaan selkä on, vasten, asettaa pätkä niin että se on vapaata olkapäätä vasten ja sitten piirtää esim lyijykynällä merkki seinään kohdalle, missä palikan olkapään puoleinen reuna on. Sitten mitataan seinän ja merkin välinen etäisyys lyhintä (eli suorinta) reittiä pitkin. Olkaa hyvä :D


    • 35v, treeniä 10v+

      46 cm sain edestä mitatessani.

      Perusvoimaa olen kaurapuurolla treenaten saanut yli kymmenessä vuodessa.

      Paino 90 kg ja pituus 177 cm.

      Penkkipunnerrus noin 140 kiloa, kyykky 150 kg , maastaveto (sumolla) 200 kg , raakatempaus n. 90 kg, raakatyöntö 100 kg

      Miten teillä on noin leveät hartiat? Miten mittaatte?

      • 35v, treeniä 10v+

        Hartiani ovat vissiin siis ns. "kapeaa mallia", vaikka itse olen havainnut ja moni salilla on sanonut, että teen juuri hartialiikkeissä painoilla, joita just ne ns. isot pojat ja parin sadan kilon penkkaajat tekevät. No eipä tuo hartioiden leveys hirveesti haittaa, ei oo kuitenkaan kapeehartijaiseksi sanottu :)


    • 53cm

      treenannu oon n.2 vuotta. hartiat edestä 53cm, hauis jännitettynä 40cm. rinnan ympärys 103. ikä 18 vuotta, joten kai ne hartia luut vielä leventyy ja lihakisaki niihin ehin vielä monta vuotta treenata joten kai se 60cm joka on tavote viel joskus tulee :) niin ja pituus 178cm ja paino 80kg.

    • sopusuhtainen olen

      Metrin verran.

    • pienijunnu

      hartiat 43cm, hauis 27cm, rinnanympärys 93cm, paino 65kg, pituus 175cm, ikä 15v. oonko joku miniatyyri ? mitä näitä lukenu.. vajaa vuos punttia: penkki 80kg, rive 70kg, mave 130kg, hauiskääntö yhenkäen maksimi 20kg. masentuu ku lukee muitten tietoja..

      • Voimamaisteri

        Sinä olet vielä ihan poikanen, ei pahalla vaan hyvällä. Voimaa sinulla löytyy ikääsi nähden erittäin hyvin ja kasvat vielä joka suuntaan paljon. Älä ota stressiä, elä ja harrasta. Jonakin päivänä peilistä katselee vielä riski kaveri jos jaksat treenata. Nimimerkillä: samat asiat kokenut


    • eikö oo vittu muuta tekemistä ku mitata ihteensä ja vertailla tääl

    • ja64

      rinta edestä90cm,rinnanympärys 140cm,paino 110kg,pituus 192,hauis 48cm,että silleen!

      • molo 28cm

        vitun nälkäkurki!


    • voi poikia...

      Vitun hintit!

    • 11ja18

      levossa 11,jäykkänä 18...

    • 17+19

      Hartiat 40cm ja hauis joku 37cm. Oli pakko vastaa. Oon nainen. En ole mikään bodari. Normaalipainoinen oon.

    • Alle17v

      Hartiat 55cm, nainen

    • kkjhhb

      Heh! melkein 10v. sitten alotettu juttu... Onkohan ihan vertailu kelpoisia noi mitat...? No kait ne on lähinnä suuntaa antavia:)

    • Ykstaas

      Solisluita pitkin olkapään ulkoreunasta toiseen 47cm.

    • olipas

      Lyhyitä ja kapea harteisia miehiä tällä sivulla. Kannattaisi varmaan jo vaihtaa lajia.

      • aitoBlueteam

        itsehän olet läski


    • Anonyymi

      Keskiverto leveys hartioilla oli muistaakseni miehillä 41cm eli ihan hyvät on

    • Anonyymi

      Etusilhuetti.
      Hartiat 52cm.
      Vyötärö 32cm.
      Lantio 35cm.
      Raihnas 80v vanhus. 172cm / 79kg.

    • Anonyymi

      Hartiat 63cm
      Rinnanympärys 133cm
      Käsivarsi 52cm
      Reisi 73cm

      33-v ja tammikuussa 18 vuotta treenitaustaa.

    • Anonyymi

      Hartiat 55cm painoa 117kg pituutta 178cm ikää 15v enkä oo treenannu päivääkää elämästäni

    • Anonyymi

      Mittaustapa?

    • Anonyymi

      En nyt tiedä mittasinko oikein mutta olkapään kärjestä toisen olkapään kärkeen joku 42-43 cm. Olkapään leveys kaulasta kärkeen on joku 16cm koska mun luuri on n.16cm pitkä ja kun laitoin sen siten että olkapäätä vasten kaulasta olkapään kärkeen nii puhelin ei tullu yhtään yli. Pituutta 178 mulla jos sillä nyt on mitään merkitystä mihinkään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe