Nyt apua! (mässäilykierteen katkaisu)

tolos

Pelkkää mässäilyä on jatkunut jo yli kaksi viikkoa. Olen yrittänyt syödä normaalisti, mutta en onnistu. Jää nälkä ja aloitan uudelleen mässäilyn. Syön niin paljon, että olen halkeamispisteessä. Olen aivan neuvoton. Apua/vinkkejä siis kaivataan:

Miten saan syötyä niin, ettei jää nälkäinen olo?
(Olen yrittänyt syödä aamupalaksi kipollisen puuroa jogurttia)

Miten ihmeessä saan turvotuksen pois?
(Edellisen päivän seurauksena maha pullottaa kuin viimeistä päivää)

Kaiken kukkuraksi painoa on tullut 2kg lisää. ='(

22

1780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ollut kanssa...

      ... pitkään mässäilyä! aamupalaksi ei mun mielestä kannata syödä puuroa koska se ei täytä! ..ainakaan mua. mä alotin syömään oikeen kunnon aamupalan ja laihduinkin ihan vahingossa. syön nykyään kaksi ruisleipää päällä juustoa ja margariinia kunnon lasi maitoa 1dl tuoremehua jugurtti tai banaani. sitten syön myös kunnolla päivä ruokaa ja välipalaksi hedelmiä pysyy nälkä loitolla ja sitte kannattaa oikeesti syödä kunnolla jos jää nälkä esim. ruisleipää vaan niin paljon kun jaksat (ei nyt ihan ähkyksi asti kuitenkaan;)) siitä ei lihoo jos vielä liikkuu säännöllisesti.. no siinä oli jotain vinkkejä mitä oon kokenut hyviksi kun itselläkin on noita masentavia mässäilyjaksoja.

      • makeanhimoon

        kromi vähentää makeanhimoa. syö tarpeeksi kuituja ja vähärasvaista proteiinia, niin nälkä pysyy paremmin loitolla. muista kokojyvä-tuotteet! valkoinen jauho ja sokeri ei täytä kuin hetkeksi, jonka jälkeen nälkä palaa takaisin nopeaan.


      • Anonyymi

        Kiitos hyvästä vinkistä …. Kokeilen näin 16 v myöhemmin


    • olen

      tehnyt näin.

      Aamulla jälkiuunileipää 30g, päällä juustoa, höylällä ohuita siivuja kolme ja tomaattia esim. Jotain kasvia kuitenkin ja teetä.

      Töissä välipala hedelmä tai kasvis ja vettä.

      Lounas, joku kotona tehty ateria. Kotona teetä ja ehkä samanlainen leipä kuin aamulla jos tarvitsee.

      Päivällinen kotiruokaa ja illalla jos tarvitsee, niin jokin sopiva ja kevyt. Marjat, rahkat ym.

      • tolos

        Pitäisikö vaan sinnitellä seuraavaan välipalaan/ateriaan, vaikka kuinka tuntuisi maha vielä tyhjältä edellisen syömisen jälkeen?

        Jos se mahalaukku siitä vetäytyisi ja pienemmät annoskoot alkaisi tuntua ihan hyviltä ts. ei jää nälkä?

        Pitäisikö seuraava päivä syödä todella minimaalisesti (kituuttaen), että turvotus lähtee?


      • lasillinen tai pari
        tolos kirjoitti:

        Pitäisikö vaan sinnitellä seuraavaan välipalaan/ateriaan, vaikka kuinka tuntuisi maha vielä tyhjältä edellisen syömisen jälkeen?

        Jos se mahalaukku siitä vetäytyisi ja pienemmät annoskoot alkaisi tuntua ihan hyviltä ts. ei jää nälkä?

        Pitäisikö seuraava päivä syödä todella minimaalisesti (kituuttaen), että turvotus lähtee?

        ennen ruokailua, syö hitaasti. kasviksia puoli laut, pari perunaa ja yksi neljännes lihaa kalaa kannaa tms.älä ota lisää. ruokailu 3-4 tunnin välein
        3-4 päivää sinulla on nälkä mutta sitten tottuu ja kun olet tiukkana etkä annä mielihaluillesi valtaa niin kyllä se siitä... on kokemusta


      • olen
        tolos kirjoitti:

        Pitäisikö vaan sinnitellä seuraavaan välipalaan/ateriaan, vaikka kuinka tuntuisi maha vielä tyhjältä edellisen syömisen jälkeen?

        Jos se mahalaukku siitä vetäytyisi ja pienemmät annoskoot alkaisi tuntua ihan hyviltä ts. ei jää nälkä?

        Pitäisikö seuraava päivä syödä todella minimaalisesti (kituuttaen), että turvotus lähtee?

        joka aamu aloittanut normaalisti, vaikka edellinen päivä olisi mennyt överiksi. Ei tule sortumisia, kun aamusta on tarkka komento. Minä en tunne enää nälkää ja mieliteot ovat menneet kanssa pois. On vaatinut pitkää pinnaa, mutta kannattaa. Vettä olen juonut kanssa aika reippaasti ja vihreää teetä, sekä yrttiteetä. Erilaisia.

        Olen soutanut ja huovannut tämän painoni kanssa, mutta n.20kg on jo hävinnyt vuosien varrella. Oli reilusti yli sata kiloa ja vaatekoko xxl ja nykyisin enimmäkseen l on vaatekoko.

        Kiireen olen jättänyt taakse painoasiassa ja sauvakävelyä harrastan ja jumppaan.

        Hyväksy itsesi ja rakasta itseäsi. Näe itsesi hoikkana ja pyri sitä kohden ruokavalinnoissasi.

        Hyvää jatkoa!


    • pullapaska

      mä oon ahminu/herkutellu about 2kk yhteen menoon.. painoa n. 8 kg tullu lisää. ja olo just tollanen ku kuvailit et välillä huvittas vetää hengen iteltä. no joo..vähän liian raa`asti sanottu, mutta tosiaan.. olo on ihan kauhea:(

      niin ja pointtini tässä oli seuraavanlainen: 2kg ei viel tee mitään sun kropalle. vaikka olo on nyt susta kauhea, yritä TOSISSAS lopettaa syöpöttely nyt tohon! usko pois, et halua tähän tilaan. Syö KUNNOLLA TERVEELLISTÄ RUOKAA JA LIIKU JOKA PÄIVÄ EES VÄHÄN. siitä se lähtee. onnea!

      • tolos

        Oli se 2-, 4-, tai 8kg, jokainen vaikuttaa jo ulkomuotoon. Itse tunnen sen vaatteiden kiristämisenä ja se on ahdistavaa.

        Päätin (tosissani) katkaista tänään mässäilykierteeni. Tiedän, että tulee pikkulaihtumisen ohella parempi olokin. En hyödy mässäilystä mitään, päinvastoin. Voin tulla kertomaan illalla, miten tämä päivä meni! Jos se ketään kiinnostaa. :))


      • pullapaska
        tolos kirjoitti:

        Oli se 2-, 4-, tai 8kg, jokainen vaikuttaa jo ulkomuotoon. Itse tunnen sen vaatteiden kiristämisenä ja se on ahdistavaa.

        Päätin (tosissani) katkaista tänään mässäilykierteeni. Tiedän, että tulee pikkulaihtumisen ohella parempi olokin. En hyödy mässäilystä mitään, päinvastoin. Voin tulla kertomaan illalla, miten tämä päivä meni! Jos se ketään kiinnostaa. :))

        ei oo sama ootko lihonnu 2 vaiko 8 kiloa. tai no ethän niin väittänytkään, mutta sanoit että 2 kiloa vaikuttaa jo ulkomuotoon.. eipä hirveesti vaikuta. susta itestä vaan tuntuu siltä. toki voi olla hieman turvonnu, mutta se on vaan nestettä. ihmisen paino voi heittää päivänki aikana 2kg!

        mut onnea tosiaan mässäilyn lopettamiseen. mulla eka päivä menos, etten oo herkutellu:)


      • tolos
        pullapaska kirjoitti:

        ei oo sama ootko lihonnu 2 vaiko 8 kiloa. tai no ethän niin väittänytkään, mutta sanoit että 2 kiloa vaikuttaa jo ulkomuotoon.. eipä hirveesti vaikuta. susta itestä vaan tuntuu siltä. toki voi olla hieman turvonnu, mutta se on vaan nestettä. ihmisen paino voi heittää päivänki aikana 2kg!

        mut onnea tosiaan mässäilyn lopettamiseen. mulla eka päivä menos, etten oo herkutellu:)

        Edelleenkin sanoin, että se kaksi kiloa tuntuu vaatteiden kiristyksenä, joka on ahdistavaa sekin.

        Tämä päivä ei sittenkään onnistunut. Oli kokoajan mahassa tyhjä olo ja ratkesin. Olenpa raukkamainen. Mutta huomenna on uusi päivä. Tulen taasen ilmoittamaan, miten meni. Tämän päivän virheestä opin taas sen verran, että toivon, että huominen menee paremmin. Tämä kierre on niin vaikea katkaista. Ylenpalttinen herkuttelu (ja lihominen!) vain jatkuu ja jatkuu. Se masentaa. Syödessä sitä ei kuitenkaan ajattele. =(

        Onnea myös sinulle "pullpaska" mässäilyn lopettamiseen. Voidaan vähän tsempata toisiamme. Jos vaikka lupaan sinulle (ja itsellenikin tietysti), että huomisesta se onnistuu. Tuntuu ainakin paremmalta jos pystyn pitämään lupaukseni mielessäni, siten voin onnistuakin. =)


      • pullapaska
        tolos kirjoitti:

        Edelleenkin sanoin, että se kaksi kiloa tuntuu vaatteiden kiristyksenä, joka on ahdistavaa sekin.

        Tämä päivä ei sittenkään onnistunut. Oli kokoajan mahassa tyhjä olo ja ratkesin. Olenpa raukkamainen. Mutta huomenna on uusi päivä. Tulen taasen ilmoittamaan, miten meni. Tämän päivän virheestä opin taas sen verran, että toivon, että huominen menee paremmin. Tämä kierre on niin vaikea katkaista. Ylenpalttinen herkuttelu (ja lihominen!) vain jatkuu ja jatkuu. Se masentaa. Syödessä sitä ei kuitenkaan ajattele. =(

        Onnea myös sinulle "pullpaska" mässäilyn lopettamiseen. Voidaan vähän tsempata toisiamme. Jos vaikka lupaan sinulle (ja itsellenikin tietysti), että huomisesta se onnistuu. Tuntuu ainakin paremmalta jos pystyn pitämään lupaukseni mielessäni, siten voin onnistuakin. =)

        Tää on tosiaan niin helvetin vaikeaa. oon vaan niin kateellinen sulle. siis on tosi hyvä et tajusit jo tossa vaiheessa, et toi mässäily ei voi jatkuu! kuvitteles tohon viel 6kg lisää:( niin.. tai no nyt varmaa puntari näyttäs taas kilon enemmän.. mut huomenna tosiaan taas. aidon alottaa sellasen kuurin, että... pakko saada nää läskit ÄKKIÄ pois!

        Miten vanha muuten oot? ite oon 18v. eli turhan nuorena ruvennu syömisiäni värkkäämään:( mut kirjotellaan, ja onnea huomiselle! :)


      • siirtäkö
        pullapaska kirjoitti:

        Tää on tosiaan niin helvetin vaikeaa. oon vaan niin kateellinen sulle. siis on tosi hyvä et tajusit jo tossa vaiheessa, et toi mässäily ei voi jatkuu! kuvitteles tohon viel 6kg lisää:( niin.. tai no nyt varmaa puntari näyttäs taas kilon enemmän.. mut huomenna tosiaan taas. aidon alottaa sellasen kuurin, että... pakko saada nää läskit ÄKKIÄ pois!

        Miten vanha muuten oot? ite oon 18v. eli turhan nuorena ruvennu syömisiäni värkkäämään:( mut kirjotellaan, ja onnea huomiselle! :)

        huomiseksi sitä minkä voi tehdä tänään :)
        kun iskee syömisen himo niin alkakaa vaikka imuroimaan tai lähtekää pyörä lenkille tai ihan mitä vaan muuta tekemistä niin unohtuu mässäily.


      • tolos
        siirtäkö kirjoitti:

        huomiseksi sitä minkä voi tehdä tänään :)
        kun iskee syömisen himo niin alkakaa vaikka imuroimaan tai lähtekää pyörä lenkille tai ihan mitä vaan muuta tekemistä niin unohtuu mässäily.

        Mutta kun moka on jo tehty ja on mässäilty iltaan/yöhön saakka, niin ei ole varaa "aloittaa" siitä päivästä.

        Voi luoja miten naurettavaa, että meni tämäkin päivä pilalle syömisten puolesta, muttai ei tosin niin pahasti kuin edellisinä päivinä. Kun on huono vointi, sitä tekee mieli tarttua jokaiseen suupalaan, mitä näkee.

        Kuinka toivonkaan, että huominen menisi toiveeni mukaisesti...

        Pulla, olen itsekin 18. =) Äläkä turhaan kadehdi minua, paino on varmasti minullakin taas noussut. Sovitaanko nyt, että ei anneta huomenna itsemme sortua ylensyöntiin, VAIKKA KUINKA TEKISI MIELI? Huomisesta voisi parempi kausi alkaa, ei saa antaa sen venyä liian pitkälle niin kuin ollaan annettu!


    • liianläski

      Mitä tuo sinun tai pullapaskankin mässäily tarkalleen tarkoittaa? Laittakaa vaikka joku pieniumuotoinen ruokapäiväkirja noista mässäilypäivistä. Helpompi suhtreuttaa ja antaa neuvoja. Ja ehkä voisitte myös mittojanne mainita. Pituus ja paino, että tietää vähän oletteko oikeasti ylipainoisia ollenkaan. Terveellisesti syöminen on kuitenkin ensisijaisen tärkeää, vaikkei ylipainoa olisikaan!

      • pullapaska

        ..karmeaa faktaa minun yhdestä mässäilypäivästä:

        -aamu: kahvia ja leipää (joskus ruispuuroa)
        -päivällä: kunnon ruokaa ja leipää (esim. riisiä ja kanaa) ...tästä sitten alkaa makeanhimo.. (?)

        voin eka syödä vain monta palaa leipää, sitte keksiä..(paketin) sen jälkeen vaikka n. 700g irtokarkkeja.. sipsejä...

        siis se on ihan älytön määrä oikeasti, minkä pystyn syömään! sitä on pelottava näin ees kirjottaa! ja jos hyvää ei löydy, lähen kaupaan ja ostan isoja suklaalevyjä yms.! tää on niin sairasta!

        oon niin kauan yrittänyt saada ruokavaliotani kuntoon etten jaksa enää. ei auta, vaikka syö säännöllisesti ja terveellisesti! en tajua.. niin ja mittani ovat nyt 176/70. ennen tätä helvettiä ne olivat 176/62.


      • tolos
        pullapaska kirjoitti:

        ..karmeaa faktaa minun yhdestä mässäilypäivästä:

        -aamu: kahvia ja leipää (joskus ruispuuroa)
        -päivällä: kunnon ruokaa ja leipää (esim. riisiä ja kanaa) ...tästä sitten alkaa makeanhimo.. (?)

        voin eka syödä vain monta palaa leipää, sitte keksiä..(paketin) sen jälkeen vaikka n. 700g irtokarkkeja.. sipsejä...

        siis se on ihan älytön määrä oikeasti, minkä pystyn syömään! sitä on pelottava näin ees kirjottaa! ja jos hyvää ei löydy, lähen kaupaan ja ostan isoja suklaalevyjä yms.! tää on niin sairasta!

        oon niin kauan yrittänyt saada ruokavaliotani kuntoon etten jaksa enää. ei auta, vaikka syö säännöllisesti ja terveellisesti! en tajua.. niin ja mittani ovat nyt 176/70. ennen tätä helvettiä ne olivat 176/62.

        En viitsi mittojani ja syömisiäni kertoa, mutta ainakin syöminen on jo sairasta, miten paljon sitä voikaan mahtua mahalaukkuun.

        Tänä aamuna paino näytti laskeneen 800grammaa , leikö johtunut eilisestä monen tunnin shoppailusta, vaikka tuli kyllä syötyä yli kulutuksenkin. Vaikka ne 2 lisäkiloa saattoivatkin olla osittain turvotusta. No mutta tästä on hyvä jatkaa! =)

        Pullapaska, oletko miettinyt, että ajattelisit (niin kuin minäkin) syömistä/mässäilyn lopettamista liikaa. Jos vain pystyisi olemaan ajattelematta ja söisi sen verran kuin on päättänyt, kaikki menee helpommin. Ja kannattaa välttää sellaisten ruokien syömistä, joka aiheuttaa repsahdusvaaran! Itse en esimerkiksi liki koskaan syö lämmintä ruokaa. En pysty siihen. Mutta olenkin sen vuoksi saanut syömiset haltuuni ja ainakin 3kg edellisestä painostani on historiaa. Mutta nyt nuo vajaat pari lisäkiloa pari kiloa saisi lähteä.


      • pullapaska
        tolos kirjoitti:

        En viitsi mittojani ja syömisiäni kertoa, mutta ainakin syöminen on jo sairasta, miten paljon sitä voikaan mahtua mahalaukkuun.

        Tänä aamuna paino näytti laskeneen 800grammaa , leikö johtunut eilisestä monen tunnin shoppailusta, vaikka tuli kyllä syötyä yli kulutuksenkin. Vaikka ne 2 lisäkiloa saattoivatkin olla osittain turvotusta. No mutta tästä on hyvä jatkaa! =)

        Pullapaska, oletko miettinyt, että ajattelisit (niin kuin minäkin) syömistä/mässäilyn lopettamista liikaa. Jos vain pystyisi olemaan ajattelematta ja söisi sen verran kuin on päättänyt, kaikki menee helpommin. Ja kannattaa välttää sellaisten ruokien syömistä, joka aiheuttaa repsahdusvaaran! Itse en esimerkiksi liki koskaan syö lämmintä ruokaa. En pysty siihen. Mutta olenkin sen vuoksi saanut syömiset haltuuni ja ainakin 3kg edellisestä painostani on historiaa. Mutta nyt nuo vajaat pari lisäkiloa pari kiloa saisi lähteä.

        ha haa!! ostin tänään noita nutrilett juttuja.. (en olis ikinä uskonu et niihin päädyn) ne tuntuu kuitenki toimivan:) ei tee mieli yhtään syödä! :) (tosin ei pidä viel tässä vaiheessa innostua)


        "oletko miettinyt, että ajattelisit (niin kuin minäkin) syömistä/mässäilyn lopettamista liikaa." KYLLÄ! jos en olisi ikinä ruvennutkaan laskemaan kaloreita yms. en varmasti olisi edes lihonnut. ja on muuten harmittanut niin älyttömästi että turhaan sillon joskus tähän aloin. huonompaan suuntaan vaan menny, ja osa nuoruudesta pilalle:(

        mut ONNEA sulle tosi paljon mässäilyn lopettamiseen!! ja kaikille muilleki!! :))


      • kirjoituksiin
        pullapaska kirjoitti:

        ha haa!! ostin tänään noita nutrilett juttuja.. (en olis ikinä uskonu et niihin päädyn) ne tuntuu kuitenki toimivan:) ei tee mieli yhtään syödä! :) (tosin ei pidä viel tässä vaiheessa innostua)


        "oletko miettinyt, että ajattelisit (niin kuin minäkin) syömistä/mässäilyn lopettamista liikaa." KYLLÄ! jos en olisi ikinä ruvennutkaan laskemaan kaloreita yms. en varmasti olisi edes lihonnut. ja on muuten harmittanut niin älyttömästi että turhaan sillon joskus tähän aloin. huonompaan suuntaan vaan menny, ja osa nuoruudesta pilalle:(

        mut ONNEA sulle tosi paljon mässäilyn lopettamiseen!! ja kaikille muilleki!! :))

        sokeririippuvuudesta? Monelle on ollut apua kun on muuttanut ruokavaliota siihen suuntaan.


      • tolos
        pullapaska kirjoitti:

        ha haa!! ostin tänään noita nutrilett juttuja.. (en olis ikinä uskonu et niihin päädyn) ne tuntuu kuitenki toimivan:) ei tee mieli yhtään syödä! :) (tosin ei pidä viel tässä vaiheessa innostua)


        "oletko miettinyt, että ajattelisit (niin kuin minäkin) syömistä/mässäilyn lopettamista liikaa." KYLLÄ! jos en olisi ikinä ruvennutkaan laskemaan kaloreita yms. en varmasti olisi edes lihonnut. ja on muuten harmittanut niin älyttömästi että turhaan sillon joskus tähän aloin. huonompaan suuntaan vaan menny, ja osa nuoruudesta pilalle:(

        mut ONNEA sulle tosi paljon mässäilyn lopettamiseen!! ja kaikille muilleki!! :))

        Eilinen syöminenkään ei ihan putkeen mennyt, mutta sainpahan taas oppia virheistä. Syön nyt tietyn kalorimäärän ruoka-aikana ja pidän _ainakin_ sen 3-4:n tunnin välin toiseen ateriaan, niin ei tule syötyä koko päivän kaloreita kerralla, niin kuin on aina käynyt.

        Oli nälkä tai ei, niin aion pysyä tuossa rytmissä.

        Näyttää siltä, että lisäkiloja olikin tullut sellaiset 1,2kg, vielä siis kolmisen kiloa pudotettavaa!


    • Anonyymi

      Minä vasta aloitin oman urakkani ja ensimmäisen viikon syön yltäkylläisesti. Se on siis taktiikkani: syön normaalia ruokaa, mutta vain 4 kertaa päivässä eli kaikki turhat välipalasnäksit jätän pois. Tässä onnistun niin, että ruoka-aikoina lapan nassuun terveellistä ruokaa niin paljon, että varmasti lähtee nälkä. Toivon, että ekan viikon jälkeen olen tottunut 4x/pv ateriarytmiin niin hyvin, että voin pienentää annoksia ilman nälkää. Otan kuvan kaikesta syömästäni ja edistymisestä (raadollisen rehellisen) kuvan myös. Pääset katsomaan ateriani Instagramissa lähettämällä seuraamiskutsun. Löydät minut nimellä: carla_combo7

      Sopisiko sinullekin joku tällainen systeemi? Opettelisit viikon ajan normaaliin ateriarytmiin pääsemistä sellaisilla annoksilla, ettei tee mieli enää ahmia syömisen jälkeen ja pienentäisit ateriakokoja vasta, kun olet taas saanut ideasta kiinni.

    • Anonyymi

      Mässäily kuuluu perinteiseen jouluun. Sinun pitää vielä loppiaiseen asti jaksaa mättöä. Älä ole itsellesi liian ankara.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      672
      5004
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3534
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3277
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2533
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2359
    6. 257
      1933
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1477
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1373
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1369
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe