E-pillereiden vaikutus kehoon? kokemuksia?

Eli aloitan e-pillereiden käytön. Mutta siis vaikuttaako se kehoon jotenkin? Miten se on teillä vaikuttanut?
61035
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

mutta meikäläiselle kaikki hormoniehkäisyt ovat aiheuttaneet lihomista, masentuneisuutta, näppylöitä (ei aknea vaan sellaista pientä kutiavaa..), haluttomutta jne. jne.

Mutta siis edelleen toistan itseäni eli joillekkin nämä sopivat erittäin hyvin :)

Äänestä

Itse käytin enne pillereitä, mutta jouduin lopettamaan käytön n. puoli vuotta sitten. Ensin käytin yli vuoden yhtiä pillereitä, mutta jouduin lopettamaan koska suvussani on veritulppaa ja minullakin alkoi pohkeet vaarallisesti turvota. Muita sivuvaikutuksia ei ollut. Vaihdoin merkkiä, tätä käytin vain 2kk, koska pillerit lohittovat minua 15kg! Eräs ystävänikin lihoi samasta merkistä 10kg. Alussa pahimmillaan 1.5 viikossa tuli 5kg, ja sitten tasaista vauhtia paino nousi vaikka söin terveellisesti yms. Mutta on tosiaan yksilöllistä

Äänestä
  • Minulla on vain positiivisia kokemuksia pillereistä.
    Itse olen syönyt Yasmin-pillereitä vuodesta 2002 eikä ole ollut haittavaikutuksia. Ei lihomista, näppyjä tai haluttomuutta. Ainoa vaikutus on ollut kuukautiskipujen ja -vuodon väheneminen. Nykyisin ei kipuja ollenkaan. Ja vuoto vähäistä kestää 3 päivää kun taas ennen todella runsasta ja 7 päivää.
    Tietysti kaikki reagoivat eritavalla mutta siinä oli minun kokemukseni.

    Äänestä

mua ne masentaa! Pari kertaa oon pari kuukautta syönyt mutta sitten on pakko lopettaa kun itken ja murehdin kaikkea..

Äänestä

Mulla on muuten suhteellisen jees, mutta pillerit aiheuttaa päänsärkyä, jopa joskus migreeniä. yritänkin nyt selvittää vaihtoehtoja...

Äänestä

1) ei voi tulla raskaaksi ;D
2) muutaman ensimmäisen kuukauden aikana:
- hiustenlähtöä
- tihrutteluvuotoa
- päänsärkyä
- huimausta
- rintojen arkuutta
- alavatsan turvotusta
- hajuaisti herkistyy, ällöttää helpommin
3)neuroottisuutta (ylireagointia, stressiä/ahdistusta)
4) kuukautisvuoto vähenee huomattavasti, eikä ole enää kipuja.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


miafhg kirjoitti:

Eli aloitan e-pillereiden käytön. Mutta siis vaikuttaako se kehoon jotenkin? Miten se on teillä vaikuttanut?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu