Minne mallitoimistoon?

Linda<3

Olen 170cm pitkä ja täytän kaikki mallin vaatimukset ,mutta pituuteni on ongelmani.Onhan Kate Mosskin 170cm ja silti englannin huippumalli!Mutta en usko pärjääväni suomalaisena mallina kovin hyvin piituuteni takia.Olisin valmis fyysisesti/henkisesti malliuralle.Tällähetkellä en tiedä muuta keinoa aloittaa malliuran ,kun mennä mallitoimistoon.Ehdottomasti haluaisin mennä mallitoimistoon niin ,että saisin mahdollisuuden tehdä ulkomailla töitä.Voinko minä päästä ulkomailla johonkin mallitoimistoon esim.Lontoossa sijaitsevaan mallitoimistoon Storm modeliin?Tiedättekö suomessa mallitoimistoja ,mitä kautta voi mennä ulkomaille töihin?

4

1038

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LV-fani

Googleen hakusanaksi "mallitoimisto" tai "model agency", niin alkaa löytymään. Monet suomalaisetkin mallitoimistot lähettävät mallejaan ulkomaille töihin. Kysymällä toimistosta saat tietää, mihin he mallejaan lähettelevät.

Ensiksi kannattaisi kasata mallikansio ammattikuvaajan avustuksella. Kansiossa on perustiedot sinusta sekä valokuvaajan sinusta ottamia kuvia. Tätä kansiota voit sitten lähetellä mallitoimistoihin (suoraan ulkomaillekin). Paremman vaikutelman voi kuitenkin antaa viemällä mallikansio henkilökohtaisesti toimistoon.

Olet oikeassa, että pituutesi on hieman riittämätön. Se saattaa alkuvaiheessa tuottaa ongelmia, sillä monet mallitoimistot ottavat listoilleen vain vähintään 175cm pitkiä tyttöjä. Mutta jos olet toimiston mielestä kiinnostavan näköinen (eli et liian tavallinen), niin voit silti päästä listoille.

Kate Mossilla oli aikoinaan onnea, kun mallimamma nappasi hänet lentokentältä, ja joidenkin mitättömien lehtikuvien jälkeen Moss päätyi The Face -lehden kanteen. Tästä lähti huippumallin ura. Nykyään malliksi haluavia on kuitenkin TODELLA paljon, joten sillä uralla eteneminen ei ole helppoa.

• infoa

Siis et pääse ulkomaille millään muulla keinolla, kun että joku suomalainen mallitoimisto ottaa sinut ensin listoilleen. Ja tässäkin on ongelma: Suomessa on ainoastaan, ja vain ja ainoastaan! kolme ammattimaista mallitoimistoa, joiden kautta mallinurasta voi mitään edes tulla. Nämä toimistot ovat Paparazzi, Fondi ja Modelboom, kaikki sijaitsevat helsingissä. Kaikki muut toimistot voit unohtaa, koska ne ovat huijausta! Niiden scoutit tosin ovat aika tiukkoja pituuden kanssa, joka nykypäivänä vaaditaan siihen 173cm. Tosin silläkään ei ulkomailla pärjätä, siellä tuntuu vaadittavan nykyisin 177 sentistä ylöspäin. Jos pääset suomalaisen toimiston listoille, niin he eivät kuitenkaan päätä, mihin toimistoon ulkomailla pääset, jos ulkomaille ollenkaan:O...Ulkomailta ihmiset tulevat katsomaan itse, ja valitsevat mieleisensä tytöt toimistojensa listoille.

Ja muuten, sinun ei itse tarvitse kasata mitään mallikansiota, eikä todellakaan kannata mennä esittelemään mitään itse peilin edessä kuvattuja poseerauksia. Pelkkä näyttäytyminen riittää toimiston väelle. Jos heitä kiinnostaa, niin sinulle kasataan kansio. Ja toimistoja ei kiinnosta meikkikerrokset, vaan kannattaa mennä näytille suht naturellina taiu ihan vähän ehostettuna!

Ja kate mossista: Silloin vuonna 1991 ajat olivat erilaiset. Silloin lyhyempi tyttökin saattoi pärjätä. Mutta kate on menestynyt niin hyvin, kun oli pitkään ainoa sairaan näköinen laiheliini markkinoilla. Sellaista uraa on turha tavoitella.

• Idina<3

Toivon mukaan pääsisin noista mallitoimistoista johonkin.Vaikka olen liian lyhyt malliksi ,mutta yritän silti kovasti pärjätä mallina!Yritän korvata pituuteni muilla lahjakkuuksillani ja toivonmukaan kunnianhimoisen perfektionisti luonteeni ansiosta pääsisin toteuttamaan unelmani ,eli minusta tulisi hyvä malli!En ymmärrä sitä miksi mallien pitää olla nykyään niin pitkiä.Ehkä pitkät mallit ovat näyttävän näköisiä catwalk lavoilla!Suoraan sanottuna minun mielestäni Kate Moss on ehkä yksi tämänhetken kauneimmista malleista.Vaikka Katesta puhutaan paljon ,että hän on luurangon laiha ,mutta minun mielestäni hän ainakin nykyään näyttää ihan normaalilta mallilta.

• .....
        Idina<3 kirjoitti:

Toivon mukaan pääsisin noista mallitoimistoista johonkin.Vaikka olen liian lyhyt malliksi ,mutta yritän silti kovasti pärjätä mallina!Yritän korvata pituuteni muilla lahjakkuuksillani ja toivonmukaan kunnianhimoisen perfektionisti luonteeni ansiosta pääsisin toteuttamaan unelmani ,eli minusta tulisi hyvä malli!En ymmärrä sitä miksi mallien pitää olla nykyään niin pitkiä.Ehkä pitkät mallit ovat näyttävän näköisiä catwalk lavoilla!Suoraan sanottuna minun mielestäni Kate Moss on ehkä yksi tämänhetken kauneimmista malleista.Vaikka Katesta puhutaan paljon ,että hän on luurangon laiha ,mutta minun mielestäni hän ainakin nykyään näyttää ihan normaalilta mallilta.

olla pitkä, koska vaatteet näyttävät paremmilta. Tai siis kun nykyään esitellään joskus todella erikoisiakin Couture asuja, jotka "lyhyellä" 172 senttisellä näyttäisivät suhteettomilta veistoksilta. Asun yksityiskohdat tulevat paremmin esiin mitä pidempi ihminen sitä kantaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      87
      3950
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      69
      3767
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      44
      2225
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      56
      2194
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2084
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      51
      1756
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      27
      1439
    8. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      107
      1190
    9. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      115
      1183
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1109
    Aihe