Kertokaa kokemusianne ammutuista rustokoruista. :) Ite meen ammuttamaan perjantaina, JOS NIITÄ EDES ENÄÄ AMMUTAAN.
rustokoru ampumalla
135
26081
Vastaukset
- *nöjöö*
Itse otin helixin ampumalla ja voin sanoa, etten suosittele. Parantaminen kesti 1,5 vuotta ja pirun kipeä oli. Lävistäjällä käyminen tulee helpommaksi ja kivuttommammaksi.
- juuuuu
itsellenni ammuttiin joku kaksi vuotta sitten, mitään oireita ei ole ollut. puhdistin kyllä säännöllisesti. en välttämättä suosittelisi, toisaalta ymmärrän kyllä ettei kiinnosta maksaa lävistäjälle moninkertaista hintaa, mutta sinuna harkitsisin vielä. ja on varmasti ihan henkilökohtaista tuon ruston paraneminen kaikilla. itselläni täysin kivuton koko operaatio =)
- tuota...
juuuuu kirjoitti:
itsellenni ammuttiin joku kaksi vuotta sitten, mitään oireita ei ole ollut. puhdistin kyllä säännöllisesti. en välttämättä suosittelisi, toisaalta ymmärrän kyllä ettei kiinnosta maksaa lävistäjälle moninkertaista hintaa, mutta sinuna harkitsisin vielä. ja on varmasti ihan henkilökohtaista tuon ruston paraneminen kaikilla. itselläni täysin kivuton koko operaatio =)
Ja noista pyssyistä ollaan luopumassa, koska on todettu, että niillä lävistäminen ei ole paras mahdollinen tapa. Ensinnäkin niitä ei pystytä klaavaamaan kunnolla (mahdollista saada esim. hepatiitti, HIV jne...) ja toiseksi koru joka siihen ammutaan ei ole oikeaa materiaalia ja se on väärän paksuinen. Mutta kukin tavallaan. Itse en enää ampumalla ota lävistyksiä. Jos ei ole varaa maksaa kunnon laadusta, niin kannattaa olla ottamatta.
- HÖÖH!
tuota... kirjoitti:
Ja noista pyssyistä ollaan luopumassa, koska on todettu, että niillä lävistäminen ei ole paras mahdollinen tapa. Ensinnäkin niitä ei pystytä klaavaamaan kunnolla (mahdollista saada esim. hepatiitti, HIV jne...) ja toiseksi koru joka siihen ammutaan ei ole oikeaa materiaalia ja se on väärän paksuinen. Mutta kukin tavallaan. Itse en enää ampumalla ota lävistyksiä. Jos ei ole varaa maksaa kunnon laadusta, niin kannattaa olla ottamatta.
Pyssyistä EI olla luopumassa:aina vaan parempia ja parempia menetelmiä tulee:titaanikorut,kasettisysteemi,paksuus on oikea (1,2mm),pituus valittavissa...sun juttus on kyllä ihan huuhaata.Mistä lie kuullut tuollaisia satuja? Lue vaikka:
http://www.fi.blomdahl.com/ - sannnn
laitoin itse korvan rustoon neulalla kaksi reikää ja ei sattunu pahemmin. puudutin niitä jotenkin eka kylmällä ja hakaneulalla laitoin siitä vaan läpi. ensinolin myös tulella hakaneulaa käsitellyt.. olen myös tehnyt itse septumin ja nenälävistyksen muutenkin ja kaksi kulmalävistystä neulalla.. huulessa on myös tehty itse ja ikeneen olen käynyt ottamassa liikkeessä.
- just joo
juuuuu kirjoitti:
"itsellenni ammuttiin joku kaksi vuotta sitten, mitään oireita ei ole ollut. puhdistin kyllä säännöllisesti. en välttämättä suosittelisi,"
Niinpä, "ei oireita", "en suosittele" etpä tietenkään. Pitää olla oireita, jotta on "oikea rustolävistys". - just joo
tuota... kirjoitti:
"mahdollista saada esim. hepatiitti, HIV jne."
Pyssystä?? ajattelitko tunkea sen anukseen vai miten tuossa onnistuisit? Miten nämä vessan ovenkahvat, sama juttuko. En suosittele seksivälineiksi kumpiakaan. Neulassa on aina tämä verikontaktin riski, muista se ja sen vaarat. - heli.hama2
tuota... kirjoitti:
Musta on hirveen tyhmää sanoo et ampumalla ei vois ottaa lävistyksii tai rustokorui...jne koska se onnistuu silleiki hyvin!! Ite kävin ottaa n.6 viikkoo sitten rustokorun ihan korukaupasta ampumalla ja hyvin parani. Ei oo ollu mitään ongelmia vaikka en oo sitä kertaakaan puhistanu. Paljon viisaampaa mennä ottamaan ampumalla ja maksaa siedettävästi ku mennä oikeelle lävistäjälle ja maksaa monta kymppii jostain korusta...;( Sitäpaitsi se on ihan yhtä helppoo ottaa ampumalla eikä se satukkaa yhtään!!! Itelläni makso tasan 7 euroo ja sain mitä halusinki ilman mitää ongelmii..
- kysyn vaan 8-)
heli.hama2 kirjoitti:
Musta on hirveen tyhmää sanoo et ampumalla ei vois ottaa lävistyksii tai rustokorui...jne koska se onnistuu silleiki hyvin!! Ite kävin ottaa n.6 viikkoo sitten rustokorun ihan korukaupasta ampumalla ja hyvin parani. Ei oo ollu mitään ongelmia vaikka en oo sitä kertaakaan puhistanu. Paljon viisaampaa mennä ottamaan ampumalla ja maksaa siedettävästi ku mennä oikeelle lävistäjälle ja maksaa monta kymppii jostain korusta...;( Sitäpaitsi se on ihan yhtä helppoo ottaa ampumalla eikä se satukkaa yhtään!!! Itelläni makso tasan 7 euroo ja sain mitä halusinki ilman mitää ongelmii..
niin missä ammutit sen korun itselles? otan meinaan jossain vaiheessa itsellekin selllasen ja haluaisin tietää että missä otit jos kerta meni hyvin ja ei maksanutkaaan paljoa?
- :))
ite otin helixin ampumalla, parani alle puoleen vuoteen =) otin kyl samalla kertaa samaan korvaan toisen normin =) kyl sen verran sattu et kävin oksentamas, inhottavinta oli rusahdus :D
- liiannuori
sannnn kirjoitti:
laitoin itse korvan rustoon neulalla kaksi reikää ja ei sattunu pahemmin. puudutin niitä jotenkin eka kylmällä ja hakaneulalla laitoin siitä vaan läpi. ensinolin myös tulella hakaneulaa käsitellyt.. olen myös tehnyt itse septumin ja nenälävistyksen muutenkin ja kaksi kulmalävistystä neulalla.. huulessa on myös tehty itse ja ikeneen olen käynyt ottamassa liikkeessä.
oon kuullu, että rustoon ei kannata ampia, joten kaveri sitten lupas tehdä :) paksulla ompeluneulalla vaan läpi ja sitten putsattu harjotuskorvis siihen. halpaa, helppoo, nopeeta, eikä satu paljon!
- Lue netistä faktat
liiannuori kirjoitti:
oon kuullu, että rustoon ei kannata ampia, joten kaveri sitten lupas tehdä :) paksulla ompeluneulalla vaan läpi ja sitten putsattu harjotuskorvis siihen. halpaa, helppoo, nopeeta, eikä satu paljon!
Toihan on ihan bullshittii, että rustoon ei kannata ampua ja että sitte neulalla voi lävistää. Kyse on siitä, että kun menee lävistysliikkeeseen, ja kun ne laittaa sen korun lähtee korvasta pala mukana, mikä vaikuttaa paranemis nopeuteen. Kun laittaa ampumalla, ei rustosta lähde palaa mikä voi oireilla kipuna ja korva voi tulehtua helpommin. Yksin kertaistettuna, on aivan sama ammutaanko se vai lävistätkö itse, sama vaiva sama kipu. Mä laitoin ampumalla ja oli se kipeä. Suosittelisin menemään kumminkin lävistäjälle, ne tietää vähä enemmän hermoista naamassa.
- btwwtb
Lue netistä faktat kirjoitti:
Toihan on ihan bullshittii, että rustoon ei kannata ampua ja että sitte neulalla voi lävistää. Kyse on siitä, että kun menee lävistysliikkeeseen, ja kun ne laittaa sen korun lähtee korvasta pala mukana, mikä vaikuttaa paranemis nopeuteen. Kun laittaa ampumalla, ei rustosta lähde palaa mikä voi oireilla kipuna ja korva voi tulehtua helpommin. Yksin kertaistettuna, on aivan sama ammutaanko se vai lävistätkö itse, sama vaiva sama kipu. Mä laitoin ampumalla ja oli se kipeä. Suosittelisin menemään kumminkin lävistäjälle, ne tietää vähä enemmän hermoista naamassa.
neulalla tehdessä ei lähe palaa muuten ku punchaamalla. tavis lävistysneula tekee viiltohaavan. tääki tieto löytyy netistä. rustojutuista löytyy ihan tieteellistäki faktaa.
- welyan
just joo kirjoitti:
Pyssystä?? ajattelitko tunkea sen anukseen vai miten tuossa onnistuisit? Miten nämä vessan ovenkahvat, sama juttuko. En suosittele seksivälineiksi kumpiakaan. Neulassa on aina tämä verikontaktin riski, muista se ja sen vaarat.HIV tarttuu ruumiineritteiden ja veren kautta. Nyt voit miettiä, liittyykö lävistys jompaan kumpaan?
- minävainn1234567890
liiannuori kirjoitti:
no ite en suosittelis tota rustojen ite tekemistä, meinaan korvassa menee senverran paljo tärkeitä hermoja, että jos pistää vähäki väärään paikkaan niin voi joku paikka halvaantua.
- ................
HÖÖH! kirjoitti:
Pyssyistä EI olla luopumassa:aina vaan parempia ja parempia menetelmiä tulee:titaanikorut,kasettisysteemi,paksuus on oikea (1,2mm),pituus valittavissa...sun juttus on kyllä ihan huuhaata.Mistä lie kuullut tuollaisia satuja? Lue vaikka:
http://www.fi.blomdahl.com/oikee paksuus rustossa on kyllä 1,6mm
- minävain(:
HÖÖH! kirjoitti:
http://www.fi.blomdahl.com/Pyssyistä ollaan todellakin luopumassa, koska niin moni saa kosmeettisia vaurioita niistä. Ampuja kertoo korun olevan titaania mutta oikeasti se on sekoitusta eli täyttä sontaa..
Korun OIKEA paksuus on 1.6 mm. Että mistä lie tuollaista huuhaata olet kuullut(: - NI
HÖÖH! kirjoitti:
http://www.fi.blomdahl.com/hei ei kannata ruveta pätemää jos et tiedä hevovitt*akaa asiasta...
- NI
heli.hama2 kirjoitti:
mää voin sanoo yhen asian. kaveri on lävistäjä ja voin kertoo et rustokorua ei todellakaa kannata ottaa ampumalla koska 1. se voi mennä tosi vinoon 2. se tulehtuu paljon helpommin koska sitä ampumakonetta on vaikee puhdistaa ja se koru menee tosi kireelle koska sitä ei oo tarkotettu rustoon vaan korvanlehteen 3. se lukko saattaa kasvaa ihon sisään koska se koru on liian ohut ja se menee niin tiukalle. et siinä sulle muutama vinkki. ja pakko viä sanoo et minkähän lainen rustokoru sulla on jos et oo kertakaa puhditanu? mut mikäs siinä jos haluaa aina päästä halvemmalla... tässä sulle halpa tapa: käy apteekista ostaa kalkkineula (eli lävistysneula) maksaa 0,70 e ja tilaa vaikka netistä se alotuskoru (tappi 1,05 e tai rengas 0,91 e) http://www.crazy-factory.com/product_info.php?products_id=4197 ja tee itte jos ei kerran sattunu toi ampuminen kaa.
- NI
NI kirjoitti:
mää voin sanoo yhen asian. kaveri on lävistäjä ja voin kertoo et rustokorua ei todellakaa kannata ottaa ampumalla koska 1. se voi mennä tosi vinoon 2. se tulehtuu paljon helpommin koska sitä ampumakonetta on vaikee puhdistaa ja se koru menee tosi kireelle koska sitä ei oo tarkotettu rustoon vaan korvanlehteen 3. se lukko saattaa kasvaa ihon sisään koska se koru on liian ohut ja se menee niin tiukalle. et siinä sulle muutama vinkki. ja pakko viä sanoo et minkähän lainen rustokoru sulla on jos et oo kertakaa puhditanu? mut mikäs siinä jos haluaa aina päästä halvemmalla... tässä sulle halpa tapa: käy apteekista ostaa kalkkineula (eli lävistysneula) maksaa 0,70 e ja tilaa vaikka netistä se alotuskoru (tappi 1,05 e tai rengas 0,91 e) http://www.crazy-factory.com/product_info.php?products_id=4197 ja tee itte jos ei kerran sattunu toi ampuminen kaa.
Ja sitäpaitsi sun rustokorus ei oo millää voinu parantua 6 viikossa koska rustokorulla menee sellaset 12 kk parantua kokonaa.
- NI
Lue netistä faktat kirjoitti:
jos on oikeenlainen neula joka ottaa sen palan pois niinku mulla on apteekista ostettu kalkkineula joka maksaa tosiaan sen 70 senttiä niin suosittelen tosi lämpimästi ite tekemistä. Jos se on kerran rahasta kiinni eikä pelkää ite tekemistä ja että se sattuu...
- P45K47
HÖÖH! kirjoitti:
http://www.fi.blomdahl.com/noniin, kaveri. älä ennusta tulevaa, niistä ollaan nyt noin viiden vuoden jälkeen luovuttu jo melkein kokonaan. Ja lainatakseni toista
"Ja noista pyssyistä ollaan luopumassa, koska on todettu, että niillä lävistäminen ei ole paras mahdollinen tapa. Ensinnäkin niitä ei pystytä klaavaamaan kunnolla (mahdollista saada esim. hepatiitti, HIV jne...) ja toiseksi koru joka siihen ammutaan ei ole oikeaa materiaalia ja se on väärän paksuinen. Mutta kukin tavallaan. Itse en enää ampumalla ota lävistyksiä. Jos ei ole varaa maksaa kunnon laadusta, niin kannattaa olla ottamatta." - paskatnummartvå
heli.hama2 kirjoitti:
tämä on taas niiden kakaroiden puheita jotka ei halua maksaa laadusta.
http://www.wormz.org/pyssyt.html - mieti kaksi kertaa
just joo kirjoitti:
Pyssystä?? ajattelitko tunkea sen anukseen vai miten tuossa onnistuisit? Miten nämä vessan ovenkahvat, sama juttuko. En suosittele seksivälineiksi kumpiakaan. Neulassa on aina tämä verikontaktin riski, muista se ja sen vaarat.jos HIV ja hepatiitti on mahdollista saada likaisesta huumeneulasta, niin mieti voiko korvakorupyssystä saada sen? kosketuksissa ihan yhtälailla vereen kuin huumeneulakin:D ja mikäli pyssyä ei pystytä klaavaamaan kunnolla, voi seuraava rei'itettävä saada tartunnan edelliseltä asiakkaalta:)
- ota selvää
minävainn1234567890 kirjoitti:
no ite en suosittelis tota rustojen ite tekemistä, meinaan korvassa menee senverran paljo tärkeitä hermoja, että jos pistää vähäki väärään paikkaan niin voi joku paikka halvaantua.
ota asioista selvää ennenkuin spekuloit yhtään mitään.
korvassa ei ole minkään sortin "tärkeitä hermoja", jotka halvaannuttavat "jonkun paikan". suurimmat korvan hermot ovat aivan korvakäytävän suulla, ja kukahan sinne on rustokorua tunkemassa?
korvanlehdessä olevat hermot eivät ole edes keskikokoisia ääresihermostoja, joten sillä ei ole niinkään merkitystä osuuko siinä hermoon vai ei. saattaa ehkä kirpasta vähän enemmän, mutta et sä halvaantua voi, se on pelkkää urbaanilegendaa.
kukaan ei ole koskaan tähän mennessäkään halvaantunut rustokorusta, eikä myöskään siitä kun parturi leikkaa vahingossa saksilla korvaasi aika mittavan loven rustoon. kokeilkaa ihmeessä.
sulla oli niin tarkka analyysi kyllä, että huomaa ettet tiedä asiasta oikeasti mitään. olet vain kuullut joskus "jotain" "joltakin" - vitu lutka
liiannuori kirjoitti:
joo hei sehä on steriloitu,siin pääl on maalii ja homot on räplänny vitun pelle -.-
- .....
mä olen ottanut kaksi rustoon ampumalla ja itse olen ollut ihan tyytyväinen ei ongelmia jne. ymmärrän kyllä että esim hygienia ei välttämättä ole kohdallaan.. itse en kuitenkaan viitsinyt maksaa moninkertaista hintaa kun yhdelle hintaa tuli näin 6e
- pölöloluigyg
No toi rustokorun laitto on kans ihan yksilöllistä. Kaveri laittoi pyssyllä rustoon,parani melko hyvin jo vähän alle kuukaudessa. Ite laitoin myös pyssyllä,paranemiseen meni melkein vuosi. Tiedän myös erään jolle oli laitettu neulalla,rustosta lähti pala irti. Mutta silti on kyllä paljon turvallisempi mennä oikealle lävistäjälle,vaikka maksaakin paljonpaljon enemmän.
- blackmagicwoman
Tuo ampuminen on aina huono idea. Injektioneula on ontto, ja lävistettäessä se leikkaa näppärästi ylimääräisen kudoksen pois.
Itse aikanaan otin pentuna kännissä nenäkorun... tosin olen sellaista tyyppiä joka paranee helposti, ei tullut ongelmia. Nenässä on niin paksu rusto, että se ampuminen tuntuu jonkin verran...- just joo
"Injektioneula on ontto, ja lävistettäessä se leikkaa näppärästi ylimääräisen kudoksen pois."
Leikkaa vai? Lanttu leikkaa, mutta huonosti. Missähän tuon leikkausihmeenkin näkisi. Tähän asti on vaan tullut V- muotoinen viiltohaava, ja siihen ängetään pyöreä koru, hyi hitto. - sentään
just joo kirjoitti:
"Injektioneula on ontto, ja lävistettäessä se leikkaa näppärästi ylimääräisen kudoksen pois."
Leikkaa vai? Lanttu leikkaa, mutta huonosti. Missähän tuon leikkausihmeenkin näkisi. Tähän asti on vaan tullut V- muotoinen viiltohaava, ja siihen ängetään pyöreä koru, hyi hitto.viiltää ihoon valmiiksi sileän reiän korua varten eikä koru revi tietään kudoksesta läpi niinkuin ammuttaessa. muutenkin suositellaan rustoläväreissä että koru olis koon pienempi kuin neula, koska rusto ei jousta ja tällä tavalla sinne kasvaa helpommin uutta ihosolukkoa.
on myös olemassa dermal punch välineitä joilla lävistäjät saa jopa parempaa jälkeä kuin neuloilla, paranemisaika lyhenee, vähemmän yleisiä ongelmia, nk. dermal punch. poistetaan biopsiavälineellä pieni pyöreä osa rustosta ja asennetaan tilalle sopivankokoinen (=hieman pienempi) koru.
Ammattitaitoisten lävistäjien mielestä dermal punch -menetelmä on näistä nykyisistä paras. - tututfufuftuu
kuules,kännissä ei todellakaan tehä kellekään mitää lävistyst
- _nafnaf_
ei vielä ole kokemusta mutta ensimmäiset korvikset laitatin n. 8kk sitten ampumalla ja nyt myöhemmin olen itse tehnyt yhteensä neljä lisää (injektioneulalla).ja voin kyllä sanoa että paremmin on parantunu nuo ite tekemät kuin ammutut. siinähän on joku semmonen juttu että kudokset vaurioituu pahemmin kun ampumalla 'väkisin' työnnetään se koru läpi. lisäksi itse tekemät on jostain syystä paljon siistimmän näköiset :)
- mutta itseppä päätät :>
Itse otin ensimmäisen korun rutoon ampumalla. Ei se täysin kivutonta ollut, paraneminen kesti vuoden päivät. Mutta ampuminen tuli halvemmaksi, ja minä tietysti olen aina peeaa, joten valinta oli helppo ;) Seuraava olisi tarkotus ottaa neulalla, ei ampumalla.
Tuolla aikaisemminkin jo mainittiin, mutta sanotaan nyt uudestaan. Neulalla tulee siistimpi reikä, terävä neula tekee vain viillon. Ampumalla koru runnotaan väkisin korvasta läpi, ja reikä on myös sen mukainen.
Mutta jokainenhan on erilainen, eli myös paraneminen vaihtelee. =)- jepe3
Mulla on kahesti rustoon ammuttu koru. Ekalla kerralla parani n. 1½ kuukaudessa täysin eikä ollut edes kipeä. Nyt on uusi, myös ampumalla laitettu, ja tähän asti vielä mennyt hyvin. Itellä on myös muita lävistyksiä, ja uskon ettei vika ole niinkään lävistystavassa vaan siinä ettei koruliikkeen myyjät osaa neuvoa oikeanlaiseen hoitoon. Ei se neulalla sen siistimpää jälkeä tule - nähty on.
Jos lävistäjien hinnat hirvittää ja ampumalla laittaminen arveluttaa niin aina voi ostaa lävistysneulan ja survaista itse. Tätä en suosittele, itse valitsen mieluummin ampumisen kuin itse survomisen :D - määäää
niin tuota mikä on rustokoru? (älkää naurako kun en tiedä... :/)
- dvhn chd
määäää kirjoitti:
niin tuota mikä on rustokoru? (älkää naurako kun en tiedä... :/)
rustokoru on korvassa ylhäällä oleva koru... :)
- Rustokoruinen.
Joo, kyllä mulle ammuttiin rustoon, se ei satu, ensin vähän punoittaa, ja jomottaa ekan minuutin.. =) ja lisää oon menossa hakemaan :)
- emmmmmmmmmmma
Rustossa koru ja ampumalla laitettu. Aikashlailla peeaaa olin(olen xD) ja koru oli ihan pakko saada, joten näin tein.
Paraneminen kesti tosi kauan, olisikohan vuoden päästä siitä ollut niin ettei korun liikutteleminen tuntunut.
Tulehtui pari kertaa paranemisaikana, korva oli ihan turvonnut! Mutten siltikään pois ottanut..
Tykkään korusta kaikesta huolimatta, vaikka siihen pieni arpi jääkin (jos sen joskus pois otan). Korvassa kuitenkin on, eri asia jos nenään olisi jäänyt! Siihen otin myös ampumalla, mutta otin pois eikä onneksi jäänyt arpea ollenkaan!
Fiksut koruliikkeen myyjät ei edes ryhdy moisiin hommiin, jättävät suosiolla ammattitaitoisille!- semmonen joka ei tiiä mitää...
Kun en oikee tiiä mikä on rusto nii en voi tietää missä rustokoru on... help!!! kertokaa!!!!
- just joo
semmonen joka ei tiiä mitää... kirjoitti:
Kun en oikee tiiä mikä on rusto nii en voi tietää missä rustokoru on... help!!! kertokaa!!!!
Selvitin asiaa, tulokset alla.
Rustosoluista muodostunutta verisuonetonta tukikudosta
Rustoja on kolmea tyyppiä: lasi-, syy- ja elastinen rusto
1. lasirusto: nivelpinnat, kurkunpää, henkitorvi
2. syyrusto: nikamien välilevyt, rakenteeltaan tiivistä sidekudosta
3. elastinen rusto: korvalehdet, kurkunkansi
Rustokoru on ilmeisesti koru, jonka materiaalina on käytetty rustoa (vertaa: luukoru, puukoru jne)
Lähteet: Wikipedia ja laakis.com - just joo
"Fiksut koruliikkeen myyjät ei edes ryhdy moisiin hommiin, jättävät suosiolla ammattitaitoisille!"
Ei avautunut, mutta yritän tulkita:
- eivät ryhdy, koska olit pa
- eivät ryhdy, koska olit sen oloinen ettet kuitenkaan hoida sitä
- otat korun kuitenkin pois ja ampumalla jää vain pieni arpi (haluaisit suuremman arven)
ota nyt teistä jotain selvää??? - wasab
just joo kirjoitti:
Selvitin asiaa, tulokset alla.
Rustosoluista muodostunutta verisuonetonta tukikudosta
Rustoja on kolmea tyyppiä: lasi-, syy- ja elastinen rusto
1. lasirusto: nivelpinnat, kurkunpää, henkitorvi
2. syyrusto: nikamien välilevyt, rakenteeltaan tiivistä sidekudosta
3. elastinen rusto: korvalehdet, kurkunkansi
Rustokoru on ilmeisesti koru, jonka materiaalina on käytetty rustoa (vertaa: luukoru, puukoru jne)
Lähteet: Wikipedia ja laakis.com"Rustokoru on ilmeisesti koru jonka materiaalina on käytetty rustoa (luukoru, puukoru jne.)"
Kiitos tuhannesti PÄIVÄN NAURUISTA :D Ehkäpäs se rustokoru tarkoittaakin sitä korvan yläosassa olevaa "kovaa" kohtaa mihin voi laittaa korun? :D:D:D:D:D:D:D - Mitä teen?
Moi! Miten hoidit ton tulehduksen, koska mulla tää on nyt tulehtunut ja ontosi turvonnut. Otin lukon pois harkkakorusta ja laitoin tilalle sellasaen muovilukon, et ois ees vähä sitä turpoomis varaa enemmän. Mut tosiaan mun rusto on kokonaa iha punanen, siihen saakka, johon se loppuu. Miten tätä vois hoitaa, ku jomottaa, kuumottaa ja välillä särkee aika pahasti?
- möömöömömmöttaja
nohh, hmm mun ensisuudelma..ainii joo se tapahtui pullonpyörityksen takia,no hyi en kyl, haluu puhuu siitä, koska en edes hyvin tuntenut poikaa.en edes enää muista sen nimee :D onks kenellekkää muulle käyny näin? se muuuten tapahtu yhen kaverin mökillä,joskus ku oltii jo vähä..no mut ent sit enspusu? kertokaa niistä? mulla se oli juuri sen hetkisen ihastukseni kanssa viimetalvena,tuulen ja tuiskun keskellä, mutta kun se tapahtu, se lämmitti. olimme kulkeneet käsikädessä ja sillee. illalla sitten tekstailimme ja kysyin silt jtn et mitä se tykkää must ja se sano et "en haluu olla sun kaa ku vaa kaveri". mä aloin vihaa kokotyyppiä, enkä halunnu nähä sitä ikinä :((. no mut siis ensikielari,namm
- ars penaali
ihanaa! sis m en tajuuu! miten sul on voinu käydä noin? oon ihan vi##n kateellinen!!! IHQ!
- Jep..
Mul ammuttiin. Ei sattunu yhtään.. =)
- Luin taas jotáin...
Luin että tos luki: Mua ammuttiin :D
Njoo, otin rustoon pyssyllä ja meni n. ½v että se ei enää ollu kipee :)
- Minäpä minä
Otin tossa joku päivä ampumalla korvaan rustokorun. Makso 6 €. Oon tosi kipuherkkä mut voin sanoo et se ei sattunu ku vaan tosi vähän enkä huomannu ees tajuta sitä kunnolla ku se sano et oli jo valmis. Vähän se sen jälkeen punotti ja vähän ajan päästä pikkasen puutukin... mut siinä se nyt on, eikä paljoa missään tunnu, kunhan sitä ei vaan koskettele likasin käsin ja pyöritellä täytyy muistaa sillon tällön.
Mutta toi että tulehtuuko tai sattuuko johtuu täysin eri korun laittajista ja pitäjistä. Jos ammattitaitoinen laittaja niin ei pitäis tulla ongelmia.. ja jos herkkä ihminen ni se voi tulehtuu...- rustokorvis
moi!
sattuuko se jos laittaa rustokorun?
haluaisin kovasti, mutta luulen että se sattuu liikaa kun olen aika herkkä.
kauanko siinä kestää että se paranee? - asdfght5tyyy
rustokorvis kirjoitti:
moi!
sattuuko se jos laittaa rustokorun?
haluaisin kovasti, mutta luulen että se sattuu liikaa kun olen aika herkkä.
kauanko siinä kestää että se paranee?Ei satu.
Itse otin pari päivää sitten, en tiedä mitä tekniikkaa silverstarilla käyttävät, itäkeskuskessa siis. Kaveri suositteli joten sinne menin ottamaan ekat reijät korviin, ja tuonne korvan yläalueeseen, missä se kaartaa tuolla takana, sinne sisään. Toinen ei kuin hieman nipistänyt, toinen kirpaisi voimakkaammin. Eipä ne tunnu juuri miltään, ellei niihin koske. Olen pessyt aamuisin.
Toivotaan, ettei tulehdu. - joujou
miten ampumalla laitettun rustokorvakorun kanssa nukkuu joutuu varmaan nukkuu toisella puolella. tai oon kuullu et lävistämällä ekan viikon voi olla tosi paha nukkuu nii mietin vaa et miten teil on ollu ampumisen jälkeen nukkuminen.
ite oon meinannu laittaa rustokorun ja nyt alan olla jo varma siit. ja ku niin moni sanoo et ampumal on iha hyvä laittaa nii :) - hoohooo
asdfght5tyyy kirjoitti:
Ei satu.
Itse otin pari päivää sitten, en tiedä mitä tekniikkaa silverstarilla käyttävät, itäkeskuskessa siis. Kaveri suositteli joten sinne menin ottamaan ekat reijät korviin, ja tuonne korvan yläalueeseen, missä se kaartaa tuolla takana, sinne sisään. Toinen ei kuin hieman nipistänyt, toinen kirpaisi voimakkaammin. Eipä ne tunnu juuri miltään, ellei niihin koske. Olen pessyt aamuisin.
Toivotaan, ettei tulehdu.minä otin ampumalla rustoon sattu vähemmän kun korvalehteen suosittelen. mutta ei missään nimissä saa koskea viikkoo se voi tulehtuua niin pahasti et korvasi voidaan jäädyttään :(
- NI
minäpä minälle ihan tiedoks vaa:
- rroooosa
Itse olen ottanut ampumalla rustoon. Ei ollut ongelmia. Itse voisin suosia ampumalla. Parantuminen tosin saattaa kestää kauemmin kun neulalla tehty. Ampumalla ei sattunut niinkään, mutta johan se riippuu itse henkilöstä.:)
Toista olen jo ottamassa, ja ampumalla meinasin.- Smileyjj`
Mullakin on rustossa koru. Neulalla tehty. ;) Suosittelen neulaa, mutta kaikki valitsee oman tapansa. Mulla on myös smiley, 3 korvikset, huulikoru (lemppari
- kiinnostunut kitty
Smileyjj` kirjoitti:
Mullakin on rustossa koru. Neulalla tehty. ;) Suosittelen neulaa, mutta kaikki valitsee oman tapansa. Mulla on myös smiley, 3 korvikset, huulikoru (lemppari
ammutaanko joensuussa missään liikkeesä rustoon lävistystä ??
- pupuu
kiinnostunut kitty kirjoitti:
ammutaanko joensuussa missään liikkeesä rustoon lävistystä ??
joensuussa ammutaan rusakkoja, joskus myös osutaan niiden rustoon.
- jeeeeeeeeeeeeeee
joo mul o ollu melkei vuoden rustokoru ammuttuna, ei oo tulehtunu kertaakaa ja tyytyväinen oon tähän =)
- liipalaapa
Mulla on rustossa kaks korua. Toisen otin eka ampumalla kultasepän liikkeessä sitten muutama kuukausi sen jälkeen otin lävistäjällä missä se tehdään siis neulalla ja mulla ainakin se neulalla tehty koru oli todella paljon kipeämpi tehdä! kuuli oikein miten se neula siinä lihassa rätisee jne. traguksia ei kannata ottaa ampumalla (nm kokemusta on) mutta rustokorua suosittelen otettavaksi ampumalla!
- Limetti_
liipalaapa kirjoitti:
Mulla on rustossa kaks korua. Toisen otin eka ampumalla kultasepän liikkeessä sitten muutama kuukausi sen jälkeen otin lävistäjällä missä se tehdään siis neulalla ja mulla ainakin se neulalla tehty koru oli todella paljon kipeämpi tehdä! kuuli oikein miten se neula siinä lihassa rätisee jne. traguksia ei kannata ottaa ampumalla (nm kokemusta on) mutta rustokorua suosittelen otettavaksi ampumalla!
Mä tein ite rustokorun.Siitä on jo aikaa,mutta puhistin kyllä kaikki välineet huolella ja sen semmosta.Pidin sitä siinä noin 2-3 kuukautta kunnes otin sen pois koska alko tympiä kun koko ajan osu hiuksia kiinni laittaessa käteen ja muutenkin...Sellasta
- moi1212
Limetti_ kirjoitti:
Mä tein ite rustokorun.Siitä on jo aikaa,mutta puhistin kyllä kaikki välineet huolella ja sen semmosta.Pidin sitä siinä noin 2-3 kuukautta kunnes otin sen pois koska alko tympiä kun koko ajan osu hiuksia kiinni laittaessa käteen ja muutenkin...Sellasta
Mulla tehtiin ampumalla rustokoru korvaan ylös. Ei sattunut, mutta jälkeenpäin vähän... Olen 12 vuotta. Se tulehtu niin pahasti, että ei koskea voinut ja ei voinut nukkua :( Äiti otti sen poes sitten...
Se ei antanut mtn ohjeita puhdistukseen se mies.. ;/ - ; ))
moi1212 kirjoitti:
Mulla tehtiin ampumalla rustokoru korvaan ylös. Ei sattunut, mutta jälkeenpäin vähän... Olen 12 vuotta. Se tulehtu niin pahasti, että ei koskea voinut ja ei voinut nukkua :( Äiti otti sen poes sitten...
Se ei antanut mtn ohjeita puhdistukseen se mies.. ;/Itsekin otin vasta kolme viikkoa sitten. Ihan hyvä ja mukava se on ollut. (: Ei se ollut etes kovin kipeä eikä ottaminen sattunut niin paljon kuin kuvittelin ja kaverini kävi yhdellä lävistäjällä joka maksutti vain 5e ;DD Joidenkin aineiden laittaminen auttaa siihen kipuun kuulemma ;oo
- Tohon äskeiseen.
; )) kirjoitti:
Itsekin otin vasta kolme viikkoa sitten. Ihan hyvä ja mukava se on ollut. (: Ei se ollut etes kovin kipeä eikä ottaminen sattunut niin paljon kuin kuvittelin ja kaverini kävi yhdellä lävistäjällä joka maksutti vain 5e ;DD Joidenkin aineiden laittaminen auttaa siihen kipuun kuulemma ;oo
Siis kavrerini ja minä olimme käyneet ihan optioajassa ja mustanojankellossa että näissä liikkeissä siis : DD
- anskyyyh
itselläni ei ole kokemusta rustokoruista mutta haluaisin sellaisen ja siksi kyselenkin nyt että tietääkö kukaan paljon rustokoru maksaa kuopiossa?kun olisin halukas ottamaan sellaisen!ja kaverini teki tänään itse koulussa itselleen rustokorun hakanneulalla!
- jerrrrr
ite kävin ekan ruston laittamassa ampumalla ja tein toisen ite toi jälkimmäinen tapaus on parempi ollu ainaki musta;)
- tänään otin:D
Hei, tänään otin oikeaan rustoon tuonne ihan ylös korun (en tiedä nimeä, olkoon vaan rustokoru) ampumalla ja minusta se pikku nipistys oli vain kiva. Ekat pari tuntia vähän kuumotti ja kyllä sen nytkin tuntee, että tossa se koru on, mutta ei missään nimessä kipeä! Tuntuu saman verran kuin tavallinen korvis.
Kuinkahan kauan tällä kestää parantua...
- 5lävistystä
mulla on kolme otettu lävistäjällä ja ne parani nopeesti, eikä sattunu, joka jäi hieman harmittamaan =)
tosin mulla on aika korkee kipukynnys.
suosittelen lävistäjällä käymistä mieluummin kuin tuota ampumista, onhan se kalliimpaa, mutta ainakin hygienista ja saat oikeen korun heti. kaikenlisäksi lävistäjä on ammattilainen joka tietää asioista ehkä hieman enemmän kuin korukaupan myyjä.
lävistäjän käyttämät neulat on aina kertakäyttö kamaa, ainut veri kontakti tulee oman veren kanssa, jos nyt sattuu edes vuotamaan.
mutta jokainen tekee miten parhaaksi näkee ja sehän on tärkeitä että pitää sen puhtaana
ja on ite tyytyväinen.
just joolle sellasia terveisiä ettei kannattais tulla neuvomaan/kommentoimaan
kun ei ole mitään tietoa asioista, vaikka nyt vaan läpällä heittäsitkin niit neuvojas.
kokeile googlata vaikka ensin ja ymmärtää lukemas ja sitten pitää kommenttis omana tietonas. - lkhdfdg
ammutaan niitä ainaki pirkkalas koruveskas maksaa 5e,ei satu yhtää,otin perjantain ja tykkkään toosi paljon!(=
- miettii..
Ite oon laitattanu ne aina ampumalla, mutta ei taida olla kovin hyvä vaihtoehto, se "pyssy" ei oo yhtä hygieeninen kuin se täysin steriili neula. Itellä ei oo kyllä parantunu kovin hyvin, yks täysin terve vaan, välil kipeytyy noi jotkut ja muutaman oon joutunu ottaa pois.. :/
- soonuj
Hei!
Minullakin on ollut jo vähän pidemmän aikaan suunnitelmissa ottaa rustokoru. Ihan ampumalla meinasin, kun täälläpäin ei yksinkertaisesti ole lävistäjiä ja kun kerran itse yritin reikää tehdä, ei onnistunut ja verta tuli paljon. Arveluttaa vain, kuinka suuri riski on, että rustoon kasvaa sellainen arpikudospatti? Tuleeko sellainen helpommin jos ottaa ampumalla? - Vastaus uteliaille
soonuj kirjoitti:
Hei!
Minullakin on ollut jo vähän pidemmän aikaan suunnitelmissa ottaa rustokoru. Ihan ampumalla meinasin, kun täälläpäin ei yksinkertaisesti ole lävistäjiä ja kun kerran itse yritin reikää tehdä, ei onnistunut ja verta tuli paljon. Arveluttaa vain, kuinka suuri riski on, että rustoon kasvaa sellainen arpikudospatti? Tuleeko sellainen helpommin jos ottaa ampumalla? - tuhvelo
soonuj kirjoitti:
Hei!
Minullakin on ollut jo vähän pidemmän aikaan suunnitelmissa ottaa rustokoru. Ihan ampumalla meinasin, kun täälläpäin ei yksinkertaisesti ole lävistäjiä ja kun kerran itse yritin reikää tehdä, ei onnistunut ja verta tuli paljon. Arveluttaa vain, kuinka suuri riski on, että rustoon kasvaa sellainen arpikudospatti? Tuleeko sellainen helpommin jos ottaa ampumalla?otin ampumalla ei sattunu yhtää oli halpaa eikä tulehtunut ja parani muutamassa viikossa. aluks oli vähä turvonnu ja arka mut ei tullu mitää muuta.puhdistin kyl joka ilta ja pyörittelin sitä mutta iha kivuton ja nopee ja helppo =)
- Noin mä
Minä ainakin tein itse rustokorun viikko sitten ei sattunut , halpa eikä edes tulehtunut yhtään
- ei ampumalla !
ite kävin tosa joulukuun alus laittaa ampumalla, ei sattunu yhtää mut punotti tosi kovin. Koko tän ajan on ollu tosi kipee ja tulehtunu, yks lääketieteen ammattilaine sano et siin on injektio menos et sil täytyy äkkii tehä jtn. No sit mä menin lävistäjält kysyy et mitä pitäis tehä ja se sano et käytä suolaliuost kaks viikkoo ja ei saa hiplii paskasil käsil ja nyt ku oon puhdistellu sitä ni auttanu vähä mut vielläki injektio menos. mulle ainaki annettii iha väärät ohjeet ton korun hoitamisest et mieluummin olisin maksanu paljo enemmä ja saanu oikeet ohjeet ku maksanu 7e ja kärsiny täs näi koko tän ajan. Eli en suosittele laittaa ampumal, voi olla et sen parantumisee menee kaks vuotta vaik siel sanottii et menee 6kk..
- 2 x helix
En tiedä, minkälaiset ohjeet olet saanut, mutta päivittäin 2-3 suihkuttaminen vedellä ja välttää hipelöimästä sitä. Itsellä on toiminut ne ohjeet. Netissä on ohjeita pullollaan, jotka kannattaa katsoa ennen kuin ajattelee ottaa sitten ampumalla tai lävistämällä reikiä Molemmista voi tulla ongelmia, jos ei pidä reikää puhtaana. Sehän on selvää, vai mitä?
- hehee
2 x helix kirjoitti:
En tiedä, minkälaiset ohjeet olet saanut, mutta päivittäin 2-3 suihkuttaminen vedellä ja välttää hipelöimästä sitä. Itsellä on toiminut ne ohjeet. Netissä on ohjeita pullollaan, jotka kannattaa katsoa ennen kuin ajattelee ottaa sitten ampumalla tai lävistämällä reikiä Molemmista voi tulla ongelmia, jos ei pidä reikää puhtaana. Sehän on selvää, vai mitä?
Minä suosittelen kyllä ennen lävistysliikkettä tai ampumista ite tekemistä.
Mulla siitä on ollu paljon hyötyy, oon ihan järkyttyny kun luen noita 'kesti vuosi parantuu' juttuja, koska ite tein injektioneulalla kolme viikkoa sitten ja on jo nyt melkein kokonaa parantunu :o
Voi pyöritellä ja liikutella eikä satu yhtään, ainoostaan tolla korvalla nukkuminen vähän tuntuu mutta ei oo mitenkään mahdotonta ku laittaa pään vaa rauhallisesti tyynyyn.
En myöskää oikeestaan pahemmin oo hoitanu, desinfioin neulan hyvin ennen ku tein ja oon pyöritelly koruu puhtain käsin ja puhdistanu ehkä kerran viikossa ja hyvin on parantunu.
Mutta siis mun mielestä ite tekeminen on fiksuinta,
HALPAA, tommonen ontto neula maksaa apteekissa kymmenen senttiä
PARANEE NOPEESTI, no ainaki mulla
EI SATTUNU YHTÄÄN
toki riippuuy ihmisestäkin, mutta kunha pitää huolen hygieniasta kun tekee niin ei ainakaan mulla tullut mitään ongelmia =)
- ite vaan
mä tein ite rustoon reiän joku yli viikko sitte neulla. puhdistin vaan hyvin neulan, korvan ja kädet eikä tullu mitää. ei oo muuten kipee muutaku jos siihen koskee. nukuin yhtenä yönä vahingos sen päällä ja aamulla oli vähä paisunu, mut parantu paris päiväs :) ite tekemises ei oo mitää pahaa jos vaan muistaa olla hygieninen.
- lolllleleloerlorler
mä otin ampumalla rustoon korun jotain viikko sitte.. toisenä yönä pystyin jo nukkumaan sen päällä mut sit jäi hiukset kiinni koruun ja repäsin jotenki ja nyt en oo pystyny 4 yöhö nukkuu tonpäällä ja on kipee.. en sit tiä mistä johtuu mut ja mitä pitäs tehä mut pois en oo ottamas koska uutta en saa.
- 11
mä tein ainaki tänää ite neulalla (:
kyllä se vähä nipisti ja vielä vähän herkkä on, mutta tosi tyytyväine mä siihen oon (=
ajattelin ensin että menisin liikkeeseen ottamaan, mutta sitten en malttanut odottaa niin tein ite :D
nyt on toisessa korvassa korvalehdessä 4 ja toisessa korvalehdessä 3 ja rustossa 1.
Eniten mua pelotti se rusahdus mistä kaverit on puhuneet, mutta ei kuulunu mitään ääniä kylläkään :D
vielä on napakoru suunnnitelmissa ja sitten riittää mulle nää lävistykset :D - ei-ampumista
Itse otin ampumalla ja seurauksena oli rustopatti ja se oli kipeä reilusti yli vuoden. Että suosittelen lävistäjää hinnoista huolimatta.
- Käytäntö teotiaks
Mikset ota itse lävistäjällä? Ja samaan korvaan?
Sittenhän sulla olis yks lävistys jota vertailla ammutun kanssa. Ilman sitä toi juttu on ihan tyhjän päällä
- ^^tellee^^
mäkin ole ajatellut ottaa rustokorun.. nyt kun olet kokenut sattuiko se??
- ((:
Ite otin noin kuukaus sitten rustoon ampumalla((: ei oo ollu yhtään kipee eikä mitään kummempaa(: ottaminenkaan ei sattunut, vähän nipisti. (:
- -.-
mä kun otin ampumalla rustoon, se tulehtu ja jouduin antibiottikuurille =(
hoidin niiku ohjeissa luki ja sillee, en tiedä mistä johtu. mulla on muut lävistykset hyvin parantunu, mutta jostain syystä vaan rusto tulehtu )=- Tyrjähys
Mä otin kans ite samalla lailla ja ihmettelinki, et mis oot ottanu? Mulla meni hienosti koko homma! Saitko ohjeet hoitroon?
- jensku__
mie otin liikkees ja tottakai se aina ainaki vähä nipistää.. se o vaa nii henkilö kohtast mut mua sattu ainankin.. ja oli tosi arka ekat 2 kk mut nyt on jo tosi hyvä! ja kannatti ottaa =)
- a
Mua nipisti vaan vähäsen kun ne laitettiin (otin kaksi ampumalla emotionissa), sen jälkeen ei ole kyllä sattunut, nukuin myös sen jälkeen tuolla korvalla .. Kävin uimassakin heti kahden päivän päästä, eikä tulehtunut :D:D Mutta kun rupesin vaihtamaan koruja rupesi sattumaan ihan helvetisti ja korva olikin turvonnut heti seuravana päivänä ... xd
2 vinkkiä multa :
- ÄLÄ YRITÄ VAIHTAA LIIAN AIKAISIN
- ÄLÄ NUKU LÄVISTETYLLÄ KORVALLA
ja suosittelen ottamaan, tykkään ite tosi paljon :> - velmieskii
ÄLÄ IHMEESSÄ OTA! Perjantai on, ja varsinkin 13. päivä, onnettomuuksien päivä. Jos kuitenkin otat, älä aja! Ja ampumista kannattaa harjoittaa vain radalla ja siinäkin valvotusti. Kannattaa olla tarkkana niiden lävistäjien neulojen kanssa! tuo uusioikäyttö ja kierrätys on nykyään niin suosittua. Ammuttaessa vain hylssyt käy uusiokäyttöön ja lävistävä osa häipyy sen siliän tien.
Usko huvikses. Ei kannata perjantaina. Kaikki merkit viittaavat epäonneen. Suolaveskään ei aina tehoa. Valihe joku muu päivä!! - ......
itse otin eilen rustokorun niin, että kaverini joka on ternyt mullekkin korva/rustokoruja painoivaan korun rustosta läpi. Mikä on mielestäni sama kun ampuminen ja se sattui kyllä, mutta ei satu enään ollenkaa.
- hmmm..
olisin itse ottamassa rustokorua, tietääkö kukaan mistä saa ampumalla kouvolasta?? tai paljonko enemmän neulalla ottaminen maksaa? tietääkö tarkkaa hintaa??
- jujuujuujuu
mäki oon ottamas rustokorun kouvolas, mut valitettavasti en tiiä hintaa.. mä aijon kyl mennä ottaa ampumal ku oon sen verran kipuherkkä.. napakorun aijon ottaa neulalla koska sitä ei tietääkseni ammuta?
- Bansku B.
jujuujuujuu kirjoitti:
mäki oon ottamas rustokorun kouvolas, mut valitettavasti en tiiä hintaa.. mä aijon kyl mennä ottaa ampumal ku oon sen verran kipuherkkä.. napakorun aijon ottaa neulalla koska sitä ei tietääkseni ammuta?
Miks välttämättä neulalla? Voi sen teettää näinkin: http://www.en.blomdahl.com/default.asp?id=2590
ja varmasti varmempi ja hygieenisempi systeemi :)
- ölölö
en kyllä ite ainakaa ole enää ottamassa ampumalla mitään, otin joskus 6 kk sitten rustokorun ampumalla, se tulehtu ja turpos jja oli _todella_ kipeä, ja koska se oli ammuttu nii takaosa oli tosi tiukkaan kiinni ja se täyty käydä poistattaa lääkärillä, joka repi sen väkisin auki. lähti sitte pikku palanen korvasta ja arpi jäi :D
- YeardleyFlanagan
Itse kävin vasta ottamassa Cartilage- nimisen rustolävärin. Olen 13 vuotias. Ihan neulalla laitettiin. Pelotti aivan sairaasti, kun se oli eka läväri. Ei kuitenkaan sattunut kauheesti. Jonkun verran tunsin inhottavaa neulakipua, mutta ei pahemmin sattunut. Nyt koru on todella hienon näköinen :DD
- blablabla21983
ajattelin tossa huomenna ottaa rustokorun ampumalla, mietin vaa että tuleekohan se sattumaan paljon ja tulehtuukohan se... kauheeta ku lukee noitte muitten kokemuksii, mut sattuuko se sit paljon ku nukkuu & jos meet uimaan ja hyppäät vaikka 5 m, onko mahollista et se tulee sattumaan tai että jotain pahaa käy ? ja miten sitä sitten hoidetaan ?
- hrdejstrs
Ammutaanko liikeissä enään rustoon?
Haluaisin mennä itsekkin ottamaan rustoon.
Tietääkö kukaan varmana Tampereen alueella mitään liikettä missä ammutaan rustoon? - minävain(:
hrdejstrs kirjoitti:
Ammutaanko liikeissä enään rustoon?
Haluaisin mennä itsekkin ottamaan rustoon.
Tietääkö kukaan varmana Tampereen alueella mitään liikettä missä ammutaan rustoon?Rustoon ampuminen ei ole enää suositeltavaa, itse olen ottanut 1liikkeessä ammuttaen enkä ottanut toista ja sitten 4 muuta olen ottanut lävistäjällä neulalla. Otin viimeeksi viikko sitten. ja tykkään ei koske juurikaan yhtään..
- huohh?
Joo että sillee, äitini otti rustoon ampumalla, ei mitään ongelmia. Ei teidän tarvitse tulla tänne kertomaan mitää sontaa tai huhuja, tai sitä, mitä mieltä itse on. Siis pyssyllä ampuminen on ok, meilkein sama asia kuin lävistäjällä. Kaikki jtka kertovat omat mielipiteensä, ei kannata tulla kertomaan mitään sontaa.
- huooh?
kunpaanki rustoon siis(:
- asdfghjkhg
otin joskus vuos sit rustoo ampumal. Ensi oli pari yöt sillee kipee etttei sen pääl voinu nukkuu. oli ollu jonku viiko ku st hiukset jäi sihe kii ja repäsin jotenki jaoli sit ainaki viiko sillee ettei taaska se pääl voinu nukkuu. on sihe jälkeenki kolahtanu kaikkee jaollu tosi kipee. kun otin sitte harjotuskorun pois i se oli jostai kolauksesta taipunu keskeltä nii et koko tappi oli iha vino. sen jälkeenki oli kauvan kipee toi rusto joskaan ei enää. Kolmisen viikkoa sitten otin tuohon edellisen ruston alapuoellle toisen korun ja se ei ollut edes ekoina öinä ollenkaan kipee. Eli toisen kanssa ei ole toistaseks ollu mitään ongelmia joskun ensimmäise kanssa li senkin edestä.
- emmmä
onks se silleee, et jos ampuu rustokorun, ni pystyyks siihen vaihtaa rengasta ? ja moni millinen sen renkaan/ tapin pitäis olla? ite oon meinaa aatellu ottaa ampumalla, ku en usko että siitä mitää ongelmia tulee..
- Grrr<33
Otin tos pari viikkoo sit 2 kaverin kans ampumalla rustokorut eikä paljoo sattunu... Ja ny jo melkee terve eikä sitä melki huomaa =)) Kannattaa ottaa !!!
- rustokoru
Kannattaako rustokorua ottaa ampumalla? Ku ite haluusin ottaa ampumalla... :) Ennestään mulla on kaks korviksen reikää. Sattuuko se kovaa jos se ammutaan? Muitten ihmisten kokemuksia? :) Thanks.
- rustokoru
Niin ja vielä et kannattaako rustokorua ottaa näin syksyllä ettei ala mätimään?
- Koru ollu jo 6vuotta
Koru ei todellakaan pidä saada kylmää, kylmillä ilmoilla suosittelen väljää pipoa, joka ei hankaa korua.
- Koru ollu jo 6vuotta
Siis ihan normaaliahan se on, että rsutokoru paranee todella hitaasti. Itse ammutin oman rustoni ala-asteella, pyöristettynä pari vuotta siihen menee että se paranee täysin, ei tee kipeää ja paranemisaika on sen arvoinen, onhan koru kuitenki todella kaunis. Se on se ja sama käytkö lävistyttämässä vai ampumassa korun rustoosi.
- rustokoru
Okei :) Kiitos.
- jaahrsdghr
ite ammutin korvaan rustokorun ja ei oo kipee paitti jos nukkuu se korva tyynyyn päi ja mulla on ollu se ehkä vuoden mutta se että se sattuu nukkuessa niii ei johu siitä ampumisesta vaan siitä korusta ku se painaa. että jos ottaisin sen yöksi poisa niii ei olis kipeee
- Bindyyyy
No ite otin kultasepän liikkessä ampumalla, makso kai 14e. Eipä mitenkään normaalia kauemmin kestäny se parantuminen eikä tulehtunu.
- rustokoru
Kävin kultasepän liikkees kysymäs et ampuuko ne enää niin vastaus oli ei. Arhgg ja mää haluusin ottaa rustoon just ampumalla enkä lävistämällä :(
- zammaggoooh
Mie otin rustokorviksen ampumalla jotain 2kk sitten ja vielä on kovin kosketus arka, mut itse ampuminen ei sattunut juuri ollenkaan ((: Kokonaan paranemiseen menee kuulemma 6-12kk.
- Uusi mutta viisas
Moi!
Mä otin noin 9vk sitte ampumalla rustoon korun, ja pari kertaa se on turvonnu, mun oman hölmöilyn takia, nyt se on ihan kunnossa, vaikka ihan vähän herkkä. Ajattelin ottaa toisen rustoon ton korun alle, että olis kaks allekkain, mutta vasta sitten, ku tää on täysin parantunu, vai millos olis hyvä ottaa? :D
Siis serkkuni otti myös rustoon ja neulalla. HÄnellä oli 2viikon liikka kielto, koska ei siis saa hikoilla. Korua ei saa vaihtaa vuoteen, jos ottaa neulalla, ampumalla jos ottaa, niin kuukauden jälkeen. Serkullani on tosi kipeä, mulla ei siis melkeen yhtään. Myös kaikki neulat käytetään vain kerran, joten heti sen jälkeen kun ne on käytetty, niin ne kaikki heivataan roskiiin, mikä on todella epäekologista! ja mitäs muuta... Ainiin, sille puolelle korvaa ei saa laittaa painetta, eli sillä puolella EI saa nukkua, joten mun mieli piteeni on, että ampumalla saa paaljon helpommin, ekologisemmin, halvemmin ja vaivatta.
Ollos hyvä!- niinpä niin
rakas "uusi mutta viisas", oletko koskaan kuullut yksilöllisyydestä? itselläni rustokoru on tehty neulalla, eikä ole kipeä, ei estä millään tavoin nukkumista, ei satu ellei sitä repäise vahingossa. onhan helixini kuitenki uudehko. itse sain halvemmin, maksamalla 40senttiä steriilistä injektioneulasta, ja meni juuri sellaiseen asentoon kun halusin, sillä oma kaveri teki.
kuitenkin omalla siskollani meni muutamia kuukausia että pystyi nukkumaan kyseisellä kyljellä, jolla se rustokoru oli. kuten sekin myös tehty itse. vaikkakaan ei tulehtunut, mutta oli arka hyvin pitkään.
äläkä selitä ekologisuudesta mitään, kun todennäköisimmin et osaa sitä oikeasti noudattaa, haluat vaan päteä omalla "oikealla" mielipiteelläsi. suosittelen itse neulaa, ehkä ennemmin lävistysliikkeessä kuin itse. mutta mikäs siinä jos tahtoo ampumalla, niin sitten ottaa. jos on valmis olemaan käyttämättä oikeita lävistyskoruja niinkuin kuuluisi
- pallokorvaaaaaaaaa):
itse otin ampumalla ja se oli vielä vuodenkin jälkeen turvonnut ja kaikki veri suonet näkyi korvan kohdalla selkeästi . veikkaan että sillä korukaupan myyjällä ei ollut mitään hajua mihin kohtaan se pitäisi laittaa , niinkuin ei varmaan siskollaskaan ollut . sulla kävi tuuri kun sait sen oikeaan kohtaan . sellainen tyyppi joka laittaa rustokoruja ampumalla , ei todennäköisesti ole minkäänlainen lävistäjä , joten hän ei luulutavasti tiedä tarkalleen mihin kohti se pitäisi laittaa . suosittelen että käytte kunnon lävistäjällä , joka laittaa korut neulalla . se maksaa maltaita mutta hyvästä kannattaa maksaa . itse maksoin korustani 5 e korukaupassa , ja nyt olen joutunut ottamaan sen pois . ei siis kannattanut .
- asdihdf
Mä otin rustoon korviksen ampumalla ja ite operaatio ei sattunut ollenkaan mut sen jälkeen nukkuminen oli hankalaa ja esim. hiusten harjaus. Parani 3 kuukaudes ja nyt ei enään yhtään kipee ((:
- Glitter ~
Itse ajattelen ottaa rustokorun lävistäjällä. Joululahjaksi kun sain lahjakortin lävistysliikkeeseen, niin hyvähyvä.. Jänskättää vähän, mutta kyllä siitä varmasti selvitään. Nyt mulla ei ole kuin oikeassa korvassa kolme reikää ja vasemmassa yksi. Korvanreijät ovat parastuneet huiman nopeasti, eivätkä edes tulehtuneet, joten toivon samaa ruston kanssa..
- jemuuu
Rustoon ei kannata oottaa ampumalla. Ja pyssyistä ollaan luopumassa. Joten hyvän lävistysliikkeen tunnistaa siitä, ammutaanko siellä vai ei.
Kun mä kävin ottamassa rustokorun, kysyin lävistäjältä miksi ei kannata ottaa ampumalla. Hän selitti mulle varmaan 5 minuuttia miksi ei, mutta mikään ei jäänyt päähän, koska minua pelotti se rustokorun ottaminen.
Ja mun rusto on parantunu vasta nytte (koska se on tulehtunut kerran) eli paraneminen kesti n. 1 vuoden. Parantumisaika vaihtelee kaikilla ja myös siitä kuinka hyvin ja usein sitä putsaa ymym...
Minulta kysyttiin minkä paksuisen rustokorun haluan (vaihtoehtoina 1.2 tai 1.6), otin 1.2. Mutta helpommin löydät koruja 1.6:n :)
Suosittelen itäkeskuksen lävistys/tatuointiliikettä Duck's Tattoo - undergroundshop :)
kävin ottaa ekan rustokorun joensuussa yhessä myymälässä se teki sen ihan neulalla, ja voin sanoo että,... sattu. en tiiä minkälainen on se ampumalla mutta monet miun kaverit on sanonut ettei kannata ottaa ampumalla, onhan se varmaan halvempaa kuin lävistäjällä käyminen, mutta jos se ottaa vähän enemmän se lävistäjä (mulla otti 20 e yks) niin ei se maailmaa murra, mutta jos se tekeekin ampumalla ja siinähän on se riski... nyt on ollu oiskohan jtn. 4viikkoa ja on nyt hyvin parantumassa... siihen sattuu ihan vähän kun liikuttaa, mut en pysty [ihan henk. koht. :;D] nukkumaan sillä puolella missä se on... ja mulla oli kait 1.2 paksuus ja pituus ? sitä mietinki tässä et mikä se oli se pituus, kun oon kahtelemassa uutta korua [Grazy Factor
- mmilllllllllllla
Ite otin tänä päivänä noin pari tuntia sitten ja edelleen hieman jomottaa ja koskee , mutta ei niin paljoa kun aluksi.. Eli tähän asti on hyvin pärjätty , mutta ei tokikaan yöllä pyty nukkumaan sen päällä vielä piiitkiin aikoihin.. Toivottavasti menis hyvin tää paranemine ettei tulis mitää ylimääräsiä tulehtumisia yms.. Millonkohan korua pitäs ruveta puhtain käsin pyörittelemään kun toiset sanoo että ekoina päivinä jo , mutta osa sanoo että antaa sen olla aluksi jonkun aikaa ihan koskematta paitsi toki puhdistaa päivittäin.
- vastatkaa pia! :)
ajattelin ottaa rustokorun ampumalla kultasepän liikees,niin puuduttaako se sen korvan eka ennenku ampuu? :) pelkään et se sattuu..
- vastasin
Mee ihmees ottaa ite pähkäilin vaiks kuinka ja kauan sit menin ja otin sen ampumalla ...eka nipisti ja hetken kuumotti mut oon niin tyytyväine et kannatti!
ei se puuduttanut sitä mut se oli pikkukipu ,toisaaltas kaikil on erikipukynnys ,mutta uskon ettei satu sullakaan koska oon ite tosi altis kivulle:o
- Nakki
ÄLÄ ota kultasepänliikkeessä! http://www.wormz.org/pyssyt.html Lue tuolta miksi!
- moiooonomena
Itse otin ruston koruliikkeessä maksoi 7euroa myyjä antoi hyvät ohjeet .. rustopatteja ei ole tullut ja pystyin jo muutaman yön jälkeen nukkumaan sillä puolella millä koru on :)
- pillunlipittäjä
imekää kaikki pelkurit paskaa!
- 7korvaläväriä
Ite otin viikko sitten rustokorun ampumalla ja voin kertoo että on kipee. Koko korva on turvonnu ja 24/7 älytön kipu ja pakotus.. pitäs varmaan antibioottikuuri hankkia, ei tätä kauemmin kestä
- iahhgajf
otin keväällä ampumalla rustokorun ja tosi tyytyväinen olen. tottakai se aluksi on arka mutta ei menny ku pari viikkoa nii pysty nukkumaankin korupuolella ihan hyvin. en ihmeemmin puhistellu muutaku suihkussa suihkuttelin korvaa lämpimällä vedellä. korun taisin vaihtaa vajaan kahden kuukauden jälkene laitosta, ja kannatti sillä korun takaosan alle oli jäänyt likaa ja kiertynyt hiuksia:( korun vaihto oli kivuton tilanne ja vaihdoin normaalin hopeakorvikseen aluksi. puhistin desifiointiaineella korun ja rustoosan korvasta.
hintaa laitolla oli 11 euroa ja oon kyllä oikeasti ollut todella tyytyvinen, harkitsen toisenkin laittoa.) - ????
ite haluisin rustokorun mut jäi vaa mietityttää et kummal taval kannattais laitattaa se koru, ampumal vai neulal? :O ampumal tulee halvemmaks ja reijästä tulee kuulemma siistimpi, mut oikee tapa on neulal. Mut täs kysymyksii: 1. Kummalla tavalla tulee siistimpi reikä? 2. Jos laitattaa neulal, ni voiko silti käyttää tavallisii korviksii vai pitääks ol oikee rustokoru? 3. Ku ite haluisin käyttää sellasta koruu mis on ketju, ni mis kohtaa se reikä pitää olla?
Haluisin käyttää normaaleit korviksii ja sellassii mis on ketju :) Haluisin reijän aikalail toho kohtaa:
http://1.bp.blogspot.com/-kxrxaB_LbZY/TfZTYXkBJcI/AAAAAAAAAJQ/S_rWU8JXAms/s1600/250432_1780435386367_1103902543_31566109_7422131_n.jpg
mutta....jos haluun tälläisenkin korun joskus korvaan:
http://1.bp.blogspot.com/-Q4xCWEmp1FA/TgNVllVMiQI/AAAAAAAAAWc/e34vEjdhbXI/s1600/IMG_5513.JPG
ni pitäiskö se reikä sit olla alempana kun tossa ekassa kuvassa? Kiitti vastauksista :))) - ahahah
Itse olen ottanut kumpaankin korvaan ihan kultasepän liikkeessä rustokorun. kyllä se vähän on ollu kipeä mutta puhdistin ja pyörettelin vähän sitä kerrallaan. nyt siitä on 12 kk ja ihan hyvin on parantunut kokonaan. okei jotkut haluavat ottaa ihan lävistäjällä korunsa mutta voin sanoa että minulla ei ole tullut mitään hepatiittia, hiv:tä tai mitään muutakaan:D joten kyllä voin sanoa että ihan hyvin ne tekevät siellä kultasepän liikkeessäkin. mutta se on jokaisen oma asia jotkut tykkää toisesta ja jotkut toiset jostain muusta:)
- aijaijaij...
ite otin edellis päivän rustoon korun ampumalla. En tiä millane sen kuuluis ol mut mun korvaa särkee koko aja ,se on iha punane ja siit kuumottaa oon pessy sitä pari krtpäiväs ja pöritelly samal mut ei se ainakaa kipuun helpota........ :/
- mm....
En suosittele ottaa ampumalla :D se rusto voi vahingoittuu pysyvästi siin.... itellä on rustossa ja on neulalla otettu... ja toi parani viikossa :) eikä ees ollu kipee :D
- mm....
tai niiku revetä :D tai siin oli isompi mahollisuus käyvä nii :o
- j
otin ite tänään rustokorun ampumalla eikä sattunut liioittelematta _yhtään_! punotti jälkikäteen mutta ei oo vielä ainakaan särkenyt :---)
- kukkelii
suosittelen apteekista ostamaa neulan ja vaikka kaverin kanssa tekemää, ei satu yhtää. Itelläni on ollu n. kuukauden ja kipua oli suunnillee 3 pv ja siihe se sitte jäi :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792