Kemissä on vain ja ainoastaan Meripuisto ja ranta, joka on kohtuu siistiä aluetta. Muu osa kaupungista on rähjäistä betonislummia, joka rapistuu vuosi vuodelta huonompaan kuntoon. Valtakadun läpi kun ajaa autolla ei voi kuin sääliä Kemiläisiä, jotka joutuvat elämään paskan hajussa (paperitehtaat) ja kaupungissa, jonka ulkonäkö on verrattavissa Venäjän köyhiin alueisiin. Kaupunki rapistuu silmissä ja vanhat rumat betonitalot pilaavat koko kaupunkikuvaa, puhumattakaan näistä todella rumista kauppakeskuksista, joiden suunnittelussa ei ole mietitty ulkonäköä lainkaan. Onneksi ei tarvitse asua noin ankeissa oloissa.
Suomen rumin kaupunki on Kemi
11
1840
Vastaukset
- hyvä sulle...
hienoa, että osaat olla onnellinen siitä, että et asu Kemissä. Se on erittäin hyvä sinulle ja varmasti antaa elämääsi sisältöä ja rikkautta. Olen niin hyvilläni, että olet saavuttanut sellaisen onnen, jota monet havittelevat.
Ei muuta kuin kovasti tsemppiä jatkossakin. - ex-kemiläinen onneks
mieltä..
- torniolainen
Kyllä Kemi aina Tornion voittaa... huoh, vielä vuosi pitäisi asua täällä.
- Kokemuksella
Tulimme taannoin junalla Rovaniemen suunnasta ja matka oli kohti etelää.
Vaunussamme oli venäläinen todennäköisesti murmanskilainen tms perhe.
Kun saavuimme Kemiin perheen kaikki 3 lasta, arviolta noin 4-7 vuotiaita, alkoivat hätääntyä ja lopulta puhkesivat itkuun.
Perheen äiti ja isä lohduttelivat lapsiaan, jotka surkeina kyynelsilmin nyyhkyttivät heidän sylissään.
Vanhemmat kyselivät lapsilta syytä heidän itkuiseen ja pelokkaaseen oloonsa.
Lapset vastasivat kyyneliä niellen, että ei me haluta takaisin tänne kotiin (ilmeisesti jonnekin sinne Kuolanniemimaan kaupunkiin) vaan me halutaan lomalle sinne Suomeen.
Vanhemmat onneksi saivat lapset vakuutettua lapsilleen, että he olivat suomessa vaikka ehkä näyttikin siltä että he olisivat venäjällä.
Vaikka osaankin puhua venäjää ja ymmärrän sitä kohtuullisen hyvin, en kuitenkaan viitsinyt kysellä tarkemmin heidän mielipidettään Kemistä ja sen viihtyisyydestä.
Tällaiseen tapauksen törmäsin pohjoisen matkallani, toivon ettei tämä loukannut ketään.- kaveriniminun
joka asuu Espoon Westendissä, kehui Kemiä ihan kivaksi kaupungiksi. Sanoi että: "eihän tämä iso ole mutta ihan siisti ja kivannäköinen kuitenkin".
Itse olen aina kritisoinut Kemiä lähinnä siitä, että potentiaalia olisi paljon parempaankin...asioille ei vain tehdä mitään. - make
kaveriniminun kirjoitti:
joka asuu Espoon Westendissä, kehui Kemiä ihan kivaksi kaupungiksi. Sanoi että: "eihän tämä iso ole mutta ihan siisti ja kivannäköinen kuitenkin".
Itse olen aina kritisoinut Kemiä lähinnä siitä, että potentiaalia olisi paljon parempaankin...asioille ei vain tehdä mitään.hohohooo... lapsen suusta totuuden kuulee!!!!! parhaatkin puhujat, itse asuvat suomen vessanpöntössä hesan suunnalla. kyllä muurmanskilaiset lapset on oikeassa, kommunistien asuttamalla rähjäisellä tupukylällä on tehtävä aivan järjetön remontti ennenkuin se kaupunkia alkaa muistuttamaan ja saati suomea. se joka kemiä kehuu on joko sokea tai mäntti joka ei tajua mitään..
- make
joku muukin näkee asiat siltä kantilta kun se on totta... sataan kertaan muistutettu noita kemiläisiä siitä kuinka rähjäinen paska kylänne on. muuta iloa ei ole kuin hypätä akkunusjokeen.
- make
mikhaell kirjoitti:
akkunus joki virtaa keminmaassa ei kemissä ääliö
kemin alueella on akkunusjokea myös.
- vain
make kirjoitti:
kemin alueella on akkunusjokea myös.
Kouvolan pölynimurikauppias on näköjään päässyt lomalle suljetulta?
- Turkulainen vuodesta 85
Uleninranta, Liikennepuisto, Meripuisto ja sen läheisyydessä oleva puutaloalue ja Kemin vanhakirkko ovat ihan ok, mutta siihen se jää. Muu osa kaupungista on nuhruista. Ehkä seuraavissa kunnallisvaaleissa tulisi valita uudet ihmiset ajamaan Kemin ja Kemiläisten etuja. Yhteenvetona voisi todeta, että Kemi on syvältä, mutta Kemiläiset ovat ihan kivaa porukkaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15110954
- 525240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452443- 302143
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131711Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421554Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta301241Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351176Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo92935TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o317892