vuorotyö

heppikeppi

naamasta lähtee tunto muutaman yön jälkeen ja päivällä olo on kuin ois ryypänny kuukauden..näin siis käy,kun tekee raskasta tehdastyötä vuodesta toiseen ..en suosittele kenellekkään joka edes pikkuisen arvostaa itseään ja terveyttään.. etsikää päivätöitä ihmiset..yötyössä ei ole mitään ihanuutta...

10

3702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yö syö

      Monessa muodossa,esim yö orkkesteri. ja yövuorot
      ei totu koskaan.Päivätyö on paras vaikka olisi pienempi palkka.

    • vuorotyötä

      2kpl 07-19 ja seuraavan päivästä 2kpl 19-07
      Sitten on 6 vapaat ;) kroppa ei kerkee muuttuu lepakoksi ja vapaata on toipua 60 päivää vähempi lähtöjä työmaalle !

      suosittelen 4 tai 5 vuoro systeemien sijaan

      • Ertzu

        Kyllä nuo 12 tuntiset työpäivät ovat sieltä ja syvältä. Ammattiliitot saivat 8 tuntisen työpäivän n. 100 vuotta sitten kovan taistelun kautta. Nyt siitäkin edusta on luovuttu noin vain.


      • Nimimerkki
        Ertzu kirjoitti:

        Kyllä nuo 12 tuntiset työpäivät ovat sieltä ja syvältä. Ammattiliitot saivat 8 tuntisen työpäivän n. 100 vuotta sitten kovan taistelun kautta. Nyt siitäkin edusta on luovuttu noin vain.

        Omalla työpaikalla yksi osasto tekee tuota 12 tuntista päivää, ja ainakin siellä olijat ovat pitäneet tuosta järjestelystä. Neljä päivää töitä ja kuusi vapaata.


      • nella75

        teen epäsäännöllistä kolmivuorotyötä hotellissa,
        meillä saattaa olla esim. aamu pari yötä ja siihen perään kun aamulla pääset seiskalta töistä niin eikun klo 15 iltavuoroon takasin.
        Minkäänlaista säännöllisyyttä ei siis vuoroissa ole joten mitään kunnon rytmiä ei saa missään välissä toimimaan.
        Itse en koe tätä mahdottomana ja viihdyn yövuoroissa. Ja onneksi osaan nukkua päivällä yhtälailla kui yölläkin ;)


      • Ertzu
        Nimimerkki kirjoitti:

        Omalla työpaikalla yksi osasto tekee tuota 12 tuntista päivää, ja ainakin siellä olijat ovat pitäneet tuosta järjestelystä. Neljä päivää töitä ja kuusi vapaata.

        Siinä systeemissä.


      • tällaista?

        Millä alalla ja missä päin tällaista herkkua olisi tarjolla? :o


      • jarppa..
        Ertzu kirjoitti:

        Kyllä nuo 12 tuntiset työpäivät ovat sieltä ja syvältä. Ammattiliitot saivat 8 tuntisen työpäivän n. 100 vuotta sitten kovan taistelun kautta. Nyt siitäkin edusta on luovuttu noin vain.

        ..8 tunnin työpäivät.. me nuoret jotka haluamme tienata, olemme valmiita tekemään 12 tunnin päiviä vaikka joka päivä.. mutta kas, tes ei sallikkaan sitä! Joten nyt joutuu käymään kahdessa eri työpaikassa joka on taas ihan hanurista, kun koittaa nivoa vuorot yhteensopiviksi.


    • tuuraaja

      Mä oon tuurannu sairaslomal olevaa työkamua 5 viikkoa. Meillä 2 vakiyökköä, tekevät vuoroviikoin to-ke 10-12 tuntisia vuoroja. Täytyy sanoa, et pari ekaa yötä on kaikkein pahimpia, si alkaa tottumaan. Mut päivärytmi pitkän aikaa sekasi. Tosin sit on aina viikko vapaata, kunnes alkaa taas... Enpä kovasti suosittele. Kokemus tietty tääkin.

      • vakiyökkö

        Itse tehnyt vuosia 7 yötä ja 7 vapaata enkä vaida ellei laki tule vastaan (fiksut päivätyäläiset yrittävät kieltää "herkkuni" lailla).

        Mielestäni tämä on paras tapa tehdä töitä. Olen tehnyt päivä työtä ja 3-vuorotyötä, mutta tämä sopii näistä minulle ehdottomasti parhaiten.

        Ei kannata yleistää, jos yötyö ei itselle sovi...se kun sopii joillekin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2031
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1523
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe