HEI KAIKKI.
Ihmetyttää kun kaikki aina laihdutuksen yhteydessä puhuu kaiksita kevyt ruuista ja silleen.
itse olen syönyt ihan tavallista kotiruokaa koko laihdutuksen ajan. olen vain jättänyt turhat välipalat ja lisännyt liikuntaa, juonut enemmän vettä ja pikkasen pienempiä annokisia/käyttänyt lautasmallia.
ja kiloja on lähtenyt jo melkein tuo kaksikymmentä, indeksin normaalipainoon matkaa 1,5kiloo ja tavoite painoon noin 5 kiloa. :)
eli laihtua voikin vaikka ei olisikaan varaa kalliisiin dietti tuotteisiin
TAVALLINEN RUOKA LAIHDUTTAA
16
3146
Vastaukset
- Kraan
Ainoa, että kyllä laihduttaessa pitää varmistaa, että saa kaikkia ravintoaineita monipuolisesti. Tosin normaali suomalainen ruokavalio lienee tasapainoisempi kuin ihme kuureja pitävillä.
Aivan loistava saavutus. Useimmat pudotuksessa ovat varmaan yhtä järkeviä kuin sinä, eikä mitään nälkiintymis-ihmekuuri-hörhöilijöitä. Toivon että saan itse tuloksia samalla periaatteella kuin sinä. Tosin tavoite ei ole ihan yhtä kova. - saavutus!
onneksi olkoon. Kuinka kauan sulla on mennyt aikaa? Tosin sillähän ei ole mitään merkitystä, mutta uteliaisuutta kysyisin. Itse tiputin 8 viikossa 10 kg ja 5 pitäisi vielä tiputtaa, mutta nyt pelkään että alan lihomaan uudelleen enkä uskalla syödä kunnolla. Olen ollut jojo laihduttaja mutta nyt ylipainoa oli päässyt tulemaan jo 15 kg ja haluaisin todella päästä lopullisesti eroon niistä. Pelkään että ne tulevat takaisin jos alan syömään normaalisti.
- ...ö..
Poikkeuksena on ne ihmiset jotka syövät jo terveellisesti ja perusruokaa, mutta haluavat vielä laihtua, ei sellaisille riitä pelkkä normaali syöminen. mitä enemmän painaa sitä helpompi laihduttaa..
- antaa
esimerkkejä tavallisesta ruuasta ???
meillä tavallinen on lähinnä makkaraa ja pitsaa...
eli mitä kaikkea syöt ?- Kraan
Pizzaa voisi syödä esim. yhden slaissin joskus. On siinä niin pirusti sitä energiaa. Makkaraa ei kyllä varmaan voi syödä paljao eikä usein.
Samaa mieltä olen. 20,5kg on jo lähtenyt, ja aivan normaalia kotiruokaa olen syönyt! Olen nyt painoindeksin mukaan aivan normaalipainon ylärajoilla...eli siis kait jo normaalipainoinen :) Ja lopulliseen tavoitteeseen 5,5kg!
- jo 17,5kilo...
no kaikki lähti liikkeelle uudenvuoden lupauksesta , kesäkuun alkuunmennessä tuo 17,5 kiloa tuli täyteen, kesällä paino heitellyt tuommoiset 3 kiloa ja nyt olen taas viikonpäivät laihduttanut noita viimeistä viittä kiloa.
Jaa että mikä on kotiruokaa, no yleisesti, keitetyt perunat, kana,nakki,possu jne, kastikkeet makaroonilaatikko, viikonloppuisin tue välillä tehtyä kunnon lihastakin ruokaa, lihapullat ,kiusaukset, niitähän on nyt aivan valtavasti.
pitää muistaa että mikään ruoka ei lihota, kuhan ottaa oman kulutuksen huomioon :)
ja olen muuten 17 vuotias mies , alkupaino 94kiloa ja nyt 76,5 ja pituutta tuo 173 cm.
- eloveera
Niin sitä pitää. Olen samaa mieltä, että turha juosta kaiken hömpötyksen perässä. Laihdutukseen ei tosiaan ole mitään uutta keinoa, kuin syö vähemmän ja kuluta enemmän. Se tosiaan onnistuu ihan tavallisilla eväillä ja liikunnalla. Tsemppiä ja nauti saavutuksestasi! =)
- pikkupullero
"Kevytruoka" taitaa olla saamassa aivan uuden määritelmän. Kun tavallinen ruoka tuppaa olemaan monilla lihapiirakkaa, mikropizzaa, pussipastaa ja viinereitä, niin se perinteinen kotiruoka on yhtäkkiä "kevytruokaa".
Onnittelut saavutuksistasi! - Samat kalorit
Ei ole mitää väliä mitä ruokaa syö yli energiatarpeen. Jos on taipumusta lihomiseen niin aina ylimääräisillä kaloreilla lihoo. Kasvisruokakin voi sisältää niin paljon ylimääräisiä kaloreita, että lihominen on väistämätöntä.
Olen laihtunut tavallisella terveellisellä ravinnolla. Mutta myös lihoin tavallisella terveellisellä ravinnolla lähes 25kg muutamassa vuodessa. Suurin osa lihomisesta tapahtuu tavallisella terveellisellä ravinnolla. Nuorten lihominen on kuitenkin poikkeus. - laihtuu!
Olen laihtunut viidessä kuukaudessa 21 kg.
Jätin pois PÄIVITTÄISET viinerikahvit, jäätelöt, karkit, kermavaahdolla ja hillolla kuorrutetut letut ja pannarit. Laskin, että viikossa tuli noista herkuista noin 7000 kcal. Muuten syön normaalia koti- tai työpaikkaruokaa. Kermaisia ja rasvaisia kastikkeita otan vain lusikallisen tai pari perunoita kostuttamaan.
Ei ole ollut vaikeaa.
Jos joku tarjoaa töissä kahvileipää. otan, mutta kotiin en hanki.
Nyt esim. karkit ja jäätelö maistuvat kammottavan imeliltä. Nälkää ei tarvi kärsiä. No, joskus kaipaan tuhtia voiannosta perunamuusin päälle. - ei kaikilla toimi
Tuokin on täysin riippuvainen laihduttajan lähtöpainosta. Jos 55 kiloinen normaalipainoinen haluaa tiputtaa painoa 5 kiloa, niin siinä pitää jo tehdä enemmän työtä kuin vain jättää herkut pois. Itse en laihdu jättämällä herkut pois, vaan ruoan määrää on vähennettävä. Niin se ihan tavallisen kotiruoankin määrää.
- oi miksi
55-kiloisen normaalipainoisen pitäisi pudottaa viisi kiloa?
- jokaisen oma asia
oi miksi kirjoitti:
55-kiloisen normaalipainoisen pitäisi pudottaa viisi kiloa?
Koska haluaa tehdä niin? Koska kehossa on rasvaa sellaisessa paikassa, mistä ei tykkää? Koska haluaa olla hoikempi? Jokaisen oma asiahan se on.
- Kans
jokaisen oma asia kirjoitti:
Koska haluaa tehdä niin? Koska kehossa on rasvaa sellaisessa paikassa, mistä ei tykkää? Koska haluaa olla hoikempi? Jokaisen oma asiahan se on.
,,,ja sitten että on niin lyhytkin että ei mene alipainon puolelle. Mulla kanssa kaikki kertyy mahan kohtaan ja muutama kilo miinusta tekis terää vaatteiden sopivuudelle.
- kokemusta on
Mä olen laihduttanut 10kg syömällä oikeaa ruokaa paljon ja jättänyt välipalat väliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä3472384Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944212370- 1121371
- 411072
- 56803
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo61798Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39785Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s26781Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?
Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi116731En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä30689