e-pillerin ottoajan säännöllisyydestä...

unohtelija

Voisko joku kokeempi kertoa aloittelijalle, että miten tarkasti e-pillerit pitää ottaa ajallaan? Että haittaako esimerkiksi joku puolentunnin tai tunnin heitto vai pitäiskö ne minuutilleen ottaa aina samaan aikaan? Ohjeissahan lukee, että alle 12 tunnin viivästyminen ei vielä vaikuta ehkäisytehoon, mutta jos useampana päivänä se pillerin ottaminen viivästyy puoli tuntia tai tunnin niin vaikuttaako se jo?

4

1806

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen

olen viivsi vuotta syönyt pillereitä..
      tarkoituksena on ottaa pilleri suunnilleen samaan aikaan joka päivä mutta 12 tuntia on raja viivästymiseen.
      vaikka olin ottanut pillerin monta vuotta noiden ohjeiden mukaan unohtamatta yhtäkään, niin ilmeisesti juuri ovulaation aikaan on suurempi mahdollisuus tulla raskaaksi..
      näin kävi minulle vaikkakin meni kesken.. nyt syön taas samoja pillereitä yrittäen ottaa samaan aikaan joka päivä.. täytyy myös muistaa et ripuli ja oksentelu vaikuttavat asiaan..

• ihan näin

Jos kyseessä ovat yhdistelmäehkäisypillerit, ovulaatiota ei tapahdu! Ainakaan pitäisi tapahtua...

• yasmin

Hei. Ei nuiden pillereiden ottamisen kanssa mitään minuuttiaikataulua tarvi noudattaa. Itse otan pillerin (aamulla) herättyäni; jonain aamuna se on varemmin ja joskus menee puoleen päivään. On kuitenkin itsellekin helpompi, kun totuttelee ottamaan pillerit tiettyyn aikaan. Olen syönyt yasmin-pillereitä nyt vuoden ja huomannut, että pillereiden ottamisesta on tullut rituaali, jota ei aina edes tiedosta. Esim. päivällä saattaa tulla mieleen, että olenko muistanut pillerit ja kuitenkin olen. :) Hyvää loppukesää!

• se nyt ihan

vähästä kiinni ole. Itse pyrin ottamaan pillerit noin tunnin sisään tiettyyn aikaan päivästä. esim. puoli yhdeksän ja puoli kymmenen välillä. (käytän puhelimessani herätystä tiettyyn aikaan muistutuksena.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5578
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3111
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2694
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2062
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      27
      2055
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1869
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      99
      1839
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      1772
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1478
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1248
    Aihe