.EI.

Yötyölle

Niin työnpuutteesa en ikinä ole että menisin yötyöhön.

18

4496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huge

      Ei tämä todellakaan kamalaa ole vaikka välillä ajatteleekin ettei ihan valkoisen miehen tai siis myöskään naisen työtä ole. Mutta pakkohan se jonkun on yötyötä tehdä esim. täällä sairaalassa missä huonokuntoista väkeä. Onneksi on meitäkin jotka tykkää tästä valvomisesta ja yökkönä olemisesta. Mä itse olen pyytänyt saada tehdä mahd. paljon yövuoroja. Nyt tein just 3 yötä (21.15-7.15) sitten yks vapaa ja aamu (7-15) ja nyt taas kaks yötä. Ei tässä mitään kamalaa ole. Joka vuorossa hieman erilaiset hommat niin eipä ehdi kyllästyyn kun vuoroja sikin sokin =) Ihanaa kun ei aamulla tarvi herätä ärsyttävään herätyskelloon ja kiirehtiä hampaat irvessä töihin(aamuvuorossa) eikä tarvi koko aamupäivää kytätä kelloa koska täytyy surffata työpaikkaa kohden (iltavuorossa). Ja tiedätkö mitä? Tässä pysyy mukavan solakassa kunnossa kun yöllä ei osaa töissä syödä eikä päivisin tee ruokaa kotonakaan oikein mieli. Pari leipää ja avot ;)

      • Ertzu

        Lainaus:"Nyt tein just 3 yötä (21.15-7.15) sitten yks vapaa ja aamu (7-15) ja nyt taas kaks yötä."

        Miksi sairaaloiden työvuorot ovat noin älyttömiä ? Ovatko sairaalatyöntekijät olevinaan niin hienoja, ettei paperialan 5-vuorosysteemi kelpaa ?


      • vakiyökkö
        Ertzu kirjoitti:

        Lainaus:"Nyt tein just 3 yötä (21.15-7.15) sitten yks vapaa ja aamu (7-15) ja nyt taas kaks yötä."

        Miksi sairaaloiden työvuorot ovat noin älyttömiä ? Ovatko sairaalatyöntekijät olevinaan niin hienoja, ettei paperialan 5-vuorosysteemi kelpaa ?

        Itse olen terveysalalla vakiyökkönä. 5 yötä töissä ja 5 yötä vapaalla. Sopii mulle hienosti. Jos joskus toivon tiettyjä päiviä vapaiksi saattaa noi vuorot mennä vähän hassusti mutta pääasiassa se on toi 5 yötä peräkkäin töissä.

        Lainaus:"Nyt tein just 3 yötä (21.15-7.15) sitten yks vapaa ja aamu (7-15) ja nyt taas kaks yötä." Tuota kyllä ihmettelen, meillä ainakin ne jotka tekee mun vapaayöt ovat 1-2 yötä ja sitten ainakin 2 pv vapaata ja sitten taas aamuun/iltaan. Noi yhden päivän vapaat ei mielestäni oo mistään kotoisin. Sen takia en koskaan terveysalalla tekisikään muuta kuin yötyötä.


      • huge
        Ertzu kirjoitti:

        Lainaus:"Nyt tein just 3 yötä (21.15-7.15) sitten yks vapaa ja aamu (7-15) ja nyt taas kaks yötä."

        Miksi sairaaloiden työvuorot ovat noin älyttömiä ? Ovatko sairaalatyöntekijät olevinaan niin hienoja, ettei paperialan 5-vuorosysteemi kelpaa ?

        Joissain sairaaloissahan tuota 5 vuorosysteemiä on kokeiltu (esim.TAYS), mutta hoidon jatkuvuus kärsinyt (raportointi) ja hoitajat ovat olleet sitä vastaan. Yleensä tällä alalla edellisenä päivänä illassa olevat tulevat seuraavana aamuun, jotta pystytään raportoimaan edellisestä iltavuorosta. Useat hoitajat myöskin ovat yli kahden yövuoron putkia vastaan, koska monissa paikoin esim lääkkeidenjako tehdään yöaikaan ja siinä täytyy olla tosi skrppina. Usein myös aamuvuorot ovat sairaaloissa kaikkein raskaimpia, koska silloin isoimmat pesut,kierrot jne.. että jo kolme aamua peräkkäin alkaa tuntumaan.


      • huge
        vakiyökkö kirjoitti:

        Itse olen terveysalalla vakiyökkönä. 5 yötä töissä ja 5 yötä vapaalla. Sopii mulle hienosti. Jos joskus toivon tiettyjä päiviä vapaiksi saattaa noi vuorot mennä vähän hassusti mutta pääasiassa se on toi 5 yötä peräkkäin töissä.

        Lainaus:"Nyt tein just 3 yötä (21.15-7.15) sitten yks vapaa ja aamu (7-15) ja nyt taas kaks yötä." Tuota kyllä ihmettelen, meillä ainakin ne jotka tekee mun vapaayöt ovat 1-2 yötä ja sitten ainakin 2 pv vapaata ja sitten taas aamuun/iltaan. Noi yhden päivän vapaat ei mielestäni oo mistään kotoisin. Sen takia en koskaan terveysalalla tekisikään muuta kuin yötyötä.

        Eli olen toivonut mahd. paljon yövuoroja niin siksi tuommoiset vuorot olivat.. Se on kyllä totisinta totta että yhden päivän vapaat ovat turhuuden turhuus, mutta valitettavan usein niin..


      • tiitu

        Eli ensin viikko aamua sitten yövuoroa viikko ja siitä iltaan. Eli viikko per vuoro. Ei mitään kummempia vapaita...


      • eskoNen
        vakiyökkö kirjoitti:

        Itse olen terveysalalla vakiyökkönä. 5 yötä töissä ja 5 yötä vapaalla. Sopii mulle hienosti. Jos joskus toivon tiettyjä päiviä vapaiksi saattaa noi vuorot mennä vähän hassusti mutta pääasiassa se on toi 5 yötä peräkkäin töissä.

        Lainaus:"Nyt tein just 3 yötä (21.15-7.15) sitten yks vapaa ja aamu (7-15) ja nyt taas kaks yötä." Tuota kyllä ihmettelen, meillä ainakin ne jotka tekee mun vapaayöt ovat 1-2 yötä ja sitten ainakin 2 pv vapaata ja sitten taas aamuun/iltaan. Noi yhden päivän vapaat ei mielestäni oo mistään kotoisin. Sen takia en koskaan terveysalalla tekisikään muuta kuin yötyötä.

        ..takaisin ns.normaalityöaikoihin.Laitoksessa on normaalisti 3-vuorotyö,7vrk aamuvuorossa,3vrk vapaata,7vrk,iltavuorossa,4 vapaa,7 vrk yövuorossa,7 vapaata.Joskus 13 vuotta sitten syntyi kahdelle työkaverille viikon välein perheenlisää,heidän yövuoronsa meni ihan poskelleen,eli nukkumiseksi:)Kun ei muutakaan keksitty,sovittiin että minä teen vain yövuoroja,kaverit vain aamu-ja iltavuoroja.Teen kaksi vuoroa putkeen,eli 14vrk työtä,14 vapaata.Jos yötyöstä ihan väkisin jotain negatiivista pitää etsiä,sosiaaliset suhteethan tästä hieman kärsii.Olen käyt.katsoen pariviikkoa "poissa".


    • blackwomans

      se yö duuni on. samanlaista se on kun mikä tahansa duunailu .ja sehän on ammatin valinta kysymys.mihin itse on joskus hakeutunut:))
      tosin itse teen epäsäännöllistä 3- vuoro duunia.mutta pidän työstäni.yksikään duunipäivä ei ole samanlainen.siinä se duunailun rikkaus:))

      • Kyllä kelpais mullekkin

        Kyllä mulle ainakin kelpais yövuorot, saahan siitä hyvät lisätkin. Työttömänä ei pahemmin ole valinnanvaraa,ellei sitten ole erittäin nirso!


    • yötyölle

      "Mä joka päivä töitä teen, joka ainoa aamu seitsemäksi meen..."
      Tämä filosofia ei ole minulle. Arvostan vapaa-aikaa siinä määrin, etten töitä edes kaipaa muutoin kuin rahan/toimeentulon takia. Olisin valmis tekemään 12-16 tunnin työpäiviä, jos vastikkeeksi saisi pitkiä vapaita. Mutta ei. Töitä pitää jostain käsittämättömästä syystä tehdä valoisaan aikaan klo 5-17, koita siinä sitten ehtiä "asioille".

      Kaikkein mieluiten tekisin töitä vieläpä öisin. Jos isolla ihmisjoukolla tuntuu olevan nukahtamis- tai unihäiriöitä, niin minulla tuntuu olevan päinvastainen ongelma - saan nukutuksi melkein tilanteessa kuin tilanteessa ja herääminen vaatii aikaa! Jos puhutaan sisäisestä vuorokaudesta, niin se ei kohdallani todellakaan ole 24 tuntia, vaan paljon pidempi, 30-32 tuntia. Koita sitten tässä pirteänä tehdä töitä näillä eväillä.

    • yölintu

      yöllä on rauhallista...ei aina. en ainakaan pelkää mitään vaikka yökötän yksin

    • senkin kokenut

      meikäläinen joutui menemään yövuoroon aikanaan muutaman kerran ja aamulla pomotkin töihintullessaan hämmästeli kun meikäläinen ihan zombiena :D
      Eipä oo yövuoroja nyttemmin paljoa ollut :D

    • Varastoduunari

      Yövuoro on paras vuoro ainakin tässä kioskissa. Todellista työaikaa ehkä 2-4 tuntia. Muun ajan voi katsoa telkkaa, huoltaa autoa, tehdä polttopuita himaan, surffata netissä yms. Ei pyöri kaikenmaailman paskaporukka jaloissa, kuten päivisin. Ja lisät tietenkin vielä 3,6 ekee tunnille. Voiskin tehdä pelkkää yövuoroa.

    • yöt on valvomista varten

      Ai että niin työn puutteessa et olisi...
      Itse vaihdoin viisi vuotta sitten vapaaehtoisesti kolmivuorosta pelkkään yötyöhön. Siis vakituisesta työstä toiseen vakituiseen.
      Palkka on parempi, vapaita on enemmän ja suurin osa teistä narina-pelleistä vetelee sikeitä lima suupielestä valuen,poissa jaloista.

      • nanna´´´´

        itse tein yötyötä hoitoalalla ja täytyy myöntää että yöt on nukkumista varten. Kyllähän se nuorella menee mutta ei nuorella ja sairaalla tai vanha´lla ja sairaalla.. kyllä meillä monia työntekijöitä yöduunit ottaa pumpusta ihan jo 30 vuotiai´llakin..myönnän kyllä yöllä on ihanan rauhallista ja jännittävää:)


      • Nananaanananannaanaa...
        nanna´´´´ kirjoitti:

        itse tein yötyötä hoitoalalla ja täytyy myöntää että yöt on nukkumista varten. Kyllähän se nuorella menee mutta ei nuorella ja sairaalla tai vanha´lla ja sairaalla.. kyllä meillä monia työntekijöitä yöduunit ottaa pumpusta ihan jo 30 vuotiai´llakin..myönnän kyllä yöllä on ihanan rauhallista ja jännittävää:)

        Vai että "nuorella menee..". Tiedetään kuule yli viiskymppisiä vakiyökköjä,jotka viihtyneet työssään parikymmentäkin vuotta.
        Itse olen nelikymppinen yötyöläinen, tehnyt tätä yli neljä vuotta.
        Joten et voi millään muotoa väittää,että tietäisit kaikkien Suomen yötyöläisten jaksamiset/terveydentilat suhteessa ikään.


    • Duurare

      Itse teen keskeytyvää 3-vuoroa, eli 5 päivää kutakin vuoroa. Mielestäni kaikissa vuoroissa on hyvät ja huonot puolensa. Yöllä on mukava tehdä töitä, koska silloin duunissa on rennompi meininki. Lähes kaikki töissä olevat ovat muita duunareita eikä ole muita pomoja toimihenkilöitä kuin vuorotyönjohtaja paikalla. Perjantaina-aamuna on mukava lähteä viikonlopun viettoon, kun muut painelevat vielä töihin. Huonoihin puoliin kuuluu se, että en osaa nukkua kunnolla päivisin ja perjantaina väsyttää penteleesti.

    • HOITAJA MYÖS YÖLLÄ

      Eipäs kannata uhoilla!
      Älä tule terveyskeskukseen,soita poliisille,vaikka henki menisi.Älä pyydä palokuntaa ,vaikka talo palaisi kivijalkaan.Kuole virka-aikaan.
      Olen tehnyt yö-työtäkin jota on pakko tehdä ja pahinpia ovat nuo 8-16 ihmiset.Hoitakaa asianne myös
      tämän ajan puitteissa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe