Kertokaa kokemuksianne onko jokin tietty merkki mielialalääkkeistä lihottanut/turvotusta?? Ja onko olemassa jokin mikä ei tekisi haittavaikutuksena sydämen sykkeen nopeutumista. On jo muutenkin nopea syke.
Mielialalääkkeet ja lihoaminen
19
2975
Vastaukset
- docdoc
sydämen tiheälyöntisyyteen voi käyttää beta salpaajaa (esim.Pindocor) joka myös nopeuttaa em. lääkkeiden vaikutusta.
- nämä
edellämainitut, Efexor ja Cymbaltakin saattavat aiheuttaa ruokahalun nousua ja sitä kautta painonnousua, samoin nesteen kertymistä kehoon.
Mikä sopii yhdelle,ei taas sovi toiselle jne.,ei kukaan voi ennalta sanoa ilman kokeilua miten joku toinen reagoi lääkkeeseen.
Beetasalpaajaa alentaa sykettä. - on todistetusti
nämä kirjoitti:
edellämainitut, Efexor ja Cymbaltakin saattavat aiheuttaa ruokahalun nousua ja sitä kautta painonnousua, samoin nesteen kertymistä kehoon.
Mikä sopii yhdelle,ei taas sovi toiselle jne.,ei kukaan voi ennalta sanoa ilman kokeilua miten joku toinen reagoi lääkkeeseen.
Beetasalpaajaa alentaa sykettä.harvinaista että efexor lihottaa!
- Läski
Mirtatsapiini (vastaa remeronia) on nostanut ainakin meikäläisen painoa aika reippaasti. Lääkäri kertoi reseptiä kirjoittaessaan, että ruokahalu saattaa kasvaa ja paino nousta. Syön korkeintaan saman verran, kuin ennen lääkityksen aloittamistakin, mutta paino ei palaudu normaaliksi. En tiedä, mutta voisikohan kyseessä olla nesteen keräytyminen kehoon.
- siitä on
tosiaan nestettä, Remeron on varsinainen "turbottaja"-lääke, sen myöntää maahantuojakin (selvitetty on!).
- ois
siitä on kirjoitti:
tosiaan nestettä, Remeron on varsinainen "turbottaja"-lääke, sen myöntää maahantuojakin (selvitetty on!).
Nesteenpoistolääkkeet tämänkaltaisissa tilanteissa?
- 15 kg
itse olen lihonut varmaankin jotakin 15-20 kg kg sen jälkeen kun aloin syömään masennuslääkkeitä. Johtuu omalla kohdalla siitä että lääkkeet tuovat itselle hyvän ja tasapainoisen olon ettei jaksa miettiä omaa painoaan. Ennen sairastin bulimiaa.. oksentelu on jäänyt tyystin pois kun aloitin lääkkeiden syömisen.
- 15 kg
Lisään vielä että syön sepramia. Nyt siirryin ratiopharmin lääkkeeseen.
- violayar
15 kg kirjoitti:
Lisään vielä että syön sepramia. Nyt siirryin ratiopharmin lääkkeeseen.
niin lihoin sellaiset hulppeat 5-7 kg remeronilla. Pakko oli lopettaa kun tuntui että painoa tuli vaikka ruokamäärä ei kasvannut. Minulla käytettiin kipujen hoitoon ja unen tasaamiseen. Kipua ei vähentänyt unen kyllä toi ja tokkuraisen olon vielä seuraavanakin päivänä. Hirveä lääke!Masentunut en ole joten en tiedä olisiko siihen auttanut.
- kait
violayar kirjoitti:
niin lihoin sellaiset hulppeat 5-7 kg remeronilla. Pakko oli lopettaa kun tuntui että painoa tuli vaikka ruokamäärä ei kasvannut. Minulla käytettiin kipujen hoitoon ja unen tasaamiseen. Kipua ei vähentänyt unen kyllä toi ja tokkuraisen olon vielä seuraavanakin päivänä. Hirveä lääke!Masentunut en ole joten en tiedä olisiko siihen auttanut.
lääkäreiden tietää ettei remeron auta mitään kipuun,jotkut triptyl lääkkeet voi nostaa kipukynnystä,mutta niilläkin omat haittansa.
- mielialalääkkeitä
käyttäessäni 10- 20 kiloa.
Eka kerran söin masennukseen Zoloftia ja lihoin reilu 10 kiloa, vaikka lääkärini sanoi ettei lääke lihota.
Muutaman vuoden kuluttua kun oli ollut jo jonkin aikaa ilman lääkkeitä, aloitin Sepramin, paino ei noussut mutta lääke ei sopinut minulle, joten jouduin vaihtamaan
MAO- estäjään, mocolobemid rathiopharmiin. Olen syönyt sitä nyt noin vuoden ja lihonnut noin 15 kiloa, vaikka lääkärini sanoi ettei lääke lihota.
En tiedä onko syy lääkkeessä vaiko minussa, mutta masennuksen myötä sain syömishäiriön; ahmin ahmin ja ahmin, joskus oksennan ,joskus en, ei se oo ihme et paino nousee.Laihtuminen on ollut mahdotonta ei ole ollut voimia. Ainakaan toistaseks. - HKS72
Mulla kun aloitettiin Zyprexa-lääkitys, lihoin kolmessa viikossa n. 10 kg ja se on myös pysynyt.
- Pullukka
..olen syönyt diapamia pian puoli vuotta ja painoa tullut lisää 20 kiloa. Onko olemassa laihdutuspillereitä..?
- *Ä*Ä*
Pullukka kirjoitti:
..olen syönyt diapamia pian puoli vuotta ja painoa tullut lisää 20 kiloa. Onko olemassa laihdutuspillereitä..?
On rauhoittava lääke, eikä kyllä sinänsä mikään mielialalääke.
Jos pameja popsiessa olet lihonu niin vika on kyl sussa!!! - lihonnut
*Ä*Ä* kirjoitti:
On rauhoittava lääke, eikä kyllä sinänsä mikään mielialalääke.
Jos pameja popsiessa olet lihonu niin vika on kyl sussa!!!kyllä diapam lihottaa. asiaa ei mainita tuoteselosteessa, mutta kaikki käyttäjät valittavat niin. jos haluaa lihaa ympärille...niin pameja syömään vain...
- höpöhöpö
lihonnut kirjoitti:
kyllä diapam lihottaa. asiaa ei mainita tuoteselosteessa, mutta kaikki käyttäjät valittavat niin. jos haluaa lihaa ympärille...niin pameja syömään vain...
Puppupuhetta!!!!
- höpö itelles
höpöhöpö kirjoitti:
Puppupuhetta!!!!
Kyllä ahdistuslääkkeet lihottavat. Diapam on juuri sellainen ja sillä on ruokahalua lisäävä vaikutus. Näin kertoo tuore Englantilainen tutkimus..!
- Trööt
Ennen triptyl lääkitystä laihdutin painonvartijoilla 25kg,nyt kun olen n vuoden syönny kysesistä lääkettä 25mg/ilta ja aloitin saman kuurin niin paino ei hievahtanutkaan,olen vähän hämilläni..onko elimistöni tottunut painonvartijoiden ohjelmaan vai tekeekö triptyl jotain elimistölleni?
- Jaana..
lihoaminen on alkanut. Mieti nyt otatko lääkkeet vai oletko pian 20 kiloa lihavampi..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle283577Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A142840Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.1212771Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt242687Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1162438Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.771772Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥501698Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta261676Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.431461- 1461349