Mielialalääkkeet ja lihoaminen

Kertokaa kokemuksianne onko jokin tietty merkki mielialalääkkeistä lihottanut/turvotusta?? Ja onko olemassa jokin mikä ei tekisi haittavaikutuksena sydämen sykkeen nopeutumista. On jo muutenkin nopea syke.
192986
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 19

Vanhimmat

sydämen tiheälyöntisyyteen voi käyttää beta salpaajaa (esim.Pindocor) joka myös nopeuttaa em. lääkkeiden vaikutusta.

Äänestä
  • edellämainitut, Efexor ja Cymbaltakin saattavat aiheuttaa ruokahalun nousua ja sitä kautta painonnousua, samoin nesteen kertymistä kehoon.
    Mikä sopii yhdelle,ei taas sovi toiselle jne.,ei kukaan voi ennalta sanoa ilman kokeilua miten joku toinen reagoi lääkkeeseen.
    Beetasalpaajaa alentaa sykettä.

    Äänestä

  • nämä kirjoitti:

    edellämainitut, Efexor ja Cymbaltakin saattavat aiheuttaa ruokahalun nousua ja sitä kautta painonnousua, samoin nesteen kertymistä kehoon.
    Mikä sopii yhdelle,ei taas sovi toiselle jne.,ei kukaan voi ennalta sanoa ilman kokeilua miten joku toinen reagoi lääkkeeseen.
    Beetasalpaajaa alentaa sykettä.

    harvinaista että efexor lihottaa!

    Äänestä

Mirtatsapiini (vastaa remeronia) on nostanut ainakin meikäläisen painoa aika reippaasti. Lääkäri kertoi reseptiä kirjoittaessaan, että ruokahalu saattaa kasvaa ja paino nousta. Syön korkeintaan saman verran, kuin ennen lääkityksen aloittamistakin, mutta paino ei palaudu normaaliksi. En tiedä, mutta voisikohan kyseessä olla nesteen keräytyminen kehoon.

Äänestä
  • tosiaan nestettä, Remeron on varsinainen "turbottaja"-lääke, sen myöntää maahantuojakin (selvitetty on!).

    Äänestä

  • siitä on kirjoitti:

    tosiaan nestettä, Remeron on varsinainen "turbottaja"-lääke, sen myöntää maahantuojakin (selvitetty on!).

    Nesteenpoistolääkkeet tämänkaltaisissa tilanteissa?

    Äänestä

itse olen lihonut varmaankin jotakin 15-20 kg kg sen jälkeen kun aloin syömään masennuslääkkeitä. Johtuu omalla kohdalla siitä että lääkkeet tuovat itselle hyvän ja tasapainoisen olon ettei jaksa miettiä omaa painoaan. Ennen sairastin bulimiaa.. oksentelu on jäänyt tyystin pois kun aloitin lääkkeiden syömisen.

Äänestä
  • Lisään vielä että syön sepramia. Nyt siirryin ratiopharmin lääkkeeseen.

    Äänestä

  • 15 kg kirjoitti:

    Lisään vielä että syön sepramia. Nyt siirryin ratiopharmin lääkkeeseen.

    niin lihoin sellaiset hulppeat 5-7 kg remeronilla. Pakko oli lopettaa kun tuntui että painoa tuli vaikka ruokamäärä ei kasvannut. Minulla käytettiin kipujen hoitoon ja unen tasaamiseen. Kipua ei vähentänyt unen kyllä toi ja tokkuraisen olon vielä seuraavanakin päivänä. Hirveä lääke!Masentunut en ole joten en tiedä olisiko siihen auttanut.

    Äänestä

  • violayar kirjoitti:

    niin lihoin sellaiset hulppeat 5-7 kg remeronilla. Pakko oli lopettaa kun tuntui että painoa tuli vaikka ruokamäärä ei kasvannut. Minulla käytettiin kipujen hoitoon ja unen tasaamiseen. Kipua ei vähentänyt unen kyllä toi ja tokkuraisen olon vielä seuraavanakin päivänä. Hirveä lääke!Masentunut en ole joten en tiedä olisiko siihen auttanut.

    lääkäreiden tietää ettei remeron auta mitään kipuun,jotkut triptyl lääkkeet voi nostaa kipukynnystä,mutta niilläkin omat haittansa.

    Äänestä

käyttäessäni 10- 20 kiloa.

Eka kerran söin masennukseen Zoloftia ja lihoin reilu 10 kiloa, vaikka lääkärini sanoi ettei lääke lihota.

Muutaman vuoden kuluttua kun oli ollut jo jonkin aikaa ilman lääkkeitä, aloitin Sepramin, paino ei noussut mutta lääke ei sopinut minulle, joten jouduin vaihtamaan

MAO- estäjään, mocolobemid rathiopharmiin. Olen syönyt sitä nyt noin vuoden ja lihonnut noin 15 kiloa, vaikka lääkärini sanoi ettei lääke lihota.
En tiedä onko syy lääkkeessä vaiko minussa, mutta masennuksen myötä sain syömishäiriön; ahmin ahmin ja ahmin, joskus oksennan ,joskus en, ei se oo ihme et paino nousee.Laihtuminen on ollut mahdotonta ei ole ollut voimia. Ainakaan toistaseks.

Äänestä

Mulla kun aloitettiin Zyprexa-lääkitys, lihoin kolmessa viikossa n. 10 kg ja se on myös pysynyt.

Äänestä
  • ..olen syönyt diapamia pian puoli vuotta ja painoa tullut lisää 20 kiloa. Onko olemassa laihdutuspillereitä..?

    Äänestä

  • Pullukka kirjoitti:

    ..olen syönyt diapamia pian puoli vuotta ja painoa tullut lisää 20 kiloa. Onko olemassa laihdutuspillereitä..?

    On rauhoittava lääke, eikä kyllä sinänsä mikään mielialalääke.

    Jos pameja popsiessa olet lihonu niin vika on kyl sussa!!!

    Äänestä

  • *Ä*Ä* kirjoitti:

    On rauhoittava lääke, eikä kyllä sinänsä mikään mielialalääke.

    Jos pameja popsiessa olet lihonu niin vika on kyl sussa!!!

    kyllä diapam lihottaa. asiaa ei mainita tuoteselosteessa, mutta kaikki käyttäjät valittavat niin. jos haluaa lihaa ympärille...niin pameja syömään vain...

    Äänestä

  • lihonnut kirjoitti:

    kyllä diapam lihottaa. asiaa ei mainita tuoteselosteessa, mutta kaikki käyttäjät valittavat niin. jos haluaa lihaa ympärille...niin pameja syömään vain...

    Puppupuhetta!!!!

    Äänestä

  • höpöhöpö kirjoitti:

    Puppupuhetta!!!!

    Kyllä ahdistuslääkkeet lihottavat. Diapam on juuri sellainen ja sillä on ruokahalua lisäävä vaikutus. Näin kertoo tuore Englantilainen tutkimus..!

    Äänestä

Ennen triptyl lääkitystä laihdutin painonvartijoilla 25kg,nyt kun olen n vuoden syönny kysesistä lääkettä 25mg/ilta ja aloitin saman kuurin niin paino ei hievahtanutkaan,olen vähän hämilläni..onko elimistöni tottunut painonvartijoiden ohjelmaan vai tekeekö triptyl jotain elimistölleni?

Äänestä
  • lihoaminen on alkanut. Mieti nyt otatko lääkkeet vai oletko pian 20 kiloa lihavampi..?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


----------- kirjoitti:

Kertokaa kokemuksianne onko jokin tietty merkki mielialalääkkeistä lihottanut/turvotusta?? Ja onko olemassa jokin mikä ei tekisi haittavaikutuksena sydämen sykkeen nopeutumista. On jo muutenkin nopea syke.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu