Jos on kyseinen sairaus, onko siinä hauislihas kipeä, ja tuntuu että koko käsi painaa ja olkapää "naksuu"? Kertokaa, te joilla ollut tuo..mitkä ovat tämän hoito-ohjeet? sairaslomaa kuinka kauan olette saaneet?
tenniskyynärpään oireet?
3
11699
Vastaukset
- Eve 38
Mulla on ollut tenniskyynärpää, mutta sinun kaltaisiasi oireita siinä ei todellakaan ollut.
Vaan kipu oli kyynärpäästä sormenpäihin.
Täällä tenniskyynärpään hoito-ohje, joka minulla poisti vaivan ja myös rasituksen vähentäminen sekä ergonomiset työtavat.
http://www.lempaala.fi/terveys_ja_hyvinvointi/terveyspalvelut/fysioterapia/itsehoito-ohjeita/ - minullakin
Moi! Minullakin samat vaivat. Hauislihas ihan sairaan kipeä, sekä se kyynärpään reuna. Olkapää naksuu mullakin. Menin kolmen pvän jälkeen lääkäriin ja se antoi mulle 4 pvää saikkua, koska siihen asti mun työt olisivat olleet, koska meen maanantaina jo kouluun. Mutta mun tapauksessa se varmaan on rasitusvamma, koska siivosin koko kesän ja käteni rasittui siitä. Diagnoosiksi sain jonkun tulehduksen ja lääkkeeksi sain tulehduskipulääkettä. En tiedä sitten onko tää tota tenniskyynärpäätä...mutta kipeä se on edelleen, juuri laitoin kipukohtaan kipugeeliä. Mutta mene ihmeessä lääkäriin ja tod.näk. sairaslomaa, jotta kätesi saisi lepoa..
- olkavaivainen
Olkapään naksuminen ja hauislihaksen kipeytyminen kuulostaa kyllä siltä, että vaivan alkupää onkin todella olkapäässä. Se voi olla esim. löysä, ja paradoksaalisesti aiheuttaa pinnetilan olkahermopunoksessa, joka säteilee myös kipuna kyynärpäähän. Hauislihaksen tuntuminen kipeältä voi johtua myös hauiksen pitkänpään jänteen tai kiertäjäkalvosimen vaivoista.
"Tenniskyynärpää" diagnosoidaan usein, vaikka vaiva tosiasiallisesti onkin peräisin olkapäästä (by pitkän linjan radiologi, joka ultrasi käteni).
Näissä asioissa on monta mielipidettä, kannattaa hankkia sellainen esim. hyvältä fysiatrilta, ja muistaa että second opinion on hyvin mahdollinen ja tarvittaessa sitä kannattaa etsiä, sillä käsivaivat ovat monimuotoisia ja hankalia diagnosoida.
Tsemppiä kaikille vaivojen kanssa painiville!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849