ihon ylihoito?

pintakuiva 32v

voiko ihoa hoitaa "liikaa"? Kokemuksia???

Tuli vain mieleeni, kun vaihdoin halpistuotteet hinnaston toiseen ääripäähän (kosmetologin neuvomana) ja iho on nyt siinä kunnossa, että ihotautilääkärille aika on jo varattu. Todella hirveä, ollut jo yli puolivuotta, kuiva mutta täysi epäpuhtauksia jotka on rumia.

Kosmetologille en enää mene!

2

724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex pintakuiva

Ylimääräiset rasvaukset ja varsinkin runsaat pesut vie ihon oman suojan kyllä tehokkaasti pois ja tekee riippuvaiseksi kasvavasta määrästä tuotteita.

Itse jätin Hauschkan metodin mukaisesti iltapesun jälkeen yövoiteen pois, ja heti on iho tasoittunut! Olin jo kierteessä, että aina vain raskaampaa voidetta, useita kerroksia, jopa naamioita päällekäin pesun jälkeen kun pelkäsin että koko iho ratkeaa kuivuuteensa.

Miten kävikään kun jätti iltarasvauksen? Aivan ihanan hehkeä iho aamulla! Niin sileä ja pehmeä, ei rasvan kiiltävä kuten voiteilla mutta ei harmaan kuivakaan vaan luonnollisen värinen kuin meikkivoide kasvoilla! Ensimmäisen tunnin toki kiristeli ihoa mutta sitten oma ihon puolustus heräsi ja alkoi toimimaan. Kyllä oma rasva vain kaikki purkkimössöt voittaa!!

Ulkoillessa ja meikin alla käytän vielä kosteusvoidetta (apteekin hajustamattomia), mutta muuten en ja iho on voinut kevättalvesta asti mainiosti! Kaikki kasvovedet jätin pois, pesen vain perusvoiteella ihon liasta ja meikistä.

Talvi pakkasineen laittaa varmasti ihon taas koetukseen, mutta eiköhän siitä selviä kun on saanut ihon oman rasvantuotannon hyvin käyntiin :D

• pintakuiva 32v

Olen ihan varma että mä olen jotenkin nyt laittanut liian tujut aineet nassuuni. Mulle on myyty jotain super teho kosteuttajia, mutta tämä iho tulee huonommaksi niistä! Kosmetologit sanovat ettei voi tulla, mutta kyllä siltä näyttäisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      76
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      215
      694
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      581
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      193
      557
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe