Koneinsinöörin palkka pk-seudulla?

Insinööri tyttö

Paljonko mahtaa olla koneinsinöörien palkat pk-seudulla suunnittelutoimistoissa?

8

10564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 600 - 4 200 €/kk

      Aloitteleva suunnittelija voi saada vajaat 3 000 €/kk ja kokenut kettu yli 4 000 €/kk.

      • --Insinööri--

        Aloitin tehtävät suunnittelijana ja palkka on 2300€/kk. Että missä firmassa maksetaan aloittelevalle suunnittelijalle vajaata 3000€/kk?
        Kerropa sellainen yritys?


      • Vastavalmistut insinööri

        Aika vähän on jos lähtöliksa on toi 3000€/kk.
        Mä valmistuin viime keväänä inssiksi ja palkka kaikkine lisineen on nyt 3500€/kk ja koeajan jälkeen liksa nousee entisestään tonne 4200 egeen.


      • piirtäjä?
        --Insinööri-- kirjoitti:

        Aloitin tehtävät suunnittelijana ja palkka on 2300€/kk. Että missä firmassa maksetaan aloittelevalle suunnittelijalle vajaata 3000€/kk?
        Kerropa sellainen yritys?

        Oletko todella suunnittelija vaiko vain piirtäjä? Monesti tittelinä suunnittelija vaikka oikeasti piirtää.

        Oma mies on myös tittelillä suunnittelija (Turussa) liksa sama kuin sulla, mutta kyllä se lähinnä pelkkää piirtämistä on, todellista suunnittelua työnkuvassa melko vähän. Mutta askel askeleelta, reilu palkankorotus tulossa piakkoin =)


      • ei leiville lyö...
        Vastavalmistut insinööri kirjoitti:

        Aika vähän on jos lähtöliksa on toi 3000€/kk.
        Mä valmistuin viime keväänä inssiksi ja palkka kaikkine lisineen on nyt 3500€/kk ja koeajan jälkeen liksa nousee entisestään tonne 4200 egeen.

        Mekaniikkasuunnittelijana ja 2200 eur/kk. Tampere.

        Menee ainakin meidän konttuurilla kutakuinkin näin:

        -suunnitteluassistentti (eli pirtäjä) 1800 LÄHTÖ
        -nuorempi suunnittelija 2000
        -suunnittelija 2200
        -vanhempi suunnittelija ja erikoissuunnittelija 2600 -> (ei ketään alle 45v.)

        -päälliköt oma lukunsa.

        Tuntuu olevan tällä seudulla ns. palkkakartelli. Väkeä on tarjolla töihin yllin kyllin.

        Ainoa mistä saisi vastaavia hommia paremmalla liksalla on teollisuuden asiantuntijatehtävät, mutta kun tehtaatkin ulkoistavat koko ajan.

        Jos palkka yltää 3500 eur/kk niin taidat tehdä jotain käyttö- ja ylläpitotehtäviä prosessiteollisuudessa, johon sinulla on jo aikaisempikin koulutus. Suunnittelu- ja konsulttialalla tuollaisiin liksoihin pääsee viiskymppisenä...


      • Lyö..
        ei leiville lyö... kirjoitti:

        Mekaniikkasuunnittelijana ja 2200 eur/kk. Tampere.

        Menee ainakin meidän konttuurilla kutakuinkin näin:

        -suunnitteluassistentti (eli pirtäjä) 1800 LÄHTÖ
        -nuorempi suunnittelija 2000
        -suunnittelija 2200
        -vanhempi suunnittelija ja erikoissuunnittelija 2600 -> (ei ketään alle 45v.)

        -päälliköt oma lukunsa.

        Tuntuu olevan tällä seudulla ns. palkkakartelli. Väkeä on tarjolla töihin yllin kyllin.

        Ainoa mistä saisi vastaavia hommia paremmalla liksalla on teollisuuden asiantuntijatehtävät, mutta kun tehtaatkin ulkoistavat koko ajan.

        Jos palkka yltää 3500 eur/kk niin taidat tehdä jotain käyttö- ja ylläpitotehtäviä prosessiteollisuudessa, johon sinulla on jo aikaisempikin koulutus. Suunnittelu- ja konsulttialalla tuollaisiin liksoihin pääsee viiskymppisenä...

        Meidän firmassa (Tampereella) käytännössä tasan samalla tasolla palkat mitä teilläkin..

        Ihmettelen jos paikkakunta tuo muka 50% - 100% lisää liksaa.


      • saa...........................
        --Insinööri-- kirjoitti:

        Aloitin tehtävät suunnittelijana ja palkka on 2300€/kk. Että missä firmassa maksetaan aloittelevalle suunnittelijalle vajaata 3000€/kk?
        Kerropa sellainen yritys?

        Mitä olen kuullut kavereita palkasta. Tosin kokemusta on töistä, vaikkei ehkä ihan suunnittelijan työstä. Palkka liikkuu alkuun 2700 ekussa ja pienellä kokemuksella 3300 ekussa.
        Itse asentajan tittelillä väännän toimistolla officen ohjelmia 15ekun tuntiliksalla.


    • Ammattimies

      Oisko 1700 ja jossain voisi ehkä olla tyttölisää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe