Mitäs meidän sakille kuuluu?
OMAT TIETONI
Pituus: 165cm
Aloituspaino 11.4.2005: 107kg
Alin paino kevättalvella 2006: 77kg
Paino 31.7.: 83kg
Paino 5.8.: 79,5kg
Paino tänään: 82,0kg.
Painotavoite: Norm.paino eli alle 68kg
Painotavoite jouluksi: 75kg
Eli melkoista vuoristorataa eletään. Lauantaina oli herkkupäivä (kotitekoinen pizza suklaapatukka), sunnuntaina söin vähän vapaammin mutta kohtuudella, ja eilen illalla sorruin iltamyöhään mässyttämään pannukakkua isolla hillovuorella vaikka päivä muuten oli mennyt hyvin. Paino noussut lauantaista taas kummasti, mutta en ota sitä vakavasti vaan jatkan parhaani mukaan. Joinain päivinä se on paremmin, joinain huonommin, mutta eteenpäin mennään vaikka ryömien.
Tänään on 14-tuntinen työpäivä ja kotona ruokaa tuskin mitään, paitsi sitä pannaria... saa nähdä miten illalla käy, kun kotiin pääse. Huomenna on viikon KOLMAS malliruokailu eli pitää syödä työpaikalla potilaille mallina sitä mitä sattuu olemaan tarjolla (2-3 ateriaa/työvuoro). Toki annoskoon saa valita itse, mutta kyllä tuo vaikeuksia aiheuttaa voissa käristettyine silakoineen, jälkiruokineen ja päiväkahveineen.
Mutta... vaikka... ryömien. Kertokaahan kaikki kuulumisia ja potkastaa vähän persauksille niin, että saan taas ensi maanantaina virnistää korvasta korvaan kun näen vaakalukeman!
Tsemppiä kaikille. Pysykää mukana kelkassa! Ja esittäkää toiveita: voisiko vaikka jokainen kuulumisia kertoessaan laittaa kerran viikossa tähän keskusteluketjuumme ruokaohjeen tai ateriaesimerkin? Ja jos itsellä on tiedossa niin kcal/piste/hh-tiedot sun muut mukaan, mitä nyt itse laskeekaan jos laskee =) Onko ihan hullu ajatus?
LOPUKSI: Rivit ovat ohentuneet. Kaikki uudetkin ovat tervetulleita, siis "Ennen joulupukin tuloa" -porukassa laihdutetaan otsikon mukaisesti joulutavoite kiikarissa. Ei sen tarvitse olla lopullinen tavoite eikä haittaa vaikka omansa saavuttaisi jo aiemmin, mutta siis pitkän tähtäimen painonhallinta on haaveena, ei mikään kuuri. Laita pituus, aloituspaino (pvm), tämän hetken paino (ellei sama kuin ed.) ja tavoitepaino, sekä se, milloin toivoisit tavoitteeseen pääseväsi, jos mielessä on aikataulu.
Ennen joulupukin tuloa?
47
2365
Vastaukset
- Tumma Pilvi
OMAT TIETONI
Pituus: 162cm
Aloituspaino tänään 90.4
Painotavoite jouluksi: -10 kg
Pitkän tähtäimen tavoite: -30 kg
Voin laittaa ateriavinkkejä myöhemmin, mutta olen nyt tämän ensimmäisen viikon sairaaladieetillä, eli lähinnä kaalisoppaa popsiskelen... onneksi tykkään siitä! Sitten jatkan painonvartijoiden pisteitä laskemalla.- pikkupullero
Kaalikeitto oli ihan syötävää ennen kyseistä dieettiä, mutta sen jälkeen en ole koskenut pitkällä tikullakaan =) Toivottavasti sinun ei käy samoin!
Mutta tervetuloa mukaan, ja toivottavasti saat oikein rohkaisevan alkurysäyksen tuosta keittokuuristasi. Kerrohan kuulumisia ahkerasti... - Tumma Pilvi
... heti ensimmäisenä päivänä 900 grammaa.
Vaikka tiedän, että nestettä se vaan on, olo on yhtä kaikki vähemmän turvonnut ja mukavampi.
Tänään syön tuon sairaaladieettikaalikeiton (aamupala lounas) lisäksi illalla perunaa ja vihreitä kasviksia.
Kauheasti nukutti illalla, torkuin vaan sohvalla. Siitä nää pikadieetit on huonoja, että multa menee voimat. Kun viikon kuluttua siirryn taas tutuille painonvartijapisteille, jaksan taas liikkuakin, tiedän kokemuksesta.
- Lilla My
Tulisin mielelläni mukaan!!!
Pituuteni 165 cm
Aloituspaino 6.8.2006: 82 kg
Paino tänään: 80 kg
Painotavoite 65 kg
Painotavoite jouluksi: 70 kg
Hieman pelottaa kuinka käy... Tavoitteeni on kuitenkin 10 kiloa jouluksi ja se saattaa olla toiveajattelua. Joka tapauksessa elämänmuutos on ollut jo kauan harkinnassa. Tein elämänmuutoksen jo jonkin aikaa sitten. EN silloin tiennyt painoani, enkä sitä punninnut. Painoani on tippunut (ainakin vaatteet ovat isoja jne.) jonkin verran. Nyt hokasin, että laihduttaminen alkaa!! =)
Liikuntamuotojani ovat sauvakävely, pyöräily, kävely ja uiminen. Aerobicciä teen toisinaan.
Ruokavalio on kevyitä tuotteita, paljon kasviksia ja hedelmiä.
Suositteletteko jotakin dieettijuttua?
Tsemppiä meille!!!- mammafantti
Heippa
Tulisin mukaan, tapaatteko vain tällä palstalla vai kuinka?
Pituus: 170 cm
Paino: 88 kg
Ikä: 42 v
Nimi ikuinen laihduttaja - ei enää!!! - mammafantti
mammafantti kirjoitti:
Heippa
Nimi ikuinen laihduttaja - ei enää!!!Niin, se tavoite jouluksi 78 kg eli - 10 kg joten pari kiloa kuussa pitäisi lähteä... onkohan liian kova tahti?
- pikkupullero
Tervetuloa sinullekin!
Siun tavoite on ihan mahdollinen, mutta tärkeintähän on että JOTAIN lähtee, eikö? Ja sullahan on homma lähtenyt luontevasti käyntiin, onneksi olkoon =)
Meidän ryhmällä ei ole mitään nimikkodieettiä, jokaisella oma sähellyksensä. Mie yritän tällä hetkellä noudattaa mahdollisimman hyvin kutri.net -sivujen tietoja ruokailun osalta, koska ne ovat järkeenkäypiä, selkeitä ja vastaavat ravitsemusterapeutin antamia ohjeita. Paitsi rehellisyyden nimissä oma tarkkaavuus ruokavalion suhteen on tällä hetkellä pahasti hukassa... Vilkaise kuitenkin noita sivuja, jos kiinnostaa!
Ja nimenomaan, tsemppiä meille! - pikkupullero
mammafantti kirjoitti:
Heippa
Nimi ikuinen laihduttaja - ei enää!!!Mukaan vaan!
Täällä palstalla olisi tarkoitus kerran viikossa (maanantaisin?) vilauttaa tuo otsikko "Ennen joulupukin tuloa", ja siihen sitten kaikki ryhmäläiset saavat raapustaa omat viikkokuulumisensa silloin kun parhaaksi näkevät.
Mitä useammin viestiketjua käydään selaamassa, niin sen mukavampi. Jos joku kaipaa tukea, rohkaisua, kehuja tai toruja, niin sana vapaa. Parhaiten kaikki hyödytään tästä niin, että kirjoitellaan ahkerasti =)
Joskus aiemmin tuo aloitusviestin laittaminen taisi olla lähinnä minun vastuulla, mutta kuka vaan uudella viikolla ekan kerran ehtii niin laittaa näkyviin. Miun palstailu ei välttämättä ole täysin säännöllistä. - Lilla My
pikkupullero kirjoitti:
Tervetuloa sinullekin!
Siun tavoite on ihan mahdollinen, mutta tärkeintähän on että JOTAIN lähtee, eikö? Ja sullahan on homma lähtenyt luontevasti käyntiin, onneksi olkoon =)
Meidän ryhmällä ei ole mitään nimikkodieettiä, jokaisella oma sähellyksensä. Mie yritän tällä hetkellä noudattaa mahdollisimman hyvin kutri.net -sivujen tietoja ruokailun osalta, koska ne ovat järkeenkäypiä, selkeitä ja vastaavat ravitsemusterapeutin antamia ohjeita. Paitsi rehellisyyden nimissä oma tarkkaavuus ruokavalion suhteen on tällä hetkellä pahasti hukassa... Vilkaise kuitenkin noita sivuja, jos kiinnostaa!
Ja nimenomaan, tsemppiä meille!Ihanaa, kun kaikki on täällä niin positiivisiä. Joillakin sivuilla, kun on jotakin ihmeen häröilyä, lähtee into heti.
Kiitos kovasti vinkistä kurkata kutri -sivuja. Tein sen ja todellakin oli samoilla suunnilla minun ajatuksieni kanssa. Tarkoituksenani todellakin on, että edes jotakin lähtee. Parempi olo (=kevyempi olo)on minulle tärkeintä. - pikkupullero
Lilla My kirjoitti:
Ihanaa, kun kaikki on täällä niin positiivisiä. Joillakin sivuilla, kun on jotakin ihmeen häröilyä, lähtee into heti.
Kiitos kovasti vinkistä kurkata kutri -sivuja. Tein sen ja todellakin oli samoilla suunnilla minun ajatuksieni kanssa. Tarkoituksenani todellakin on, että edes jotakin lähtee. Parempi olo (=kevyempi olo)on minulle tärkeintä.Hyvä jos sivulta löytyi jotain hyödyllistä / mielenkiintoista!
Oi ku kivaa kun ollaan saatu uusia immisii ryhmäämme...kovin jo hiljaista olikin.. :/
Tiedot
Pituus: 168cm.
Lähtöpaino syyskuun 2005 alussa: 91kg.
Paino viime viikolla: 70,5kg
Paino tänään: 70,5kg.
Tavoitepaino: 65-68kg.
Eli höh, muutosta ei oo tapahtunut. Sunnuntai aamusti toki vaaka näytti tasan 70kg, mutta en tiedä sitte mistä johtuu, että sen jälkeen se on taas näyttänyt 70,5kg. Mutta eiköhän se tästä pikku hiljaa.
Tässä kovasti yritän miettiä, että pidänkö tänään lenkkeilystä vapaa päivän (pidän max 2 vp viikossa) kuten jo eilen suunnittelin, vai lähdenkö silti lenkille. Tekis mieli lähteä juoksemaan, koska ulkona ei ole ollenkaan niin lämmin mitä nyt on muutamana päivänä ollut. Toki jos lähden niin päivän kalorit on n. 800 miinuksella, enkä keksi/halua syödä tänään enää muuta kuin iltapalan. Eli taidan jättää juoksut väliin. Sit ollaan vaan 600 miinuksella.
Viikonloppuna olisi taas reissu kotiseudulle..ja tiedossa on ehkä jonkinlaista herkutteluakin, mutta yritän pysyä kovana, koska haluan sen painon laskevan edelleen.
Uusille ryhmäläisille: tervetuloa mukaan. Ja kaikille tasapuolisesti aurinkoista viikkoa ja tsemppiä! :)
-Kirsikka- pikkupullero
Ongelmansa kullakin, mutta onneksi löysit ratkaisun =) Ja hyvissä fiiliksissä näköjään kirjoittelen, piristi minuakin!
Mulla on nyt takana 14-tuntinen työpäivä. PITI käydä lenkille ja PITI syödä illalla jotain fiksua, mutta nyt en voi muuta kuin kaivaa pannukakun jääkaapista ja mennä sohvalle vaakatasoon. Kiitos ja kuulemiin, päässä helisee!
Tsemppiä ja ihanaa kun kuljet tässä mukana =)
- Lihavamies 26
98.8 kiloisena ilmoittauduin kisaan, nyt paini 96,9 kg, ei ihmeempää, mutta saa kelvata ja olenhan mä varovaisen tyytyväinenkin kun ei enää sudi paikalla kuten koko kesän suti. Mulla ainakin on toistaiseksi vankka halu esiintyä lopputulostaulukossa mahdollisimman hyvin sijoittuneena. Hyvä kun on jotain mihin takertua.
Mulle kuuluu kohtuullisen hyvää. Hedelmää ja kasvista olen tänään syönyt ja yhden näkkileipä levyn juustosiivuilla, margarinilla ja meetwurstia, pitäähän sitä makuakin suuhunsa saada. Siinä on ruokavalio ollut tänään, varsinkin espanjalaiset keltaiset luunut olivat yllättävän hyviä, söin niitä 0,5 tai 1.0 kilon rasian, 2.45 maksoi k-market hertassa herttoniemessä.
Laihdutusmotivaatiota kaikille, roikkukaa tiukasti mukana vaikka sitten hampaat välillä irvessä.- pikkupullero
Tervehdys, onnittelut ja kiva kun kirjoittelit!
Pakko oli tämän verran kuitata, mutta nyt riitti tämän päivän kirjoittelun.
- Maitotyttönen
Tervehdys kaikille!
Seikkailin alkuvuodesta Lontoo -nimisen ryhmän kanssa, mutta tuntuu, että ko. poppoo on kuollut ja kuopattu. Tai ainakin syvässä unessa...
Siispä olisin iloinen, jos voisin liittyä teidän joukkoonne. Tämä keskustelunkäynti kun täällä aina kuitenkin hieman potkii takapuolelle, jos menee heikommin. =)
Eli Maitotyttösen tietoa pukkaa:
Pituus: 175 cm
Aloituspaino 1.1.2006: 96,9 kg
Alin paino keväällä: 87,9 kg
Paino 4.8.: 91,5 kg
(Väli)tavoite jouluksi: 85 kg
Vähänkö tuota katsellessa ottaa päähän, että kesä meni mässäilyksi. Kuinka ihanaa olisikaan olla tuolla kasilla alkavissa lukemissa...
Minkäs teet. Kesä, terassit, jäätelö ja grilliherkut vei minut mukanaan. Nyt olen hiljalleen yrittänyt taas palata ruotuun, mutta hankalaa se on.
Onneksi sentään liikuntaa tulee lähes päivittäin. Rakennamme nähkääs ihka omaa taloa tuonne maaseudun rauhaan ja siellä huhkiminen käy kyllä hyvin kuntosalista. Eilenkin auringonpaahteessa hikoilin varmasti litratolkulla... Ainoa huono puoli tuossa on se, että työpäivän jälkeen suoraan raksalle ja sieltä iltamyöhään kotiin. Mikä tarkoittaa ainakin mulla sitä, ettei hirveästi ole virtaa ja haluja ruveta kokkailemaan kevyttä. Liian usein olen kesän aikana sortunut lihapiirakoihin, tmv. Nyt olen yrittänyt ryhdistäytyä ja kun mies vetelee piirakkaa poskeen, nakerran minä omenaa tai ruisleipää. Saas nähdä kauanko itsekuri pitää.
Mutta joulupukkia voisin minäkin vastaanottaa huomattavasti hoikempana. Tuo kuuden ja puolen kilon pudotus jouluun on mielestäni tarpeeksi rohkaiseva alku ja sitä olen pitänyt välitavoitteenani vuoden alusta asti. Ja kuinka lähellä jo olinkaan... Voih. Lopullista tavoitetta en osaa asettaa. En kai koskaan täysikasvuisena ole painanut 75 kiloa vähempää, vaikka olin aikoinani todella hoikka. Taisi tosin olla nyt jo kadonneilla lihaksillakin osuutta asiaan...
Nyt uudella tarmolla eteenpäin!- pikkupullero
Tervetuloa ja onnittelut pudotuksesta!
Lihapiirakka varmaan tosiaan maistuu työpäivän jälkeen, mutta ei sekään pahin mahdollinen vaihtoehto ole. Joskus laskin äidin ohjeella tehtyjen lihapiirakoiden pistemääräksi 5,5, eli kaloreina arviolta (!!) alle kolmen sadan. Ja tuotakin ohjetta saa varmaan kevennettyä... joten yksi päivässä ei mitään romuta, voi uteliaille sen ohjeen joskus tänne kirjoitella.
Mutta tässäpä haaste ryhmällemme; keksikää Maitotyttöselle helppoa ja nopeaa iltasyötävää remonttipäivän päätteeksi, jotain oikeasti maukasta rankan päivän piristeeksi.
- Yo-Yo
Pituus: 160cm
Paino tänään: 57kg
Painotavoite jouluksi: 50kg
Voi hyvänen aika sentään, alkuvuodesta painoin jo 52kg kiitos body- ja pumppituntien. Mutta kai se sitten oli niin, että kun oli suurin piirtein tyytyväinen itseensä niin lopetti tarkkailemasta mitä syö. Ja nyt yhtäkkiä huomaan olevani taas melkein siinä painossa mistä lähdinkin (enimmilläni olen painanut 60kg mooonta vuotta sitten). Eihän tässä suurista kiloista ole kyse, mutta sitäkin vaikeammin lähtevistä!
Nyt on siis tarkoitus kääntää TAAS suunta alaspäin tämän jatkuvan lihomisen sijaan! Tsemppiä kaikille muillekin!- pikkupullero
You have done it once, you know how to do it! =) Kyllä se onnistuu. Normaalipainossa kilot tosiaan tuntuvat olevan sitkeämmässä, mutta eihän meillä mihinkään kiire ole?
- krooninen.sairastelija
mielelläni mukaan, jos tällainen toivoton tapaus huolitaan mukaan :)
Mittani:
Pituus 166 cm
Paino 112 kg
Tavoite jouluksi: 10-15 kg:n pudotus
Lopullinen tavoite: 40-50 kg pudotus
K.S- pikkupullero
Mikä ihmeen toivoton tapaus? Ei sellaista olekaan! Oma lähtöpainonikin oli vain 5kg vähemmän kuin sinulla, ja nyt ollaan jo (päivästä riippuen) "lievän ylipainon" puolella =) Eli nou hätä, aikaa se vaan vie!
Tervetuloa mukaan =)
- Lilian
Mukaanpas tuuppaudun minäkin! Elikkäs lähtötilanne eilen:
Pituus 170cm
Paino 60.7kg
Tavoite 55kg
tavoitepäivä 7.10.2006- pikkupullero
... sinullekin! Mukava kun saadaan eripainoisia ihmisiä tähän porukkaan, jokaisella on omat haasteensa ja sen kautta omat hyvät vinkkinsä =)
Tapahtuuko 7.10. jotain erityistä, vai miksi juuri se päivä? Kerro toki, jos sinulla on joku tapahtuma tms. antamassa hyvää motivaatiota! - Lilian
pikkupullero kirjoitti:
... sinullekin! Mukava kun saadaan eripainoisia ihmisiä tähän porukkaan, jokaisella on omat haasteensa ja sen kautta omat hyvät vinkkinsä =)
Tapahtuuko 7.10. jotain erityistä, vai miksi juuri se päivä? Kerro toki, jos sinulla on joku tapahtuma tms. antamassa hyvää motivaatiota!..mitään eriskummallista, mutta synnytyksen ja 10kk:n imetyksen jälkeen haluan vihdoin olla nopeasti siinä painossa kuin ennenkin! :)
Tiedän toki etten nytkään ole lihava mutta haluan takaisin entisiin vaatteisiini!
se 7.10 on kuitenkin suhteellisen realistinen tavoite nopealla pudotusvauhdilla. Oma kikkani on ruisleipä ja kaurahiutaleet! :P
Elikkäs muuta en syö. Siis tietysti leivän päällä kaikkea mahdollista (melkein) ja kaurahiutaleitten kans leseitä ja ripaus sokeria maitoa. TODELLA hyvää ja täyttävää!! :D
Siis ei keitetä niitä hiutaleita vaan lisätään maitoa niin paljon et tulee löysähkö puuro. Itse tykkään KYLMÄSTÄ maidosta. Makuja monenmoisia! :)
Mutta nälkä lähtee ja pysyy poissa! Ja vaaka näyttää taas huomenna vähemmän... (toivottavasti!) ;)
Ei ehkä kovin terveellistä mutta täytyy saada nopeasti tuloksia aikaan. Sellainen kuin olen. Ja sitten teen vasta sen elämäntaparemontin kun pääsen tuloksiin! Kukin tavallaan siis :)
Niin ja pumpisa käyn 1-2krt viikossa juoksulenkeillä 6-10km sillon tällön...
Onnea meille! :D - pikkupullero
Lilian kirjoitti:
..mitään eriskummallista, mutta synnytyksen ja 10kk:n imetyksen jälkeen haluan vihdoin olla nopeasti siinä painossa kuin ennenkin! :)
Tiedän toki etten nytkään ole lihava mutta haluan takaisin entisiin vaatteisiini!
se 7.10 on kuitenkin suhteellisen realistinen tavoite nopealla pudotusvauhdilla. Oma kikkani on ruisleipä ja kaurahiutaleet! :P
Elikkäs muuta en syö. Siis tietysti leivän päällä kaikkea mahdollista (melkein) ja kaurahiutaleitten kans leseitä ja ripaus sokeria maitoa. TODELLA hyvää ja täyttävää!! :D
Siis ei keitetä niitä hiutaleita vaan lisätään maitoa niin paljon et tulee löysähkö puuro. Itse tykkään KYLMÄSTÄ maidosta. Makuja monenmoisia! :)
Mutta nälkä lähtee ja pysyy poissa! Ja vaaka näyttää taas huomenna vähemmän... (toivottavasti!) ;)
Ei ehkä kovin terveellistä mutta täytyy saada nopeasti tuloksia aikaan. Sellainen kuin olen. Ja sitten teen vasta sen elämäntaparemontin kun pääsen tuloksiin! Kukin tavallaan siis :)
Niin ja pumpisa käyn 1-2krt viikossa juoksulenkeillä 6-10km sillon tällön...
Onnea meille! :DAi siulla on pieni napero kotona =) Ihanaa! Ainakin useimmiten, eikö?
Niin kuin tuolla jo aiemmin tuli esille, jokainen saa vapaasti laihduttaa omalla tyylillään. Mutta oman kokemukseni vuoksi en voi olla suosittelematta monipuolista ruokavaliota. Näytän tällä hetkellä hattaralta kun kasvatan uutta hiusta viime talvella menetettyjen tukkojen tilalle; sain liian vähän rasvaa yms.!
Tuloksia saa nopeasti terveellisilläkin keinoilla, jos on aikaa ja mahdollisuus hieman paneutua. Jos kiinnostaa, tutustu ravitsemuksen perussääntöihin kutri.net sivuilla. Kuitua, proteiinia ja rasvaa kannattaa hankkia tarpeeksi. Tiedän, että tämä kuulostaa kaikkitietävältä omien keinojen tuputtamiselta, mutta kun muistelen viimetalvista olotilaani ja sitä, miltä iho ja hiukset näyttivät, en malta olla hiljaakaan. Toki teet itse omat valintasi!
Jos et muuta aio ohjelmastasi muuttaa, niin minun mielikseni edes harkitse (!) pientä rasvalisää (öljyä/beceliä puuroon ja leivälle, 40g rasvaa päivässä) sekä monivitamiinivalmistetta. - Lilian
pikkupullero kirjoitti:
Ai siulla on pieni napero kotona =) Ihanaa! Ainakin useimmiten, eikö?
Niin kuin tuolla jo aiemmin tuli esille, jokainen saa vapaasti laihduttaa omalla tyylillään. Mutta oman kokemukseni vuoksi en voi olla suosittelematta monipuolista ruokavaliota. Näytän tällä hetkellä hattaralta kun kasvatan uutta hiusta viime talvella menetettyjen tukkojen tilalle; sain liian vähän rasvaa yms.!
Tuloksia saa nopeasti terveellisilläkin keinoilla, jos on aikaa ja mahdollisuus hieman paneutua. Jos kiinnostaa, tutustu ravitsemuksen perussääntöihin kutri.net sivuilla. Kuitua, proteiinia ja rasvaa kannattaa hankkia tarpeeksi. Tiedän, että tämä kuulostaa kaikkitietävältä omien keinojen tuputtamiselta, mutta kun muistelen viimetalvista olotilaani ja sitä, miltä iho ja hiukset näyttivät, en malta olla hiljaakaan. Toki teet itse omat valintasi!
Jos et muuta aio ohjelmastasi muuttaa, niin minun mielikseni edes harkitse (!) pientä rasvalisää (öljyä/beceliä puuroon ja leivälle, 40g rasvaa päivässä) sekä monivitamiinivalmistetta.Siis tietysti syön leivän päällä beceliä, juustoa, metwurstia, mitä millonkin! :) Eikä se nyt NIIN ehdoton ruisleipä kaurapuuro ole. Tänäänkin söin pullan! :P
Noh, katsellaan miten käy!
Päätin sittenkin eilen lähteä pienelle juoksulenkille..ja ihan hyvä niin, koska tänään kalorit ylittyy. :/ Söin päivällä jätskin ja tossa hetki sitte mieheltä ässä mixei.
Mutta ei voi mitää, en jaksa sitä murehtia...Toki olis aivan hemmetin mahtavaa päästä kutosella alkavalle painolle! Mutta ei. Pikku hiljaa lähtee taas järki tähän kun ei mitään tapahdu, sen takia noita karkkirepsahduksia tuleekin useammin :/
Toki tiedän, että kun olen nyt juuri ja juuri normaalipainoinen ja et lähtenyt on jo 20 kiloa, että tahti ei todellakaan oo nopea..Mut olis silti ihan kiva jos ees kilo lähtis kuukaudessa! Motivoittis huomattavasti!
Sit kun painan esim. 69.9kg niin BILEET! ;) No ei nyt sentäs, mutta tiedän jo nyt, että olo on silloin aivan upee! :)
Että tämmöstä tänne tänään...ja tervetuloa jälleen uusille immeisille! :) Kivaa kun olette päättäneet liittyä "ryhmä rämään" :)
-Kirsikka- pikkupullero
Yksi päivä sinne tai tänne, eihän tässä armeijassa olla! Sulla tuntuu olevan sen verran terve asenne tähän touhuun, että ei sulla ole hätä päivää vaikka joskus herkut maistuisikin. Toisin kuin minulla, kroonisella ketjumässääjällä joka ei aloitettuaan osaa lopettaa ;)
Tsemppiä! - Lilla My
Myös mulla on ollu tänään heikkoja hetkiä.. Oikeesti tuntu, että kaikki meni taas pilalle. Mä tarttisin sellasen pudotuksen, että näkisin jotakin tapahtuvan (ja tän tarttis tapahtua nopeasti), jotta saisin motivaatiota... Tuntuu niin turhalta... =(
Mutta tästä on jatkettava... Huomenna on uus päivä, eikä tän päivän lipsahduksia kannata jäädä suremaan. JOs niitä vaan murehtii huomennaki, tulee huomenna helpommin mässäiltyä, kun ajattelee, että sehän meni perseelleen jo eilen...
Mut tästä noustaan. Me yhdessä!!!
- Lis-a
Tämä ryhmä kuulostaa tosi hauskalta, joten haluan ehdottomasti mukaan..! Olen yrittänyt viimeiset kaksi viikkoa löytää motivaatiota laihduttamiseen, ei ole löytynyt. Josko tämä sitten auttaisi..:)Kävin tuossa puntarissa ja paino on nyt korkeimmillaan ikinä. Ja sen tuntee.. Nyt kun mietin noita tavoitteitani, niin eihän ne mitään ylivoimaisia ole. Jos nyt kokeilisi tällaista hitaampaa vauhtia täsä painon pudottamisessa..:)
Pituus: 170cm
Aloituspaino 10.8: 72kg
Tavoitteena 10.12: 65kg
Ja muuten, tuo ruokareseptijuttu olisi todella hyvä idea..:0) Palaillaan!- pikkupullero
Tästähän on muodostumassa ihanan iso ryhmä =) Ja mukava, kun porukalla tuntuu olevan hyvä henki ja realistiset tavoitteet, tämä vaikuttaa lupaavalta.
Ja ruokareseptejä tosiaan voisi alkaa keräilemään... laitan siitä oman otsikon.
- hampinen
Pituus 169,5
Aloituspaino 25.4.2006: 78kg
Paino tänään: 67,5
Painotavoite jouluksi: 60kg (lopullinen tavoite)
Elikkä hyvin putos nuo 10kg, mutta nyt on ollut jumitusta ja välillä pientä nousuakin, joka johtunee kesästä ja herkuista.. Eilenkin piti pizzaa hakea kun ei kesäkuumalla jaksanut ruokaa tehdä, nesteitähän siitä sitten kertyi.. Ja karkit ja suklaat ovat maistuneet.. :( Liikkumaan yritän mahdollisuuksien mukaan, yleensä pääsen vasta illalla kun vähän viilenee, käyn vauvan kanssa lenkillä, päivällä ei voi kun vauvallekkin tulee vaunuissa niin kuuma.
Että tämmöstä, mutta kyllä tämä tästä. =)- pikkupullero
Pienen lapsen kanssa arkiaktiivisuus on väkisinkin aika korkea, ja se on liikuntaa kivuttomimmassa muodossa =))
Onnittelut pudotuksesta ja onnea jatkoonkin!
- Restless-
Tämä neito tulee mieluusti mukaan. Kannustusta kaivataan kun olen myös malttamaton... Haluaisin myös nähdä tuloksia heti, mikä ei tietysti ole edes realistista.
Pituus: 174cm
Aloituspaino 1.8.-06: n.84kg
Paino toissapäivänä (8.8.): 83kg
Tavoite Lokakuulle: Päästä seitsemänkympin puolelle
Tavoite jouluksi: 75kg
Mie en sit omista vaakaa, että täytyy käydä aina ystävän luona. Pyrin myöskin siihen, etten ravaisi vaakalla jatkuvasti, ettei siitä tule pakkomiellettä ja pettymyksiä. Muutos tulee kuitenkin tapahtumaan hitaanpuoleisesti...luulisin.- pikkupullero
Tuo voi olla oikeastaan aika hyvä, ettei ole sitä stressivaakaa kotona =)
Omasta laihdutuskokemuksestani voin sanoa sen verran, että 5 kg ei tuntunut missään. 7 kiloakaan ei oikein vaikutanut. Mutta sitten yhtäkkiä kympin kohdalla muutos tuntuikin valtavalta! Se vie aikansa, että sen alkaa huomata, sopeutua ajatukseen. Ja 12 kilon kohdalla alkoi jo kaverit ihmetellä... sinulla todennäköisesti paljon aiemmin, koska oma aloituspainoni oli niin huima.
Vaikka muutos olisi hidas, niin tärkeintä kai, että se on pysyvä? Sun tavoitteet vaikutti oikein fiksuilta. Sylin täydeltä tsemppiä!
- cristina82
On kesällä tullu herkuteltua ja senhän näkee ja tuntee.. Joten terveillä ja viisailla valinnoilla aion pudottaa nämä kesäkilot pois. Hankalaksi asian tekee että lähen 4 kk ulkomaille, ja en tiedä miten on puntari saatavilla, mutta enköhän jotenkin saa itsení punnittua, vaikka tavaratalossa!;)
Eli
Pituus: 169,5 kg
Paino nyt: 64 kg
Tavoitepaino: 58-60 kg
Tavoite jouluksi, jollei ole mahdollista ulkomailla oleskelun takia, niin siirrän tavoitetta ensi kesäksi, eli hiiiljaa hyvää tulee, kun tavoitteena on pysyvä muutos terveelliseen ruokavalioon! Terveellisesti syön viikolla, mutta kun viikonloppu tulee niin herkuttelen...karkit on numero 1 ja kuiva omppusiideri ja valkoviini ovat mun paheita...:) Eiköhän me toinen toisiaan kannusteta ja motivoida hyviin tuloksiin!!- pikkupullero
Siun asenne kuulostaa sen verran hyvältä, etten epäile sekuntiakaan, ettetkö onnistuisi =) Itsensä pitää osata antaa myös herkutella, kohtuudella.
Mukava kun liityit joukkoomme!
- Shamu
Toivottavasti vielä pääsen porukkaan mukaan,vaikuttaa kyllä kauhean mukavalta ryhmältä!
Omat tietoni
Pituus:161,3
Aloituspaino: 31.7.2006 127,1kg
Paino 7.8.06:125,1 kg
Painotavoite:55 kg elokuu 2009
Painotavoite jouluksi: 115kg
Olen lähtenyt siitä että tämä ei ole kuuri tai dietti vaan loppuelämäni kestävä ruokavalio ja elämäntapa.Suuren painon takia aikaa on noin paljon ja se merkitsee n. puolen kilon pudotusta viikossa.Jouluksi tuo kymmenen kiloa kuulostaa ihan kohtuulliselta koska näin alussa painoa putoaa melko helposti ja innostus on suuri!
Maanantaisin on vaakapäivä.Syön kuusi kertaa päivässä monipuolisesti ja kasvispainotteisesti ja pyrin liikkumaan 5 kertaa viikossa puoli tuntia kerrallaan.- pikkupullero
Vaude, liikuntaa viidesti viikossa?! Sohvaperunan käy kateeksi =)
Ihanaa että olet löytänyt rohkeutta tähän touhuun. Joskus "raskaassa sarjassa" pyörivät ihmiset eivät edes uskalla yrittää. Mutta sinä yrität ja onnistut!
Tervetuloa mukaan.
- Restless-
Kiitos pikkupullero!! Tätä juuri kaipasinkin, kannustusta ja positiivisuutta ja hyvää mieltä.
Tänään oon pyöräillyt about 10km ja tein vähän lihaskuntojumppaa, sekä siivosin huushollin.
Syönyt oon kyllä tosi niukasti, vain ruisleipää ja hedelmiä ja vähän raejuustoa...ei tahdo aika riittää syömiselle kun on niin paljon tekemistä. Huomenna syön paremmin. :)
Tsemppausta kaikille! - Micci_67
mutta se oli kyllä tiedossa. Toki tässä on turvotustakin nytten. Eli aamu punnituksen mukaan 600g kahden viikontakaiseen ja aamupäivä punnituksen mukaan olisi -500g. ;)
Lähtöpaino 11.7.05 114,3kg BMI35,28 Pituus 180
Paino tänään 87,3kg BMI26,94
Seuraava tavoite 85kg -0,5kg viikossa = 18.8.06 (12.09.06)
Tavoitepaino 75kg -0,5kg/w tavoitteella 05.01.2007 (02.02.07)
Kuten sulkujen päivämääristä näkee, niin homma ei ole sujunut aikataulun mukaan, mutta tässä on kumminkin hyvin mahdollista kiriä tuohon vuoden vaihteeseen nähden.
Mutta eiköhän se tästä parane, tällä viikolla on sentään 4 pyörälenkkiä takana 1-1,5h/kerta ja noin 70% sykkeellä. Keskinopeus oli tarkoituksella n.20 eikä 25 kuten aikaisemmin. Mutta palaa noilla reissuilla silti vähintään 500kcal ylimääräistä. Hei! Huolitteko mukaan?? :)
Pituus: 158cm
Paino tänään:101kg (noin)
Painotavoite:Alle 90kg nyt aluksi ;)
En nyt laita niitä "painotavoite jouluksi"-jutskia tähän, mutta kai nuo riittävät? :) Haluaisin kovasti mukaan! Ja pikkupullero, nimimerkkisi kuulostaa tutulta... Ollaanko joskus törmätty? :)- pikkupullero
Tokihan me huolitaan, tervetuloa!
Olen pyörinyt palstalla jo parisen vuotta, joten on paljon mahdollista, että olemme törmänneet aiemmin =) Missä yhteydessä, sitä en tiedä, koska minun mieleeni taas nuo nimimerkit jäävät äärettömän huonosti.
Mutta kiva kun liityit joukkoomme.
- Restless-
Eilen oli sitten karkkipäivä, se kerran viikossa herkuttelupäivä... mutta sehän meni ihan päin p:tä! Myöhäisen päivällisen jälkeen söin sitten pienen, mutta varmasti sitäkin kalorisemman jäätelön. Ja siitä kahden tunnin kuluttua lähdimme ukkoni kanssa kuin kikattavat pikkukakarat mc donaldsiin hakemaan juustohampurilaisia (2 per nenä). Surkuhupaisaa on se, että kun oli ostamisen ilo takana ja hampparipussi oli kädessä, ei enää yhtään tehnyt mieli niitä, mutta tulihan ne sitten syötyä...
Tänään kyllä pitkälle kävelylenkille! MURR! - Siru
Omat tietoni
Pituus: 163cm
Aloituspaino 3.6.2006 105kg
Tämän hetkinen paino 96kg
Painotavoite: 65kg
Painotavoite jouluksi: 87kg
Tällä hetkellä en voi harrastaa kävelyä, nivelten kipujen takia. Minulla epäillään reumaa on aika reumalääkärille toivottavasti selviää jotain. Koko kesä on mennyt pilalle. Ostin keväällä uudet kävelysauvat, joita en ole voinut käyttää vielä ollenkaan. Tilasin soutulaitteen, että pääsisi edes jotain sellaista liikuntaa harrastamaan mikä ei rasittaisi niveliä.- Siru
Paino on pudonnut 1 kg ja on nyt 95 kg, mutta päivä on ollut ihan P:stä. Ensin auto teki tenän auto ei saanut jostain syystä bensaa ja sammui kesken matkan, ei muuta kuin veli hinaamaan. Illalla hajosi vessan vesisäiliö, jossa oli ollut kylläkin ennestään pieni särö. Onko tänään " perjantai ja 13 päivä".
- Siru
Siru kirjoitti:
Paino on pudonnut 1 kg ja on nyt 95 kg, mutta päivä on ollut ihan P:stä. Ensin auto teki tenän auto ei saanut jostain syystä bensaa ja sammui kesken matkan, ei muuta kuin veli hinaamaan. Illalla hajosi vessan vesisäiliö, jossa oli ollut kylläkin ennestään pieni särö. Onko tänään " perjantai ja 13 päivä".
Painoni on nyt 93,5 kg eli -1,5 kg ja valtakunnassa kaikki hyvin.
- Kaisa_kissa
Siis mie olen vasta löytänyt nämä nerokkaat tukiryhmät, joten ilmottaudun vasta nyt vapaaehtoiseksi.
Aloituspaino: 1.4.2006 103kg
Pituus: 172
Tavoitepaino: 65kg
Paino tänään: 79kg
Mä olen kyllä melkein onnistunut noudattamaan diettiäni, siis painonvartijoiden pisteiden mukaan yritän elää, vaikken koko pistetaulukkoa ole katsonut useaan viikkoon.
Eilen kuitenkin satuin lähtemään tovereideni kanssa ravintolaan, joten limpparia tuli juotua ja lisäksi extra rasvainen härkäruukku, pohjalla oli joku sentin kerros rasvaa. *Yök*
Mutta tänään olenkin ollut sitten vähemmällä ruualla ja muutenkin liikkunut jonkin verran. Joten toivottavasti takapakkia ei ole kamalasti tullut otettua.
Eipä tässä muuta uutta auringon alla. Kovasti harrastan sauvakävelyä, juoksua (tai oikeastaan hölkkäämistä), pyöräilyä, uintia ja joskus käyn kuntosalillakin.
Päätän raporttini tähän... Itä-Suomi vaikenee, mutta vain hetkeksi. :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä3472384Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944212370- 1121371
- 411072
- 56803
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo61798Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39785Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s26781Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?
Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi116731En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä30689