Tuli mieleeni vielä yksi jatkokysymys eiliseen. Elikkä minkä hinnan mukaan maksettava alv määräytyy? Onkohan se Suomen listahinta, Ruotsin listahinta vai tämä ns. tax free hinta?
Auton vienti Ruotsiin osa 2
2
331
Vastaukset
- Lycka till
Mikäli noudatetaan reilua EU-hengen mukaista markkinapolitiikkaa, niin silloin kannettava vero määräytyy maksamasi todellisen tax-free hinnan mukaan. (Suomen menettely on härskiydessään tässäkin vailla vertaa).
Eli jos saat vaikka autosi tax-free hintaa tingityksi, niin saat vastaavan suhteellisen hyödyn myös Ruotsiin my;hemmin maksamastasi ALV:ista. Koska tässä tietysti piilee jonkinlainen väärinkäytöksen paikka, voi olla, että ALV:n laskentaperusteet ovat Ruotsissakin hieman toiset.
Kannattaa varmaan kysäistä asiaa suoraan Ruotsin tullilaitokselta (Tullvärket), jottei tule ikäviä yllätyksiä. He ovat taannoin ainakin minua palvelleet todella kohteliaasti ja asianmukaisesti ja toimineet myöhemminkin lupaustensa mukaisesti. Muista ottaa virkailijan nimi silti talteen!
Jos/kun saat asian selvitettyä niin kerro kuinka kävi!- Kiinostunut
Kiitos tiedosta!
Pitänee ottaa tulliin yhteyttä ja selvitellä.
Jahka saan jotain virallista tietoa niin laitan sen palstalle ilman muuta. Kenties siitä on tätä kautta muillekkin hyötyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2199334
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k266168- 1045006
- 624896
- 863980
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753530- 583467
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv592961Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262946- 432731