Vaatii totuttelua

Aloitteleva

Olen nyt tehnyt kaksi viikkoa yötöitä, aina neljä yötä per viikko. Kun saa rytmistä kiinni on ihan mukavaa. Ensimmäinen yö on aina rankin. Jos sattuu olemaan 2 päivää vapaata yleensä yritän pitää rytmin samana, eli nukun päivät ja valvon yöt, mutta se osottautui ihmeen haastavaksi. Elimistö yrittää mahollisimman nopeasti palauttaa normaalin rytmin ainakin mulla.

On aika outo tunne kun kulkee koko ajan kuin "vastavirtaan" muiden kans . Eli ku on menossa töihin ihmiset on menossa kotia tai bilettämään ja kun tulee töistä ihmiset on unenpöpperössä vasta menossa töihin.

Joskus meinaa olla hieman epätodellinen. Yleensä viimeisen yön jälkeen viimeistään alkaa elimistö olla niin väsyny, että tasapaino meinaa horjua ja ajatukset ei meinaa kulkee. Elimistö väsyy vaikka kuinka nukkuu päivällä, aika mielenkiintosta.

Vaikka väsyttääkin tulen mielummin yöksi valvomaan mitä väännyn aikasin aamulla sängystä ylös töihin nuokkumaan. Myöskin yötyön itsenäisyys on mukavaa. On kiva olla joskus yksin kunhan pitää huolen ettei aivan erakoidu.

Saa nähdä miten käy seuraavalla viikolla kun siirryn kohteeseen jossa on vuorotyö...

Minä lähden tästä kohta nukkumaan jotta jaksan taas tulla yöksi töihin.

5

1375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      vapaata ja valvot silti yöt ja nukut päivät niin väittäisin että sulla ei oo elämää ollenkaan!!!!!!!!!??????

      • Valwoja

        No hohhoijaa, mikä kommentti taas... Itse olen valvonut yöt yli 10 vuotta. Lukiosta asti. Pari tuntia unta riittää mainiosti, joskus vähän enemmän. Joskus tulee mentyä niinkin aikaiseen kuin 02 nukkumaan (ei aikuista tähän aikaan pitäisi väsyttää, tiedän...), yleensä 05 paikkeilla tai sitten ei ollenkaan.

        Yötyö sopisi kyllä meikäläiselle. Olen sitä kokeillutkin armeijassa ja puoli vuotta työharjoittelussa.


      • tiina-
        Valwoja kirjoitti:

        No hohhoijaa, mikä kommentti taas... Itse olen valvonut yöt yli 10 vuotta. Lukiosta asti. Pari tuntia unta riittää mainiosti, joskus vähän enemmän. Joskus tulee mentyä niinkin aikaiseen kuin 02 nukkumaan (ei aikuista tähän aikaan pitäisi väsyttää, tiedän...), yleensä 05 paikkeilla tai sitten ei ollenkaan.

        Yötyö sopisi kyllä meikäläiselle. Olen sitä kokeillutkin armeijassa ja puoli vuotta työharjoittelussa.

        teillä työttömillä ei sitten ole muuta puuhaa kun valvoa kaikki yöt,huvikseen??jep,jep.


      • Valwoja
        tiina- kirjoitti:

        teillä työttömillä ei sitten ole muuta puuhaa kun valvoa kaikki yöt,huvikseen??jep,jep.

        Sama juttu vuosi sitten kun olin vielä opiskelija, joten what's the point? 17 vuoden opinnot takana, ja tulen jatkamaan valvomista töissäkin, olipa sitten yö- tahikka päivätyö.

        Pienenä pakottivat nukkumaan, kun muuten ei kuulemma kasva. Silloin päätin, että aikuisena en prkl vieköön nuku. En myöskään ymmärrä, jos joku muu menee nukkumaan ennen 01-02, meinaan aikuinen ihminen.


    • reilut 2000 yötä

      Hän ei ole koskaan ollut aamuvuoroon heräävä tyyppi,joten yötyö on just passeli.
      Vapaita on monta öitten jälken ja onneksi hän saa heti rytmistä kiinni,mikä on tärkeää.
      Mieheni on valvonut enemmän asukkaitten kanssa,kun oman vaimonsa.....hehheh!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe