Olen täältä palstalta lukenut, että Suomessakin tehdään hampaiden taakse kiinnitettävillä raudoilla (ns. näkymättömillä raudoilla) oiontaa. Hammaslääkärini kyllä väitti, että Suomessa ei sellaisia olisi. Onko kenelläkään kokemuksia? Vaikuttaako hampaiden taakse kiinnitettävät raudat esimerkiksi puheeseen? Kestääkö sellainen oikomishoito kauemmin? Oliko niistä mitään esteettistä haittaa?
Näkymätön oikominen?
8
1415
Vastaukset
- on puhunut p......
Kyllä niitä vain tehdään! Kerro hammaslääkärillesi www.furka.fi
ja käske käydä sivuilla tutustumassa,niin sielläkin jo mainitaan menetelmästä.
Furkassa on tehty jo monen monta vuotta hampaiden taakse kiinnitettävällä menetelmällä. Ei ole mikään uusi keksintö.
Ei kestä kauemmin hoito, vaan minun tapauksessani jopa lyheni, kun en tarvinnut toisenlaista kitalakikojetta ollenkaan,mitä olisi pitänyt asentaa, jos raudat olisi laitettu hampaiden päälle, ulkopuolelle.
Tottakai hammaslääkärisi sanoo, ettei sellaista menetelmää ole Suomessa, koska menettää potilaan toiselle. Minullekin sanottiin samaa, mutta sain ONNEKSI, ennenkuin aloitin raudoittamisen tietoa furkasta, että siellä osataan homma ,niin vaihdoin välittömästi oikojaa,muuten olisi keraamiset tai metalliset mötikät etupuolella, mutta nyt siis sain hampaiden taakse.Kysy jos on kysyttävää ja vie hammaslääkärillesi terveisiä näkymättömästä menetelmästä, joka ei ole yhtäkuin keraamiset braketit vaan todella NÄKYMÄTTÖMÄT.- Sylvie
että Suomesta löytyy edes joitain uuden polven lääkäreitä. Et varmaan sattuisi tietämään pääkaupunkiseudulla tällä tavalla oikovia hammaslääkäreitä? Olen soittanut useampaan hammaslääkärikeskukseen eivätkä he aluksi edes tajua mistä puhun. Kuitenkin ulkomailla on useampia erilaisia näkymättömiä hoitomuotoja (myös sellaiset läpinäkyvät kuoret). Vitsi ottaa päähän Suomen jälkeenjääneet hoitomuodot.
- lukeneeni
Sylvie kirjoitti:
että Suomesta löytyy edes joitain uuden polven lääkäreitä. Et varmaan sattuisi tietämään pääkaupunkiseudulla tällä tavalla oikovia hammaslääkäreitä? Olen soittanut useampaan hammaslääkärikeskukseen eivätkä he aluksi edes tajua mistä puhun. Kuitenkin ulkomailla on useampia erilaisia näkymättömiä hoitomuotoja (myös sellaiset läpinäkyvät kuoret). Vitsi ottaa päähän Suomen jälkeenjääneet hoitomuodot.
näistä mutta olivat niin kalliit verrattuna tavallisiin että valitsin tavalliset (tosin valkoiset braketit halusin). Mulla meni oikomisprosessiin vain 5kk ja kärsin sen ajan mielihyvin (näin jälkeenpäin tuntuu tosi lyhyeltä ajalta) kun säästin kuitenkin paljon...
- hammasraudat
ole kamalia, niihin tottuu ja jos häiritsee miltä ne näyttää niin se on vain mukavuuskysymys. Ja luulisi että hampaiden taakse laitettavat raudat on paljon pienemmät, niin vedon voimakkuus on pienempi ja tällöin myös kestäisi kauemmin?
- kyllä kauemmin
Mulla lyheni aika huomattavasti hampaiden taakse kiinitettävillä raudoilla kuin että olisin ottanut ne eteen. Ei voimat ole yhtään sen pienempiä kuin perinteisilläkään raudoilla, mistähän harhaluulo?
Päinvastoin, usein pääsee huomattavasti lýhyemmällä ajalla ja ovat siedettävämmät ja monin kerroin mukavammat. - rautojen
Itsellä oiottiin hampaita nuorena perinteisillä amalgaamimetalliraudoilla. Nyt aikuisena olen tehnyt uuden oikomisen ja en missään nimessä olisi enää ollut valmis ottamaan metalli tai keraamisia rautoja. Sain näkymättömät hampaiden taakse kiinnitettävät raudat, onneksi!
Ihan sattumalta sain tiedon sellaisista raudoista ja ikionnellinen olin!
Kokemusta on nyt molemmista raudoituksista ja todella voin suositella taakse tulevia rautoja. Niistä ei ole kuin positiivista sanottavaa ja homma hoituu aivan samaan tahtiin kuin edessä olevilla raudoilla. Ei pitennä aikaa vaan päinvastoin monessakin tapauksessa lyhentää aikaa.Suosittelen ehdottomasti! - Nora.
rautojen kirjoitti:
Itsellä oiottiin hampaita nuorena perinteisillä amalgaamimetalliraudoilla. Nyt aikuisena olen tehnyt uuden oikomisen ja en missään nimessä olisi enää ollut valmis ottamaan metalli tai keraamisia rautoja. Sain näkymättömät hampaiden taakse kiinnitettävät raudat, onneksi!
Kokemusta on nyt molemmista raudoituksista ja todella voin suositella taakse tulevia rautoja. Niistä ei ole kuin positiivista sanottavaa ja homma hoituu aivan samaan tahtiin kuin edessä olevilla raudoilla. Ei pitennä aikaa vaan päinvastoin monessakin tapauksessa lyhentää aikaa.Suosittelen ehdottomasti!Missä kävit laitattamassa hampaiden taakse kiinnitettävät raudat?
- kuuk
rautojen kirjoitti:
Kokemusta on nyt molemmista raudoituksista ja todella voin suositella taakse tulevia rautoja. Niistä ei ole kuin positiivista sanottavaa ja homma hoituu aivan samaan tahtiin kuin edessä olevilla raudoilla. Ei pitennä aikaa vaan päinvastoin monessakin tapauksessa lyhentää aikaa.Suosittelen ehdottomasti!Mistäköhän ihmeestä löytäisi tämän menetelmän osaavan hammaslääkärin pääkaupunkiseudulta?! Onkohan täällä sellaisia ollenkaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244756- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483155- 542677
- 2062641
- 522615
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522348
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081559