Yötyö vs. vuorotyö

silmät ristissä

Vuorotyö on mielestäni paljon pahempaa kuin pelkkä yötyö. Vuorotyössä rytmi on koko ajan sekaisin, kun vähän väliä vaihtuu vuoro. Aamuvuoro on ainoa jossa olen todella "pilkkinyt". Jos taas tekee pelkkää yötyötä, niin saa edes rytmin aikaan. Hyvin jaksaa valvoa, ilman kofeiiniakin, ja näkee jänniä asioita, ja ainakin näin kesällä kauniita kesäöitä.

4

1930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Q.T

teen vakituisesti pelkkää yövuoroa, enkä ole yövuoroon siirtymistä katunut. rytmistä saa nopeasti kiinni, kun tosiaan ennen aamuvuorossa pilkittiin ja piti sitten vielä töitten jälkeen jaksaa valvoa lapsen kanssa ilta. iltavuoroon mennessä taas koko päivä meni hukkaan kun kahdeksi piti ajatella menevänsä töihin.
      nyt kun tulen kotiin yövuorosta, herättelen porukat päivähoitoon ja töihin ja sen jälkeen nukkumaan. herätessäni haen lapsen hoidosta jaksaen leikkiä hänen kanssaan hyvin levänneenä koko illan. kaikilla hyvä olla, ja onhan se pieni yövuorolisäkin jotain plussaa, saa ainakin hoitomaksun maksettua kunnan porukoille.
      tuosta kofeiinin käytöstä sen verran, että itse hörpin teetä töissä ja kotona kahvia, siis sekakäyttäjä:) tosin teessäkin taitaa joitain piristeitä olla?

• Ennimarja

Teen vain ja pelkkää yövuoroa enää.Kolmivuorotyö ei vaan mun kropalle sovi,ne aamuvuorot olisi painajaisia. Ja kesäyöt on ihania valvoa!

• *yötyöläinen*

Kyllä, pelkkä yötyö on mielestäni selkeästi parempi vaihtoehto kuin ainakin epäsäännöllinen vuorotyö. Tarkoitan epäsäännöllisellä sitä, että on vaikka pari iltavuoroa, sitten aamu, ja kenties taas ilta...jonka jälkeen kenties muutama yövuoro pari vapaapäivää, joiden jälkeen pahimmillaan heti aamuvuoroon!!
      Siksi olenkin todella iloinen, kun olen saanut mahdollisuuden tehdä selkeästi vain ja ainoastaan yötyötä. Teen 6-7 yötä, ja saman verran olen vapailla.
      Lapset ovat jo kuitenkin senverran isoja(7 ja 9-vee), että ovat senajan koulussa, kun itse nukun yövuoron päätteeksi. Vaimo taasen on tällöin työssä. Kun herään, on koko perhe koolla!!
      Toki, en saa olla vaimon vieressä joka yö, mutta se ei enää näin 16-v:n suhteen jälkeen ihan niin välttämätöntä olekkaan.
      Ja toisaalta, jos tuo yötyö alkaa aiheuttamaan ongelmia, on minulla koska tahansa mahdollisuus palata kolmivuorotyöhön. Olen tyytyväinen, eikä vaimokaan ole liiemmin valittanut kuten eivät lapsetkaan. Ja sitäpaitsi ne viikon vapaat ovat kyllä sitten todella mukavia!!!
      Vaikka en missään tapauksessa mittaa elämänlaatua rahassa, niin tottahan on myös se--että ansaitsen merkittävästi enemmän tekemällä yötyötä...

• niin yksin

Yötyö sinänsä on hyvä juttu, paikkaa pitäs vaan vaihtaa. Olen näet yksin kaiket yöt läpeensä. Joskus huomaan etten ole puhunut kenenkään kanssa esim. 3vrk,teen ja soitan äkkiä jollekin kaverille... Vapailla onkin turhankin raskaat huvit sitten...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      207
      2814
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      167
      2501
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1162
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      66
      968
    5. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      119
      962
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      267
      942
    7. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      317
      909
    8. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      899
    9. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      505
      852
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      758
    Aihe