KULMALÄVISTYS

niinamoi

hei! olisin kovasti halunnut napakorun vielä jonkin aikaa sitten mutta porukat ei antanut lupaa ottaa. kun paitahan voi repästä sen :s no nyt alankin vähän tajuta etten olisi edes mitenkään tarvinnut mitn napakorua! no olen ottamassa kulmalävistystä itselleni! onko teillä omia kokemuksia sen ottamisesta? sattuiko paljon? entä vaarat? olen kuullut että siitä tulee yleensä joku mustelma siihen silmän lähelle, onko totta? pitääkö kulmakarvoja leikata sen paikalta ns. pois? kiitos jos vastaat.

98

43170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinamoi

      ja paljon tän laittaminen yleensä maksaakaan?

    • repe sorsa

      Itse otin tosa maananta kulmalävistyksen eikä sattunu yhtään. Ei o myöskään tullu mustelmaa. Varovaine täyty ol ettei jää mihinkkä kii. En leikannu kulmakarvoi siit pois. Pali riippu siit misä sen otta ja kui hyvä ohjeet saa. Et kannatta valit semne kehen luatat. Mul laitetti oikeaan kulmaan tappi ja makso 45 euro.

      • takkutwiggy

        mulla sattu aika paljon (tosin esim,huuli-ja kielilävistykset ei oo sattunu yhtään)
        mutta sehän on yksilöllistä=)
        älä huoli,ei se varmaan kuitenkaan kuolettavan paljon satu!!!
        no,joskushan se saattaa kasvaa ulos,tai tulehtua tai revetä.
        mutta kannattaa vähän varoa sitä ettei tartu kiinni mihinkään ja kysellä siltä lävistäjältä kaikkea mitä mieleen tulee.
        yleensä ne antavat myös hoito-ohjeet kotiin mukaan.
        oletkos ennen ottanut mitään lävistystä?
        ja ei tullu mustelmaa.
        itelläni ei ollu sillon kulmakarvoja ollenkaan,mutta ei se haittaa jos on=))


      • niinamoi
        takkutwiggy kirjoitti:

        mulla sattu aika paljon (tosin esim,huuli-ja kielilävistykset ei oo sattunu yhtään)
        mutta sehän on yksilöllistä=)
        älä huoli,ei se varmaan kuitenkaan kuolettavan paljon satu!!!
        no,joskushan se saattaa kasvaa ulos,tai tulehtua tai revetä.
        mutta kannattaa vähän varoa sitä ettei tartu kiinni mihinkään ja kysellä siltä lävistäjältä kaikkea mitä mieleen tulee.
        yleensä ne antavat myös hoito-ohjeet kotiin mukaan.
        oletkos ennen ottanut mitään lävistystä?
        ja ei tullu mustelmaa.
        itelläni ei ollu sillon kulmakarvoja ollenkaan,mutta ei se haittaa jos on=))

        juu, jotkut sanovat ettei sattunu yhtää toiset saanoo toista.. otin tossa kesällä korviin reiät ku oli menny umpee mut ei mulla sitten muita oo ollu.. kieli koruakin oon harkinnu ottaa mut en uskaltanu :D oon kyllä kuullu juttuu et se ei satu yhtään. mut sekin on yksilöllistä.. :D


      • halukas
        niinamoi kirjoitti:

        juu, jotkut sanovat ettei sattunu yhtää toiset saanoo toista.. otin tossa kesällä korviin reiät ku oli menny umpee mut ei mulla sitten muita oo ollu.. kieli koruakin oon harkinnu ottaa mut en uskaltanu :D oon kyllä kuullu juttuu et se ei satu yhtään. mut sekin on yksilöllistä.. :D

        mitä riskejä on kulma lävistykseessä eli muitaku ulos kasvu ja tulehtuminen ??


    • emmani

      mulla ei käynyt ainakaan kulmaan kipeetä, mutta aika iso mustelma tuli, mulle tulee muutenki helposti mustelmia niin ihan ymmärrettävää, se mustelma häipy kokonaan n. viikon päästä.
      mulla repes se koru, ja alkoi kasvamaan ulos että se siitä ilosta.
      vaaranahan tietenkin on just se että se repeää tai tulehtuu tai kasvaa ulos ilman mitään syytä.
      Kauhea arpi mulla ainakin jäi kulmaan, kannattaa miettiä tosi tarkkaan että haluaako sen vai ei.. arpi on siinä koko loppuelämän, jos saisin nyt valita että ottaisinki sen niin en ottais.
      mutta jokainen tehkööt tietenkin mitä haluaa. ja kulmakarvat ei haittaa ollenkaan. ja vaikka siihen arpi jääkin niin kyllä kulmakarvat kasvaa siihen kohtaan takaisin, toisin kuin joku on väittänyt joskus..
      Mulla makso tapilla 40€, oulussa.

      • niinamoi

        niin ja mulla on otsatukka, toivottavasti se ei haittaa sen menoa. juu ja tota pitää sit varoa ettei repeä ;s


      • jepjepjep

        Ei muuten kasva karvat takas, mulla oli kulmalävistys joka kasvo ulos. Nyt on arpi ja sillä kohdalla ei karva kasva. Ei kylläkään kovin pahalta näytä, mut huomaa kuitenkin.


      • emmani
        jepjepjep kirjoitti:

        Ei muuten kasva karvat takas, mulla oli kulmalävistys joka kasvo ulos. Nyt on arpi ja sillä kohdalla ei karva kasva. Ei kylläkään kovin pahalta näytä, mut huomaa kuitenkin.

        mulla kyllä kasvaa karvat siihenkin kohdalle.
        kait se on sitte iha yksityiskohtaista..


      • niinatytta
        emmani kirjoitti:

        mulla kyllä kasvaa karvat siihenkin kohdalle.
        kait se on sitte iha yksityiskohtaista..

        nii sitku on ottanu sen kulmakorun ni voiks kulmakarvoi nyppiä?


      • kysyn
        jepjepjep kirjoitti:

        Ei muuten kasva karvat takas, mulla oli kulmalävistys joka kasvo ulos. Nyt on arpi ja sillä kohdalla ei karva kasva. Ei kylläkään kovin pahalta näytä, mut huomaa kuitenkin.

        kysyisin et kuinka usein ne kulmalävärit oikeen "kasvaa" pois? eli lähtevät ja arpi jää?


      • pelkokerroin

        Hei!,
        Laitoin pari viikkoa sitten kulmakorun,hienosti mennyt sen kans,mutta mua koko ajan mietityttää se uloskasvu,katos kun laitoin korun itse.Miten sen alkaa huomata kun koru alkaa tehdä niin?Voisitko antaa joitain vinkkejä??mistä voin alkaa huomata et olis hyvä ottaa koru pois,ettei se tee rumaa jälkeä.


    • ritutähti

      ei minuun ainakaan sattunut, otin kerralla kaksi lävistystä kulmaan. pieni nipistys vain. (:
      eikä tullut edes mustelmaa eikä mitään.
      lävistykset on kivoja. ^^

      • seurauksia

        Kai sitten tulehdukset, arvet ja metalliyliherkkyydet ovat myös kivoja.

        Minusta lävistysten ottajat ovat käsityskyvyltään kovin rajoittuneita! Sääliksi käy.


      • ritutähti
        seurauksia kirjoitti:

        Kai sitten tulehdukset, arvet ja metalliyliherkkyydet ovat myös kivoja.

        Minusta lävistysten ottajat ovat käsityskyvyltään kovin rajoittuneita! Sääliksi käy.

        minusta lävistykset ovat kivoja, eivät ne tulehdu mikäli niitä hoitaa oikein. ^^
        eikä arpiakaan ole jäänyt. eikä minulla myöskään ole metalliyliherkkyyksiä.

        ei se varmaankaan ole sinun ongelmasi. hmph. O.o


      • DarkLucy
        ritutähti kirjoitti:

        minusta lävistykset ovat kivoja, eivät ne tulehdu mikäli niitä hoitaa oikein. ^^
        eikä arpiakaan ole jäänyt. eikä minulla myöskään ole metalliyliherkkyyksiä.

        ei se varmaankaan ole sinun ongelmasi. hmph. O.o

        oon samaa mieltä kyllä ritutähden kaa. kivoja ja oma vika jos tulehtuu. niin että tulit sitten päätäsi aukomaan vaikket mittään tiiä... lävistetyt on ihmisiä niinku muutki. hyväksy se.


      • Maketsiki
        seurauksia kirjoitti:

        Kai sitten tulehdukset, arvet ja metalliyliherkkyydet ovat myös kivoja.

        Minusta lävistysten ottajat ovat käsityskyvyltään kovin rajoittuneita! Sääliksi käy.

        FAKTAA LÄVISTYKSISTÄ


        Koskeeko lävistäminen?

        Meillä jokaisella on oma kipukynnyksemme, tai käsityksemme siitä mikä on kipua ja mikä ei. Itse lävistyshetkellä (n.2 sekuntia) voi tuntua jonkin verran kipua, mutta se on lähinnä verrattavissa nipistykseen. Yleensä ihmiset sanovat jälkeenpäin että odottivat sen koskevan enemmän.

        Jälkeenpäin lävistyksen alueella saattaa tuntua pientä jomotusta tai kihel-möintiä, mutta oikein hoidettuna se loppuu muutaman päivän kuluessa.


        Vuotaako lävistys verta?

        Yleensä verenvuoto on hyvin minimaalista, edellyttäen ettet ole nauttinut alkoholia tai särkylääkkeitä jotka ohentavat verta.


        Kuinka kauan lävistäminen kestää?

        Koko lävistysprosessi vie aikaa viidestä kymmeneen minuuttiin. Itse lävistys ei kestä kuin 1-2 sekuntia.


        Miten valmistaudun lävistykseen?

        Nuku hyvin edellisenä yönä. Älä nauti alkoholia 24 tuntiin ennen lävistyksen ottamista. Syö jotakin n.tuntia ennen lävistyksen ottamista verensokeri-tasapainon turvaamiseksi.


        Kuinka kauan lävistyksen paraneminen kestää?

        Lävistys paranee lopullisesti 2-12 kuukaudessa. Navan paraneminen vie yleensä pisimmän ajan koska lävistys on koko ajan liikkeessä, kun taas korvalehden lävistys saattaa parantua jopa parissa kuukaudessa. Paranemisaikaan vaikuttaa negatiivisesti esimerkiksi seuraavat seikat; tupakointi, huono kunto, laihduttaminen, huono hygienia, tiukat vaatteet, liika puhdistaminen, lävistyksen joutuminen kosketuksiin alkoholipohjaisten puhdistusaineiden, meikkien tai hiuslakan kanssa. Tärkeintä on pitää huoli lävistyksen puhtaudesta ja noudattaa lävistäjäsi antamia hoito-ohjeita.


        Mikä lävistyksessä maksaa?

        Lävistyksen hinnasta suurimman osan tekee koru. Lävistykseen ei koskaan saa käyttää mitään muuta kuin siihen tarkoitettua, oikeasta materiaalista valmistettua korua. Nykyään lävistyskoruksi ei enää suositella kirurginteräksestä valmistettuja koruja niiden nikkelipitoisuuden vuoksi.

        Art Line Tattoo:n kaikki ensiasennuskorut on valmistettu Implantaniumista® ja Titaniumista. Implantanium® on varta vasten lävistyksiin kehitetty titaanipohjainen seos. Kaikkien korujemme nikkelipitoisuudet ovat EU-direktiivien mukaiset (alle 0,05%), eivätkä ne aiheita allergisia oireita.

        Oman osansa hinnasta tekee myös lävistäjän ammattitaito. Lävistyksen tekeminen vaatii huomattavan paljon tietoa ihmisruumiista, korujen raaka-aineista ja hygieniasta. Lävistyksen tekemiseen liittyy myös paljon sellaista työtä mitä asiakas ei näe, esimerkiksi tilojen jatkuva desinfiointi, välineiden puhdistus ja sterilointi sekä paljon muuta.


        Voinko saada HIV tartunnan lävistyksestä?

        Ei ole varmistunutta tietoa että HIV olisi tarttunut lävistysneulasta. Täytyy kuitenkin huomioida että on olemassa monia muita hyvinkin helposti tarttuvia veritauteja (esim.hepatiittivirukset) joista saa elinikäisen vaivan. Tästä syystä kannattaa olla erittäin tarkkana siinä missä lävistyksensä teettää.

        Art Line Tattoo:ssa käytetään ainoastaan kertakäyttöisiä lävistysneuloja. Välineet Steriloidaan jokaiselle asiakkaalle erikseen ja lävistykset tehdään aina uusilla, puhtailla lävistyskoruilla.


        Vaikuttaako hikoilu lävistyksen paranemiseen?

        Kyllä, hikoilu hidastaa lävistyksen paranemista ja sitä kannattaa välttää ainakin ensimmäisten viikkojen aikana lävistyksen ottamisesta. Jos teet työtä jossa joudut hikoilemaan paljon, pidä huoli että lävistys pysyy puhtaana.


        Voinko käydä uimassa?

        Ensimmäisen kuukauden aikana lävistyksen ottamisesta on vältettävä uimista järvi- ja kloorivedessä. Älä myöskään käy yleisessä saunassa koska voit saada sieltä tulehdusta aiheuttavia bakteereja.


        Kuinka pian voin vaihtaa lävistykseen toisen korun?

        Asennuskorua ei saa poistaa ennen kuin lävistys on kokonaan parantunut. Jos koru poistetaan liian aikaisin, saattaa reikä umpeutua muutamissa minuuteissa. Toisaalta jos otat korun pois kesken paranemisajan, saatat vahingoittaa ihon pehmeää kudosta ja aiheuttaa ihoosi pysyvän arven.


        Estääkö nännikoru rintaruokinnan?

        Nännikoru ei estä rintaruokintaa, koru tosin on vaihdettava sellaiseen jossa ei ole irrotettavia palloja. Raskauden aikana rinnat saattavat kuitenkin tulla niin aroiksi, että koru on poistettava.


        Pitääkö napakoru poistaa raskauden aikana?

        Napakoru kannattaa poistaa raskauden aikana koska se mitä todennäköisimmin kasvaisi muutenkin ulos.


        Mitkä ovat yleisimmät paikat lävistyksille?

        Tavallisin lävistys korvalävistysten jälkeen on luultavasti napa (ainakin naisilla). Hyvin yleisiä paikkoja lävistyksille ovat myös; kulma, huulet, nenä ja kieli


        Epätavallisista lävistyksistä?

        Lävistys voidaan periaatteessa tehdä mihin paikkaan tahansa. Ongelmana epätavallisissa paikoissa kuitenkin on paraneminen. Esimerkiksi sormien väli (peukalo/etusormi)voidaan kyllä lävistää, mutta on melko varmaa ettei se tule koskaan kunnolla paranemaan.


        Minkä ikäisenä voin ottaa lävistyksen?

        Lävistysten ikäraja on 18-vuotta. Alle 18-vuotiaalta vaadimme huoltajan suostumuksen.


      • tammenterska
        seurauksia kirjoitti:

        Kai sitten tulehdukset, arvet ja metalliyliherkkyydet ovat myös kivoja.

        Minusta lävistysten ottajat ovat käsityskyvyltään kovin rajoittuneita! Sääliksi käy.

        voi luoja...... :D


      • Anonyymi
        seurauksia kirjoitti:

        Kai sitten tulehdukset, arvet ja metalliyliherkkyydet ovat myös kivoja.

        Minusta lävistysten ottajat ovat käsityskyvyltään kovin rajoittuneita! Sääliksi käy.

        nyt sinä rotta turpakiinni kukaan ei kysyny


    • Thöynii

      ajattelin ite tökätä kulmakorun idea ei mikään loistava ole mutta rahatilanne vähän rajottaa.. mietin vaan että saakohan mistään jonkulaisia ohjeita etten näköäni menetä tai jtn. vastaavaa :D

      • MeeToo!

        Nii, mäkin oisin hommaamas kulmälävistystä oikeeseen kulmaan, nii onko näillä lävistyksillä jtn erillisiä nimityksiä niiku nenäkoruil on? Ku en haluu kuulostaa iha urpålta siel sitte... ;)
        Kiitti jos vastaatte! :D


      • gee gee
        MeeToo! kirjoitti:

        Nii, mäkin oisin hommaamas kulmälävistystä oikeeseen kulmaan, nii onko näillä lävistyksillä jtn erillisiä nimityksiä niiku nenäkoruil on? Ku en haluu kuulostaa iha urpålta siel sitte... ;)
        Kiitti jos vastaatte! :D

        kertokaa miten se kulmaläväri tehää alusta------>loppuun kiitos!!


      • Blööb
        gee gee kirjoitti:

        kertokaa miten se kulmaläväri tehää alusta------>loppuun kiitos!!

        Otin ite kulmakorun viimeviikon torstaina ja mulle se tehtiin näin:

        1. Katottiin sopiva koru, mulle laitettiin ihan normi "tappi" sit sain valita isot tai pienemmät pallot.

        2. Sitten kysytään kummalle puolelle sen haluaa, sitten se lävistäjä mallaa vähän sitä korua johonki kohtaan ja kysyy et "Oisko tos hyvä?" ja desinfioi sen kohdan.

        3. Sen jälkeen se tekee kynällä pienet merkit siihen.

        4. Ja sitten puristetaan niillä pihdeillä jonkin aikaa vähän puuduksiin sitä kohtaa.

        5. Jonka jälkeen pidetään edelleen niillä pihdeillä kiinni ja sitten neula läpi ja neula pois ja koru paikalleen. Se ois sitten nuun kun siinä!

        Eipä tuo minulla pahemmin sattunu mut sehän on tietysti hyvin yksilöllistä :)


      • Blööb
        gee gee kirjoitti:

        kertokaa miten se kulmaläväri tehää alusta------>loppuun kiitos!!

        Itse otin kulmalävistyksen Jyväskylän Stopissa, maksoi 35€ ja mulle ei jääny mustelmaa tai mitään. Mut heti sen ottamisen jälkeen saatto olla jonkin aikaa punanen se kohta ja semmonen pien tykytys tai pistely tuntu mut se kesti hyvin vähän aikaa. Ja sen jälkeen ei oo ollu mulla ainakaan kipee tai mitään ja hoitokin sujunu oikein hyvin! :)


      • tandi
        MeeToo! kirjoitti:

        Nii, mäkin oisin hommaamas kulmälävistystä oikeeseen kulmaan, nii onko näillä lävistyksillä jtn erillisiä nimityksiä niiku nenäkoruil on? Ku en haluu kuulostaa iha urpålta siel sitte... ;)
        Kiitti jos vastaatte! :D

        se on nimeltään pelkkä kulmalävistys, mäkin haluisin ottaa mut kun kuulin että tutulla kasvo arpikudosta niin ajatus kammottaa...


      • lfv,vkitmibitobritgo

        ei kannata ite mennä tökkää sihhen mitää!! mun serkku tökkäs siihe ite jaja siihe jäi kiva arpi, jaa se pysy siin 2 pv ennenku se kasvo uloss ja kiva arpi jäii!


    • jennaaaä

      kulmalävistyksen ottaminen ei satu, kävin itse ottamassa lävärin toissa päivänä eikä siihen ole mitään mustelmaa ilmestynyt eli kuulemasi ei tainnut olla totta.. vaaroja ei paljon ole muutakun huonosti hoidettuna koru saattaa kasvaa ulos ja kun lävistyksen on ottanut ei saa käydä saunomassa eikä uimahallissa 2 viikkoon ja kulmakarvoja ei pidä leikata pois.

      • kibetys

        entä jos puuttuu jo ennestään kulmakarvat niin onko siitä mitään haittaa?


      • ole...
        kibetys kirjoitti:

        entä jos puuttuu jo ennestään kulmakarvat niin onko siitä mitään haittaa?

        Ite tein sellaisia ''Säröjä'' Kulmakarvoihin. En tiiä miksi niitä kusutaan. (Voisko joku kertoa) Niin menin
        vaan seuraavana päivänä ottamaan Kulmankorun, eikä se myyjä sanonu yhtään mitään siitä.


      • PERUSp**LLI
        kibetys kirjoitti:

        entä jos puuttuu jo ennestään kulmakarvat niin onko siitä mitään haittaa?

        HYI VITTU TYYPIL EI EES OO KULMAKARVOI


    • Nominävaan(:

      Hei! Voiko kulmalävistyksessä menettää näkönsä?! :o Ja siis voiko 12v (täyttää 13v) ottaa kulmakorun? Kannattaako kesän alla ottaa? (Vaikka toukokuussa...) :D:D

      • ...

        En usko että näköään voi menettää. Ellei lävistämisessä tapahdu mitään ''Onnettumuutta''
        Mutta jos lävistyksen ottaa liian syvälle ihoa. Se saattaa osua hermostoon ja silloin voi halvaantua naama... Tietääkseni lävistyksen ala ikäraja on k15.
        Toukokuun alussa on ihan ok ottaa, Sillä se ehtii parantua aika hyvin ennen kesää. Varsinki kun kesän alku on usein viileä.


      • tandi
        ... kirjoitti:

        En usko että näköään voi menettää. Ellei lävistämisessä tapahdu mitään ''Onnettumuutta''
        Mutta jos lävistyksen ottaa liian syvälle ihoa. Se saattaa osua hermostoon ja silloin voi halvaantua naama... Tietääkseni lävistyksen ala ikäraja on k15.
        Toukokuun alussa on ihan ok ottaa, Sillä se ehtii parantua aika hyvin ennen kesää. Varsinki kun kesän alku on usein viileä.

        niin tota alle 15 vuotiaat saa ottaa vanhempien suostumuksella kaveri sai 13 vuotis lahjaks lävärin


    • Mutta hienoa!

      Otin tänään kulmakorun, ja jostain syystä. kulma ei ole turvonnut yhtään, Ei ole kipeä! (Paitsi alussa ekan tunnin ajan oli hieman ärtynyt. Ihan niinku koko korua ei olisi olemassakaan. Onko tämä ihan normaalia. vai alkaako turvotus ja kivut vasta muutaman päivän päästä?

      • Sama juttu!

        Ei ole yhtään kipeä! (Paitsi sillon ku siihen joku osuu niin sit ehkä sattuu.) Eikä turvonnut. Verestä ei ole tietoakaan, eikä ole vuotanut sitä, mitä kudosnestettä olikaan. Onko tää hei ihan normaalia? :D Ku muut sanoo Että on niin kipeä ja turvoksissa ekat päivät. Siis mie kyllä pesen sitä aika aktiivisesri. Varmaan neljä kertaa päivässä vedellä.


      • ....
        Sama juttu! kirjoitti:

        Ei ole yhtään kipeä! (Paitsi sillon ku siihen joku osuu niin sit ehkä sattuu.) Eikä turvonnut. Verestä ei ole tietoakaan, eikä ole vuotanut sitä, mitä kudosnestettä olikaan. Onko tää hei ihan normaalia? :D Ku muut sanoo Että on niin kipeä ja turvoksissa ekat päivät. Siis mie kyllä pesen sitä aika aktiivisesri. Varmaan neljä kertaa päivässä vedellä.

        Kannattaa varoa, ettei siihen kulmaan mikään ota kiinni, ettei repeä ja tulehdu. Eikä pidä millään lailla mennä sitä koskettelemaan. Huuhtelu on hyväksi, mutta liika huuhtelu ei.
        Kulma oikein tehtynä harvoin turpoaa tai ärtyy.
        Taitaa olla vaan itsensä "kovemmaksi" tekemistä noi "sattuu" väitteet.


      • Korurakas
        .... kirjoitti:

        Kannattaa varoa, ettei siihen kulmaan mikään ota kiinni, ettei repeä ja tulehdu. Eikä pidä millään lailla mennä sitä koskettelemaan. Huuhtelu on hyväksi, mutta liika huuhtelu ei.
        Kulma oikein tehtynä harvoin turpoaa tai ärtyy.
        Taitaa olla vaan itsensä "kovemmaksi" tekemistä noi "sattuu" väitteet.

        Oon 12v ja haluaisin kulmakorun, mutta saako alaikäinen ottaa? Sattuuko se? Vastailkaa nopeasti!! :P


      • jjemina
        Korurakas kirjoitti:

        Oon 12v ja haluaisin kulmakorun, mutta saako alaikäinen ottaa? Sattuuko se? Vastailkaa nopeasti!! :P

        mun mielestä ala ikäinen saa ottaa mut jossain paikoissa on sillai et alle 16w ni pitää olla huoltaja mukana, ja kun ottaa kulma korun ni siihen voi tulla mustelma.


      • Korurakas
        jjemina kirjoitti:

        mun mielestä ala ikäinen saa ottaa mut jossain paikoissa on sillai et alle 16w ni pitää olla huoltaja mukana, ja kun ottaa kulma korun ni siihen voi tulla mustelma.

        Kiitos tiedoista!


      • laauraaaaa``
        jjemina kirjoitti:

        mun mielestä ala ikäinen saa ottaa mut jossain paikoissa on sillai et alle 16w ni pitää olla huoltaja mukana, ja kun ottaa kulma korun ni siihen voi tulla mustelma.

        mä kävin ottamassa kulmalävistyksen kolme päivää sitten ja siihen ei enää edes satu..
        ooon muuten 13 ja otin korun kajaanissa..
        ihmettelin iha hirveesti että se tuntu niiin vähän! se ei sattunu ei yhtään..
        mut nyt mua mietityttää, kun löin sitä korua aika kovaa vahingossa käellä ja pelottaaaaa hirveesti et se ärty siitä ja kasvaa ulos.. :( :) muuten mulla parantuminen alkanu tosi hyvin, ei oo kipee eikä tullu mustelmaa.. :) se lävistäjä sano et siihen voi tulla mustelma, johtuu siitä et se puristaa niillä pihdeillä aika lujaa..


      • apina6245
        laauraaaaa`` kirjoitti:

        mä kävin ottamassa kulmalävistyksen kolme päivää sitten ja siihen ei enää edes satu..
        ooon muuten 13 ja otin korun kajaanissa..
        ihmettelin iha hirveesti että se tuntu niiin vähän! se ei sattunu ei yhtään..
        mut nyt mua mietityttää, kun löin sitä korua aika kovaa vahingossa käellä ja pelottaaaaa hirveesti et se ärty siitä ja kasvaa ulos.. :( :) muuten mulla parantuminen alkanu tosi hyvin, ei oo kipee eikä tullu mustelmaa.. :) se lävistäjä sano et siihen voi tulla mustelma, johtuu siitä et se puristaa niillä pihdeillä aika lujaa..

        Hei :) Hauluaisin tietoa kulmakorusta olen menossa viikonloppuna ottamaan sen ja vähän alkoi jännittää. Onko nyt hyvä aika ottaa lävistys ennen kesää? Kasvaako helposti ulos? Koskeeko se? Tietenkin kaikilla on oma kipukynnys mutta kokemuksia oisi kiva kuulla lisää :) vastailkaa pian!


      • Maketsiki

        Kulmalävistyksestä ei menetä näköä tai jos menettää niin se on sama asia kuin voittais lotossa. Jos huolehtii kulmalävistyksestä hyvin ja noudattaa hoito ohjeita niin homma toimii. Hoito ohjee löytyy vaikka täältä http://www.artlinetattoo.com/hoito.html ja tää on sit ihan kunnon sivu. :)
        Sitä arpikudosta tai et koru alkaiskasvaan niin sanotusti ulos ei kannata pelätä ei siihen kuole. Vaikka lävistyksen kohta tulehtuisi niin pitää antaa korunolla ja jatkaa sen hoitamista kyllä se parantuu.


    • ApoicA

      Kyllähän se samanlailla nipistää kuin kaikki muutkin lävistykset, mutta ei se nyt varsinaisesti satu, ja itselläni ainakin oli pieni mustelma siinä korun päällä yön yli, eli kyllä siitä pieni mustelma jää hetkeksi, eikä niitä kulmakarvoja tarvitse ajella, ja eihän lävistyksissä koskaan ole vaaraa jos ne tehdään ja hoidetaan oikein. :)

      • epp

        kun otin kumlakorun 12v se ei sattunu kylllä yhtäää mut lävistäjä ei meinannut saada sitä toista puolta kieritettya siihen niin se sit vähän tuntu mutt ei paljon:) sit vähän pyörrytti ku nous siitä penkiltä.. sit parin kuukauden päästä koru tippui kun olin uimassa ja en ollu kotona viikkkoon ja kaupat oli kiinni joten en päässyt ostamaan uutta korua muutakun 2 pv päästä ja eihän se koru sitten enään meinannut mennä läpi mutta tungin sen sitten väkisin ja tuli aika paljon verta:( ja annoin korun kasvaa umpeeen noin vuosi sittten ja vieläkin näkyy arpi tosi selvästi:))monesti meinasi kyllä tarttua paitaan tai hiusharjaan


    • Cuutamosonaatti..

      Moip!

      Otin vuoden alussa, parani parissa kolmessa viikossa. Makso 45€ eikä sattunt yhtään.

      • jjuuu.

        Huomenna olisin aika lävistäjälle ja kulmakorua olen menossa ottamaan.
        Sitä vaan kyselisin, että pystyykö ottamaan aurinkoa nyt kun sen ottaa, kun on aika moiset helteet tullut? ettei se mätäne? :/


      • epp
        jjuuu. kirjoitti:

        Huomenna olisin aika lävistäjälle ja kulmakorua olen menossa ottamaan.
        Sitä vaan kyselisin, että pystyykö ottamaan aurinkoa nyt kun sen ottaa, kun on aika moiset helteet tullut? ettei se mätäne? :/

        kylllä mä ainakin pystyin eikä mtn ongelmiii ollu kun lähdin lävistyksen otosta 3päivää myöhemmin bulgariaan ja otin aurinkoa:)


      • jassu23333
        epp kirjoitti:

        kylllä mä ainakin pystyin eikä mtn ongelmiii ollu kun lähdin lävistyksen otosta 3päivää myöhemmin bulgariaan ja otin aurinkoa:)

        huomenna menos ottamaan, täst oon nyt saanu aika paljo tietoo mut kysyisin et pystyyks sitä ottaa pois niin ku korvista ja laittaa noin vaa takas? ku siis onks siin joku lukko vai miten? meinasin sellast nii ku rengasta mis on pallo. Ja kui kaua sitä pitää pitää ottamisen jälkee jos sen voi sit vaihtaa?


      • ceISI
        jassu23333 kirjoitti:

        huomenna menos ottamaan, täst oon nyt saanu aika paljo tietoo mut kysyisin et pystyyks sitä ottaa pois niin ku korvista ja laittaa noin vaa takas? ku siis onks siin joku lukko vai miten? meinasin sellast nii ku rengasta mis on pallo. Ja kui kaua sitä pitää pitää ottamisen jälkee jos sen voi sit vaihtaa?

        moi oon menossa ottaa kulmalävärin tohon kuusankosken koruliikkeeseen onko niil koruil mitää välii ku mulla on semmone bropleema et et sattuuko niitten eri korujen laittamiin ja kun en oikeen tiiä et minkä korun laittas et sattuuko tappi enemmän ku joku muu apua pliis!!??


      • Popsi--
        ceISI kirjoitti:

        moi oon menossa ottaa kulmalävärin tohon kuusankosken koruliikkeeseen onko niil koruil mitää välii ku mulla on semmone bropleema et et sattuuko niitten eri korujen laittamiin ja kun en oikeen tiiä et minkä korun laittas et sattuuko tappi enemmän ku joku muu apua pliis!!??

        Niin oon nyt 12 ja aikoisin ottaa 13 vuotiaana kulma lävärin . Onks siin isoi riskei et se repee tai kasvaa ulos ? Mustelma ei haittais mua , mut jos se repeis / kasvais ulos ei ois kovin kiva juttu ..

        Ps. Vastailkaa nopee : 33


      • Tiina11
        Popsi-- kirjoitti:

        Niin oon nyt 12 ja aikoisin ottaa 13 vuotiaana kulma lävärin . Onks siin isoi riskei et se repee tai kasvaa ulos ? Mustelma ei haittais mua , mut jos se repeis / kasvais ulos ei ois kovin kiva juttu ..

        Ps. Vastailkaa nopee : 33

        Ite kävin viime perjantaina ottamassa kulmaan ja se lävistäjä sano mulle ihan suoraan et sulla ei oo paljoo "turhaa" ihoa tossa kulmassa et siin on se riski et se kasvaa luultavasti ulos ja mahollisesti jo 3 viikon sisällä, mut en sit taas tiiä et pitäskö toi ottaa todesta. Mut siis se et jos se repee riippuu ihan siitä et tarttuuko siihen joku kiinni mikä sen repäsis (paita, harja, yöllä tyyny yms.)

        Mulla olis itellää viel sellane kysymys et mistä sen huomaa jos se alkaa kasvaa ulos, et tietää sit ajois ottaa sen pois?


      • Maketsiki
        jassu23333 kirjoitti:

        huomenna menos ottamaan, täst oon nyt saanu aika paljo tietoo mut kysyisin et pystyyks sitä ottaa pois niin ku korvista ja laittaa noin vaa takas? ku siis onks siin joku lukko vai miten? meinasin sellast nii ku rengasta mis on pallo. Ja kui kaua sitä pitää pitää ottamisen jälkee jos sen voi sit vaihtaa?

        Ei sitä saa ottaa poissa! Vaikka tulehtuis niin se pitää antaa olla muuten reikä umpeutuu nopeasti. Sillon jos esim tappi alkaa upota siihen lävistys reikään niin kantsii käydä näyttään sitä lävistäjälle niin se ottaa sen irti jos on tarvis. Niin ja jos koru alkaa "kasvaa ulos" niin se on ainut jolloin se kannattaa iroittaa.


    • h567777

      ei ole musta ees paha joku pikku arpi tossa kulmassa, kuha parantuu kokonaan ja kun se vielä "haihtuu" vähän se arpi nii eihä sitä kukaan huomaakkaan ja varsinki jos on viel otsatukka. : ) itellä kasvo ulos mut ei mun maailma tosta arvesta kaadu, arvethan kertoo elämästä : )

      • julse

        Kävin ite tnä ottaa eikä sattunu (= mut vähä verta tos pallos, mut kyl se sit lähtee puhdistamal, mut ei varmaa kannata pestä hiuksii tänää :S


    • annnne

      Minulla on ollut kulmassa lävistys about neljä vuotta. Vastaus kipukysymyksiin on aika vaikeaa; jos ihoon tehdään reikä ilman puudutusta niin kyllähän se aina vähän nipistää, toiset vaan kestää sen hyvin ja toiset ei. Itselläni se rajoittui siihen pieneen nipistykseen sekä kulma- että kielilävistyksen kohdalla. Toimenpiteet oli nopeasti ohi, mutta muistan kyllä itsekin kuinka jännitin ja mietin tulenko elossa takaisin ;) En muista että minulle olisi tullut mustelmaa, mutta ensimmäiset päivät, tai ehkä jopa viikko-pari, lävistyskohta oli vähän arka ja nukkuessa tai vaatteita pukiessa oli vaikeeta muistaa, että piti varoa korua. Pari tulehdusta taisin kärsiä about ensimmäisen vuoden aikana, silloin oli vähän ilkeät oltavat vaikkei ne tulehdukset pahimmasta päästä mielestäni olleetkaan. Lävistyshän saattaa kasvaa ulospäin, mutta sekin yksilöllistä. Omani on jonkun verran kasvanut ulos. Ja ei tarvitse kulmakarvoja ajella :)

      • [?]

        hei sattuisikko tietää et oiskos tos turus tae forssas jotain lävistysliikettä missä voisi ottaa kohta 13 täyttävä kulmakorun ?


    • ._.

      No mulla sen kulman lavistämis prosessi oli aika kivuton. Mielestäni ne pihdit tuntuvat enemmän kuin neula. (Mutta ei sekään paljoa koske.) Se maksoi minulla sen 40€ banaanitapilla joka on se aloituskoru.

      • ichbineinstein

        itsekin haluaisin niiin kovasti kulmakorun. porukat ei vaan anna ottaa. yx frendi otti tossa pari vuotta sitte kulmalävärin, se tulehtu, tulehdus levisi aivoihin ja se delas. ;< se oli iha kauheeta, vieläkin muistelen lämmöllä kyseistä kamuani, hieno ihminen kun oli. mut näin voi käydä jos sattuu huono tuuri, riskit täytyy ottaa huomioon. voi olla henki kyseessä.


      • ?
        ichbineinstein kirjoitti:

        itsekin haluaisin niiin kovasti kulmakorun. porukat ei vaan anna ottaa. yx frendi otti tossa pari vuotta sitte kulmalävärin, se tulehtu, tulehdus levisi aivoihin ja se delas. ;< se oli iha kauheeta, vieläkin muistelen lämmöllä kyseistä kamuani, hieno ihminen kun oli. mut näin voi käydä jos sattuu huono tuuri, riskit täytyy ottaa huomioon. voi olla henki kyseessä.

        siis, voiko ihan tosissaan kuolla muka nuin? monen prosentin mahollisuus?
        ja sit, miten se pitää pestä? siis pitääkö se ottaa irti ja pestä vai hä?
        ja voiko pestä kasvoja jos se on naamassa?

        joo, en tiiä, enkä oo ees vielä ottanu mut saan sen vähän ajan päästä 8)


    • errrt

      Hei mä oon kans ottamas viikonpäästä kulmaan lävärii ja toi sattuminen ja uloskasvaminen mietityttää kans.
      Mun joillain tutuil on kulmalävärit ja ne on sanonu et ei satu ja et esim. huuliläväri sattuu paljo enemmän. Ja toi juttu et vois muka kuolla, ni kaikis tulehduksis on se riski et se levii. Jos se tulehtuu, ni pitää varmaa käydä lääkäril hakee jtn lääkkeit, nii mä ainaki tein ku mun korva venytys tulehtu.

    • lävistykset rulez

      onko "banaani" lävistys koru kulmaan sopiva?

      • kulmaan

        on banaani lävistys on kulmaan kaikkein paras vaihtoehto, ei tartu vaatteisiin kiinni, renkaat tarttuu vaatteisiin kiinni ja ei parannu niin hyvin kun siihen kohdistuu enemmän rasitusta.


    • a

      hehee, nyt tuli otettuu se kulmaläväri tiistaina (=
      se ei tunnu miltään siinä niin välillä pelottaa että se ois tippunu s:

    • pulmakulmakiva

      Nipistä kynsin kulmaasi -> lävistäminen tuntuu paljon vähemmän.
      Itselleni ei tullut mustelmaa (2 kertaa ollut kulmassa läväri)
      Kulmakarvoja ei tarvitse leikata.

      • ras_ta

        Haluisin kulmalävän mut porukat ei anna lupaa. -.- Onks teist kukaan tehny ite lävii esim. kulmaaan?? Ja eiks kukaan ammattilaine tee lävää, alaikäsel, ilma vanhempien suostumusta?? ;P Tnx, jos vastaaatte! :))


      • sdfghjkliuytre
        ras_ta kirjoitti:

        Haluisin kulmalävän mut porukat ei anna lupaa. -.- Onks teist kukaan tehny ite lävii esim. kulmaaan?? Ja eiks kukaan ammattilaine tee lävää, alaikäsel, ilma vanhempien suostumusta?? ;P Tnx, jos vastaaatte! :))

        en oo tehny ja siin on kulman kohal vissii joku hermo et jos siihe osuu saattaa halvaantuu ni en suosittele :Dkato ennemmi jotai mestoi mist saa ala ikäsetki,tos alapuolel on just joku paikka :o :)


    • jhgfdsa

      mä kävin itte ottaan eilen kulmalävärin porin tattoo nationis. ei kysytty ikää, vaik oon 14. ei sattunu ku pieni nipistys ku se neula meni sisään. vähän oli arka n. tunnin jälkeenpäin. yöllä heräsin päänsärkyyn joka helpotti buranalla. maksoi 40 euroa.

    • kuohiu

      Mää otin salaa napakorun mut sit kun piti mennä tarkastukseen se huomattiin.

    • mä-

      Otin itekkii tossa vähä aika sitte kulmaan, ja ei oikeestaan sattunu, vähä nipisti. Korun laitto tuntu ilkeeltä, mutta eipä muuten ole yhtään koskenut. Minulla tuli kulmaan mustelma joka oli n.viikon. Kannattaa ottaa! Ja kulmakarvoja ei tarvii leikata pois:)

    • Hard With Style

      Ajattelin sitten tässä ottaa kulmalävistyksen, harkinnu jo 3 vuotta ottaa tosin 3 vuotta sitte ois ollu liian nuori. Nyt oon 15 ja ois korkee aika ottaa, kipua en pelkää mut nyt luin et se vois jotenki kasvaa ulos.. se jäi mietityttämään. saisko sen mitenkään otettua ilman vanhemman suostumusta jos näyttää kaikkien ihmisten mielestä paljon vanhemmalta kuin 15?

      • asdlolljaGD

        ei saa otettua,ainakaan täällä missä mä asun nii millää:Dtai jos jotenki kusetat jos pitää puhelimitse antaa se lupa :D


    • :)

      Moi:)Otin toissapäivänä ton kulmalävistyksen ja ei sattunu!Vähän nipistää mut nopeesti se on ohi.Ja mulla makso sen 50e ja tosi hyvä tuli!Se että silmä menee mustaks on tosi yksilöllistä,mulla on 4tutulla kulmalävistys ja yhellä meni silmä mustaksi,mullakaan ei mennyt.Kannantan!!

    • Timanttikulma

      Ketju on aloitettu aikoja sitten, mutta haluan kuitenkin kertoa omista kokemuksistani.

      Otin kulmalävistyksen 14-vuotiaana vanhempien luvalla. Sain sekä korun että lävistämisen alennuksella, yhteensä 30 € (norm. kyseisessä liikkeessä 40-45 €). Lävistäminen ei sattunut, ei tullut verta, ei turvottanut, ei punoittanut kuin hetken pihtien jäljiltä eikä myöskään ilmaantunut mustelmaa. Lävistäjällä oli kylläkin yli 20 vuoden kokemus noista hommista, osasi siis asiansa. Nyt olen itse parikymppinen ja kulmakoru on viimeisen puolen vuoden aikana kasvanut rajusti ulos vaikka ei ole tulehtunut tms. Eli uloskasvaminen voi alkaa paljon myöhemmin paranemisprosessin jälkeenkin. Todennäköisesti odotan korun uloskasvamista niin pitkään kuin mahdollista jotta jäisi mahdollisimman pienet arvet, ja reiän umpeuduttua otatan uuden. Tykkään niin kovasti, ehdottomasti helpoin ja kivuttomin lävistys kaikista omistamistani :)

    • kulmaläväri

      elikkä ite täytän 12 ja yks mun 15 vuotias kaveri olis tekemäsä lävistystä mulle käykö se kovin kipiää ja miten toi uloskasvu

    • kulmakoruu

      mäki haluun kertoo oman kokemukseni :PP
      otin tänään 30.11.11 kulmakorun, pelkäsin aluks ihan älyttömästi et kuolen sinne (mul on mm. neula- & verikammo.. :D) no sit tunsin ku se naine laitto pihdit kulmaa kii ja ootin kauhul et milloin se neula menee läpi sit yhtäkkii se nainen sanoki vaa "ja tää tekis 42euroo" :DD pieni nipistys tuntu niistä pihdeistä mut ei muuta :)
      oli joku 3h kipee (sattu,kuumotti,jomotti,kirveli..) mut nyt ei tunnu miltää ::P
      kannatan ottamista ^^ !

    • -.- hirveä kokemus

      ^ tuohon ylempään lisäten, korkea kipukynnys sylla jos et mitään tuntenut ;DD mulla taas oli sellane helkutin ärsyttävä naikkonen, joka oikeen "NONNIIIIN NYT LAITETAAN SINULLE TÄMÄ NEULA TÄSTÄ LÄPI, ÄN......YY.....TEEE.... NYT ! MENEE MENEE MENEE JA NOIN NYT SE ON LÄPI..." -.-

    • kickikc

      hei millanen koru kannattaa ottaa ensimmäiseks? Ja voiko sen vaihtaa sen korun, et jos ottaa alotukseen tapit ja sit haluukin vaikka vuoden päästä vaihtaa sen renkaaseen niin voiko sen vaihtaa? D: oon 15 v ja mietin täs kulmalävärii ku en huuleen saa otta kuulema. Jyväskyläs jotai HYVIÄ ja AMMATTIMAISIA lävistäjiä?

      • 8)

        Ite otin Jyväskylän kauppakeskus Tawastissa olevassa Hålessa kulmakorun maaliskuun alussa. Todella mukavaa porukkaa liikkeessä oli, ja itse operaatio oli nopeasti ja kivuttomasti ohi.

        Ensikoruksi bananabelli on varmasti kaikista sopivin ja korun voi vaihtaa jälkeenpäin. 8)


    • voiks ees suihkus käydä ? onks tietoooo ? :))

      • Herätkääjoooooo

        Vanha kesu, ja tiiän ettet taatusti tätä tuu näkee, mut totta kai voi käydä.


    • lävärinottanut

      Otin joskus loppukesästä kulmalävärin (bananabellin), makso 40 e ja hyvä tuli. Kipua ei tarvii turhaan pelätä, kestää kuitenki niin vähän aikaa se laittaminen.
      Ei tullu mitään mustelmaa, eikä tarvinnu nyppiä kulmakarvoja ollenkaan. Kerran kyllä ku sovittelin mopokypäriä nin turpos silmä ja kulma silleen, etten saanu silmää ees kokonaa avattua..
      Mut tosiaan, mulla se kasvo ulos jo joskus puolenvuoden jälkeen niin paljon, että irrotin sen ku alko näyttään niin tyhmältä (ne putket näky molemmista päistä ja ihoo oli enää tosi vähän siinä päällä). Mun iho jotenki vaan rupes 'hylkimään' sitä, vaikka hoidin sitä kuitenki ihan hyvin. Eli kannattaa miettiä onko valmis maksamaan siitä sen hinnan, koska kuitenkin tää ulos kasvaminen on tosi yleistä kulmalävärii ottaessa. Ja ne arvet jää siihen loppuiäks, vaikka ei ne kyllä itteeni haittaa ollenkaa, niin pienet ne on kuitenki..
      Mut olihan siitä lävistyksestä ees sen puolen vuoden ajan ilo ja toi muuten kivasti särmää ulkonäköön.

      PS. Huomasin nyt vasta ton päivämäärän, tuli pikkasen tyhmä olo.. No julkasempahan tän nyt kuitenki, jos olis ees jollekkin jotain hyödyllistä infoo!

    • Ihminen.

      35 € maksoin itse. Ja ei tarvitse nyppiä kulmakarvoja. Pieni mustelma voi tulla. Ei satu paljoakaan, riippuu ihmisestä. Jokaisella lävistyksellä on vaaroja, voit halvaantua tai kuolla, mutta ERITTÄIN harvoin näin on sattunut.

    • just do it !

      ite oon menos ottamaan kulmakorua, että kiitos kaikille näist tiedoist ! (: etten iha retuna mee sinne:D mua vaan pelottaa se että sattuuko se, enemmä vai vähemmä ku korvareiät? voiks siinä pitää silmät kiinni ku sitä laitetaan, ku mua varmaa alkaa pyörryttää ku nään sen neulan :( onko mahollista? vastauksii kiitos♥

      • Merjaamoro

        Se sattuu ihan pikkuisen enemmän kuin korvareiät. :) Voi pitää silmät kiinni. Ja mäkin luulin, että pyörryn, kun nään neulan. Mutta hehe, empäs pyörtynytkään! :D


    • KULMAKORU(KO)

      Olen itse menossa tässä lähipäivinä ottamaan kulmakorua.
      Onko tietoa, että onko itäkeskuksen tatuointiliike hyvä paikka ottaa?
      Harkitsen vielä, sillä en halua että joudun ottamaan sen pian pois.
      Pelkään ulos kasvua ja tulehtumista jne.

    • Tahtoo kans

      Mä haluaisin kulmaan lävärin. Mutsi ilahtuis suuresti, kun mulla on jo huulessa. Ja lävistäjä on just viikonloppuna paikalla, mutta pitää taas mennä johonki himputin suku juhliin. :D

    • Tyttönen:3

      Mä haluaisin, mut oon liian nuori... -.- Onko se uloskasvaminen toosi yleistä??
      Osaisko kukaan sanoa sitä jotenki prosentteina? Näistä teksteistä luettuna se vaikuttaa aika yleiseltä mut ei kaikki tänne kirjota... Kiitos jo etukäteen! :D

      • mursuud

        Uloskasvaminen ja kulmakorun tulehtuminen riippuu ihan ihosta ja korun hoidosta. Kunhan hoidat korun hyvin, kun olet ottanut sen niin tuskimpa vain se kasvaa ulos tai tulehtuu, yleinen koru joka minulla on kasvanut ulos ja tulehtunut on napakoru.. Onnea korun hoidolle toivottavasti ei kasva ulos tai tulehdu! :)


    • epätoivoinen

      Minä otin kulmakorun pari päivää sitten ja nyt kun kosketan sitä kohtaa missä koru on niin tunnen korun tangon helposti.

    • piercingprinsess

      Ite tein tuossa toissapäivänä kulmalävistyksen. Nuorest iäst huolimatta aika paljon tullu itteä ja kavereita lävisteltyä ja nyt tuli sitten aivan järkyttävä himo pistää itellekkin kulmaan lävistys, niin siinähän se nyt komeilee! :) Ei sattunut yhtään, ei tullu verta, ei ollut edes kipeä tai mitään, jonka takia välillä oli pakko vilkaista peiliin että onko se koru edes enään paikallaan. :p Ja tosiaan jos itelle menee tökkimään reikiä naamaan tai muualle kehoon, niin kannattaa nuo hommat olla edes jotenkuten hallussa; hyvä hygienia on se tärkein, eli kädet, lävistyskohta yms desinfioitava ja myös lävistysneulan oltava steriili! Riippuen lävistyksestä, kannattaa myös katsoa lävistyskohta tarkasti - Vaikka siitä paljon jauhetaan, niin vaikka itelleen kulmakorun lävistäisi niin siitä EI voi halvaantua ;) En kuitenkaan suosittele itse tekemään, jos rahaa on ja tosissaan haluaa itteensä reiän pistää, niin kyllä se osaava ammattimainen lävistäjä on aina paras vaihtoehto! :) Itse oon kaikki lävistykset itelleni pistänyt ja en voi sanoa, että ois aina ilman ongelmia tapahtunu! Tulehtunu on huuli monen monta kertaa ja sitärataa, mutta juu, tässä sitä vielä ollaan. :-) Ja tää kulmalävistys oli tosiaan ensimmäinen laatuaan, jonka itelleni oon laittanut.. Muita laitettuja mm. snake bites, madonna, angel bites, korviksia, smiley ja napakoru :) Kaikki vaan rohkeasti ottamaan, jos haluaa, ei sitä kipua kannata pelätä koska loppujenlopuksi lävistyshetkellä tuntuva kipu on vielä pientä siihen verrattuna, miltä se lävistyskohta voi tuntua seuraavat kaksi viikkoa TAI KAKSI KUUKAUTTA! ;)

    • Kokurii

      Siis saako UIDA meressä/missään jos on ottanut kulmalävärin alle kuukaus sitte? Mietin vain pitäisikö ottaa läväri ennen vai jälkeen kanaria-loman jos aion uida siellä...

    • lol8

      ei hitto teidän urpojen kaa.. -.- "sattuuko lävistyksen otto?" XD no mietippä jos sulta tökätään semmoi paksuhko neula läpi! :''''''''D tyhmin kysymys ikinä...

    • B01tzu96

      näkyykö se korun "reikä" siinä otsassa kuinka selvästi jos lopettaa korun käytön? itse olen suunnitellut ottavani kulmakorua mutta en tiedä riskeistä mitään.. :)
      voiko silmäkulma esim. turvota ja onko mahdollista että ammattilanen tekisi sellasen virheen et vosi jotenki kasvot halvaantua tai näkö lähteä tai jtn muuta vaaraa/riskiä? O_O ja onko miehillä väliä kulmakorun kanssa et kummalle puolelle kasvoja sen ottaa? niinku homoilla korvakoru on vissii oikeessa korvassa ja olen siis hetero et pitäiskö se ottaa vasemmalle puolelle? :D

      • P. Pertti

        Ei pelkoa jos ammattilaisella käyt.

        Tuo korvisjuttu on hyvin vanhaa kiusaamista mitä harrastettiin pääasiassa 90 luvulla ala-asteella.


    • B01tzu96

      ja mitenkähä vielä et kun harrastan motocrossia nii onko vaaraa et se koru vois revetä kypärän takia vai kuinka helposti se yleensä repee jos repee? :D
      joo nää mun kysymykset on vähä tyhmiä mut haluun vaa ottaa varman päälle. :)

      • P. Pertti

        jos sopevan kokonen koru niin ei kauheasti kypäriin voi jäädä kiinni ja sinäkin on helppo opetella tapa ottaa pois ja laittaa päähän ilman että menee loppujenlopuksi läheltäkään korua.



        Aijempaan kysymykseen muuten että ne reijät tasottuu aika hyvin ja ovat muutenkin niin pienet niin siitä ei tarvitse huolehtia.


    • Jälkeenjäänyt

      Mäkin otin tossa yks päivä kulma korun, ja nyt vasta rupesin miettimään, että miten ne reiät siinä näkyy, jos lopettaa korun käytön? Arvethan siihen ainakin tulee, mutta näkyykö ne selvästi?

    • Anonyymi

      Mul oli yhes vaihees ja lävistämine ei sattunu mut oli viikon pää kipee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe