akillesjänteen tulehdus

mököliini-83

satutin kesäkuussa nilkkani uimarannalla.. lääkäri totesi akillesjänteen tulehduksen ja nilkkaan laitettiin kolme kertaa kortisonia. pistoksista ei ollut apua, päinvastoin. huomenna olen menossa yksityiselle traumatologille, jospa sais asiaa eteenpäin.
onko kellään kokemuksia tulehtuneen akillesjänteen leikkauksesta? tai vastaavsta tilanteesta? mitähoitoa seuraavaksi, missä vaiheessa mahdollinen leikkaus, kuinka pitkä paranemisaika...? 2kk levossa, luulis parantuneen jos lepo auttais...

4

1362

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäsenkorjaaja

Akilesjänne tulehtunut? ,oliko se kunnossa ennen nilkan satuttamista? pistääkö nilkkaasi sivuilta, kehräsluitten(luun) alapuolelta astuessa?

Jos vastasit kyllä, niin nilkkasi voi olla osittain sijoiltaan, mikä voi myös aiheuttaa akiles-oireita. Nilkka-lukko pitäisi tällöin avata ja siihen tuskin apua lääkäriltä saat.

Hoito on turvallista ja jopa kerta saattaa riittää! Erilaiset manipulaatio-hoitajat tekee näitä.

• mököliini-83

nilkka oli kunnossa ennen tapaturmaa. kävellessä jalka ei arista vaan särky alkaa heti rasituksen jälkeen. kipu sijoittuu akillesjänteen läheisyyteen

• Kipeä koipi

Mulla on akillesjänne tällähetkellä pirullisen kipeä,on vaivannut jo pitkään, aika ajoin enemmän ja vähemmän.Nilkkaan pistää justiin ton luun alapuolelle.Joskus kymmenisen vuotta sitten nivelsiteet sai jonkunlaisen vamman kun erään hypyn seurauksena nilkka vinksahti väärässä alastulossa.Jälkioireilua siitä on ollut monina vuosina,varsinkin rappusissa alaspäin meno on tehtävä tosi varovasti.
        Kukakohan täällä pääkaupunkiseudulla noita nilkkalukkoja availis,jos sellaisesta on kysymys mun tapauksessa?

• Jalkapuolinen
        Kipeä koipi kirjoitti:

Mulla on akillesjänne tällähetkellä pirullisen kipeä,on vaivannut jo pitkään, aika ajoin enemmän ja vähemmän.Nilkkaan pistää justiin ton luun alapuolelle.Joskus kymmenisen vuotta sitten nivelsiteet sai jonkunlaisen vamman kun erään hypyn seurauksena nilkka vinksahti väärässä alastulossa.Jälkioireilua siitä on ollut monina vuosina,varsinkin rappusissa alaspäin meno on tehtävä tosi varovasti.
        Kukakohan täällä pääkaupunkiseudulla noita nilkkalukkoja availis,jos sellaisesta on kysymys mun tapauksessa?

Mulla meni sählyssä akillesjänteen kiinnityskohta noin vuosi sitten. Nyt vasta toisen kortisonipiikin jälkeen kipu hävisi. Tein liian nopeita käännöksiä sählyssä ja kengät oli uudet ja liian kireet. Ei sitten millään halunnu parantua. Ei auttanut kylmähoidot, vääränlainen venyttely vaan pahensi tilannetta, ei auttanut tennispallo jutut, ei kylmägeelit (orudis). Ekan piikin jälkeen helpotti, mutta kipu tuli takaisin 5 viikon sisällä kun kävin pitkällä kävelylenkillä. Toinen piikki poisti kaiken kivun. Alkuun kyllä koko akillesjänne kipeytyi, mutta nyt ei mitään enää. Kuitenkaan en aijo jalkaa rasittaa ainakaan vielä 6 kk. Pelkään että kipu tulee takaisin. Venyttelen silloin tällöin jalkaa hielutellen esim. duunissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5243
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5044
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1774
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe