akillesjänteen tulehdus

mököliini-83

satutin kesäkuussa nilkkani uimarannalla.. lääkäri totesi akillesjänteen tulehduksen ja nilkkaan laitettiin kolme kertaa kortisonia. pistoksista ei ollut apua, päinvastoin. huomenna olen menossa yksityiselle traumatologille, jospa sais asiaa eteenpäin.
onko kellään kokemuksia tulehtuneen akillesjänteen leikkauksesta? tai vastaavsta tilanteesta? mitähoitoa seuraavaksi, missä vaiheessa mahdollinen leikkaus, kuinka pitkä paranemisaika...? 2kk levossa, luulis parantuneen jos lepo auttais...

4

1371

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jäsenkorjaaja

Akilesjänne tulehtunut? ,oliko se kunnossa ennen nilkan satuttamista? pistääkö nilkkaasi sivuilta, kehräsluitten(luun) alapuolelta astuessa?

Jos vastasit kyllä, niin nilkkasi voi olla osittain sijoiltaan, mikä voi myös aiheuttaa akiles-oireita. Nilkka-lukko pitäisi tällöin avata ja siihen tuskin apua lääkäriltä saat.

Hoito on turvallista ja jopa kerta saattaa riittää! Erilaiset manipulaatio-hoitajat tekee näitä.

• mököliini-83

nilkka oli kunnossa ennen tapaturmaa. kävellessä jalka ei arista vaan särky alkaa heti rasituksen jälkeen. kipu sijoittuu akillesjänteen läheisyyteen

• Kipeä koipi

Mulla on akillesjänne tällähetkellä pirullisen kipeä,on vaivannut jo pitkään, aika ajoin enemmän ja vähemmän.Nilkkaan pistää justiin ton luun alapuolelle.Joskus kymmenisen vuotta sitten nivelsiteet sai jonkunlaisen vamman kun erään hypyn seurauksena nilkka vinksahti väärässä alastulossa.Jälkioireilua siitä on ollut monina vuosina,varsinkin rappusissa alaspäin meno on tehtävä tosi varovasti.
        Kukakohan täällä pääkaupunkiseudulla noita nilkkalukkoja availis,jos sellaisesta on kysymys mun tapauksessa?

• Jalkapuolinen
        Kipeä koipi kirjoitti:

Mulla on akillesjänne tällähetkellä pirullisen kipeä,on vaivannut jo pitkään, aika ajoin enemmän ja vähemmän.Nilkkaan pistää justiin ton luun alapuolelle.Joskus kymmenisen vuotta sitten nivelsiteet sai jonkunlaisen vamman kun erään hypyn seurauksena nilkka vinksahti väärässä alastulossa.Jälkioireilua siitä on ollut monina vuosina,varsinkin rappusissa alaspäin meno on tehtävä tosi varovasti.
        Kukakohan täällä pääkaupunkiseudulla noita nilkkalukkoja availis,jos sellaisesta on kysymys mun tapauksessa?

Mulla meni sählyssä akillesjänteen kiinnityskohta noin vuosi sitten. Nyt vasta toisen kortisonipiikin jälkeen kipu hävisi. Tein liian nopeita käännöksiä sählyssä ja kengät oli uudet ja liian kireet. Ei sitten millään halunnu parantua. Ei auttanut kylmähoidot, vääränlainen venyttely vaan pahensi tilannetta, ei auttanut tennispallo jutut, ei kylmägeelit (orudis). Ekan piikin jälkeen helpotti, mutta kipu tuli takaisin 5 viikon sisällä kun kävin pitkällä kävelylenkillä. Toinen piikki poisti kaiken kivun. Alkuun kyllä koko akillesjänne kipeytyi, mutta nyt ei mitään enää. Kuitenkaan en aijo jalkaa rasittaa ainakaan vielä 6 kk. Pelkään että kipu tulee takaisin. Venyttelen silloin tällöin jalkaa hielutellen esim. duunissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1896
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1718
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      968
    Aihe