Onko kellään muulla tullut niin pahaa migreeniä ehkäisyrenkaasta ( Nuvaring) että on pitänyt lopettaa sen käyttö? Se oli ihan kauheeta kun jatkuvasti oli migreeni joten päätin lopettaa koko renkaan käytön. Nyt olo on paljon parempi:)
oireita ehkäisyrenkaasta
ex-käyttäjä
4634
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 4
Vanhimmat
Hei! Mulla ehti olla nuvaring käytössä 3 vuotta. en tiedä johtuiko siitä vai mistä, mutta aina ennen kuukautisia, tai siis tätä tyhjennysvuotoa sain kovan päänsäryn, joka kesti pahimmillaan 3 päivää. Lääkäri diagnosoi sitten päänsärkyni migreeniksi. Tammikuussa jätin vauvahanketta silmälläpitäen renkaan pois ja sen jälkeen on ollut yksi ainoa migreenikohtaus. Eli ainakin mulla taisi nuvaring aiheuttaa migreeniä, muuta järkevää syytä en keksi.
Mulla ei ollut päänsärkyä käyttäessäni Nuvaringiä, mut lopetin renkaan käyttämisen viikko sitten ja olen sen jälkeen kärsinyt kovasta päänsärystä useampana päivänä. En tiedä johtuuko käytön lopettamisesta mutta aikaisemmin mulla on ollut tosi harvoin päänsärkyä. Ehdin käyttää Nuvaringiä vain kolme kuukautta - päätin lopettaa käytön alavatsan turvotuksen ja kipujen sekä parin hiivatulehduksen takia.
..en kokeillut tuota aikanaan kun sain e-pillereistä migreenin. Laastaria voin suositella, vaihdoin siihen, ja migreenikohtaukset ovat lieventyneet hurjasti, välillä niitä ei tule pitkään aikaan.
Kuukauden ollut vasta käytössä, mutta huomaan jo oloni paremmaksi kuin muilla ehkäisykeinoilla. Minulla yleensäkin on ehkäisyt olleet päinvastoin kuin muilla kavereilla ja tuttavilla.
Vuoto lyheni reilusti, kivut kestivät vain aloituspäivien ajan sekä päänsärky ja kamala migreenimäinen olo. Ne katosivat. Ei tiputtelua, kuten laastareiden kohdalla oli näin.