Moikka! Olen menossa myyjäksi vaatekauppaan ja kiinnostaisi tietää millainen palkka minulle kuuluu Kaupan TESsin mukaan. Työkokemus:
Kahvilamyyjä 4 kk (MaRa TES)
Pikaruokatyöntekijä 4,5 kk (Ei TES)
Toimistotyöntekijä 3 kk (kunta TES)
Muistelisin jotenkin, että Kaupan TES:ssa otetaan huomioon myös muun alan työkokemus, jos se vastaa jollain tavoin kyseistä työtehtävää. Onko näin? Kiitos vastaajalle!:)
Millainen palkka?
5
6913
Vastaukset
- fiksumerkonomi80
alta 20e/tunti en lähtis
- No, kotona
olet tainut pysyäkin...vai merkonomille 20€/kk :-)
- fiksumerkonomi
No, kotona kirjoitti:
olet tainut pysyäkin...vai merkonomille 20€/kk :-)
Juuh tulee. Ict-alalla töissä ja ikääkin jo 26 plakkarissa.
- TyhmäMerkonomI
Lisäys vielä, että olen valmistunut ensin merkonomiksi ja sen jälkeen tehnyt noita töitä. Tuleva työpaikka on Helsingissä.
Tessistä luin seuraavaa:
"Merkantti- tai merkonomitutkinnon suorittanut on heti palkkataulukon 2. vuoden myyjä".
Esim. Merkonomi A. palkataan myyjän tehtäviin. Hänellä ei ole aikaisempaa työkokemusta. Koulutuksen perusteella A. on 2. vuoden myyjä ja saa vuoden ajan 1. vuoden myyjän palkkaa. Sen jälkeen hän siirtyy 3. vuoden myyjäksi.
Eli taidan olla vasta 1. vuoden myyjä, koska Kaupan Tessin mukaista työtä en ole tehnyt.
"Kokemus muussa ammatissa otetaan huomioon kohtuullisessa määrin, jos
se osittain vastaa työssä vaadittavaa ammattikokemusta. Tämä pyritään toteamaan
työsopimusta tehtäessä".
Eli tuleeko korotusta vaiko ei? Merkonomihan olen, mutta vaan rafla-alan hommia tehnyt.
Tossa vielä Kaupan TES:
http://www.finlex.fi/data/tes/stes343-PT50Kaupan0502.pdf- Kanipupu
Kaupan kassana saat kassa palkan vaikka kuinka olisit merkonomi. 1400-1600 kk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?671244Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47906Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51903Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 107828
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820