Moikka! Olen menossa myyjäksi vaatekauppaan ja kiinnostaisi tietää millainen palkka minulle kuuluu Kaupan TESsin mukaan. Työkokemus:
Kahvilamyyjä 4 kk (MaRa TES)
Pikaruokatyöntekijä 4,5 kk (Ei TES)
Toimistotyöntekijä 3 kk (kunta TES)
Muistelisin jotenkin, että Kaupan TES:ssa otetaan huomioon myös muun alan työkokemus, jos se vastaa jollain tavoin kyseistä työtehtävää. Onko näin? Kiitos vastaajalle!:)
Millainen palkka?
5
6874
Vastaukset
- fiksumerkonomi80
alta 20e/tunti en lähtis
- No, kotona
olet tainut pysyäkin...vai merkonomille 20€/kk :-)
- fiksumerkonomi
No, kotona kirjoitti:
olet tainut pysyäkin...vai merkonomille 20€/kk :-)
Juuh tulee. Ict-alalla töissä ja ikääkin jo 26 plakkarissa.
- TyhmäMerkonomI
Lisäys vielä, että olen valmistunut ensin merkonomiksi ja sen jälkeen tehnyt noita töitä. Tuleva työpaikka on Helsingissä.
Tessistä luin seuraavaa:
"Merkantti- tai merkonomitutkinnon suorittanut on heti palkkataulukon 2. vuoden myyjä".
Esim. Merkonomi A. palkataan myyjän tehtäviin. Hänellä ei ole aikaisempaa työkokemusta. Koulutuksen perusteella A. on 2. vuoden myyjä ja saa vuoden ajan 1. vuoden myyjän palkkaa. Sen jälkeen hän siirtyy 3. vuoden myyjäksi.
Eli taidan olla vasta 1. vuoden myyjä, koska Kaupan Tessin mukaista työtä en ole tehnyt.
"Kokemus muussa ammatissa otetaan huomioon kohtuullisessa määrin, jos
se osittain vastaa työssä vaadittavaa ammattikokemusta. Tämä pyritään toteamaan
työsopimusta tehtäessä".
Eli tuleeko korotusta vaiko ei? Merkonomihan olen, mutta vaan rafla-alan hommia tehnyt.
Tossa vielä Kaupan TES:
http://www.finlex.fi/data/tes/stes343-PT50Kaupan0502.pdf- Kanipupu
Kaupan kassana saat kassa palkan vaikka kuinka olisit merkonomi. 1400-1600 kk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984