Moikka! Olen menossa myyjäksi vaatekauppaan ja kiinnostaisi tietää millainen palkka minulle kuuluu Kaupan TESsin mukaan. Työkokemus:
Kahvilamyyjä 4 kk (MaRa TES)
Pikaruokatyöntekijä 4,5 kk (Ei TES)
Toimistotyöntekijä 3 kk (kunta TES)
Muistelisin jotenkin, että Kaupan TES:ssa otetaan huomioon myös muun alan työkokemus, jos se vastaa jollain tavoin kyseistä työtehtävää. Onko näin? Kiitos vastaajalle!:)
Millainen palkka?
5
6907
Vastaukset
- fiksumerkonomi80
alta 20e/tunti en lähtis
- No, kotona
olet tainut pysyäkin...vai merkonomille 20€/kk :-)
- fiksumerkonomi
No, kotona kirjoitti:
olet tainut pysyäkin...vai merkonomille 20€/kk :-)
Juuh tulee. Ict-alalla töissä ja ikääkin jo 26 plakkarissa.
- TyhmäMerkonomI
Lisäys vielä, että olen valmistunut ensin merkonomiksi ja sen jälkeen tehnyt noita töitä. Tuleva työpaikka on Helsingissä.
Tessistä luin seuraavaa:
"Merkantti- tai merkonomitutkinnon suorittanut on heti palkkataulukon 2. vuoden myyjä".
Esim. Merkonomi A. palkataan myyjän tehtäviin. Hänellä ei ole aikaisempaa työkokemusta. Koulutuksen perusteella A. on 2. vuoden myyjä ja saa vuoden ajan 1. vuoden myyjän palkkaa. Sen jälkeen hän siirtyy 3. vuoden myyjäksi.
Eli taidan olla vasta 1. vuoden myyjä, koska Kaupan Tessin mukaista työtä en ole tehnyt.
"Kokemus muussa ammatissa otetaan huomioon kohtuullisessa määrin, jos
se osittain vastaa työssä vaadittavaa ammattikokemusta. Tämä pyritään toteamaan
työsopimusta tehtäessä".
Eli tuleeko korotusta vaiko ei? Merkonomihan olen, mutta vaan rafla-alan hommia tehnyt.
Tossa vielä Kaupan TES:
http://www.finlex.fi/data/tes/stes343-PT50Kaupan0502.pdf- Kanipupu
Kaupan kassana saat kassa palkan vaikka kuinka olisit merkonomi. 1400-1600 kk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1142561- 842221
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai631742- 561737
- 1641661
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581536Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461516- 1181280
Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281219Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261216