Uutta autoa hankkimassa, mutta kannattaisiko siihen ottaa myös tuo Webasto? Kun ei ole tolppapaikka mahdollisuutta. Ja jos hankkia, niin mistä, autokaupan yhteydessä vai tarvikeliikkeestä?
Saakohan alle 8000mk asennettuna?
Kiitos
Kannattaako hankkia Webasto
15
2614
Vastaukset
- Trasselijussi
Kokemuksesta voin sanoa, että dieseliinkannattaa hankkia, bensa-autoon ei.
Syitä on kaksi: Diesselkäyttöinen Webasto toimii, kuin junan vessa, mutta bensälaite tarvitsee purkua ja huoltoa vuoden välein.
Dieselit nykyään eivät tahdo lämmetä taajama-ajossa ollenkaan. Vesiwebasto auttaa moottorin kestävyydessä ja kulutuksessakin ja maksaa kyllä itsensä takaisin. Dieselissä on vielä yleensä tehokkaampi akku ja laturikin, joten sähköäkin riittää enemmän.
Tee autokauppa valmiiksi ja käytä webasto viimeiseksi tinkausvaltiksi. "Pannaan vielä tuollainen, niin kauppa on selvä"- Ford-Man
Jos autokaupan on jo tingannut valmiiksi, niin olenpa melko varma, että ainakaan "kaupanpäälle" et Webastoa saa, hinnasta voi tietysti yrittää sopia.
- Voortimieheksi siirtynyt
Ford-Man kirjoitti:
Jos autokaupan on jo tingannut valmiiksi, niin olenpa melko varma, että ainakaan "kaupanpäälle" et Webastoa saa, hinnasta voi tietysti yrittää sopia.
Ihan vaan vinkiksi, että jos olet jo autokaupan tinkinyt, ja myyjä lupaisi vielä Webaston "kaupanpäälle", niin silloin kannattaa käydä myös seuraavassa liikkeessä kysymässä, koska n. 8000 mk:n tinkimisvara jo tingittyyn hintaan on osoitus siitä, että alunperin tinkimässäsi hinnassa on ollut vielä helvetin paljon ilmaa.
- Audi 200 quattro
Eihän bensa- ja diesel-lisälämmittimet eroa toisistaan mitenkään, niin miten bensalaite on epäluotettavampi?
Omassa Audissani on Saksassa asennettu bensalämppäri, on jo kymmenvuotias ja tänäänkin toimi, on toiminut aina. - Eberi
Itselläni on ollut useammissa bensakoneissa Eberspächerin lämmitin, ja ainakin ne ovat toimineet moitteitta vuosikausia. Malleja en muista, mutta eivät ole näitä uusia Hydronicceja tms. 5 kW:n tehoisia.
Suosittelisin itse sekä bensaan että dieseliin. Mukavuuslisä on todella suuri.
- Hela
Puolentoista talven tiedoilla voin sanoa, että kyllä se kannattaa hankkia myös bensakäyttöiseen autoon. Itse olen vankasti harkinnut sellaista seuraavaan autooni (ensi talveksi).
Kuulin tuossa juuri eilen varmalta taholta, että Webaston saa parhaiten pidettyä kunnossa, kun sitä käyttää ainakin jonkin verran myös kesällä. Silloin ei pitäisi tulla ongelmia. Niin ja tietenkin siihen tehdään huollot (normmalin auton huollon yhteydessä). - Epeli
Maksoin n6500mk diesel Eberistä valmiiksi asennettuna.
- Alex
Elikkä mihin se asennettiin?
Uuteen vai vanhaan, elikkä oliko uuden oston yhteydessä? - Epeli
Alex kirjoitti:
Elikkä mihin se asennettiin?
Uuteen vai vanhaan, elikkä oliko uuden oston yhteydessä?Uuteen tuli kaupan yhteydessä.
- S13
Mulla on toinen webasto menossa ja ei voi ku olla tyytyväinen. Vammalassa asennetaan uus 6700mk ja osaavat hommansa. Pensaa menee tunnissa noin ½kiloa eli .7 litraa mutta ei sitä tartte pienessä koneessa polttaa ku joku 7-8minsaa 5 asteen pakkasella ja 15 asteen pakkasella riittää semmonen 15 minsaa kulutus on ehkä sama kuin ilman mutta on lämmin auto ja moottori tykkää.
- Diesel-fani
Asensin itselleni reilu vuosi sitten eberin kello/radiolähetin käynnistyksellä. Olen todella tyytyväinen. Seuraavaan autoon tulen hankkimaan vain tehokkaamman nyt (4 kW) ja pienemmällä radiolähettimellä olevan lämmittimen. Itse asennettuna, asennuksen laatu on hyvä, sekä säästin merkittävän summan rahaa. Turhemmistakin lisävarusteista ollaan usein valmiita maksamaan merkittäviä summia, joten hankinta kannattaa jos on valmis maksamaan mukavuudesta.
- 206gti
Kiitos vinkeistä kaikille. :)
- Baskeri.
Kyllä Webukka kannattaa hankkia, ja autoa vaihtaessa se kannattaa myös siirrättää uuteen autoon - kestoikä n. 20 vuotta! Muista vain, että se kuluttaa bensaa 6 dl. tunnissa eli kahden tunnin keskiarvolämmityksessä 1,2 litraa eli noin 8 mk. / lämmityskerta., Mutta ellei raha ole ongelma...
- Antti
Minulla kone on käyntilämmin jo kahdessakymmenessä minuutissa. Eli noin markka/lämmitys. Sähköllä melkein saman verran.
Mistä keksit sen kaksi tuntia?
Sähköllä menee sen verran, polttoainelämmittimet ovat aika paljon tehokkaampia...
Halvin "webasto" (se on yleisnimi polttoainekäyttöiselle lämmittimelle) maksaa juurikin 1000€ eli noin 6000 markkaa asennettuna
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1896726- 1551933
- 1131638
- 511360
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️511143Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢421041Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu981002Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6937Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan249908- 41879