Siskopuoli

en tajuu

Ois tällänen pien ongelma...

Siskopuoli (eri vanhemmat) on minusta vuoden nuorempi. Asutaan eri kodeissa, mut nähdään silti aika usein ja muutenki tullaan hyvin juttuun.

Mutta sit en oikee ymmärrä mitä tää siskopuoli yrittää, välillä se ohimennen vahingossa tai huomaamattomasti hipasee kädellä, jalalla tai iha muuten. Ja muutaki kosketus- ja katse kontaktii on yms. :D Jotaki sutinaa näköjää on vai onko se jtn viatonta flirttiä?

Ongelma on se ku mulla on tunteita tätä siskopuolta kohtaan, en tiedä oikee mitä pitäis tehä. Yritän antaa asian olla mut ei onnistu eikä siltä voi oikee suoraankaa kysyy. Välillä näyttää ku sillä ois kiinnostusta ja välillä taas ei.

Mitenköhä tää pitäis tulkita ja mitäköhä pitäis tehä? O.o

7

7955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä 19 sisko 16

      Munaa suuhun, piltsuun ja takahutlariin?

    • Miten voi olla siskopuoli jos teillä on eri vanhemmat? Puolisisarus tarkoittaa, että toinen vanhemmista on yhteinen.

      • perheessä

        molempien vanhempien edelllisissä "kokoonpanoissa" saadut lapset ovat sisaruspuolia toisilleen, siis ei verisukulaisia. Se ei siis ole ongelma.

        "Eihäntämäasiaminullekuulumutta.."


      • perheessä kirjoitti:

        molempien vanhempien edelllisissä "kokoonpanoissa" saadut lapset ovat sisaruspuolia toisilleen, siis ei verisukulaisia. Se ei siis ole ongelma.

        "Eihäntämäasiaminullekuulumutta.."

        Nimimerkki "perheessä" selvitti mitä "en tajuu" ilmeisesti tarkoittaa. Kiitos.

        Palataanpa asiaan; puolisisarus tarkoittaa nimenomaan sitä, että toinen vanhemmista (isä tai äiti) on yhteinen. Mikäli kumpikaan vanhemmista ei ole yhteinen eivät kyseiset henkilöt ole sisaruksia tai puolisisaruksia.

        Esimerkki: Henkilön A isä, joka ei ole henkilön B isä, avioituu B:n äidin, joka ei ole A:n äiti, kanssa. Kyseinen avioliitto ei muodosta "puolisisarussuhdetta" tai muutakaan sukulaisuussuhdetta A:n ja B:n välille.

        Mikä sitten on molempien em. nimimerkkien tarkoittama ongelma?
        Suomen lainsäädännön mukaan sisarus- tai puolisisarussuhde olisi avioliiton este. Tässä tapauksessa sitä ei ilmeisestikään ole olemassa. Mitä taas tulee "lähimmäisten" suhtautumiseen mahdolliseen seurustelusuhteeseen niin kannattaa varautua pahimpaan (ja sitäkin pahempaan).

        Nimimerkille "en tajuu":
        Jos olette molemmat täysi-ikäisiä on todellakin täysin teidän asianne mitä teette. Jos lähdette seurustelu tai seksisuhteeseen niin olkaa valmiina kohtaamaan lähipiiristänne käsittämättömän kovaa hylkimistä. Harkitkaa tarkoin ja kuunnelkaa itseänne. Teille on varmasti kevyempää jos ette siihen ryhdy. Mutta asia on todellakin vain teidän asianne.


      • tullut sanakäytäntö
        argonautti kirjoitti:

        Nimimerkki "perheessä" selvitti mitä "en tajuu" ilmeisesti tarkoittaa. Kiitos.

        Palataanpa asiaan; puolisisarus tarkoittaa nimenomaan sitä, että toinen vanhemmista (isä tai äiti) on yhteinen. Mikäli kumpikaan vanhemmista ei ole yhteinen eivät kyseiset henkilöt ole sisaruksia tai puolisisaruksia.

        Esimerkki: Henkilön A isä, joka ei ole henkilön B isä, avioituu B:n äidin, joka ei ole A:n äiti, kanssa. Kyseinen avioliitto ei muodosta "puolisisarussuhdetta" tai muutakaan sukulaisuussuhdetta A:n ja B:n välille.

        Mikä sitten on molempien em. nimimerkkien tarkoittama ongelma?
        Suomen lainsäädännön mukaan sisarus- tai puolisisarussuhde olisi avioliiton este. Tässä tapauksessa sitä ei ilmeisestikään ole olemassa. Mitä taas tulee "lähimmäisten" suhtautumiseen mahdolliseen seurustelusuhteeseen niin kannattaa varautua pahimpaan (ja sitäkin pahempaan).

        Nimimerkille "en tajuu":
        Jos olette molemmat täysi-ikäisiä on todellakin täysin teidän asianne mitä teette. Jos lähdette seurustelu tai seksisuhteeseen niin olkaa valmiina kohtaamaan lähipiiristänne käsittämättömän kovaa hylkimistä. Harkitkaa tarkoin ja kuunnelkaa itseänne. Teille on varmasti kevyempää jos ette siihen ryhdy. Mutta asia on todellakin vain teidän asianne.

        step-sister/brother -> sisaruspuoli (ei yhteisiä vanhempia)
        half-sister/brother -> puolisisarus (toinen vanhemmista yhteinen joko verisitein tai adoption kautta.)


      • Ei jaksa...
        argonautti kirjoitti:

        Nimimerkki "perheessä" selvitti mitä "en tajuu" ilmeisesti tarkoittaa. Kiitos.

        Palataanpa asiaan; puolisisarus tarkoittaa nimenomaan sitä, että toinen vanhemmista (isä tai äiti) on yhteinen. Mikäli kumpikaan vanhemmista ei ole yhteinen eivät kyseiset henkilöt ole sisaruksia tai puolisisaruksia.

        Esimerkki: Henkilön A isä, joka ei ole henkilön B isä, avioituu B:n äidin, joka ei ole A:n äiti, kanssa. Kyseinen avioliitto ei muodosta "puolisisarussuhdetta" tai muutakaan sukulaisuussuhdetta A:n ja B:n välille.

        Mikä sitten on molempien em. nimimerkkien tarkoittama ongelma?
        Suomen lainsäädännön mukaan sisarus- tai puolisisarussuhde olisi avioliiton este. Tässä tapauksessa sitä ei ilmeisestikään ole olemassa. Mitä taas tulee "lähimmäisten" suhtautumiseen mahdolliseen seurustelusuhteeseen niin kannattaa varautua pahimpaan (ja sitäkin pahempaan).

        Nimimerkille "en tajuu":
        Jos olette molemmat täysi-ikäisiä on todellakin täysin teidän asianne mitä teette. Jos lähdette seurustelu tai seksisuhteeseen niin olkaa valmiina kohtaamaan lähipiiristänne käsittämättömän kovaa hylkimistä. Harkitkaa tarkoin ja kuunnelkaa itseänne. Teille on varmasti kevyempää jos ette siihen ryhdy. Mutta asia on todellakin vain teidän asianne.

        Mahtaa sulla olla vaikeeta elämässäs! Kuin saatanassa jaksat selvittää jotain sanaa noin pitkään...kaikki muut paitsi SÄ tajus heti, mistä on kyse ja tässä on tarkoitus keskittyä vastaamaan kaverin kysymään asiaan eikä saivarrella sun ja semantiikan kanssa. Prkl.


    • pelkkä asuinsisko

      ei sukua.

      Ainoostaan sosiaalinen säätely estää, eli jossette kehtaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe