mikä olisi hyvä kasvovoide?

Apua tarvitseva!

Ihoni on pintakuiva ja kuitenkin rasvainen,näppyjä.
Käytän erisan kasvovoidetta mutta ei tunnu riittävän.Meikkivoide näyttää kamalalta kuivalla ihollani.Ihoni alkaa myös kiiltämään. Mikä olisi hyvä kasvovoide ja myöskin meikkivoide tälläiselle iholle? Monet ovat täällä kehuneet apteekin eucerin ja vichy sarjan voiteita..ovatko hyviä ja mikä niistä olisi sopiva?
KIITOS paljon jo etukäteen!!! Tarvitsen todella jonkun hyvän voiteen.

6

1623

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös...

Minulla on kuvauksesi perusteella samanlainen iho kuin sinulla. Hyvää (!!?) voidetta en kai ole vielä löytänyt. Kokeillut olen kaikenlaista, apteekista humektania, aqualan l.. Kaupasta kaikkea mahdollista
      erisan, lumene, garnier jne. Eilen sitten ostin vichy:n thermal fix 1, tarkoitettu pintakuivalle iholle ja pitäis kosteuttaa hyvin mutta on kuitenki kevyt voide että iho ei jää rasvaiseksi. Illalla kuitenki huomasin että incissä lukee voiteen sis. mineraaliöljyjä yms. Kun aina jokapaikassa jauhetaan että ne pilaavat ihon... Mitenköhän ois? Pilaanko ihoni käyttämällä tuota, aattelin kyllä uhallakin käyttää maksoi se purnukka sen verran paljon minun opiskelijabudjetissa :)

• -Ansu

Apteekissa on sellainen aika uusi ihonhoitosarja kuin Aco. Siitä sarjasta löytyy epäpuhtaalle mutta pintakuivalle iholle voide. Kannattaa kokeilla. Ja jos budjetti on tosi tiukalla ja vaikkei olisikaan, niin itse olen saanut apua TODELLA kuivaan ihoon marketeista myytävästä H&H kosteusvoiteesta. Ei tee ihoa rasvaiseksi ja poistaa hilseen iholta. Vielä en ole yhtä hyvää apua iholleni löytänyt kuin tämä H&H voide. Monet kehuvat myös tuota Aco -sarjaa.

• sanna-

Heippa!

Mulla on kans pintakuiva iho, joka on rasvainen.
      Naama alkaa kiiltään aina :/
      Mutta ihan hyvän avun olen saanut Vichyn Normaderm voiteesta. Ei se mulla kyllä koko päivää naamaa pidä mattana, mutta ihan ok on kyllä ollut. :)

Yöllä käytän ihan apteekin Humektania ja talvella Aqualan L:ää.

Kokeilemalla löydät hyvän. Apteekista ainakin saa Vichyn kokeilunäytteitä.

ps. Jos ostat tuon Vichyn Normadermin, niin kannattaa halkasta se putkilo sitten kun sieltä ei enää tule mitään. Siellä on pohjalla silti vielä runsaasti tavaraa :)

• on myös

yövoide. itse olen käyttönyt myös tuota päivävoidetta, olin tyytyväinen. aika kalliiksihan ne tietysti tulevat.. normadermin puhdistusainekin on erittäin hyvä!

• samoja ongelmia

Saattaisi olla hyödyllistä käyttää yövoiteena jotain tosi kosteuttavaa tuotetta, esim. Yves Rocherin Bio Specific -sarjan kosteuttavassa hoitolinjassa (siniset purkit) on aika hyvä yövoide. Päivällä voi sitten käyttää jotain sellaista voidetta, joka hillitsee rasvoittumista, esim. The Body Shopin Merilevä-kosteusvoide on aika mainio tuote. Säännöllinen kuorinta (1-2 krt/vk) ja kosteuttava naamio auttavat myös.

• ...

Noh, väännetäänoä rautalangasta koko asia. Kaikkien muiden antamat vastaukset kuulostivat omalta kamppailultani pintakuivuutta vastaan, kunnes löysin oikeasti avun.

Ensinäkin, kuvittelitko, että rasva voisi poistaa pintakuivuuden iholtasi? Väärin! Rasvan merkitys pintakuivuuden hoidossa on sen ennaltaehkäisy. Ne kuivat kököt eivät lähde iholtasi rasvaa laittamalla. Kuorinta on kaiken a ja o! Rakeellinen kuorinta ei sovi tähän ongelmaan ja vielä koska sinulla on näppyjä, se todennäköisesti vain levittäisi niitä. Tarvitsit siis kemiallisen kuorinta-aineen. HYVIÄ ja TEHOKKAITA kemiallisia kuorinta-aineita löytyy tälle hetkellä vain laadukkaammista ihonhoitosarjoista. Itselläni on erittäin, siis erittäin pintakuiva iho ja kuivat kököt pidän kurissa Yves Saint Laurentin rakeettomalla Instant Pur Natural Action Exfoliator Granule-Free -kuorinta-aineella (n. 40e). Se, miten tuotetta käytetään on ratkaisevan tärkeää. Seuraavassa ohjeet. Sokoksen täti ei tuntunut meinaan tietävän miten tuotetta käytetään. Minä tiedän nyt:

1) Puhdista kasvosi ja anna niiden kuivua TÄYSIN kuiviksi. Tässä vaiheessa saattaa hieman kiristää ihoa, kun sillä ei ole kosteutta ollenkaan. Kosteus iholla estää aineen toiminnan lähes täysin.
      2) Kun ihosi on kuiva, ota sormiin nokare voidetta ja ala levittämään sitä sormenpäillä ensin otsallesi. Aine tuntuu hunajalta ja sen jäykkyyden vuoksi sitä on raskasta hieroa ihoon. Kun olet hetken hieronut ainetta otsaasi, se alkaa muuttua nestemäiseksi. koostumus tuntuu hieman öljyiseltä. Jatka aineen hieromista sormenpäillä otsallesi. Pian tunnet sormenpäissäsi, kun kuiva kökkö alkaa irtoamaa. Sen todella voi tuntea! Hiero niin kauan kun tunnet, että otsalla on kuivaa kökköä. Kun koet että kuiva on irronnut, siirry tkemään sama seuraavalle alueelle. Tärkeää on, että hierot alueen kerralla. Paras tyyli on käyttää etu- ja keskisormea vain toisesta kädestä.
      3. Kun olet hieronut aineen kaikille kasvojen alueille, kostuta kätesi vedellä ja hiero pikkuhetki märillä käsillä kasvojasi. Aine muuttuu nyt maitomaiseksi.
      4. Huuhtele.

Pintakuivan ihon hoidossa on myös niitä ennalta ehkäiseviä vaiheita eli puhdistus ja kosteutus:

Millaista puhditusainetta käytät? Jos puhdistuaineesi on rasvaiselle iholle, olet todennäköisesti hakoteillä. Kun käytät ilmiselvästi kuivuudesta kärsivälle iholle rasvaisen ihon tuotteita, alkaa se pukkaamaan suojakseen rasvaa, jolloin erehtyy luulemaan, että iho on todella luonnollisesti rasvainen. Ehdottaisinki, että vaihtaisit puhdistusaineesi normaalin ihon tuotteeseen (esim Vichyn Oligo -puhdistusvaahto) Jos käytät kasvovettä, varmista, ettei siinä ole alkoholia.

Ja se kosteusvoiteen laita, pintakuiva iho ei välttämättä kaipaa kuivan ihon tuotteita. Rohkenen väittää, että käyttämäsi Erisan on ihollesi sopiva jos yhdistät siihen tuon mainitsemani kuorinta-aineen. Jos tahdot kuitenkin vaihtaa myös voidetta, kokeile vaikka Eucerinin Hydro Protect-voidetta.

Kerron vielä omat tuotteeni, koska ongelmamme ovat samankaltaisia, jos satut kiinnostumaan näistä tuotteista: Puhdistusaineena Biothermin puhdistusvaahto kuivalle iholle, kasvovetenä Biothermin kosteuttava kasvovesi, kosteusvoiteen alle kosteuttava ja rauhoittava lähdevesitiiviste Biothermin Source Therapie, kosteusvoiteena Biothermin Aquasource -voide kuivalle iholle/Avenen Anti-Redness voide kuivalle iholle, tummuutta häventävä silmänympärysvoide Biotherm Hydra Detox-geeli, naamiona Biothermin SOS-kosteusnaamio ja kuorintana tuo aiemmin viestissä mainittu YSL.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5608
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3141
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      43
      2748
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2082
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      27
      2065
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1869
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      100
      1844
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      1782
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1478
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      17
      1258
    Aihe