onko täällä

basher

mun lisäksi muita vanhan kunnon r&b:n ystäviä? Tarkoitan siis sodanjälkeistä stuffia, jossa mustat huippulaulajat rokkasivat rasvaisen fonin ja rullaavan pianon tahdittamina. Se on todella aitoa elämäiloa pursuavaa musaa ja kuulostaa vielä vuosikymmentenkin jälkeen kurantilta.

Omia suosikkejani on kymmeniä, mutta mainitsen tässä muutaman tunnetuimmista, jotta saatte jonkinlaisen kuvan mieltymyksistäni: Ann Cole, Wilbert Harrison, Lavern Baker, Professor Longhair, Johnny Guitar Watson, Wynona Carr, Little Willie John, Amos Milburn, Roy Brown ja Big Maybelle.

Siinä juuri nyt mieleeni tullut top 10. Ketkäs ovat sinun suosikkejasi?

10

796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Old rock´n´roller

Joo hyviä artisteja tunnut diggailevan.
      Tässä joitain omia suosikkejani (noiden sun mainitsemies lisäksi):
      Dolly Cooper, Varetta Dillard, Big Joe Turner, Wynonie Harris, Smiley Lewis, H-Bomb Ferguson, Tiny Bradshaw, Chuck Willis, Nappy Brown ja Thurston Harris.
      Lisäksi kuuntelen paljon vanhaa valkoista rock´n´rollia, kantria ja rockabillyä kuten myös
      rautalankaa ja surffia ja joskus jopa 60´s garagea ala Sonics...

• basher

diggaat itsekin! Mainitsemistasi artisteista olen kuunnellut Smiley Lewisia, Nappy Brownia ja Thurston Harrisia. Lisäksi tunnen H-Bomb Fergusonin tuotannosta yksittäisiä biisejä kokoelmilta. Onkohan häneltä julkaistu 50-60 -lukujen vaihteen kamaa koottuna samalle cd:lle? Äijä oli tuohon aikaan hurjassa iskussa ja musiikkia voisi kutsua mustaksi rock and rolliksi.

• Old rock´n´roller
        basher kirjoitti:

diggaat itsekin! Mainitsemistasi artisteista olen kuunnellut Smiley Lewisia, Nappy Brownia ja Thurston Harrisia. Lisäksi tunnen H-Bomb Fergusonin tuotannosta yksittäisiä biisejä kokoelmilta. Onkohan häneltä julkaistu 50-60 -lukujen vaihteen kamaa koottuna samalle cd:lle? Äijä oli tuohon aikaan hurjassa iskussa ja musiikkia voisi kutsua mustaksi rock and rolliksi.

Joo, Vetypommi Fergusonilta löytyy sellainen cd kuin "Rock H-Bomb Rock" Stargazer records (2002).
        Erittäin hyvä levy.
        Suosittelen myös Doc Starkes & The Niteridersia ja The DuDroppersia. Nämä ovat(olivat) erittäin tiukkoja bändejä. Loistavaa rankasti rokkaavaa mustaa kamaa 50-luvulta.

• basher
        Old rock´n´roller kirjoitti:

Joo, Vetypommi Fergusonilta löytyy sellainen cd kuin "Rock H-Bomb Rock" Stargazer records (2002).
        Erittäin hyvä levy.
        Suosittelen myös Doc Starkes & The Niteridersia ja The DuDroppersia. Nämä ovat(olivat) erittäin tiukkoja bändejä. Loistavaa rankasti rokkaavaa mustaa kamaa 50-luvulta.

kovasti tiedoista! Täytyy yrittää hommata toi platta.

Edelleen mustasta rock´n´rollista puheenollen, ovatko Big Al Downing ja Young Jessie sulle tuttuja artisteja?

• Old rock´n´roller
        basher kirjoitti:

kovasti tiedoista! Täytyy yrittää hommata toi platta.

Edelleen mustasta rock´n´rollista puheenollen, ovatko Big Al Downing ja Young Jessie sulle tuttuja artisteja?

Tuttuja ovat. Young Jessieltä löytyy kaksi vinyyliä ja Big Al D:ltä 50´s kama lp:ltä ja lisäksi cd "Back To My Roots" vuodelta 1995.
        Hienoja artisteja molemmat. Harmi kun tuo Big Al kuoli muutama vuosi sitten ja jäi sitten näkemättä livenä.
        Tiesitkö sinä muuten että Big Al oli sinnäkin mielessä aika edistyksellinen musta mies että han soitti bändinsä Bobby Poe & The Poekats kanssa valkoisen naislaulajan, Wanda Jacksonin muutamalla levyllä. Muusikoiden keskuudessa ei tainnut pahemmin olla rasismia edes syvässä etelässä.

Entäs onko sulle tuttuja artisteja Richard Berry ja Andre Williams?
        Mun mielestä nää on myös aika kovia mustia rock´n´roll/rhythm´n´blues-miehiä.

• basher

Tuttuja ovat. Young Jessieltä löytyy kaksi vinyyliä ja Big Al D:ltä 50´s kama lp:ltä ja lisäksi cd "Back To My Roots" vuodelta 1995.
        Hienoja artisteja molemmat. Harmi kun tuo Big Al kuoli muutama vuosi sitten ja jäi sitten näkemättä livenä.
        Tiesitkö sinä muuten että Big Al oli sinnäkin mielessä aika edistyksellinen musta mies että han soitti bändinsä Bobby Poe & The Poekats kanssa valkoisen naislaulajan, Wanda Jacksonin muutamalla levyllä. Muusikoiden keskuudessa ei tainnut pahemmin olla rasismia edes syvässä etelässä.

Entäs onko sulle tuttuja artisteja Richard Berry ja Andre Williams?
        Mun mielestä nää on myös aika kovia mustia rock´n´roll/rhythm´n´blues-miehiä.

etenkin Andre Williams on todellinen kulttihahmo, eikä hänen todella rasvaisista 50-luvun Fortune-levytyksistään ole tiettävästi olemassa yhtään virallista uudelleenjulkaisua. Se on sääli, koska kyseessä on ehkä genren kovin äijä. Joku neropatti on silloin aikanaan todennut Andreta kuultuaan, että hänen rinnallaan Little Richard kuulostaa Pat Boonelta. Aika kuvaavaa, sanoisin.
        Andre on tietämäni mukaan edelleen kehissä ja on julkaissut levyjä ihan viime vuosinakin. Itse olen tykästynyt kantrilevyyn Red Dirt, jossa hänen puhelauluaan säestää Sadies-niminen punkorkesteri. Kipeetä, mutta niin hellyttävää kamaa!

• basher
        basher kirjoitti:

etenkin Andre Williams on todellinen kulttihahmo, eikä hänen todella rasvaisista 50-luvun Fortune-levytyksistään ole tiettävästi olemassa yhtään virallista uudelleenjulkaisua. Se on sääli, koska kyseessä on ehkä genren kovin äijä. Joku neropatti on silloin aikanaan todennut Andreta kuultuaan, että hänen rinnallaan Little Richard kuulostaa Pat Boonelta. Aika kuvaavaa, sanoisin.
        Andre on tietämäni mukaan edelleen kehissä ja on julkaissut levyjä ihan viime vuosinakin. Itse olen tykästynyt kantrilevyyn Red Dirt, jossa hänen puhelauluaan säestää Sadies-niminen punkorkesteri. Kipeetä, mutta niin hellyttävää kamaa!

Sadies on alt.countrybändi, eikä siis punkkia ollenkaan. Muisti teki tepposet!

• Old rock´n´roller
        basher kirjoitti:

Mulla toi Andre Williamsin vanha kama löytyy Detroit Grease vol 1-2 LP:ltä ja Detroit Soul vol 3:lta. Pitäis varmaan vol 4 hankkia myös.
        Itse en ole hänen uudempaa tuotantoa kuullut ollenkaan. Eiks Norton records oo julkaissut ainakin jotain myös?
        Saaks tota Red Dirt-levyä vielä?
        Ja kipeistä kantrilevyistä puheenollen, kannattaa tsekata Rudi Protrudin cd "White Trash Thing". Siinä se vasta "kipee" levy onkin The Fuzztones-laulajalta. Kaikki biisit kertovat naisista, himosta, pettämisestä ja kostoksi tappamisesta ja mukana on myös kertakaikkiaan loistava vetäisy Eddie Noackin Psychosta jonka myös Froikkarit lauloivat nimellä "Kipee".

• basher

Mulla toi Andre Williamsin vanha kama löytyy Detroit Grease vol 1-2 LP:ltä ja Detroit Soul vol 3:lta. Pitäis varmaan vol 4 hankkia myös.
        Itse en ole hänen uudempaa tuotantoa kuullut ollenkaan. Eiks Norton records oo julkaissut ainakin jotain myös?
        Saaks tota Red Dirt-levyä vielä?
        Ja kipeistä kantrilevyistä puheenollen, kannattaa tsekata Rudi Protrudin cd "White Trash Thing". Siinä se vasta "kipee" levy onkin The Fuzztones-laulajalta. Kaikki biisit kertovat naisista, himosta, pettämisestä ja kostoksi tappamisesta ja mukana on myös kertakaikkiaan loistava vetäisy Eddie Noackin Psychosta jonka myös Froikkarit lauloivat nimellä "Kipee".

toi Rudin lätty. Täytyy painaa nimi mieleen. T.Tex Edwards ja Homer Henderson kuuluvat samaan pervosakkiin, eikä heidän esityksiään voi nauramatta kuunnella. Se on todella mustaa huumoria, eikä tietenkään ole tarkoitettu hienohelmoille, mutta mulle se on ehdottomasti hervottominta iloittelua, mitä tiedän. Ja myös yllättävästi kuuntelua kestävää kamaa. Näiden artistien levyjä on aika hankalaa löytää täkäläisistä putiikeista, mutta verkkomyymälöistä voi tuurilla jotain onnistua hankkimaankin.

• Old rock´n´roller
        basher kirjoitti:

toi Rudin lätty. Täytyy painaa nimi mieleen. T.Tex Edwards ja Homer Henderson kuuluvat samaan pervosakkiin, eikä heidän esityksiään voi nauramatta kuunnella. Se on todella mustaa huumoria, eikä tietenkään ole tarkoitettu hienohelmoille, mutta mulle se on ehdottomasti hervottominta iloittelua, mitä tiedän. Ja myös yllättävästi kuuntelua kestävää kamaa. Näiden artistien levyjä on aika hankalaa löytää täkäläisistä putiikeista, mutta verkkomyymälöistä voi tuurilla jotain onnistua hankkimaankin.

Noihan ne vasta mielenkiintoisilta kuulostaakin.
        Yks Homer Hendersonin biisi multa löytyikin, nimittäin I Wish It Were Me levyltä Turban Renewal - A Tribute To Sam The Sham & The Pharaos.
        Tota T.Tex Edwardsia ei tunnu hyllystä löytyvän vaikka nimi kyllä kuulostaa jotenkin tutulta.
        Täytyy laittaa hankintalistalle...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5223
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      115
      2714
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2234
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      587
      2006
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      122
      1729
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1299
    7. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1299
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1078
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1037
    10. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      221
      1028
    Aihe