Kiinnostaisi tietää:
Monta irtotakkia sinulla on?
Monta pukua?
Mitä maksoit viimeksi pikkutakista?
Mitä maksoit viimeksi puvusta?
Pieni utelu
23
5109
Vastaukset
- Heikki8
kaksi plus kaksi tällä hetkellä ja haku päällä. Pikkutakkien hintoja en muista, halpoja taisivat olla, uudempi puku taisi olla vähän reilu 600 euroa.
- muutama
3 pukua, joista yksi tosin joutaa pian pois.
3 irtotakkia.
Puku maksoi viimeksi 499,-. Tiger Of Sweden.
Pikkutakki maksoi 79,-. Joku halpis Selected. - Pikkutakissa
Minulla on yksi kotimainen puku, maksoi
jotain 350 euroa. Viisi pikkutakkia 70- 100
euroa kpl. - Andy W
kolme irtotakkia. Pukua en muista. Viimisin irtotakki oli Sandilta ja tais olla jotain 200-300 e.
Tässä on olen vähän pukuja ihmetellyt että pitäisi varmaan ostaa uusi ennen joulua vaikka en puvuista pidäkkään. Tosin en oiken vittisi Bossin tusinapukua ostaa, joka kelpaa vain pönötykseen, koska en pidä muutoinkaan saksalaisesta tyylistä, vaan pitäs varmaan ostaa jotakin Italialaisittain leikattua. Täytyy ostaa sitten kun käyn Italaissa. - web
..on kaksi irtotakkia ja neljä pukua - joskin puvuista toinen on pellavainen kesäpuku ja toinen vakosamettia, joten ne ehkä eivät sanan tiukimmassa merkityksessä ole "pukuja".
Edellisestä puvustani maksoin reilun satasen. Irtotakista 99. - mutta tarpeellisia
Vaatekaapistani löytyy:
Kolme irtotakkia (musta ja ruskea pellava, sekä harmaa liituraita), jotka ovat kukin maksaneet n. 100 euroa.
Yksi musta puku, joka maksoi n. 250 euroa. - Pikkutakki
Pukuja ei kaapissa ole kuin yksi - perinteinen laadukas tumma puku. Pikkutakkeja sen sijaan enemmänkin - niisä ku viihdyn ja käytän myös töissä. Tällä hetkellä käytössä on viisi erilaista pikkutakkia ja muutama, joita en enää juurikaan käytä. Viimein pikkutakki oli hannaltaan about 250 euroa.
- PetjaJäppinen
Taitaa olla nyt 5 varsinaista pukua, pari kappaletta sellaisia kesäpukuja ja irtotakkeja 7 yksi blaseri.
Hintoja en muista, on sen verran aikaa siitä kun olen ostanut viimeksi, etten osaa laisinkaan sanoa hintoja.
Kaksi viimeistä pukua olen tehnyt itse.
Eips. Ostin kirpputorilta pari vuotta sitten sinisen puvun ja maksoin siitä 7,5€.- fmiles
> Eips. Ostin kirpputorilta pari vuotta
> sitten sinisen puvun ja maksoin siitä 7,5€.
Tuota on kyllä jo vaikea uskoa. - fmiles
fmiles kirjoitti:
> Eips. Ostin kirpputorilta pari vuotta
> sitten sinisen puvun ja maksoin siitä 7,5€.
Tuota on kyllä jo vaikea uskoa.Itselläni on kaksi pukua.
1) Musta Buzo (Heikki Lehto), jossa kolminappinen takki. Hintaa en muista.
2) Tummanharmaa bisnesmallinen St.Jacques, jossa on kevyt hieman erikoisen näköinen liituraita. Hinta oli 240 euroa.
Sitten on lisäksi kahdet suorat housut. Toiset Heikki Lehtoa ja toiset Bossin. Kolmannet meinasin ostaa toissapäivänä Prismasta, Story-merkkiset, jotka oli osaksi villaa.
Irtotakkeja on yksi todella vanha Dressmannilta (olikohan 60€) ja yksi Selectedin ruskea (jotain 70€). Useimmiten pidän kuitenkin bleiserinä tuota St.Jacquesin puvuntakkia.
Kauluspaitoja ja kravatteja taas voisin melkein jaella sukulaisille.
- fmiles
Paljonko puvusta kannattaisi mielestäsi maksaa?
Paljonko sitten irtotakista?- PetjaJäppinen
Kuten sanoin, olen pari viimeistä taas tehnyt itse, ja muutaman muun olen ostanut ulkomailta.
Itse tehdyille on tullut hintaa siinä 400-600€, mutta minulla ei ole oikein käsitystä mitä maksaa.
Kaverilla, jolla on rahaa, on muutama pikkutakki, jotka ovat maksaneet yli 1000€,mutta minun mielestäni hän ei maksa siitä, että vaatteet olisivat sen arvoisia, vaan hän maksaa siitä että hänen työtuttunsa näkevät että hänellä on yli 1000€ pikkutakki.
Itse en maksaisi teollisesti valmistetusta pikkutakista missään tapauksessa yli 600€.
Hyvä puku maksanee Suomessa noin 600-800€, ja se on kyllä minullakin kipuraja, josta yli en menisi.
Hyvä leikkaus ja työnlaatu on puvussa tärkeitä, mutta jos siinä on perusasiat on kunnossa niin se ei tuo minusta sellaista lisäarvoa että puvun hinnassa kaksinkertaistuminen olisi oikeutettua. Kankaanlaatu sitä vastoin vaikuttaa puvun laatuun nopeasti ja sen laatua ei voi korjata työnlaadulla. Teollisuus ei tuollaisista tusinapukukankaista maksa paljon paskaakaan, mutta sitten toisessa päässä hintahaitaria olevat kankaat maksavat metriltä enemmän kuin puku Dressmanilla. - fmiles
PetjaJäppinen kirjoitti:
Kuten sanoin, olen pari viimeistä taas tehnyt itse, ja muutaman muun olen ostanut ulkomailta.
Itse tehdyille on tullut hintaa siinä 400-600€, mutta minulla ei ole oikein käsitystä mitä maksaa.
Kaverilla, jolla on rahaa, on muutama pikkutakki, jotka ovat maksaneet yli 1000€,mutta minun mielestäni hän ei maksa siitä, että vaatteet olisivat sen arvoisia, vaan hän maksaa siitä että hänen työtuttunsa näkevät että hänellä on yli 1000€ pikkutakki.
Itse en maksaisi teollisesti valmistetusta pikkutakista missään tapauksessa yli 600€.
Hyvä puku maksanee Suomessa noin 600-800€, ja se on kyllä minullakin kipuraja, josta yli en menisi.
Hyvä leikkaus ja työnlaatu on puvussa tärkeitä, mutta jos siinä on perusasiat on kunnossa niin se ei tuo minusta sellaista lisäarvoa että puvun hinnassa kaksinkertaistuminen olisi oikeutettua. Kankaanlaatu sitä vastoin vaikuttaa puvun laatuun nopeasti ja sen laatua ei voi korjata työnlaadulla. Teollisuus ei tuollaisista tusinapukukankaista maksa paljon paskaakaan, mutta sitten toisessa päässä hintahaitaria olevat kankaat maksavat metriltä enemmän kuin puku Dressmanilla.> Itse tehdyille on tullut hintaa siinä
> 400-600€, mutta minulla ei ole oikein
> käsitystä mitä maksaa.
No tämä ei kyllä ole mahdoton hinta itse tehdystä! Toisaalta, itselleni tuossa hinnassa kyllä olisi kestämistä. Entä mittatilaustyönä tehty tai räätälöity, tuleeko puvulle lopulta hintaa tuota luokkaa?
Olen nähnyt tuttavilla räätälöityjä pukuja päällä ja sen hienompaa vaatetta ei kyllä saa millään hinnalla kaupasta.
Itselläni on ollut pitkään “haaveena” hankkia puku aidosta villasta tai jostain sekoitteesta, jossa villa kuitenkin on pääaines. Pitää harkita, kun on puvun tarve lähempänä...
> Kaverilla, jolla on rahaa, on muutama
> pikkutakki, jotka ovat maksaneet yli
> 1000€,mutta minun mielestäni hän ei
> maksa siitä, että vaatteet olisivat sen
> arvoisia, vaan hän maksaa siitä että
> hänen työtuttunsa näkevät että hänellä
> on yli 1000€ pikkutakki.
Tuo on kyllä pinnallisuuden huippu. Ja olen itsekin nähnyt 1150 euron pikkutakin, merkkiä Ermenegildo Zegna.
Burberryltä törmäsin 250 euron kauluspaitaan, joka ei oikeastaan ollut edes pukupaita.
Naisten puvuista olen nähnyt keltaisen takin merkkiä Akris, jolle tuli hintaan jotakuinkin 4100 euroa.
Hullu on maailma.
> ...mutta sitten toisessa päässä
> hintahaitaria olevat kankaat maksavat
> metriltä enemmän kuin puku Dressmanilla.
Dressmannista puheen ollen, olen tehnyt sen vakaamuksen, että ostan Dressmannilta korkeintaan solmioita tai taskuliinoja. Dressmannin puvut ei sitten istu ei yhtään, takitkin roikkuvat selkäpuolelta hehtaarin verran. Halpamerkeistä mieluummin vaikka pohjoismainen Selected. - JT76
fmiles kirjoitti:
> Itse tehdyille on tullut hintaa siinä
> 400-600€, mutta minulla ei ole oikein
> käsitystä mitä maksaa.
No tämä ei kyllä ole mahdoton hinta itse tehdystä! Toisaalta, itselleni tuossa hinnassa kyllä olisi kestämistä. Entä mittatilaustyönä tehty tai räätälöity, tuleeko puvulle lopulta hintaa tuota luokkaa?
Olen nähnyt tuttavilla räätälöityjä pukuja päällä ja sen hienompaa vaatetta ei kyllä saa millään hinnalla kaupasta.
Itselläni on ollut pitkään “haaveena” hankkia puku aidosta villasta tai jostain sekoitteesta, jossa villa kuitenkin on pääaines. Pitää harkita, kun on puvun tarve lähempänä...
> Kaverilla, jolla on rahaa, on muutama
> pikkutakki, jotka ovat maksaneet yli
> 1000€,mutta minun mielestäni hän ei
> maksa siitä, että vaatteet olisivat sen
> arvoisia, vaan hän maksaa siitä että
> hänen työtuttunsa näkevät että hänellä
> on yli 1000€ pikkutakki.
Tuo on kyllä pinnallisuuden huippu. Ja olen itsekin nähnyt 1150 euron pikkutakin, merkkiä Ermenegildo Zegna.
Burberryltä törmäsin 250 euron kauluspaitaan, joka ei oikeastaan ollut edes pukupaita.
Naisten puvuista olen nähnyt keltaisen takin merkkiä Akris, jolle tuli hintaan jotakuinkin 4100 euroa.
Hullu on maailma.
> ...mutta sitten toisessa päässä
> hintahaitaria olevat kankaat maksavat
> metriltä enemmän kuin puku Dressmanilla.
Dressmannista puheen ollen, olen tehnyt sen vakaamuksen, että ostan Dressmannilta korkeintaan solmioita tai taskuliinoja. Dressmannin puvut ei sitten istu ei yhtään, takitkin roikkuvat selkäpuolelta hehtaarin verran. Halpamerkeistä mieluummin vaikka pohjoismainen Selected...1150 euroa pikkutakista ole mikään mahdoton jos kyseessä oli Zegnan oikean malliston vaate. Niissä alkaa olla jo käsityötä mukana jonkin verran ja kankaat ovat yleensä Zegnalla kunnossa. Mitä pukujen hintoihin tulee, niin Petjan 600-800 eurolla alkaa saada esim. Canalin pukuja joita voi jo pitää hyvinä, mittatilausversioina esimerkiksi Zegnan puvuista saa maksaa käsittääkseni noin alkaen 1200 euroa mitä voi pitää kohtuullisena. Käyttöikähän näillä on hyvin pidettyinä kuitenkin pitkä, toisin kuin ensimmäisessä pesussa pilalle menevissä liimatuissa halpistuotteissa.
- fmiles
JT76 kirjoitti:
..1150 euroa pikkutakista ole mikään mahdoton jos kyseessä oli Zegnan oikean malliston vaate. Niissä alkaa olla jo käsityötä mukana jonkin verran ja kankaat ovat yleensä Zegnalla kunnossa. Mitä pukujen hintoihin tulee, niin Petjan 600-800 eurolla alkaa saada esim. Canalin pukuja joita voi jo pitää hyvinä, mittatilausversioina esimerkiksi Zegnan puvuista saa maksaa käsittääkseni noin alkaen 1200 euroa mitä voi pitää kohtuullisena. Käyttöikähän näillä on hyvin pidettyinä kuitenkin pitkä, toisin kuin ensimmäisessä pesussa pilalle menevissä liimatuissa halpistuotteissa.
Kyllä kaikki nuo mainitsemasi summat ovat tavalliselle suomalaiselle kohtuuttomia. Esim. Turo Tailorin normaalihintaisia irtotakkeja (140-200 euroa) pidetään tuttavapiirissäni naurettavan kalliina.
Ainakin täällä meilläpäin puku on harkittu sijoitus, ja kenenkään en ole nähnyt maksavan siitä yli 500 euroa. Dressmannilta kun saa alennusmyynnistä kahisevia ja tönkköjä polyester-liimapukuja sataseen.
Mainitsin eräälle tuttavalleni tässä taannoin, että täältä Rovaniemeltä saa hyvälaatuisen puvun mielestäni normaaliin hintaan 580 euroa, merkki on Boss. Vastauksena oli ensin hämmentyneen kysyvä ilme, sitten ystävällistä naurua.
Suomalaisten keskitulot kuukaudessa ovat jotakuinkin 2500 euroa bruttona. Asuntolainaa voi aina harkita, mutta pukeutumislainasta nyt kuulee harvemmin. - JT76
fmiles kirjoitti:
Kyllä kaikki nuo mainitsemasi summat ovat tavalliselle suomalaiselle kohtuuttomia. Esim. Turo Tailorin normaalihintaisia irtotakkeja (140-200 euroa) pidetään tuttavapiirissäni naurettavan kalliina.
Ainakin täällä meilläpäin puku on harkittu sijoitus, ja kenenkään en ole nähnyt maksavan siitä yli 500 euroa. Dressmannilta kun saa alennusmyynnistä kahisevia ja tönkköjä polyester-liimapukuja sataseen.
Mainitsin eräälle tuttavalleni tässä taannoin, että täältä Rovaniemeltä saa hyvälaatuisen puvun mielestäni normaaliin hintaan 580 euroa, merkki on Boss. Vastauksena oli ensin hämmentyneen kysyvä ilme, sitten ystävällistä naurua.
Suomalaisten keskitulot kuukaudessa ovat jotakuinkin 2500 euroa bruttona. Asuntolainaa voi aina harkita, mutta pukeutumislainasta nyt kuulee harvemmin."Suomalaiset" käyttävätkin vaatteisiinsa rahaa ja vaivaa varmaan vähiten koko läntisessä maailmassa, ja sen kyllä huomaa. Tärkeää on huomata, että vika on nimenomaan keskivertosuomalaisen korvien välissä eikä missään muualla, kyllä 2500 euron bruttotuloilla pitäisi olla varaa edes yhteen hyvään pukuun varsinkin kun vähäisellä käytöllä se kestää ties miten pitkään.
Bossin puvut eivät muuten ole oikein millään mittarilla hyvälaatuisia. Leikkaukset voivat olla, mutta rakenne ja valmistusmenetelmät eivät. Samalla rahalla saa paljon parempaa tavaraa. - fmiles
JT76 kirjoitti:
"Suomalaiset" käyttävätkin vaatteisiinsa rahaa ja vaivaa varmaan vähiten koko läntisessä maailmassa, ja sen kyllä huomaa. Tärkeää on huomata, että vika on nimenomaan keskivertosuomalaisen korvien välissä eikä missään muualla, kyllä 2500 euron bruttotuloilla pitäisi olla varaa edes yhteen hyvään pukuun varsinkin kun vähäisellä käytöllä se kestää ties miten pitkään.
Bossin puvut eivät muuten ole oikein millään mittarilla hyvälaatuisia. Leikkaukset voivat olla, mutta rakenne ja valmistusmenetelmät eivät. Samalla rahalla saa paljon parempaa tavaraa.> Samalla rahalla saa paljon parempaa tavaraa.
Eli mitä?
Meillä on varsinkin täällä Rovaniemellä hyvin rajoitetut valikoimat merkkien suhteen.
Itse olen aina pitänyt Turo Tailoria ja sen tavaramerkkejä (Oliver, Basie ym.) erittäin hyvinä hintaansa nähden vaikkei kuitenkaan parhaina laatuaan. - JT76
fmiles kirjoitti:
> Samalla rahalla saa paljon parempaa tavaraa.
Eli mitä?
Meillä on varsinkin täällä Rovaniemellä hyvin rajoitetut valikoimat merkkien suhteen.
Itse olen aina pitänyt Turo Tailoria ja sen tavaramerkkejä (Oliver, Basie ym.) erittäin hyvinä hintaansa nähden vaikkei kuitenkaan parhaina laatuaan...on pysyä erossa kaikkein mainstream-tunnetuimmista merkeistä. Bossin ja Armanin tietävät kaikki, mutta laatu tuppaa olemaan mitä saattuu ja hintakin sitä korkeampi.
Italialaisia Canalia ja Corneliania pidetään yleisesti erinomaisina ja kohtuuhintaisina, hinnat noin pari sataa alle tonnin normaalihintaisina. Rovaniemen valikoimista en kyllä tiedä, voi olla ettei löydy, ei ole Helsingissäkään kovin monessa paikassa.
Turon pukuja on minullakin pari ollut arkikäytössä, ihan asiallista tavaraa siihen käyttöön. Varmasti hakkaa Dressmannit sun muut. - fmiles
JT76 kirjoitti:
..on pysyä erossa kaikkein mainstream-tunnetuimmista merkeistä. Bossin ja Armanin tietävät kaikki, mutta laatu tuppaa olemaan mitä saattuu ja hintakin sitä korkeampi.
Italialaisia Canalia ja Corneliania pidetään yleisesti erinomaisina ja kohtuuhintaisina, hinnat noin pari sataa alle tonnin normaalihintaisina. Rovaniemen valikoimista en kyllä tiedä, voi olla ettei löydy, ei ole Helsingissäkään kovin monessa paikassa.
Turon pukuja on minullakin pari ollut arkikäytössä, ihan asiallista tavaraa siihen käyttöön. Varmasti hakkaa Dressmannit sun muut.Kyllä puku kuin puku menee, kunhan näyttää fiksulta ja on mukava päällä. Halvan Prismasta ostetun tosin huomaa kaukaa, ei niinkään kankaasta tai muista yksityiskohdista, vaan ihan yleisilmeestä. Dressmannin puvut ovat tunnettuja siitä, että en saa niitä istumaan päälleni mitenkään. Heikki Lehdolla taas ovat materiaalit minusta huonoja, ja esimerkiksi puolivillaiset housut tarttuvat sääriin ja keräävät kaiken pölyn kolmen metrin säteeltä.
Meillä ei ole täällä päin mahdollisuutta saada mitään Sandia tai Bossia erikoisempaa. En sitten tiedä, mitä kaikkea löytää vaikkapa Oulusta tai Luleåsta.
Noita C:llä alkavia en ole koskaan kuullutkaan. Onko kuinka hirveän hintaisia ja miten eroavat perustavarasta? Tosiaan, sitä villaa olen etsiskellyt, epäilen vaan tekeekö se puvusta liian vanhanaikaisen.
Pidätkö pukua muuten ihan jokapäiväisenä vaatteena? Silloin kestävyys tulee tosiaan kyseeseen, toisin kuin minulla, kun pidän pukua niin harvoin, että koskaan ei ole muistaakseni edes pesua tarvinnut (pidän ehkä kymmenen kertaa vuodessa). - PetjaJäppinen
fmiles kirjoitti:
Kyllä puku kuin puku menee, kunhan näyttää fiksulta ja on mukava päällä. Halvan Prismasta ostetun tosin huomaa kaukaa, ei niinkään kankaasta tai muista yksityiskohdista, vaan ihan yleisilmeestä. Dressmannin puvut ovat tunnettuja siitä, että en saa niitä istumaan päälleni mitenkään. Heikki Lehdolla taas ovat materiaalit minusta huonoja, ja esimerkiksi puolivillaiset housut tarttuvat sääriin ja keräävät kaiken pölyn kolmen metrin säteeltä.
Meillä ei ole täällä päin mahdollisuutta saada mitään Sandia tai Bossia erikoisempaa. En sitten tiedä, mitä kaikkea löytää vaikkapa Oulusta tai Luleåsta.
Noita C:llä alkavia en ole koskaan kuullutkaan. Onko kuinka hirveän hintaisia ja miten eroavat perustavarasta? Tosiaan, sitä villaa olen etsiskellyt, epäilen vaan tekeekö se puvusta liian vanhanaikaisen.
Pidätkö pukua muuten ihan jokapäiväisenä vaatteena? Silloin kestävyys tulee tosiaan kyseeseen, toisin kuin minulla, kun pidän pukua niin harvoin, että koskaan ei ole muistaakseni edes pesua tarvinnut (pidän ehkä kymmenen kertaa vuodessa)....on päivittäinen vaate, niin että minulla oli tuttuva jonka olin tuntenut 7 vuotta ennen kuin hän näki minut ensimmäisen kerran pikkutakissa ja suorissa housuissa.
Farmarit minulla on ollut kahdesti jalassa. Vuonnan 1970 ja heti perään, 1976. Ei vain tunnu oikealta.
Muutaman kerran aikuisiässä on ollut jaksoja, jolloin olen sitten soveltanut pukua, eli tehnyt jotakin erilaista. Minulla on esim. kesäpukuna yksi tweed-puku, joka on tehty 1700-luvun tyyliä soveltaen. - JT76
fmiles kirjoitti:
Kyllä puku kuin puku menee, kunhan näyttää fiksulta ja on mukava päällä. Halvan Prismasta ostetun tosin huomaa kaukaa, ei niinkään kankaasta tai muista yksityiskohdista, vaan ihan yleisilmeestä. Dressmannin puvut ovat tunnettuja siitä, että en saa niitä istumaan päälleni mitenkään. Heikki Lehdolla taas ovat materiaalit minusta huonoja, ja esimerkiksi puolivillaiset housut tarttuvat sääriin ja keräävät kaiken pölyn kolmen metrin säteeltä.
Pidätkö pukua muuten ihan jokapäiväisenä vaatteena? Silloin kestävyys tulee tosiaan kyseeseen, toisin kuin minulla, kun pidän pukua niin harvoin, että koskaan ei ole muistaakseni edes pesua tarvinnut (pidän ehkä kymmenen kertaa vuodessa)...kuten sanottua noilla Stokkalla jotain 800 euron luokkaa tjsp. Nuo nyt ovat ihan perustavaraa, materiaalit kunnossa, ommellut vuorit yms mitä puvussa kuuluukin olla. Eikä italialaisten pukujen leikkauksissa useimmiten suurempaa vikaa ole. Kannattaa käydä katselemassa esim. valmistajien kotisivuilta tai kysellä vaikka Oulun Stockmannilta josko siellä olisi enemmän valikoimaa, en osaa siitä sanoa kyllä sen enempää.
Tuota materiaalijuttua en oikein ymmärrä, mitäs se puku sitten olisi jos ei villaa? Joku pellava nyt menee kesäaikaan ja kasuaalimmissa tilaisuuksissa, mutta villahan on ihan standardi. Henkilökohtaisesti ei tulisi mieleenkään ostaa mitään keinokuituista pukua.
Siinä olet ihan oikeassa, että istuvuus on tärkeintä. Dressmannin pukukin on parempi jos se istuu hyvin kuin huonosti istuva laatupuku.
Itse en käytä pukua päivittäin, töissä joskus mutta enimmäkseen vapaa-ajalla tai erinäköisissä tilaisuuksissa. - PetjaJäppinen
JT76 kirjoitti:
..kuten sanottua noilla Stokkalla jotain 800 euron luokkaa tjsp. Nuo nyt ovat ihan perustavaraa, materiaalit kunnossa, ommellut vuorit yms mitä puvussa kuuluukin olla. Eikä italialaisten pukujen leikkauksissa useimmiten suurempaa vikaa ole. Kannattaa käydä katselemassa esim. valmistajien kotisivuilta tai kysellä vaikka Oulun Stockmannilta josko siellä olisi enemmän valikoimaa, en osaa siitä sanoa kyllä sen enempää.
Tuota materiaalijuttua en oikein ymmärrä, mitäs se puku sitten olisi jos ei villaa? Joku pellava nyt menee kesäaikaan ja kasuaalimmissa tilaisuuksissa, mutta villahan on ihan standardi. Henkilökohtaisesti ei tulisi mieleenkään ostaa mitään keinokuituista pukua.
Siinä olet ihan oikeassa, että istuvuus on tärkeintä. Dressmannin pukukin on parempi jos se istuu hyvin kuin huonosti istuva laatupuku.
Itse en käytä pukua päivittäin, töissä joskus mutta enimmäkseen vapaa-ajalla tai erinäköisissä tilaisuuksissa.Kyllä villa on ominaisuuksiltaan aivan ehdoton, joskin kyllä siihen voidaan sekoittaakin muita materiaaleja riippuen mitä ominaisuuksia halutaan painottaa.
Itselläni paras puku taitaa olla villa-mohairia, 80-20, mutta on minulla ollut aika hyvin palvellut arkipuku, jossa oli ihan rehellistä muovia seassa 30%, loput villaa.
Minulla on "mökkitakki", jossa on 20% silkkiä, mutta se ei enää ole siinä kuosissa että viitsin pitää ihmisten ilmoilla.
Nyt katselin metsäpukuun kangasta, jossa on villaa vain 55% ja se näytti aika houkuttelevalta, vihreäharmaata kalanruotokuviota, jossa on päällä ruosteen punainen efektiruudutus.
Pukuun tarvittava pala maksaisi noin 220. Lähinnä vastaava täysvillainen maksaisi noin 400.
Olen antanut kertoa itselleni, että nykyaikaisissa keinokuiduissa olisi joitakin uusia tulokkaita, jota sopisivat tukemaan villan ominaisuuksia mm. päällys- ja arkitakeissa erittäin hyvin. - fmiles
PetjaJäppinen kirjoitti:
Kyllä villa on ominaisuuksiltaan aivan ehdoton, joskin kyllä siihen voidaan sekoittaakin muita materiaaleja riippuen mitä ominaisuuksia halutaan painottaa.
Itselläni paras puku taitaa olla villa-mohairia, 80-20, mutta on minulla ollut aika hyvin palvellut arkipuku, jossa oli ihan rehellistä muovia seassa 30%, loput villaa.
Minulla on "mökkitakki", jossa on 20% silkkiä, mutta se ei enää ole siinä kuosissa että viitsin pitää ihmisten ilmoilla.
Nyt katselin metsäpukuun kangasta, jossa on villaa vain 55% ja se näytti aika houkuttelevalta, vihreäharmaata kalanruotokuviota, jossa on päällä ruosteen punainen efektiruudutus.
Pukuun tarvittava pala maksaisi noin 220. Lähinnä vastaava täysvillainen maksaisi noin 400.
Olen antanut kertoa itselleni, että nykyaikaisissa keinokuiduissa olisi joitakin uusia tulokkaita, jota sopisivat tukemaan villan ominaisuuksia mm. päällys- ja arkitakeissa erittäin hyvin.Minulla on puvut lähinnä jotain puuvilla-polyesteri-sekoituksia. Ihan tyytyväinen olen ollut.
Dressmannin kermanvärinen bleiseri, josta mainitsin ensimmäisessä viestissä, on puuvillaa ja elastaania. Sellaista kovaa ja tönkköä kangasta. Käsiä kun vähän nostaa, niin koko takki nousee mukana 20 senttiä. Olen käyttänyt sitä ainoastaan kerran, pikkujoulupäivällisellä.
Puvuissani ei ole villaa. Mutta kahdet suorat housut on, joissa toisessa on puolet villaa ja toiset on 100% ohutta uutta villaa. En siis oikeastaan tiedä tuosta materiaalista yhtikäs mitään. Onhan sitä tyytyväinen, jos ei tiedä paremmasta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760