Mun tekis taas vaihteeksi kauheesti mieli otsatukkaa...Mutta ongelmana on luonnonkiharat hiukset. Ja urheilen myös paljon, joten pelkään et sit se otsis olis aina liiskaantuneena tohon ottaan:) Mitäs kokemuksia teillä on? Onko joku ottanu otsatukan luonnonkiharaan tukkaan onnistuneesti? Miten sitten laitatte sitä? Ja vaatiiko paljon laittamista?
Otsatukka
5
1202
Vastaukset
- July
Otsiksen onnistuminen riippuu varmasti siitä, kuinka kihara tukkasi on. Mulla itselläni on melko taipuisat hiukset, jotka esim. sateessa kastuessaan lähtee helposti kihartumaan. Saan ne kuitenkin pesun jälkeen föönaamalla suoriksi. Otsis on föönattava heti suihkusta tultuani, koska jos se pääsee kuivumaan itsekseen, sitä ei saa enää hyvin. Joudun myös pesemään hiukset joka aamu, koska yön jäljiltä hiukseni sojottavat joka suuntaan, eikä ole toivoakaan saada niitä sellaiseen kuosiin, että viittis lähteä ihmisten ilmoille.
Sain tekstistäsi sellaisen kuvan, että sulla on ollut otsis ennenkin, joten muistelepa edellistä kokemustasi. Kantsii varmaan myös miettiä otsiksen mallia. Luulisin, että tasapitkä otsis vaatii suoremmat hiukset ja sivuotsis onnistuu vähän taipuvammistakin hiuksista.- tyttö....
Ei mulla oo otsatukkaa ollu, paitsi viimeksi joskus ala-asteella (eli kauan sitten). Joten en oikein tiiä, että miten se nykyään mun tukassa käyttäytyisi. Tarkotin vaan tuolla taas-termillä sitä, että aina näin ennen kampaajaan menoa mulle iskee kauhee otsiskuume. Mun hiukset on sellaset, että saan ne föönaamalla suht suoriksi ja suoristusraudalla täysin suoriksi. Kostea ilma on painajaiseni, sillä silloin hiuksista tulee epämääräinen pörröpesä. Mutta tiedän kuitenkin, ettei luonnonkihara tukkani ole ns. pahimmasta päästä, sillä siskollani menee vielä kiharampaan ja hänellä se välillä näyttää ihan permanentilta...
Mitä mun siis pitäis tehdä? En jaksa kyllä aamuisin joka kerta tukkaa pestä, enkä muutenkaan niin kauheesti jaksa tukkaani värkkäillä. Tosin ehkä sitten jos se otsis olis tosi siisti ja ihana, niin varmaan hiuksiini enemmän panostaisinkin... - July
tyttö.... kirjoitti:
Ei mulla oo otsatukkaa ollu, paitsi viimeksi joskus ala-asteella (eli kauan sitten). Joten en oikein tiiä, että miten se nykyään mun tukassa käyttäytyisi. Tarkotin vaan tuolla taas-termillä sitä, että aina näin ennen kampaajaan menoa mulle iskee kauhee otsiskuume. Mun hiukset on sellaset, että saan ne föönaamalla suht suoriksi ja suoristusraudalla täysin suoriksi. Kostea ilma on painajaiseni, sillä silloin hiuksista tulee epämääräinen pörröpesä. Mutta tiedän kuitenkin, ettei luonnonkihara tukkani ole ns. pahimmasta päästä, sillä siskollani menee vielä kiharampaan ja hänellä se välillä näyttää ihan permanentilta...
Mitä mun siis pitäis tehdä? En jaksa kyllä aamuisin joka kerta tukkaa pestä, enkä muutenkaan niin kauheesti jaksa tukkaani värkkäillä. Tosin ehkä sitten jos se otsis olis tosi siisti ja ihana, niin varmaan hiuksiini enemmän panostaisinkin...Kannattaa varmaan kysyä kampaajalta, mitä mieltä hän on, onnistuuko otsis hiuksistasi. Sivuotsiksessa hiusten taipuisuudesta voi olla ihan hyötyäkin, jos hiukset on sellaiset, että ne saa föönaamalla kaartumaan oikeaan suuntaan. Jos on ihan piikkisuorat hiukset, jotka ei suostu kääntymään mihinkään, niitä voi olla vaikea saada nätisti sivuun.
Kyllähän otsiksen laittoon aamuisin jonkun verran enemmän aikaa menee kuin jos otsista ei ole. Toisaalta sivuotsiksen voi vetää pinneillä pois kasvoilta, jos ei aina jaksa pestä ja väkrätä hiuksia. Tasapitkää otsista sen sijaan on vähän vaikeampi "piilottaa" mihinkään.
Mutta kantsii siis kysyä kampaajan mielipidettä! - ei ehkä..
July kirjoitti:
Kannattaa varmaan kysyä kampaajalta, mitä mieltä hän on, onnistuuko otsis hiuksistasi. Sivuotsiksessa hiusten taipuisuudesta voi olla ihan hyötyäkin, jos hiukset on sellaiset, että ne saa föönaamalla kaartumaan oikeaan suuntaan. Jos on ihan piikkisuorat hiukset, jotka ei suostu kääntymään mihinkään, niitä voi olla vaikea saada nätisti sivuun.
Kyllähän otsiksen laittoon aamuisin jonkun verran enemmän aikaa menee kuin jos otsista ei ole. Toisaalta sivuotsiksen voi vetää pinneillä pois kasvoilta, jos ei aina jaksa pestä ja väkrätä hiuksia. Tasapitkää otsista sen sijaan on vähän vaikeampi "piilottaa" mihinkään.
Mutta kantsii siis kysyä kampaajan mielipidettä!kyllä luonnonkiharaan hiukseen on aika mahdotonta saada nättiä otsatukkaa. Kaverini just leikkasi samanlaisen kuin minulla (itselläni on piikkisuora tukka ja suora,tasainen otsis)..no, se töyhöttää yleensä ihan pystyssä ja kaverini on ihan tuskastunut siihen. Täsmälleen samanlaiset otsatukat käyttäytyvät ihan eri lailla suorassa/kiharassa hiuksessa. Mieti vielä!!
- vai ei, joo ei=)
Mulla on kauhea pyörre etuhiuksissa, mutta on otsis. Etuhiukset yltävät vähän silmien alle ja hujon niitä tuohon sivulle kun muistan.. vaha on ollut ihan hyvä keino otsiksen taltuttamiseen, hyviä vahoja saa kampaajalta. Urheillessa (käyn lähes joka päivä) pidän päässä huivia. Siihen jää hikikin mukavasti eikä valu silmiin. Ei hyvin muodikasta, mutta ei kai se muodikkuus urheillessa tärkeintä ole, vaan urheilu=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1123413Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801261GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys501235- 831202
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351102- 601047
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn28963- 53897
- 67888
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39882