silottaako roaccutan ihoa?!

Haluaisin kuulla kokemuksia tästä. Jotkut puhuu että lääkkeellä olisi hyviä tasoittavia vaikutuksia (jopa isompiinkin jälkiin) ja jotkut taas sanoo että jäljethän ovat aina ihonalais-kudoksissa joihin lääkkeellä ei ainakaan todistetusti ole paljon tehoa. Joten mitä uskoa, kertokaa te. Aloitin juuri roaccutanin rinnakkaislääkkeen syömisen ja haluan tietää.

Eihän lääkkeellä ainakaan sellaisia sivuvaikutuksia ole, että se ihoa ohentaessaan syventäisi jo syntyneitä jälkiä?!
2651
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Minulla oli paha akne yläselässä ja naamassa. Käytin hoitoon oikeaa roaccutania, mutta se on ilmeisesti aika samanlainen kuin rinnakaislääke.

Ensimmäiset viikot iho kukkii paljon voimakkaammin kuin ilman lääkitystä ja sitten yhtäkkiä muutamassa päivässä iho alkaa kuivumaan todella voimakkaasti ja lääkäri onkin varmaan maininnut tehokkaan rasvaamisen tärkeyden.

Itselläni kuuri jäi kohonneiden maksa-arvojen vuoksi 2 kuukautta vaille (eli 4 tuli täyteen), joten aivan lopputuntemuksia en ehtinyt saada, mutta nyt 3 vuotta myöhemmin ihoni on paljon terveempi. Arvet tottakai jäävät varsinkin niihin kohtiin missä patteja on poksauteltu ja pahempaa vielä revitty ne patin jäännökset pois.

Arpien korjaamiseen taas lääkärillä oli ainoastaan vaihtoehtona laser, mutta minulle se on liian kallis sijoitus. Kaikesta huolimatta kuuri oli niin hyvä että ottaisin sen uudelleen, jos se olisi mahdollista.

Äänestä

Minulla ei tosin ole epätasainen iho, mutta ihonalaisia punaisia läiskiä, aknearpia. Lääkäri sanoi, että jos kuoppia tulee, jokin ihohionta saattaisi olla vaihtoehto.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


petra kirjoitti:

Haluaisin kuulla kokemuksia tästä. Jotkut puhuu että lääkkeellä olisi hyviä tasoittavia vaikutuksia (jopa isompiinkin jälkiin) ja jotkut taas sanoo että jäljethän ovat aina ihonalais-kudoksissa joihin lääkkeellä ei ainakaan todistetusti ole paljon tehoa. Joten mitä uskoa, kertokaa te. Aloitin juuri roaccutanin rinnakkaislääkkeen syömisen ja haluan tietää.

Eihän lääkkeellä ainakaan sellaisia sivuvaikutuksia ole, että se ihoa ohentaessaan syventäisi jo syntyneitä jälkiä?!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu