niin mistä sen tietää että on purenta vika?millasia oireita teillä oli tai on? itelläni särkeepäätä päivittäin ja leuka on semmonen jäykkä ja naksuu..
Te joilla on purenta vika
10
1982
Vastaukset
- O.Velin
,,,
- auttaa
sinulle. Varaa aika purentafysiologiaan erikoistuneelle hammaslääkärille. Saat yöksi kiskon joka auttaa. Vie pois päänsäryt ja leuatkin rentoutuu. Saat kiskon kyllä yleishammaslääkäriltäkin, joka on huomattavasti halvempi vaihtoehto kuin erikoishammslääkäri. Et tarvitse raudoituksia tuohon vaivaan.
Nimimerkillä: Samoja kokemuksia- ihan noin yksinkertaista
Enpä sanoisi että ongelma on välttämättä noin yksinkertaisesti ratkaistu. Minulla havaittiin purentavika kun olin 20. Raudat suuhun pariksi vuodeksi että rivistöt saadaan mahdollisimman "täydellisiksi". 1,5 vuoden jälkeen leikkaus, jossa alaleukaa siirretään n.5mm eteenpäin ja tämän jälkeen siis vielä puol vuotta raudat suussa. Että ei kyllä ihan mikään pikkuhoito purentavikaan.
Hoito riippuu luonnollisesti ongelman vakavuudesta mikä kannattaa kylläkin tarkistaa ammattilaisella. Itse menin ensin yksityiselle ja sieltä lähettiin purentaongelmiin erikoistuneelle lääkärille.
Minunkin ongelman olisi voinut hoitaa paljon "kivuttomammin" ja helpommin jos kunnallisessa hammashoidossa toiminut lääkäri olisi osannut hommansa kun olin ala-asteikäinen...kasvavassa iässä ei olisi tarvinut leikata...Mutta minkäs teet virheitä sattuu itse kullekin. - niinpä niin
ihan noin yksinkertaista kirjoitti:
Enpä sanoisi että ongelma on välttämättä noin yksinkertaisesti ratkaistu. Minulla havaittiin purentavika kun olin 20. Raudat suuhun pariksi vuodeksi että rivistöt saadaan mahdollisimman "täydellisiksi". 1,5 vuoden jälkeen leikkaus, jossa alaleukaa siirretään n.5mm eteenpäin ja tämän jälkeen siis vielä puol vuotta raudat suussa. Että ei kyllä ihan mikään pikkuhoito purentavikaan.
Hoito riippuu luonnollisesti ongelman vakavuudesta mikä kannattaa kylläkin tarkistaa ammattilaisella. Itse menin ensin yksityiselle ja sieltä lähettiin purentaongelmiin erikoistuneelle lääkärille.
Minunkin ongelman olisi voinut hoitaa paljon "kivuttomammin" ja helpommin jos kunnallisessa hammashoidossa toiminut lääkäri olisi osannut hommansa kun olin ala-asteikäinen...kasvavassa iässä ei olisi tarvinut leikata...Mutta minkäs teet virheitä sattuu itse kullekin.Niin minullakin olisi voitu purentavika hoitaa lapsena ja tuhansilla muilla minun ikäisillä. Mutta mutta silloin rahat otettiin vanhempien kukkarosta ei yhteiskunnan kassasta.
- värkätä
ihan noin yksinkertaista kirjoitti:
Minunkin ongelman olisi voinut hoitaa paljon "kivuttomammin" ja helpommin jos kunnallisessa hammashoidossa toiminut lääkäri olisi osannut hommansa kun olin ala-asteikäinen...kasvavassa iässä ei olisi tarvinut leikata...Mutta minkäs teet virheitä sattuu itse kullekin.Ennenvanhaan kaikki purentaviat jätettiin hoitamatta. Siitä huolimatta suurin osa on ollut ja on edelleen ihan normaaleja , vaikka on purentavikaa ollut ja on edelleen. ei ole senkummempia päänalueen kiputiloja, leukavaivoja sun muutakaan vaivoja ollut sen enempää, kuin niillä joille on tehty vuosien ja taas vuosien oikomishoitoja leikkauksineen. Päinvastoin, monelle on tullut oikomishoidon päätteeksi paukkuleuat sun muut vaivat.
- purentavaivoista
niinpä niin kirjoitti:
Niin minullakin olisi voitu purentavika hoitaa lapsena ja tuhansilla muilla minun ikäisillä. Mutta mutta silloin rahat otettiin vanhempien kukkarosta ei yhteiskunnan kassasta.
Minullakin olisi purentavikojen, -vaivojen kehittymistä, ja siitä seuraavia ongelmia ja kipuja voitu huomattavasti ehkäistä ja estää, jos paikkojen tekojen jälkeen hampaiden kontaktit ja purennan tasapaino olisivat tulleet kunnolla tarkastettua ja korjattua!
Siis, ei se aina ole edes siitä rahastakaan kiinni, mutta lisäansioitahan tietenkin jotkut voivat aina järjestää! - Eräs hiottu
purentavaivoista kirjoitti:
Minullakin olisi purentavikojen, -vaivojen kehittymistä, ja siitä seuraavia ongelmia ja kipuja voitu huomattavasti ehkäistä ja estää, jos paikkojen tekojen jälkeen hampaiden kontaktit ja purennan tasapaino olisivat tulleet kunnolla tarkastettua ja korjattua!
Siis, ei se aina ole edes siitä rahastakaan kiinni, mutta lisäansioitahan tietenkin jotkut voivat aina järjestää!Purentasi saadaan kuntoon.
Ei muutakuin mene oikojalla käymään niin tulee kuntoon väärin hiottujen hampaiden kontaktit. Sehän tietty maksaa ja paljon, mutta rahastahan ei ollut kyse? - kuka maksaa?
Eräs hiottu kirjoitti:
Purentasi saadaan kuntoon.
Ei muutakuin mene oikojalla käymään niin tulee kuntoon väärin hiottujen hampaiden kontaktit. Sehän tietty maksaa ja paljon, mutta rahastahan ei ollut kyse?...> Sehän tietty maksaa ja paljon, mutta rahastahan ei ollut kyse?
Niin.
Kukapa sitten on siinä maksajan asemassa, kun paikattujen hampaiden virheellisiä kontakteja ruvetaan korjailemaan?
Eikös ole itsestään selvää, että kun paikka tehdään potilaan hampaaseen, silloin myös tarkistetaan, että kontaktit, niin paikatun hampaan osalta, kuin muidenkin hampaiden osalta ovat kunnossa, eikä niitä jälkeenpäin tarvitse ruveta erikseen, ja eri maksuista korjailemaan!
Eikö nämä jo muutenkin älyttömän korkeat maksut sisällä myös tämän, erittäin tärkeän tarkistuksen ja sen vaatimat toimenpiteet, joka tuntuisi olevan jo itsestään selvyyskin?????? - tietenkin!
kuka maksaa? kirjoitti:
...> Sehän tietty maksaa ja paljon, mutta rahastahan ei ollut kyse?
Niin.
Kukapa sitten on siinä maksajan asemassa, kun paikattujen hampaiden virheellisiä kontakteja ruvetaan korjailemaan?
Eikös ole itsestään selvää, että kun paikka tehdään potilaan hampaaseen, silloin myös tarkistetaan, että kontaktit, niin paikatun hampaan osalta, kuin muidenkin hampaiden osalta ovat kunnossa, eikä niitä jälkeenpäin tarvitse ruveta erikseen, ja eri maksuista korjailemaan!
Eikö nämä jo muutenkin älyttömän korkeat maksut sisällä myös tämän, erittäin tärkeän tarkistuksen ja sen vaatimat toimenpiteet, joka tuntuisi olevan jo itsestään selvyyskin??????Onkos hiottu julkisella puolella vai yksityisellä?
- sisältää
kuka maksaa? kirjoitti:
...> Sehän tietty maksaa ja paljon, mutta rahastahan ei ollut kyse?
Niin.
Eikö nämä jo muutenkin älyttömän korkeat maksut sisällä myös tämän, erittäin tärkeän tarkistuksen ja sen vaatimat toimenpiteet, joka tuntuisi olevan jo itsestään selvyyskin??????Hinta sisältää sitä mitä sisältää. Kyllä se niin on, että hammaslääkäri tekee mitä haluaa.
Jos purenta on pilalla, kun on väärin viilattu, niin ei siinä muutakuin mennä toiselle alan ammattilaiselle ja jatkaa touhua niin kauan kuin purenta on taas kunnossa.
Asiakashan tietysti maksaa.
Kaiken huippu oli kun oma purentaani hiottiin ilman edes minulta kysymättä mitään. Ei ollut mitään vaivoja, jonka takia niitä ylipäätään olisi pitänyt hioa. Vaivat tuli hionnan jälkeen ja siitä ei ole pikkurahalla selvinnyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865