Miten mitataan vyötärön ympärys oikein? Navan kohdalta tiedän kyllä mutta kun se 'elää' hengityksessä paljon. Uloshengityksen lopussako? Ei kovin kireälle myöskään? Tarkoitus olisi saada ko. arvoa alle metrin :) Kiitokset.
Vyötärön mittaus?
8
975
Vastaukset
- 3 cm navan yläpuolelta
Virallinen vyötärönmitta mitataaan n. 3 cm navan ylpuolelta, ei siis navan kohdalta. Ja tosiaan, uloshengityksen lopussa. Ei kiristetä vaan mittanauha asetetaan niin että se on jokapuolelta kiinni ihossa, mutta ei vedetä väkisin tiukalle.
- napaan
Tiesitkö, että eri ihmisillä on napa eri kohdassa?
Ei tuollainen senttimäärä päde.
Tässä hyvä linkki mittauksiin.
http://www.kutri.net/lopetus2003/mitat.jpg - uskokaa nyt
napaan kirjoitti:
Tiesitkö, että eri ihmisillä on napa eri kohdassa?
Ei tuollainen senttimäärä päde.
Tässä hyvä linkki mittauksiin.
http://www.kutri.net/lopetus2003/mitat.jpgTuo virallinen vyötärönmittaustapa tulee pukeutumisteollisuudesta, ja sanoisinpa että tuossa Kutri.netinkin tuhruisessa kuvassa se vyötärönlinja on nimenomaan muutaman sentin navan yläpuolella.
Vyötärönmitta siis esim. vaatteita varten mitataan aina n. 3 cm navan yläpuolelta. Se on virallinen tapa mitata vyötärönmitta. Ei kenelläkään napa nyt niin väärässä paikassa ole, että se muuttaisi mittauksen tulosta. Vai onko sinun napasi jossain kummallisessa paikassa? Otsassa, kenties? Vai tissien välissä? - jos et usko
uskokaa nyt kirjoitti:
Tuo virallinen vyötärönmittaustapa tulee pukeutumisteollisuudesta, ja sanoisinpa että tuossa Kutri.netinkin tuhruisessa kuvassa se vyötärönlinja on nimenomaan muutaman sentin navan yläpuolella.
Vyötärönmitta siis esim. vaatteita varten mitataan aina n. 3 cm navan yläpuolelta. Se on virallinen tapa mitata vyötärönmitta. Ei kenelläkään napa nyt niin väärässä paikassa ole, että se muuttaisi mittauksen tulosta. Vai onko sinun napasi jossain kummallisessa paikassa? Otsassa, kenties? Vai tissien välissä?http://www.tohtori.fi/?page=4477884
(tuossa linkissä neuvotaan mittaamaan noin 2 cm navan yläpuolella, näissä on joskus heittoja, 2-3 cm on yleisin ohje)
- Äimän käki
Tämä kaava on täysin pöpi.
http://ffp.uku.fi/kuntoneuvola/hip.htm
Jos ilmoitan lantioni 70cm ja vyötärön 70cm kaava ilmoittaa suhteen olevan 1.0 ja kielivän keskivartalon lihavuudesta!
Jos ilmoitan vyötärön olevan 60cm ja lantion 120cm , se ilmoittaa moin olevan normaali.
Siis jos olet laiha luikku jolta puuttuu lantio kaava ilmoittaa sinulla olevan keskivartalon lihavutta vaikka rasvaprosenttisi olisi 1%.- Äimän käki
Laskemme sinulle painoindeksin ja vyötärö-lantiosuhteen,
joiden avulla voit arvioida painoasi.
Pituus (cm):170 Paino (kg):40 Ikä 35(vuosina):
Sukupuoli: Mies Nainen X
Vyötärön ympärys 70(cm): Lantion ympärys 70(cm):
---------------------------------------------------------------
Painoindeksisi on 13.8.
Painoindeksin perusteella sinulla ei ole ylipainoa, pikemminkin päinvastoin.
----------------------------------------------------------------
Vyötärö-lantiosuhteesi on 1.00.
Sinulla on normaalia suurempi vyötärö-lantiosuhde, joka viittaa keskivartalolihavuuteen. - läskikö?
Äimän käki kirjoitti:
Laskemme sinulle painoindeksin ja vyötärö-lantiosuhteen,
joiden avulla voit arvioida painoasi.
Pituus (cm):170 Paino (kg):40 Ikä 35(vuosina):
Sukupuoli: Mies Nainen X
Vyötärön ympärys 70(cm): Lantion ympärys 70(cm):
---------------------------------------------------------------
Painoindeksisi on 13.8.
Painoindeksin perusteella sinulla ei ole ylipainoa, pikemminkin päinvastoin.
----------------------------------------------------------------
Vyötärö-lantiosuhteesi on 1.00.
Sinulla on normaalia suurempi vyötärö-lantiosuhde, joka viittaa keskivartalolihavuuteen.Kokeilin tota laskuria. Mun painoindeksi on 20,9 mutta ton laskurin mukaan mulla on vyötärölihavuutta. Mittasin kylläkin vyötärön karkkien syönnin jälkeen (74cm). Kun viimmeksi mittasin sen viikko sitten aamulla ennen syömistä oli se 69cm. Paino ei kuitenkaan oo yhtään noussut. Vyötärönympärys on huono mitta laihtumiselle.
- ...
läskikö? kirjoitti:
Kokeilin tota laskuria. Mun painoindeksi on 20,9 mutta ton laskurin mukaan mulla on vyötärölihavuutta. Mittasin kylläkin vyötärön karkkien syönnin jälkeen (74cm). Kun viimmeksi mittasin sen viikko sitten aamulla ennen syömistä oli se 69cm. Paino ei kuitenkaan oo yhtään noussut. Vyötärönympärys on huono mitta laihtumiselle.
Mun painoindeksi on 25 ja mul on sama vyötärönympärys ku sulla! Johan on...
ei liity aiheeseen, piti vaan päivitellä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1746370- 1471764
- 1131548
- 511290
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46962Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢34905Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98874Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5829Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231785- 41779