Torusten poistoleikkaus

Katri K.

Hei!

Minulle on suunniteltu alaleukaan tehtäväksi sellaista leikkausta jossa poistettaisiin isot torus-luupahkurat alaleuasta. Käsittääkseni ovat jotain vaartonta luun liikakasvua. Minulla ainakin alaleuan sisäpuolella ne ovat jo kasvaneet pikkuhiljaa lähes yhteen ja ovat aika hankalia kun iho on ohut ja menee helposti rikki karheista ruuista ja hammaslääkärissä aina siitä imuletkusta yms. Onko joku ollut sellaisten poistoleikkauksessa? Minkälainen toimenpide se on? Kertokaa lisää!

7

5050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmknn

      Ei kannata poistaa.

      • Olet_tyhmä_trolli

        Onneksi vastauksesi tuli 12,5 vuotta myöhässä ja kysyjä on hoitanut leikkauksensa aikoja sitten.


    • dkdjdbdjd

      Onko jo poistettu.

    • Anonyymi

      Kommentoin vanhaa aloitusta. Syystä että hain tietoa itse samasta asiasta aikoinaan. Eli minua alkoi ottamaan päähän alaleuassa oleva pikkusormenpään kokoinen kyhmyrä. Se aloitti kasvunsa yli 10 vuotta sitten. Kävin näyttämässä kunnallisessa laitoksessa ao. tapausta noin 7 vuotta sitten. Totesivat, että niin kauan kuin suuhun mahtuu niin ei leikata. Eli sopeuduin ja pidin paskamaisen pahkani.

      Ongelma eteni ja se pahka alkoi haitata syömistä. Työterveyteen menin ja siellä todettiin, että tätähän täytyy tutkailla. Sain lähetteen, mutta totesin siinä vaiheessa, että minähän en kahden kuukauden odottelua varro enkä varro mahdollista puolta vuotta kenties leikkaukseen jne. Soitin yksityiselle firmalle... Aika tuli alle 2 vkon päähän. Se samperin päähän ottanut kasvain leikattiin 45 minuutissa ja lasku ainoastaan 340 euroa!

      Toimenpide itsessään ei ollut sen kummempi kuin ison takahampaan lohkeamisen korjaaminen... päinvastoin. Kuopiolainen naiskirurgi teki loistavaa jälkeä eikä mitään kauhureagtiota päässyt pintaan missään vaiheessa.

      Eli toruksesta kärsivät... äkkiä yksityiselle (jos vain himppu rahaa löytyy)

      • Anonyymi

        Hei,
        Menikö pelkällä puudutuksella, vai nukutettiinko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,
        Menikö pelkällä puudutuksella, vai nukutettiinko?

        Puudutuspiikkejä tökättiin noin 10 ruiskauksen verran, joka oli se operaation tympein vaihe. Ei nukutusta, mutta varmuuden vuoksi nakkasin vaimon alprox tabun naamaan ennen operaatiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puudutuspiikkejä tökättiin noin 10 ruiskauksen verran, joka oli se operaation tympein vaihe. Ei nukutusta, mutta varmuuden vuoksi nakkasin vaimon alprox tabun naamaan ennen operaatiota.

        Minulta on leikattu molemmilta puolilta jo parikymmentä vuotta sitten. Ihan iisi homma lopulta, mutta kun molemmat puolet on puudutettu oikein huolella, niin suuhun ei kannata laittaa vettä kummempaa liki puoleen vuorokauteen. Valuu nimittäin ryntäille tai puret kielesi.
        Vasen alkoi kasvaa uudelleen ihan heti. Nyt se alkaa jo haitata, mutta en aio enää leikkauttaa, koska tämän elämäksikin sanotun "ulapan" vastaranta näkyy jo selkeästi. Koetan pärjätä tällaisenaan. Kyllä ne patit krematoidessa häviää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2300
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1781
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1271
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      136
      1133
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe