En todellakaan tiedä,mikä minua vaivaa...Herään aamuyöstä vihlovaan kipuun rintarangassa..tänään en omin avuin saanut asentoa vaihdettua..Liikkeellä olo helpottaa hiukan,kunhan ensin saan itseni ylös sängystä.Tällä hetkellä hengitys on pinnallista ja kipu koko ajan läsnä...eilen otettiin röntgenit ja tramalia syön kipuun,joka tosin ei juurikaan auta.Tämä sama vaiva oli pari vuotta sitten ja nyt kesäällä uusi jälleen.Itse epäilen selkärankareumaa,mutta kun ei kuulemma jotain tekijää verestä löytynyt...en tiedä..Kipu vain nakertaa pikkuhiljaa ilon elämästäni..
Puristava vanne rintakehän ympärillä
7
8629
Vastaukset
- ---?--
otettiinko keuhko röngten ?
- sattuu...
otettiin rintarangan röntgen...juuri soitin tuloksia,ja jotain spondyloosia löytyi...lääkäri soittelee tänään lisää..Mielenkiinnolla kysyn,tietääkö kukaan,liittyykö tämä selkärankareumaan?
- hoidettu
sattuu... kirjoitti:
otettiin rintarangan röntgen...juuri soitin tuloksia,ja jotain spondyloosia löytyi...lääkäri soittelee tänään lisää..Mielenkiinnolla kysyn,tietääkö kukaan,liittyykö tämä selkärankareumaan?
Sulla on ehkä rintaranka jumissa (eli nikamalukkoja) ja se aiheuttaa lihaskramppeja ja hermokipua. Siitä sitten ajan myötä voi kehittyä vaikka mitä, jos ei asiaa korjata ajoissa...
- sattuu....
hoidettu kirjoitti:
Sulla on ehkä rintaranka jumissa (eli nikamalukkoja) ja se aiheuttaa lihaskramppeja ja hermokipua. Siitä sitten ajan myötä voi kehittyä vaikka mitä, jos ei asiaa korjata ajoissa...
niin...mahdollista kai sekin...mutta eikö se olisi näkynyt kuvissa?Mitä siitä voi hoitamattomana kehittyä ja mikä on sen hoito?Manipulaatioko?
- hoidettu
sattuu.... kirjoitti:
niin...mahdollista kai sekin...mutta eikö se olisi näkynyt kuvissa?Mitä siitä voi hoitamattomana kehittyä ja mikä on sen hoito?Manipulaatioko?
Jos rintaranka ei jousta ei keuhkot voi laajentua normaalisti. Seuraa keuhkojen vajaatoiminta. Siitä voi seurata astmaa, allergiaa,... aivoihin ei mene verta tarpeeks->verenpaine, sydämen rytmihäiriöt.
Ja kun rintaranka on jumissa se voi krampata lihaksia. Sit tulee päänsärkyä, tension neckkiä, migreeniä, olkapääkipuja, käsien/sormien puutumista, jne.
Ja kun nikamat on pitkään vinksallaan, niin ne kuluu -> kulumia, osteoporoosia, tulehduksia,...
Kaikenlaista voi seurata, mutta aika harvalle noita silti tulee. Siis noita kaikkia. Mulla ei ihan kaikkia noista ollut...
- onnnnnnnnnnnnn
sulla on selästä joku nikama pois paikaaltaan. meneppäs nyt oitis jollekkin niksauttajalle ja kerro vaivasi niksauttaja hoitaa loput..
mene vaikka lauri männikölle suosittelen.
itselläni on usein nikama pois paikaltaan- samanlaiset oireet
Mulla on ollut kohta vuoden samanlaisia oireita kuin aloittajalla! Olen käynyt fyssassa, jossa kipua hoidettiin manipulaatiolla. Muttei mitään vaikutusta. Ei siis ainakaan mulla johtunut rintarangan fasettilukoista.
Syön kipuun arcoxiaa ja tramalia. Noiden yhteisvaikutuksella saan yöni nukuttua. Reumafaktorit eivät olleet veressä koholla. Myös mahahappolääkitystä kokeiltu, ei apua.
Ensi viikolla menossa sitten monen fysiatrikäynnin jälkeen rintarangan röntgeniin.
Niin, olen 30 -vuotias nainen ja kipu alkoi melko pian ensimmäisen lapseni synnyttyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321