Yötyö ja parisuhde

Hermot

Puolisoni tekee pelkästään yövuoroja, kun siitä saa enemmän rahaa. No, haittapuolena on se, että hän on aina vapaalla päivisin väsynyt. Lapset ihmettelevät, kun torkkuu vähän väliä päivällä. On sitten ärtyisä, jos lasten ääniin sattuu heräämään.

Kesälomakaan ei riitä rytmin muutokseen. Parisuhde kärsii. Tai oikeastaan minä. Hänen työnsä tosiaan rassaa hermojani.
Elämme erilaista päivärytmiä ja siinä on vaikeutensa. Sanoisin, että yötyöstä kärsii perhe enemmän kuin itse työntekijä.

3

1966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perheen sisällä

      Nyt härkää (miestä) sarvista ja asia puheeksi. Jos kerran kaikki kärsii, on sovittava selvemmät säännöt. Esim milloin mies nukkuu, aina sama aikataulu joka pvä, muu aika olkoon perheen aikaa. Parempi rytmi niin, että nukkumisellakin on selvät ajat, varmasti vähemmän väsymystä ja homma rullaa paremmin. Myös kysymys miehellesi: haluaako hän todella tehdä vain yävuoroja, onko palkka oikesti sen arvoinen, että kannattaa olla aina äreä ja koko perhe kärsii? Olisiko parempi kaikille, että rahaa on pikkasen vähemmän/kk käytössä ja kaikilla kivampi elämä?

    • kokeilla tätä

      olisko mitenkään mahdollista, että se puoliso saisi rauhallisen paikan nukkumiseen ja saisi yhtäjaksoisesti nukkua tarvittavan ajan. Tässä ehkä olisi ratkaisu siihen torkkumiseen pitkin päivää. Lapset pihalle/hoitoon/harrastuksiin... eli tyhjentäkää kämppä aamupäivisin ainakin muutamaksi tunniksi, kun uni ei ole enää niin syvää, vaan herää helposti ääniin.

      • Elvis82

        Juuh, tottakai ihmisen täytyy saada nukkua tarpeeksi riippumatta siitä mihin aikaan päivästä työtä tekee. Ihmekö tuo jos torkkuu keskel päivää. Itse olen tehnyt vuorotyötä ja avomieheni oli tämän kesän vuorotyös, jotne yövuorojakin oli välil. Hyvä puoli oli, et olin päivisin töis, niin en häirinny hänen untaan, mut jos satuin olemaan kotona, niin yritin olla hiljaa ja vaikeaahan se on näin pienes kämpäs.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe