Vuosia työttömänä olleet pitäisi laittaa eläkkeelle. Ei heille ole enää työmarkkinoita ja taitaa mielenterveyskin olla jo siinä pisteessä ettei ole työkykyä. Ainakin perusteellinen työkykykartoitus.
Pitkäaikaistyöttömät eläkkeelle
14
667
Vastaukset
- lähtisin viivana
eläkkeelle.
Täälläkin alkaa nuo kirjoittelijat olla 50 vuotiaita kipeitä alhaalta ylös,niinkuin minäkin.
Naamasta näkee kyllä ettei hyvin mene.
Peilistä tuijottaa hylkiöotus jota saa pyörittää kuin hyrrää kaikenmaailman kursseilla.
Mitäpä tuosta,sehän kuin aikuisten päivähoitoon menisi istumaan ja liimailemaan kuvia paremmasta. - eläkkeelle jäädä
mutta mistä kummasta olet saanut päähäsi, että työtön on aina päästään vialla?
Ei mun ällissä mitään vikaa ole, siinä olla pötkötelen kuin ennenlin, käyn kaupassa, laitan ruokaa, siivoon ja pyykkään. Hoitelen lapseni ja lastenlapseni.
Kyllä mulla puuhaa riittää eläkepäiviksi.
Hoida sinä vaan mielenterveytesi kuntoon, niin ei tarvi olla muista huolissaan.
Yritä pärjätä, vielä sinäkin kuntoon tulet, ja päivä paistaa sullekin risukasaan! Onnea.- TheClownHeh
50v pitkäaikaisnysväke on jo häpeäksi koko suvulle.
Pelle tuli pojasta isikin sanoo.
- Tuleva eläkeläinenkö?
Olen alle kolmekymppinen korkeakoulutuksen saanut pitkäaikaistyötön. Pääsenkö minäkin eläkkeelle?
- urapuujutkia
Pääset työharjoitteluun lakaisemaan katua.
Onnea uralle.
- En saanut
Olen alta 40v. ja ollut työttömänä putkeen reilut 10-vuotta. Kyllästyneenä päivähoito ja työttömien mikä minusta tulee isona ja paljon muuta kursseihin päätin hakea työvoimatoimiston lääkärin kautta eläkkeelle. TT.virkailija suositteli, epätoivoisena ja lääkäri ei huomannut mitää vikaa, ei edes turhautuneisuuttani ongelmineni vaan kehui minun olevan teräskunossa kuten 18v. mies voi vain olla.
Hassua.
Tässä sitä jatketaan taas "täysikuntoisena" työttömänä masentuneeena arjen harmauteen.
Täytyy ensiviikolla käydä sosiaalihuollossa anomassa fysikaalisen hoidon maksuun avustusta. Miksen minä pääse pienelle eläkkeelle, kuka tästä on vastuussa? - Eläke-Eetu
Aloitus on jo lähes 10 vuoden takaa, mutta mielestäni juuri tälle elettävälle ajallemme erittäin ajankohtainen.
Eikö todellakin olisi oikeus ja kohtuus armahtaa vuosikaupalla työttöminä olleet varttuneemmat pitkäaikaistyöttömät jonkinlaiselle eläkkeelle? Tämä eläke voisi olla määrältään saman verran mitä työtön saa yhteensä kuukaudessa työmarkkinatukena ja tähän päälle maksettaisiin normaalisti asumis- ja toimeentulotukea.
On täysin pitkään työttömänä olleiden ihmisten kiusaamista pakottaa heitä toimeentulonsa menettämisen uhalla kaiken maailman palkattomiin töihin, jotka eivät johda muuhun kuin uuteen työttömyysjaksoon. Hyvällä tuurilla pitkäaikaistyötön voi välillä saada lyhyen palkkatuetun työn, joka kuitenkin loppuu, kun tukikin loppuu ja edessä on taas uusi työttömyysjakso. Loppuelämä eläkeikään asti on ajelehtimista palkattoman työn, palkkatuetun työn, erilaisten kurssien ja työttömyyskausien välillä.
Uuteen ammattiin kouluttautuminenkaan ei oikein auta pitkäaikaistyötöntä, koska vastavalmistuneena ilman alan työkokemusta on nykyaikana lähes mahdotonta saada työtä eivätkä työnantajat pääsääntöisesti miellä opintoihin kuuluneita pakollisia työharjoitteluja oikeaksi työkokemukseksi.
Tämä pitkäaikaistyöttömien eläke loisi myös uusia palkallisia työpaikkoja, koska työnantajilla ei olisi enää hyväksikäytettävänään valtavaa pitkäaikaistyöttömien armeijaa, josta voidaan työttömän toimeentulon menettämisen uhalla pakottaa työtön ilmaiseksi työvoimaksi työnantajille.
Tältä eläkkeeltä olisi kuitenki mahdollista hakea ja tehdä työtä aivan normaalisti, mutta ilman älytöntä paperisotaa ja esimerkiki osa-aikatyö onnistuisi jouhevasti ja jokainen tienattu sentti olisi lisätuloa eläkkeen päälle. Palkkatulojen kasvaessa eläke sitten leikkautuisi porrastetusti pois tms. Ennen kateellisten huuteluja täytyy kuitenkin muistaa, että jopa tahtomattaan ja itsestään riippumattomista syistä vuosikausia työttömänä olleen henkilön on lähes mahdotonta työllistyä Suomessa. Täällä jo lyhyehkö työttömyysaika leimaa ihmisen automaattisesti luuseriksi ja ties miksi alkoholisoituneeksi mielenterveystapaukseksi, joka tarvitsee palkatonta työtä parantuakseen ”taudistaan”.
Täystyöllisyys on täyttä utopiaa ja pitkäaikaistyöttömyys tulee hyvin todennäköisesti vain kasvamaan tulevaisuudessa ja kunnolliset kohtuullisen toimeentulon tuovat työpaikat vähentymään työttömien määrään nähden. Kaikille halukkaille ei tule riittämään palkkatyötä ja iso osa työikäisestä kansasta joutuu vasten tahtoaan olemaan työttömänä, jotta loput onnekkaat hyväosaiset saavat olla työssään ja ”kunniakkaina veronmaksajina.”- ByroB
Ei olisi mitään tuota eläkejuttua vastaan. Mutta.. hallituksella on..
Mitäs olisit mieltä, jos työmarkkinatukeen tehtäisiin pari pienoista muutosta?
Ensin lisäys lomakkeeseen, vaikka rasti ruttuun X Olen ansainnut tällä 4 viikon jaksolla max 300€, selvitän sen palkkatodistuksella seuraavan 4viikon jakson aikana. Näin menetellen tmt maksettaisiin aina tavallisen aikataulun mukaan eikä sitä tarvitsisi odotella, kunnes saa paperit.
Sitten toinen rasti ruttuun kohta ja viiva: X Olen ansainnut tässä 4viikon jaksossa viiva esim. 350€ ja siitä koituvan vähennyksen 25€ saa vähentää seuraavan 4viikon maksuerästä. Vaikka toinen viiva tuota vähennystä varten! Tai sitten ei.
Tällä tavalla maksetut rahat eivät lisäänny, mutta maksetaan se 500€ tavallisen aikataulun mukaan. Sillä on iso merkitys aika monelle. Ja sillä tavalla pikkuhommille löytyy joskus tekijä.
Ja puhutaan edelleen työmarkkinatuesta eikä eläkkeestä eikä perustulosta, se on niin vaikeaa päättäjille! Vilpistä jäisi kiinni, kuten jää nytkin. Asumistuet jne. entisin perustein. - Surrumurru
Just luin jostain että on 20 vuotta ja enemmän kokonaan työttömänä olleita viiskymppisiä ja vanhempia. Tuon ikäiset ja tuolla työttömyydellä pitäisi ehdottomasti jo armahtaa ja päästää jollekkin eläkkeelle ilman mitään tukimuksia,kokeiluja,kuntoutusta tms, ei he tule koskaan työllistymään yhtään mihinkään. Mutta koska työttömät on myös suuri työllistäjä, niin esim täystyöllisyyttä ei tule koskaan olemaan.
- KöyhienArmeija
ei ole rahaa, ja tulee paljo halvemmaksi pitää työttömiä löysässä hirressä köyhänä.
ja vak.yhtiöiden ei tarvi maksaa kuin minimí eläke tulevaisuudessa työttömille, halvaksi tulee ja eläkeikä nousee 65v.
Työmarkkina, eläkkeet ja edut, ja sos turva kaadetaan nurin tuomalla siirtoväkeä afrikasta... suomesta tulee aito pohjolan riisto ja epäsopu zimbabwe !!
Vastuussa suomen tuho kehityksestä sdp-kokoomus-kepu-rkp-vihreät. - työstä_palkkaa
Kenenkään kuntoisuus ei parane tekemällä töitä ilman palkkaa.
On silkkaa ilkeyttä ja kiusantekoa pakottaa pitkäaikaistyöttömiä 'kroonisesti työttömiä' töihin erilaisin uhin ja pakottein.
Työntekoon kannustaa juurikin työstä maksettava palkka.
Kun ihmisellä on rahaa hoitaa itse omat asiansa, monet murheet hoituvat ja puutteet korjautuvat.- VerorahatHukkaan
tem hallinto ja eduskunta jo vuosikymmenien ajan on halunnut kyykyttää suomalaista työtöntä ilmaistöillä, kuntouttavalla, karenssilla, jne. Ja Työtön maksaa pakolla veroa 20%, jne.
Mutta ne samat päättäjät elättää lomilla pakolaisturisteja hotelleissa, 3 ateriaa päivä, ei karenssia, ei töitä, pelkkää lomaa. Ilmainen terveydenhoito, ja kotoutus show.....verovaroin..... Ja ne turistit ei edes ole maksaneet suomeen veroa...
- vfr11451234
miten olisi tällainen idea; laitetaan kakki työttömät 740 euron kansaneläkkeelle, ja otetaan maahan 1 500 000 maahanmuuttajaa. Veroprosentti alenisi, kun työttömien suhde maahan tuleviin ja työllistyviin olisi 30 %. Mitä työtä 1,5 miljoonaa tekisi ? tietenkin sosiaali ja terveysalalle, kouluihin ja virastoihin. Kun kaikki byrokratia käännettäisiin useille kielille, tarvittaisiin tulkkeja, kokkeja, siivoojia, parturreita, jne. nerokasta ja kaikki voittaa.
ulkoistetaan koko maan työelämä. Ulkoistetaan suomalaiset EU-kansalais-eläkeläisiksi. pelataan videopelejä, tehdään ristikoita, lautapelejä ja juopotellaan.- TyperyydenMaksimointia
- toi on ollu sdp-kokoomus-vihreä-rkp hallituksen visio !!! - Visiona murjaani suomi. Pakko monikulttuuri, pakko homous, jne.
- mutta on unohtunu mistä rahat tähän puuhaan. Mistä rahat suomen ja suomen kulttuurin alasajoon ?
- Mutta silti tuosta naivista visiosta johtuen tämä suomi on suossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927