HÄTÄ APUA

mitä teenn

Tää on kauheeta,
värjäsin kotona hiukseni mustalla kestovärillä, POLY COLORin koska tulos oli epätasainen, menin värjäämään uudestaan. Sitten ku pesin väriä pois, hiuksia lähti aivan hirveästi ja päänahka on aivan punainen. Nyt tuntuu kuin että se olisi tuless ja kun kosketan hiuksia tuntuu että ne jää käteen. Lähtevät juurineen. Miten tää on mahdollista, mitä voin tehdä. Itken vaan koko ajan. Auttakaa mua! Kasvaako mun tukka takaisin ikinä! Äiti sanoo vaan että mitäs menit värjäämään!

12

5155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Schwarzkopf

      Sulla paloi pää niin sanotusti. Ei saa ikinä värjätä kahtakertaa peräkkäin hiuksia,koska siinä voi käydä nuin. Kyllä ne hiukset kasvaa takaisin,mutta siihen menee aikaa. Jos oisit lukenu ohjeen niin olisit tiennyt,että 3-4vkoa pitää olla taukoa värjäysten välillä.

      • Lydia

        Ei pidä paikkaansa, ettei saisi värjätä kahdesti peräkkäin. Kampaajatkin tekevät joskus useita värinpoistoja samalla kertaa ja värinpoisto on rankimpia käsittelyjä päänahalle ja hiuksille. Äläkä ala nyt intoilemaan, että kampaajat olisivat niin taitavia, että voivat tehdä niin.
        Hiusvärien ohjeissa ei yleensä sanota, että pitää olla muutamien viikkojen tauko värjäyksissä, ainoastaan jos on laittanut permanentin, pitäisi odottaa noin kolme viikkoa.
        Etkä voi väittää, että tässä tilanteessa on päänahka palanut. Voi ihan hyvin olla allerginen reaktiokin, varsinkin jos tietämättä päänahka ei ollut aivan terve kokonaan. Hiusten putoilemisen syy voi olla myös päänahan liika kuivuminen.

        Keskustelun aloittajalle:

        Hiukset kasvavat takaisin sitten, kun päänahan kunto on parempi, voi kestää muutamia kuukausiakin kunnes näkyy lyhyttä hiusta ja välttämättä kaikki ei kasva takaisin, suurin osa tosin yleensä kasvaa.
        Hiusten mustiksi värjääminen ei rasita kamalan paljoa hiuksia eikä päänahkaa, joten ilmeisesti oli jo valmiiksi huonossa kunnossa? Pesithän hiusvärin täysin kokonaan hiuksista ja erityisesti päänahasta pois värjäyksen jälkeen? Jos kutitti/poltti värjäyksen aikana, olisi pitänyt heti pestä väri pois.
        Nyt kannattaa pitää pitkä väli värjäämisestä ja käydä mikrokamerakuvauksessa, siinä saa tietää mitä päänahalle on tapahtunut.


      • mikrokamerakuvauksen
        Lydia kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, ettei saisi värjätä kahdesti peräkkäin. Kampaajatkin tekevät joskus useita värinpoistoja samalla kertaa ja värinpoisto on rankimpia käsittelyjä päänahalle ja hiuksille. Äläkä ala nyt intoilemaan, että kampaajat olisivat niin taitavia, että voivat tehdä niin.
        Hiusvärien ohjeissa ei yleensä sanota, että pitää olla muutamien viikkojen tauko värjäyksissä, ainoastaan jos on laittanut permanentin, pitäisi odottaa noin kolme viikkoa.
        Etkä voi väittää, että tässä tilanteessa on päänahka palanut. Voi ihan hyvin olla allerginen reaktiokin, varsinkin jos tietämättä päänahka ei ollut aivan terve kokonaan. Hiusten putoilemisen syy voi olla myös päänahan liika kuivuminen.

        Keskustelun aloittajalle:

        Hiukset kasvavat takaisin sitten, kun päänahan kunto on parempi, voi kestää muutamia kuukausiakin kunnes näkyy lyhyttä hiusta ja välttämättä kaikki ei kasva takaisin, suurin osa tosin yleensä kasvaa.
        Hiusten mustiksi värjääminen ei rasita kamalan paljoa hiuksia eikä päänahkaa, joten ilmeisesti oli jo valmiiksi huonossa kunnossa? Pesithän hiusvärin täysin kokonaan hiuksista ja erityisesti päänahasta pois värjäyksen jälkeen? Jos kutitti/poltti värjäyksen aikana, olisi pitänyt heti pestä väri pois.
        Nyt kannattaa pitää pitkä väli värjäämisestä ja käydä mikrokamerakuvauksessa, siinä saa tietää mitä päänahalle on tapahtunut.

        eli pitääkö mennä lääkäriin? Onko se kallista? Näkyykö siinä mitä siellä hiuksen juuressa on tapahtunut? Vai mitä se kamera tekee?


      • kehtaa lähtee ulos
        mikrokamerakuvauksen kirjoitti:

        eli pitääkö mennä lääkäriin? Onko se kallista? Näkyykö siinä mitä siellä hiuksen juuressa on tapahtunut? Vai mitä se kamera tekee?

        tällä päällä.
        En ikänä enää värjää tämän jälkeen? Kasvaakohan se hius nyt varmasti takaisin?


      • .-.-.-
        kehtaa lähtee ulos kirjoitti:

        tällä päällä.
        En ikänä enää värjää tämän jälkeen? Kasvaakohan se hius nyt varmasti takaisin?

        Ihan näin äkkiseltään tulisi mieleen että mitä jos soittaisit tai menisit kymään kampaajan luona? En usko heillä mitään ässiä olevan hihoissaan mutta onhan ne sentään ammatti-ihmisiä. Olisin vähän sitä mieltä, että olet allerginen tuolle aineelle. Kun ei mustan värin pitäisi olla noin rankkaa hiuksille.


      • Lydia
        mikrokamerakuvauksen kirjoitti:

        eli pitääkö mennä lääkäriin? Onko se kallista? Näkyykö siinä mitä siellä hiuksen juuressa on tapahtunut? Vai mitä se kamera tekee?

        Mikrokameroita on joillakin kampaajilla ja kamera näyttää, jos päänahka on esim. kuivunut tai ärtynyt erityisesti ja näin kampaaja osaa neuvoa oikeat tuotteet päänahan hoitoon. Päänahkaani on kerran tutkittu mikrokamella hiusten lähdön takia ja syynä oli kuivuus (hiusten kuivuuden kanssa ei mitään tekemistä) ja sain oikeat tuotteet ja hiusten lähtö loppui parin kuukauden jälkeen. Tuo mikrokamerakuvaus maksoi 20 euroa, mutta oli ilmainen jos osti jonkun tuotteen. Riippuu tosin varmasti suuresti paikasta.
        Lääkärit tuskin osaavat tehdä asialle mitään, paitsi ehkä antaa jotain päänahkaa rauhoittavaa lääkettä. Luulen kyllä kampaajien tietävän asiasta paljon enemmän kuin lääkärien.
        On mahdotonta sanoa kasvavatko kaikki hiuksesi takaisin, mitä luultavammin suurin osa kasvaa, mutta tuskin ennen kun päänahka on hoidettu.
        Mielenkiinnosta kysyn, mitä tuotteita oikein käytit? Poly Coloria ja...?


      • Lydia
        Lydia kirjoitti:

        Mikrokameroita on joillakin kampaajilla ja kamera näyttää, jos päänahka on esim. kuivunut tai ärtynyt erityisesti ja näin kampaaja osaa neuvoa oikeat tuotteet päänahan hoitoon. Päänahkaani on kerran tutkittu mikrokamella hiusten lähdön takia ja syynä oli kuivuus (hiusten kuivuuden kanssa ei mitään tekemistä) ja sain oikeat tuotteet ja hiusten lähtö loppui parin kuukauden jälkeen. Tuo mikrokamerakuvaus maksoi 20 euroa, mutta oli ilmainen jos osti jonkun tuotteen. Riippuu tosin varmasti suuresti paikasta.
        Lääkärit tuskin osaavat tehdä asialle mitään, paitsi ehkä antaa jotain päänahkaa rauhoittavaa lääkettä. Luulen kyllä kampaajien tietävän asiasta paljon enemmän kuin lääkärien.
        On mahdotonta sanoa kasvavatko kaikki hiuksesi takaisin, mitä luultavammin suurin osa kasvaa, mutta tuskin ennen kun päänahka on hoidettu.
        Mielenkiinnosta kysyn, mitä tuotteita oikein käytit? Poly Coloria ja...?

        Kyllä sinä vielä joskus voit hyvin värjätä hiuksiasi, kunhan teet sen kampaajalla, jolla on allergikoille tarkoitettuja värejä. Jos nyt kyseessä edes on allerginen reaktio.


    • pois

      ei kai tuossa muuta mahdollisuutta ole. Aloittaa kasvatus 'puhtaalta pöydältä'. Samalla helpompi hoitaa päänahkaa jollain perusvoiteella.

      • mustatukaton

        en mennyt kouluun, ahdistaa. En tiedä mikrokamerasta, ei mulla ole rahaa sellaiseen.
        Alla mulla oli vaaleaksi blondatut hiukset (kesällä), värinpoisto. EI muuta.
        En ikänä enää värjää. Musta tuntuu, että tukka ei kasva takaisin. Kiitos vastauksista. Ehkä leikkaa tukan pois ja pidän huivia päässä.


      • -ninni
        mustatukaton kirjoitti:

        en mennyt kouluun, ahdistaa. En tiedä mikrokamerasta, ei mulla ole rahaa sellaiseen.
        Alla mulla oli vaaleaksi blondatut hiukset (kesällä), värinpoisto. EI muuta.
        En ikänä enää värjää. Musta tuntuu, että tukka ei kasva takaisin. Kiitos vastauksista. Ehkä leikkaa tukan pois ja pidän huivia päässä.

        Mulla kävi joskus 2 vuotta sitten niin että lähti vähä hiuksia ja päänahka oli punanen.. Mut kyl se siitä.. kuukauden päästä kukaan ei edes huomaa mitään.

        "Enkä leikkaa tukan pois ja pidän huivia päässä."
        Tuo oli hauska :D Ei millään pahalla mut mua rupesi naurattammaan. ^^
        Kyllä ne hiukset vielä kasvaa takaisin.. :>


      • amfu
        mustatukaton kirjoitti:

        en mennyt kouluun, ahdistaa. En tiedä mikrokamerasta, ei mulla ole rahaa sellaiseen.
        Alla mulla oli vaaleaksi blondatut hiukset (kesällä), värinpoisto. EI muuta.
        En ikänä enää värjää. Musta tuntuu, että tukka ei kasva takaisin. Kiitos vastauksista. Ehkä leikkaa tukan pois ja pidän huivia päässä.

        Kyllä se pikkuhiljaa kasvaa. Ehkä päänahka on jo ollut kuivunut värinpoiston jäljiltä?

        Suosittelisin menemään lääkärille tai terveydenhoitajalle, jos olet vielä sellaisessa koulussa, jossa sellainen on. Pääsisit halvemmalla, ja saisit luultavasti asiantuntevampaa apua kuin kampaamoista tms. Koska eivät ne kampaajat voi mitään lääkäreitä enempää tehdä, kun ongelma on päänahan kunnossa.

        Hiusten leikkuuttaminen lyhyemmäksi varmaan saisi näyttämään paremmalta, ja kannattaa hieroa päähän kosteuttavaa perusvoidetta tai vaikka bepanthenia silloin tällöin vähäksi aikaa ennen pesua.


    • Anonyymi

      Tein saman mitä mulle tulee käymään lähtikö ne kaljuks

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe