Lapsen ihonpuhdistus ja näppylät

ihmettelevä

Tyttäreni on 7-vuotias ja hänelle on tullut parin viikon sisällä näppylöitä otsaan, nenään ja leukaan. Leuassa myös mustapäitä. Iho pestään lämpimällä vedellä aamuin illoin. Mikä auttaisi tuon ikäisen ihon epäpuhtauteen ja mitä aineita uskaltaisi käyttää puhdistuksessa? Kokemuksia?

19

12487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole hyvä.

Nyt alkaa näkyä epäterveellinen syöminen naamassa. Sipsit, suklaa, karkit, sun muut on jätettävä pois! Valvo lapsesi syömisiä! Tuon ikäisellä ei finnejä yleensä tule, jos ruokavalio on kunnossa. Osta apteekista jokin hellävarainen ihonpuhditusaine. Sillä peset säännöllisesti! Eli sipsit ja rasvaiset ruoat ja herkut pois! Finnitkin katoavat silloin.

• Ihmettelevä

No tuota sokeria olin itsekin hiukan epäillyt näppylöiden syylliseksi. Sokeria tulee lähinnä piilosokerina: jogurtit, mysli, mehu. Suklaata ja sipsiä meillä ei syödä. Voisiko syynä kuitenkin olla myös hormonit? Tyttö on luokan pisin ja säärikarvatkin kasvaa jo.

• tulee
        Ihmettelevä kirjoitti:

No tuota sokeria olin itsekin hiukan epäillyt näppylöiden syylliseksi. Sokeria tulee lähinnä piilosokerina: jogurtit, mysli, mehu. Suklaata ja sipsiä meillä ei syödä. Voisiko syynä kuitenkin olla myös hormonit? Tyttö on luokan pisin ja säärikarvatkin kasvaa jo.

ihan kaiken ikäisille, voi tulla niin vauvoille kuin vanhuksille.

Ruokavalion muokkaaminen ja pesu etenkin kosteutus luulisi auttavan. Aikuiselle iholle suositellaan usein teepuuöljyä mut en tiedä miten se lapselle sopii. Periaatteessa pitäisi sopia :)

Tiedätkö, lapsen kouluterkkari varmaan tietäisi tämän asian kaikkein parhaiten. Kannattaa tutkia asiaa jos tosiaan lapsella on karvoitus lisääntynyt myös, voi olla joku hormonihäiriökin kyseessä jonka saa lääkityksellä kuntoon. Joillakin murrosikä alkaa jo 9 vuotiaina mutta noin nuoresta en oo itse kuullut :/

• kndshjsdilseg
        tulee kirjoitti:

ihan kaiken ikäisille, voi tulla niin vauvoille kuin vanhuksille.

Ruokavalion muokkaaminen ja pesu etenkin kosteutus luulisi auttavan. Aikuiselle iholle suositellaan usein teepuuöljyä mut en tiedä miten se lapselle sopii. Periaatteessa pitäisi sopia :)

Tiedätkö, lapsen kouluterkkari varmaan tietäisi tämän asian kaikkein parhaiten. Kannattaa tutkia asiaa jos tosiaan lapsella on karvoitus lisääntynyt myös, voi olla joku hormonihäiriökin kyseessä jonka saa lääkityksellä kuntoon. Joillakin murrosikä alkaa jo 9 vuotiaina mutta noin nuoresta en oo itse kuullut :/

Lapselle ei kannata tehdä karhunpalvelusta länttäämällä naamaan jotakin "luonnontuotetta", kuten teepuuöljyä. Kasviaineet saattavat herkistää pahasti ja tuottaa ikävän allegian, ihan yhtälailla kuin vaikkapa synteettiset tuoksut, myskit sun muut. Kannattaa kääntyä apteekin tai lääkärinkin puoleen ja valita vähintään tuoksuttomia tuotteita. Minun ihoni tärveltiin murrosiässä mehiläisvahalla.

• pesu aamuin illoin

Murrosikä alkaa yhä nuoremmilla, tämä on aika faktaa. Miten aikaisin äidillä alkoivat kuukautiset, tyttärellä kenties vielä nuoremmalla. Itselläni (44v) alkoivat kun olin 11v ja taisin olla luokkani nuorin. Joten ei ole tavatonta että jo 7-9v voi alkaa. Hyvä olisi kuitenkin käydä vaikka siellä terkkarilla ja tarkistaa että kaikki ok, omalla tyttärelläni alkoi menkat kun oli 9v.
      Särikarvat ja finnit ovat selvä merkki hormonitoiminnan vilkastumisesta, eli ihonhoito rutiiniksi joka aamu ja ilta. Apteekin sebamed ja herkän/nuoren ihon tuotteet käyttöön, näin on meilläkin.

• ÄLÄ käytä

apteekin Sebamedejä ym!! Itse pilasin kahden vanhemman lapseni ihon niillä, luotin apteekin hyviin tuotteisiin!? Murrosiässä kummallakin hirveä akne, enkä edelleenkään uskonut kosmetologia, kyllä apteekin tuotteet täytyy olla hyviä, onhan ne myytävänä APTEEKISSA! Kunnes tuttavani valmistui itse kosmetologiksi ja näytti minulle raaka-aineita ja selitti tarkkaan, mitä eroa tuotteissa on. EN enää koskaan osta apteekista muuta kuin lääkkeitä. En edes sitä erästä arvostettua geeliä, jota vain lääkäri määrää ja on kallista, pidetään hyvänä mutta - huh huh.

Nuorin lapsistani on nyt 14 -vuotias ja pelko kovasta aknesta on jäämässä taakse, iho on hyvä. Tietysti finni silloin tällöin pukkaa päälle mutta sehän kuuluu jo ikään. Olen ostanut Hjeronymus -nimisen saippuan ja siihen sinisen kasvoveden, joita molempia on suosieltu ensimmäisiksi tuotteiksi. Ja sitten ostin sellaisen ison pullon kosteusvoidetta, jota lapseni laittaa aina silloin tällöin kasvoille ettei iho kuivu (ja rupea itse tuottamaan liikaa talia)mutta myös muualle vartaloon tarvittaessa - on riittoisaa. Hän on käyttänyt Hjeronymus -tuotteita nyt 5 vuotta.

• juurikin
        ÄLÄ käytä kirjoitti:

apteekin Sebamedejä ym!! Itse pilasin kahden vanhemman lapseni ihon niillä, luotin apteekin hyviin tuotteisiin!? Murrosiässä kummallakin hirveä akne, enkä edelleenkään uskonut kosmetologia, kyllä apteekin tuotteet täytyy olla hyviä, onhan ne myytävänä APTEEKISSA! Kunnes tuttavani valmistui itse kosmetologiksi ja näytti minulle raaka-aineita ja selitti tarkkaan, mitä eroa tuotteissa on. EN enää koskaan osta apteekista muuta kuin lääkkeitä. En edes sitä erästä arvostettua geeliä, jota vain lääkäri määrää ja on kallista, pidetään hyvänä mutta - huh huh.

Nuorin lapsistani on nyt 14 -vuotias ja pelko kovasta aknesta on jäämässä taakse, iho on hyvä. Tietysti finni silloin tällöin pukkaa päälle mutta sehän kuuluu jo ikään. Olen ostanut Hjeronymus -nimisen saippuan ja siihen sinisen kasvoveden, joita molempia on suosieltu ensimmäisiksi tuotteiksi. Ja sitten ostin sellaisen ison pullon kosteusvoidetta, jota lapseni laittaa aina silloin tällöin kasvoille ettei iho kuivu (ja rupea itse tuottamaan liikaa talia)mutta myös muualle vartaloon tarvittaessa - on riittoisaa. Hän on käyttänyt Hjeronymus -tuotteita nyt 5 vuotta.

kosmetologikaveri saa hyvät poonukset eikö? ;)

• tuskin kaupasta saat parempaa
        ÄLÄ käytä kirjoitti:

Ja markettien ihonhoitotuotteet ovat parempia kun apteekin? Ihan pötyä, että juuri Sebamed ja apteekin hajustamattomat ja allergiatestatut tuotteet olisivat huonoja. Akne on lisäksi perinnöllistä, joten todennäköisesti lapsesi olisi saanut ne näppylät mistä tahansa tuotteesta. Lisäksi hyviäkin tuotteita ja ihoa voi 'ylihoitaa'. Lisäksi ruokavaliolla on merkitystä, silläkin voit edesauttaa ihon näppylöitä. Tämä vaan faktana, että älä yleistä. 4 teiniä kotona, ja kaikilla hyvät ihot ja apteekin tuotteet myös tulevaisuudessa käytössä!

• on olemassa
        tuskin kaupasta saat parempaa kirjoitti:

Ja markettien ihonhoitotuotteet ovat parempia kun apteekin? Ihan pötyä, että juuri Sebamed ja apteekin hajustamattomat ja allergiatestatut tuotteet olisivat huonoja. Akne on lisäksi perinnöllistä, joten todennäköisesti lapsesi olisi saanut ne näppylät mistä tahansa tuotteesta. Lisäksi hyviäkin tuotteita ja ihoa voi 'ylihoitaa'. Lisäksi ruokavaliolla on merkitystä, silläkin voit edesauttaa ihon näppylöitä. Tämä vaan faktana, että älä yleistä. 4 teiniä kotona, ja kaikilla hyvät ihot ja apteekin tuotteet myös tulevaisuudessa käytössä!

valinnan vapaus!

Omassa tuttavapiirissäni neljä kohtaloa - eri kohtaloa - apteekin tuotteista...

Käytä mitä käytät, niin minäkin ajattelin muutama vuosi sitten... sigh!

Valitettavasti kaikki täällä kirjoittavat eivät ole ns. perusjuntteja, mutta jos onnistuu vain niitä keräämään viesteilyllään niin minkäs teet - "moro idiootit", vetäkää vaikka sitä itteään päähänne niin hyvin pyyhkii!! Ei jaksa teidän kaltaistenne kanssa enää, siirryn muualle..

ja ps: ystävä kosmetologini EI saanut Hjeronymus -edustusta itselleen, joten se siitä hyödystä

LUKEKAA RAAKA-AINELUETTELON SISÄLTÖ......!!!! Hei HALOOOOOOOOOO!

miksi nähdä vaivaa tyhmien kanssa, kysyy ystäväni vieressäni? Luulin auttavani teitä idiootteja, luojani, en enää koskaan tänne palaa!

MENKÄÄ APTEEKKIIN, SIELLÄ ON HYVIÄ TUOTTEITA!!! Siis täällä todella pärräää kaikki vähän koulutetut idiootit..!!!

• minua
        on olemassa kirjoitti:

valinnan vapaus!

Omassa tuttavapiirissäni neljä kohtaloa - eri kohtaloa - apteekin tuotteista...

Käytä mitä käytät, niin minäkin ajattelin muutama vuosi sitten... sigh!

Valitettavasti kaikki täällä kirjoittavat eivät ole ns. perusjuntteja, mutta jos onnistuu vain niitä keräämään viesteilyllään niin minkäs teet - "moro idiootit", vetäkää vaikka sitä itteään päähänne niin hyvin pyyhkii!! Ei jaksa teidän kaltaistenne kanssa enää, siirryn muualle..

ja ps: ystävä kosmetologini EI saanut Hjeronymus -edustusta itselleen, joten se siitä hyödystä

LUKEKAA RAAKA-AINELUETTELON SISÄLTÖ......!!!! Hei HALOOOOOOOOOO!

miksi nähdä vaivaa tyhmien kanssa, kysyy ystäväni vieressäni? Luulin auttavani teitä idiootteja, luojani, en enää koskaan tänne palaa!

MENKÄÄ APTEEKKIIN, SIELLÄ ON HYVIÄ TUOTTEITA!!! Siis täällä todella pärräää kaikki vähän koulutetut idiootit..!!!

ylikouluttamiselta jos sillä luodaan ihmisiä jotka huutavat noin virallisessa keskustelussa ;)

• Jenni***
      • uskaltaisi

käyttää, enkä varsinkaan herkkäihoisena AIKUISENA vauvan iholle tarkoitettuja voiteita!!?

Murrosiän kynnyksellä kun hormonit ym. toiminnot alkavat, ei olla enää vauvaihoisia ja reagoida samoin. Ei se ihme jos on ongelmia ihon kanssa, kun ei osata ajatella.

Iholle Natusania, ruoaksi Pilttiä ja mitä vielä?

• ei muuta
        uskaltaisi kirjoitti:

käyttää, enkä varsinkaan herkkäihoisena AIKUISENA vauvan iholle tarkoitettuja voiteita!!?

Murrosiän kynnyksellä kun hormonit ym. toiminnot alkavat, ei olla enää vauvaihoisia ja reagoida samoin. Ei se ihme jos on ongelmia ihon kanssa, kun ei osata ajatella.

kun koko ajan raskaampaa värkkiä naamaan kun vuosikertoimet lisääntyy, sitä pikemmin pääsee ryppyvoidepurkille sitten ;D

Ai että tekkee hyvvää, ainakin kosmetolgien kukkarolle!!!

• Jenni***
        uskaltaisi kirjoitti:

niitä hajustettuja paskojasi! Itse psoriaatikkoaikuisena olen pessyt ihoni jo yli vuoden haalealla vedellä ja Top-To-Toe pesugeelillä, ja on pysynyt iho todella hyvässä kunnossa. Ennen kuivui ja hilseili sekä ärtyi vaikka oli kuinka olevinaan herkän ihon pesunestettä mutta oli kuitenkin hajusteita lisättynä. Tämä Natusanin pesugeeli on yhtä mietoa kuin itse vesi (pullossa lukee). Ja käytän myös Natusanin ihoöljyjä. Ei 7-vuotias voi ruveta mitään teinien kuivattavia mömmöjä käyttämään. Lapsihan hän vielä on. Olet seko niiden hormonijuttujes kanssa.

• erisan

Itse kokeilisin puhdistukseen erisania. Kasvojen Puhdistusgeeli on hajuton ja väriaineeton ja suunniteltu herkälle iholle eli ajattelisin sen olevan riittävän mieto myös noin nuorelle. Jos jotain kosteusvoidetta tarvitsee niin melkeimpä hakisin humektan-tuubin apteekissa (pikkutuubi on edullinen), se on hyvin kevyt ja vesiliukoinen.

• apuaa..

ei voi olla totta!!!

"Ajattelisin sen olevan", niin kuin tässä ketjussa eräs ajatellut mainitsi, henkilö, joka löysi raaka-aineluettelon.., ei ikinä Erisania ym., ei ihmiset ymmärrä - ei voi uskoa että ne on niin TYHMIÄ!!!

Hei Haloooooo ihmiset!!!! Ei se mitä purkissa lukee, vaan se MITÄ NE SISÄLTÄÄ!!!!

• ihankuin
        apuaa.. kirjoitti:

ei voi olla totta!!!

"Ajattelisin sen olevan", niin kuin tässä ketjussa eräs ajatellut mainitsi, henkilö, joka löysi raaka-aineluettelon.., ei ikinä Erisania ym., ei ihmiset ymmärrä - ei voi uskoa että ne on niin TYHMIÄ!!!

Hei Haloooooo ihmiset!!!! Ei se mitä purkissa lukee, vaan se MITÄ NE SISÄLTÄÄ!!!!

sisältäis jotain myrkkyä. Jotkut käyttää hiustensa tummentamiseen Bockin hiusvettä joka sisältää LYIJYÄ! Se vasta myrkkyä on. Ja tummat hiusvärit aiheuttavat aivokasvaimia, se on jo aikoja sitten tiedetty juttu. Niin että kyllä se Erisan on varmaan miedompaa tavaraa.

• erisan
        apuaa.. kirjoitti:

ei voi olla totta!!!

Minä arvostan jos tuote on hajustamaton, väriaineeton ja allergia ja astmaliiton hyväksymä. Lisäksi kotimaisuudesta tulee plussaa.

Erisan kasvojen puhdistusaineen inci, kerro toki jos joku aine huolestuttaa erityisesti:

AQUA, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, GLYCERIN, DECYL GLUCOSIDE PANTHENOL, SODIUM CARBOMER, PHENOXYETHANOL, METHYLPARABEN, BUTYLPARABEN, ETHYLPARABEN, PROPYLPARABEN, ISOBUTYLPARABEN
        pH 6

Parabeeneille (ihan normaali yleinen säilöntäaine) en onneksi ole herkistynyt, ja muuta pahuuksia ei tuossa pois huuhdeltavassa aineessa ole.

• ....................
        erisan kirjoitti:

Minä arvostan jos tuote on hajustamaton, väriaineeton ja allergia ja astmaliiton hyväksymä. Lisäksi kotimaisuudesta tulee plussaa.

Erisan kasvojen puhdistusaineen inci, kerro toki jos joku aine huolestuttaa erityisesti:

AQUA, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, GLYCERIN, DECYL GLUCOSIDE PANTHENOL, SODIUM CARBOMER, PHENOXYETHANOL, METHYLPARABEN, BUTYLPARABEN, ETHYLPARABEN, PROPYLPARABEN, ISOBUTYLPARABEN
        pH 6

Parabeeneille (ihan normaali yleinen säilöntäaine) en onneksi ole herkistynyt, ja muuta pahuuksia ei tuossa pois huuhdeltavassa aineessa ole.

Itse olen 14-vuotias ja käytän puhdistusaineena Sebamed puhdistusvaahtoa, finnivoiteena Brevoxylia ja koskeusvoiteena orion pharman Humektanania, joka on nimenomaan akneiholle. Brevoxyl kuivattaa paljon, joten kosteusvoide kannattaa olla. Finnit ja mustapäät ovat vähentyneet huomattavasti jo parissa viikossa, joten mielestäni apteekin akne tuotteet ovat todella hyviä. Turha väittää että eivät toimisi. Enköhän itse parhaiten tiedä mikä toimii ja mikä ei. Markettituotteet eivät auta ollenkaan ja clerasilit voi heittää samantien roskiin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7495
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      261
      4669
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4545
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3287
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2718
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2343
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2342
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2204
    Aihe