Mitä olen tehnyt väärin-onko normaalia?

Itsesyytös

Olen miettinyt ja hautonut näitä asioita vain omassa päässäni kertomatta kenellekkään...
Olen seurustellut avo-mieheni kanssa muutaman vuoden, suhteen alkuaikoina asuimme eri paikkakunnilla ja minä yritin kaikkeni suhteemme onnistumiseksi matkustin aina kun pääsin hänen luokseen säästin rahaa ja yritin antaa hänelle keikkeni. Alku huuman jälkeen tajusin etten saanut vastakaikua kaikkelle tekemälleni hyvälle miestä kohtaan ja hän oli viileä ja etäinen, ja tuntui että hän salasi minulta jotain ja epäilin että hänellä on yhtäaikaa toinen suhde.
Hän odotti minulta aina aikaa ja huomiota hänelle, mutta hänen ei tarvinnut antaa sitä minulle, hän käyttäytyi aina äärimmäisen itsekkäästi.

Kyllästyin hänen itsekkääseen ja välinpitämättömään käytökseen ja luulin jo että hän ei halua jatkaa meidän epämääräistä kaukosuhdetta. Ihastuin toiseen ja petin kaukosuhdettani, ja jäin pettämisestäni kiinni. Kaukosuhteeni uhkasi tappaa meidät molemmat ja soittikin uhkauksia tyypille kenen kanssa olin pettänyt. Pyytelin anteeksi ja anelin armoa, pelon vallassa koska minua uhkailtiin kamalilla asioilla.

Kaukosuhteeni tekikin tempauksen ja muutti luokseni ja olemme siitä asti asuneet yhdessä, suhde on muuttunut vuosien varrella välillä parempaan ja välillä pahempaan. Itsekäs käytös ja minun haukkuminen ja alentaminen ei ole loppunut, tavaroiden heitteleminen ja raivoisa suuttuminen minua kohtaan jos en esin kuuntele hänen puhettaan loppuun tai keskeytän tai sanon väärän mielipiteen. Monesti on heitetty ulos kotoa ja käsketty painua vittuun, ja sitten kun on taas rauhottunut hän on perunut sanansa mutta sanonut että kaikki on minun syytä ja minä olen aiheuttanut hänen hermostumiskohtauksensa!!!! Sanokaa joku onko tämä normaalia - minä en enää tiedä!?

17

1785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tierän että on vaikeaa

Ei ole normaalia.
      Miehesi haluaa pitää sinut talutus hihnassa.
      Lähellä kauvaksi.

Olisiko parenpi päästä eroon koko miehestä.?
      Voi olla vaikeaa.
      Mun kaverillani on sama tilanne.

• itsesyytös

Sepä se kun välillä on päiviä että menee hyvin ja saa hengähtää ja taas seuraava päivä saattaa olla ihan erilainen.
        Mä olen jo luopunut mun vapaudesta en käy ulkona en käy kavereiden luona, töissä ainoastaan..
        ettei vaan tule sanomista.
        Mua pidetään kuin pullossa, ja toinen sanoo ehdot mitä teen ja miten ajattelen.
        Mutta itseppähän olen antanut siihen mahdollisuuden ja koska tätä on jatkunut niin pitkään ei ole hirveän helppoa tehdä stoppia tälle koska kuitenkin rakastaa toista ja odottaa vain että hän jonain päivänä muuttuu...

• Tieto avartaa:-)
        itsesyytös kirjoitti:

Sepä se kun välillä on päiviä että menee hyvin ja saa hengähtää ja taas seuraava päivä saattaa olla ihan erilainen.
        Mä olen jo luopunut mun vapaudesta en käy ulkona en käy kavereiden luona, töissä ainoastaan..
        Mutta itseppähän olen antanut siihen mahdollisuuden ja koska tätä on jatkunut niin pitkään ei ole hirveän helppoa tehdä stoppia tälle koska kuitenkin rakastaa toista ja odottaa vain että hän jonain päivänä muuttuu...

Miehesi on narsisti.
        Googlaa narsismista ja mene esim. www.narsistienuhrientuki.info niin saat tietoosi paljon samankaltaisia tarinoita kuin omasi.
        Sieltä saat myös tukea.
        Sinä itse päätät haluatko elämäsi jatkuvan noin.
        Voin vain sanoa ettei siippasi parane koskaan.
        Narsistin päämäärä on alistaa ja hallita toista aivan loputtomiin. Riistää ja mitätöidä.
        Sitä sanotaan henkiseksi pahoinpitelyksi.
        Rakkautta tällaisessa liitossa ei ole ja kun sen ymmärrät saat rohkeutta irtaantua.
        Narsisti ei rakasta ketään eikä koskaan. Vain itseään.

• vähääkään rakasta!
        itsesyytös kirjoitti:

Olen itse tällainen alistettu nainen. Välillä ns."mukavuutta", jotta akka pysyy, sitten taas sama alistava, häijy luonne pulpahtaa esiin. Uhkailusta lepertelyyn, raivokohtauksesta kunnonperheenisänesitykseen, sitä samaa rallia vuosikaudet, ja minä milloin vintin purukasassa paossa, milloin raskaana jäätiköllä paiskottavana, milloin tuli turpiin laudanpätkästä.
        Sinun rakkautesi tätä luonnevikaista miestä kohtaan on riippuvaisuutta. Irrottaudu siitä ja koiranosastasi. Hommaa apuvoimia irrottautumiseen sillä mies ei varmastikaan hyvällä katso, että alistettava, peloteteltava, hyvillä puheilla manipuloitava ottaakin hyntteensä ja häipyy.
        Kun mietin nyt taaksejäänyttä avioliittoani tuntuu se painajaiselta ja ihmettelen miten ihmeessä siedin kaikkea tuota. Pelko sitoi,ja juuri tuo manipuloiminen. Heti kun mies aistii että nyt tuli liikaa, heti löysäsi liinaa ja astui esiin se "mukava mies".
        Tällaiset miehet ovat mestareita syyllistämään.
        Eroni syy ei kuulemma ole väkivaltaisuus, vaan kun "sinä riehaannuit"...

• äskeiseen
        vähääkään rakasta! kirjoitti:

Olen itse tällainen alistettu nainen. Välillä ns."mukavuutta", jotta akka pysyy, sitten taas sama alistava, häijy luonne pulpahtaa esiin. Uhkailusta lepertelyyn, raivokohtauksesta kunnonperheenisänesitykseen, sitä samaa rallia vuosikaudet, ja minä milloin vintin purukasassa paossa, milloin raskaana jäätiköllä paiskottavana, milloin tuli turpiin laudanpätkästä.
        Sinun rakkautesi tätä luonnevikaista miestä kohtaan on riippuvaisuutta. Irrottaudu siitä ja koiranosastasi. Hommaa apuvoimia irrottautumiseen sillä mies ei varmastikaan hyvällä katso, että alistettava, peloteteltava, hyvillä puheilla manipuloitava ottaakin hyntteensä ja häipyy.
        Kun mietin nyt taaksejäänyttä avioliittoani tuntuu se painajaiselta ja ihmettelen miten ihmeessä siedin kaikkea tuota. Pelko sitoi,ja juuri tuo manipuloiminen. Heti kun mies aistii että nyt tuli liikaa, heti löysäsi liinaa ja astui esiin se "mukava mies".
        Tällaiset miehet ovat mestareita syyllistämään.
        Eroni syy ei kuulemma ole väkivaltaisuus, vaan kun "sinä riehaannuit"...

olen nyt siis eronnut, joten tuosta kaikesta voi puhua menneessä aikamuodossa.
        Miten ihmeessä voit olla niin hölmö, että kuvittelet miehen muuttuvan? (Tiedän, olin itse aivan yhtä hölmö ja tuo hölmöys tärveli elämästäni pitkälti toistakymmentä vuotta).
        Ajattelepa vähän: et saa ajatella, puhua niin kuin haluat, et saa tavata ystäviäsi, et saa käydä missään, pienestäkin käy raivopääksi jne.
        Ja mies varmaan siitä muuttuu....varmaan muuttuukin: seuraava askel varmaan on ettet saa käydä enää kaupassakaan...eikä mahdollinen tuleva lapsenne olekaan muka hänen lapsensa jne...ja taas tulee turpiin jne...jne...

• itseäsi

Miestä motivoi kilpailu toisen uroksen kanssa. Siksi hän rupesi kanssasi, ei se sinusta tai kenestäkään välitä, jos kaipaat muuta, eroa. Sinänsä nuo tapahtumat ovat vinksahtaneitten kanssa ihan normaaleja.

• eli narsistiselta ihmiseltä

kuulustaa. Hän on käyttänyt sinuun henkistä ja fyysistä väkivaltaa, mitä vielä odotat.

Lisäksi tappouhkaukset eivät kuulu normaalissa parisuhteessa elävien tapaan ratkoa erimielisyyksiä.

Lopeta heti, seuraavaksi hän voi todella toteuttaa uhkauksen tappaa.

Hae apua tarvittaessa turvakodista ja poliisista, ihan mistä vain, mutta älä enää suostu elämään tuollaisen tyypin kanssa.

Älä todellakaan pohdi asiaa enää yksin, olet hyvä ja arvokas ihminen.

• Opetit(kostit)

en kerro kenellekkään. Mutta: Oma käyttäytymisesi on ollut ovelaa! (ei kerrota kenellekkään) Ei saanut selvää sinusta, olet manipuloinnin mestari!! Mitä ihmettelet? Sinähän jojotat kokoajan. psykologi

• Narskunvihaaja

..näiltä palstoilta!

• Logiikkaa
        Narskunvihaaja kirjoitti:

..näiltä palstoilta!

......................

• viestisi tarkoitus?

Puristaako pipo kesähelteilläkin?

Hae ihmeessä apua psykologilta.

• Logiikkaa
        viestisi tarkoitus? kirjoitti:

Puristaako pipo kesähelteilläkin?

Hae ihmeessä apua psykologilta.

Tarkoitukseni oli lukea rivienvälistä. Noh?

• olet!

Nimittäin tehnyt virheen jos toisenkin.

• riittää

nimittäin naisia, jotka roikkuvat ääliön kanssa ja rakastavat. Kyllähän tyypistä jo ennen yhteenmuuttoa oli nähtävissä mikä on miehiään. Turpaas saat viimeistään sitten kun olette hankkineet lapsukaisen. Luikkisin sinuna karkuun niin nopsaa kuin pääsen.

• hei

Varmasti löydät elämääsi ihmisen jota sinun ei tarvitse pelätä. Ja miehesi tarvitsee ammattiapua.

• pippuri

Kuulostaapa tosi tutulta.
        Kestin vaikka mitä aikani ja pari vuotta sitten pääsin lähtemään ja muuttamaan toiselle paikkakunnalle. Eipä saa vieläkään olla rauhassa, vaan vaanii silloin tällöin kotini pihalla ja soittelee uhkasoittojaan. Eilen oli väijyssä rapu nurkalla ja vetäsi silmän mustaksi. No nyt oli sit viimeinen silaus, rikosilmoitus tehty ja lähestymiskieltoanomus vireillä.
        Eli vinkki on selvä; lähde HETI ja lopeta kaikki yhteydenpito. Ei noi hullut parane!

• kaukokaipuu

no huh huh
      miksi olet tuollaisen kanssa- kysy itseltäsi haluatko tuollaisen loppuelämän-. siinä vastaus
      eli et halua. no jätä kaveri, ja hanki ihan uuusi kaveri- noitahan on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe