Miksi olen aina liian laiha?

jenna___

Olen juri 18 vuotta täyttänyt tyttö ja pituutta on 156 cm ja painoa 54 kg. Saan kuulla tosi usein että "Oletpa SÄ laiha" ja "syötkö kunnolla ku oot noin tikku?" ainoastaan terkkari on sanonu että olen oikein hyvän painoinen. niin minustakin, koska monet 175 cm missitki saattavat painaa minua vähemmän. Mistä ihmeestä voi siis johtua että sanotaan aina laihaksi?

Mulla on kunnon maha ja leveä lantio (tosin pienet rinnat) ja silti olen kuulemma luikku.. enkä usko että on raskaat luutkaan koska olen siro..

voiko siis se että on lyhyt, saada ihmiset ajattelemaan että on laiha??

alkaa tympiä se kun saan jokapaikassa kuulla olevani laiha..

16

3416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valittais

      Itse olen 157/43, eikä minua kukaan sano laihaksi. Että lucky you, nauti kehuista.

    • olla....

      Saattaa se olla pituuskin mikä vaikuttaa, vaikka yleensä lyhyt ihminen näyttää helposti paksummalta, koska paino on ikäänkuin pienemmässä paketissa :D Mutta toisaalta lyhyt ihminen näyttää aina pienemmältä, ja jotenkin ehkä sirommaltakin, jos on oikein hoikka.

      Älä pahastu, et sä kuitenkaan painosi puolesta ole liian laiha joten mitään syytä sulla ei ole huolestua painosi takia. Sä oot vaan ehkä tosi siron ja pienen näköinen, ja isommat ihmiset voi olla kateellisia ja sen takia ne sanoo noin "suoraan". Kurjaa kyllä että laihalle ihmiselle voidaan sanoa suoraan että "voi kamala miten laiha sä olet" mutta lihavalle ei kukaan kehtaisi sanoa että "voi kamala miten lihava sinä olet".

      • Nimetön

        totta, jos lihavalle kummastalee "voi miten lihava olet", se on paha juttu. Mutta jos hoikalle sanoo että oot tosi laiha ni se ei ole mitään.. kyllä minä ainakin otan haukusta jos joku sanoo kummastellen "et mikä vittu sulla on ku oot tollanen luikku, syötkö kunnolla?" mutta eihän se ole haukku, sehän on kehu..


      • ex-luuviulu
        Nimetön kirjoitti:

        totta, jos lihavalle kummastalee "voi miten lihava olet", se on paha juttu. Mutta jos hoikalle sanoo että oot tosi laiha ni se ei ole mitään.. kyllä minä ainakin otan haukusta jos joku sanoo kummastellen "et mikä vittu sulla on ku oot tollanen luikku, syötkö kunnolla?" mutta eihän se ole haukku, sehän on kehu..

        Siinä on kyllä suuri ero sanotaanko hoikaksi (posit.) vai laihaksi (negat.). Kuten nikistä näkee mua on "kehuttu" luuviuluksi ja mm. ruippanaksi. Ja tietysti laudaksi. Nyt "normipainoisena" ja vanhennuttuani voin sanoa, että kateutta se oli ämmiltä nuorta, nättiä tyttöä kohtaan. Haukkujat oli aina toisia naisia tai tyttöjä.

        AP:lle: Sulla on hyvät mitat, itse olin aikoinani jonkin verran sua köykäisempi. Olet varmaan oikein nätti pakkaus :).


    • ennen

      kuule tuntuu, että ovat vain kateellisia kun ei makkarat roiku ja perse ole hyllyvä.Et ole liian laiha ,laiha on luinen.kuulostat jus hyvän kokoselta.Älä pahoita mieltäsi.. ole ylpeä, ettå ei tarvi piehtaroida läskiensä kanssa.

    • ei kannata välittää

      No, minä oon 167 pitkä ja painan 50 eikä mulle oo kukaan muu sanonu, että oon liian laiha, paitsi pari yli 100 kiloista naista. Jos sanosin niille arvostelijoilleni, että niillä itsellä on muutema ylikilo,niin varmaan loukkaantuisivat ikihyviksi, mutta minusta on tosi noloa arvostella "kauhistelutyylillä" toisten ulkonäköä. Koko lähes 30-vuotisen elämäni olen ollut tämän kokoinen, lukuunottamatta raskauksiani. Ei minua huvita toisten mielipiteiden mukaan lihottaa/laihduttaa, saisin leikkiä jojoa;) Pitää aina pohtia toisen motiivia sanomisilleen. Monesti tuommoiset sanomiset voi laittaa kateuden/ilkeilyn piikkiin, harvoin aidon huolestumisen.

    • ...

      Olen itse 163cm ja n.50 kg. Jatkuvasti joku kyselee, että syötkö varmasti kunnolla ja et kai vain liiku liikaa. En mielestäni ole liian laiha vaikka hoikka olenkin. Lihasta mulla ei mitenkään hirveästi ole ja siksi varmasti näytän laihemmalta kuin mitä olen. Tykkään syödä terveellisesti ja liikkua ja siksipä olen saanut myös kommentteja että minkä ihmeen takia sä tollai vauhkoat kun ei tarvitse. Mä en vaan yksinkertaisesti halua tästä lihoa ja terveelliset elämäntavat on minulle tärkeitä, että jaksan opiskella jne. Olenkin monesti miettinyt että mistä nämä kommentoijat tietävät vaikka laihuuteni olisi minulle ongelma ja haluaisin lihoa??En minäkään niin huonokäytöksinen ole että kysyn lihavalta että miks ihmeessä olet noin lihava :/

      • 160/45

        Inhottaa aina, kun keskustelu kääntyy painoon.
        Uudetkin tuttavuudet kommentoivat melkein heti
        jotain painostani. En itse sorsi lihavia,
        toivon ettei minua suljettaisi ainakaan
        painon takia ulkopuolelle!
        En enempääkään jaksaisi mukanani kantaa.
        Muut kokevat minut varmasti laihemmaksi kuin
        olenkaan. Poden joskus huonoa omatuntoa
        painostani. Mutta usein mietin myös, että
        miksi jos painoni ei ole minulle ongelma vaan
        niille toisille.


    • meitä

      Älä hermostu, et ole liian laiha! Nauti siroudestasi!

      Minunkin hoikkuuteni kiinnitettiin huomiota kouluikäisenä ja lukioikäisenä (158 cm, 48 kg) varmaankin sen vuoksi, että kaikkia hoikkia ihmisiä luultiin anorektikoiksi. Olen vieläkin 30-vuotiaana saman kokoinen ja nyt ihmiset alkavat uskoa, että olen rakenteeltani tällainen. En kerta kaikkiaan liho vaikka söisin mitä.

      • Nauravalokki

        Mä oon 22 v, 166 cm ja 47 kg. Äitini oli vielä päälle kolmikymppisenä 171 cm ja 48 kg, nyt jo 57 kg. Tämä on siis ihan geeneistä johtuvaa, etten liho millään. Varmaan sitten, kun saan lapsia:) Ärsyttää vaan, kun näytän noin 15-vuotiaalta, rinnat jopa AA;) Ois kiva olla vähän pidempi, pituudeksi ennustettiin väh. 175 cm. Isä 182 cm ja velikin 188 cm. Sain justiinsa lasit, niitten kans näytän hieman vanhemmalta jopa! Kiva käydä työhaastatteluissa, kun näyttää lapselta ja lapsen muodotkin melkein.


      • Lapsellinen
        Nauravalokki kirjoitti:

        Mä oon 22 v, 166 cm ja 47 kg. Äitini oli vielä päälle kolmikymppisenä 171 cm ja 48 kg, nyt jo 57 kg. Tämä on siis ihan geeneistä johtuvaa, etten liho millään. Varmaan sitten, kun saan lapsia:) Ärsyttää vaan, kun näytän noin 15-vuotiaalta, rinnat jopa AA;) Ois kiva olla vähän pidempi, pituudeksi ennustettiin väh. 175 cm. Isä 182 cm ja velikin 188 cm. Sain justiinsa lasit, niitten kans näytän hieman vanhemmalta jopa! Kiva käydä työhaastatteluissa, kun näyttää lapselta ja lapsen muodotkin melkein.

        Eipä lasten saantikaan (onneksi =)) välttämättä lihota. Mulla on neljä alle 8v. lasta, itsellä ikää 40v. ja silti mitat suunnilleen samat kuin viimeiset parikymmentä vuotta ollut: 165cm/51 kg. Tämän ikäisenä sitä osaa jo tuntea ylpeyttäkin hoikkuuttaan kohtaan ;).


      • mn-68
        Lapsellinen kirjoitti:

        Eipä lasten saantikaan (onneksi =)) välttämättä lihota. Mulla on neljä alle 8v. lasta, itsellä ikää 40v. ja silti mitat suunnilleen samat kuin viimeiset parikymmentä vuotta ollut: 165cm/51 kg. Tämän ikäisenä sitä osaa jo tuntea ylpeyttäkin hoikkuuttaan kohtaan ;).

        Myös minulla on 4 lasta.Ikää 38 vuotta.
        painan saman verran kuin teininä.Eli pituutta 164 cm ja painoa 49 kg.
        Syödä saa mitä tahansa ja milloin tahansa.
        Eli ei tosiaan ikä,eikä lapsetkaan tee kaikille painoa : )


    • vanhenet

      Kymmenen vuoden kuluttua et välttämättä kuule tuollaisia kommentteja. Luonnostaan hoikka ihminen näyttää jo kolmessakympissä omalla tavallaan normaalilta ja tyhmät kommentit loppuvat. Nykymaailmassa huolestutaan ihan aiheesta, jos nuori on hoikka, vaikkei se aiheellista olisikaan.

      Ketjun alkupään kirjoittajille sanoisin, että asioista voi keskustella asiallisemminkin kuin vetämällä juttuun "roikkuvat p****eet" ja "hyllyvät ihrat". Noilla kommenteilla paljastaa vain omat pikkuaivonsa. Sen oman muotonsa arvon voi mitata muutenkin kuin arvostelemalla toisia.

    • Laihako?

      Minustakin tuntuu turhauttavalta kun ihmiset kauhistelevat "laihuuttani". Minulla on ihan kunnon vatsa ja reidet, sekä aika isot lihaksetkin. Silti olen vain 156/38 (14 vuotta). En minäkään mene sanomaan kellekkään "hyi olkoon kun olet lihava". Ihmiset usein luulevat etteivät toiset loukkaannu jos heitä sanotaan laihaksi. Usein etenkin ylipainoisilla on tällainen kuva.

    • Anonyymi

      Mä syön ja syön vuosi vuodelta enemmän ruokaa mutta olen koko luokkani laihin tyttö tämä on kestänyt jo kymmen vuotta. Mutta olen huomannut kun laihdun enemmän minulla on vähän vaikeampi hengittää enkä mä tiiä mitä tehdä

    • Anonyymi

      Älä välitä nykyajan mukamas "normaalipainoinen" on reippaasti jo ylipainoa varsinkin naisissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe