Nyt se sitten tuli, "Teitä pyydetään henkilökohtaisesti noutamaan jne....."
Ihan varmasti en sitä nouda! En halua olla ilkeä puolisolleni(mikä sana!!), mutta en vain kykene siihen. En halua mennä sinne itkemään. On niin helvetin vaikeaa koko ajan ja pelkään romahtavani siellä. Sanoin miehelleni, että hakekoon sen itse. Hän sanoi vitun tyhmäksi! Eihän hän voi sitä tehdä. Valtakirja on kuitenkin kirjeessä mukana.
En haluaisi olla hankalakaan, tottahan tämä on ja asiat on hyväksyttävä, mutta en voi tästä asiasta puhua kenellekään ilman itkua. Pitäisi mennä työkkäriin, kelaan, sosiaalitoimistoon, enkä pysty mihinkään. Mies ehdotti lääkäriä, mutta en pysty edes aikaa varaamaan. En pysty puhumaan puhelimessa itkultani.
Annan asioiden olla, en tee mitään, hyvä että edes tänne voi kirjoittaa.
haaste
13
1211
Vastaukset
- onnellinen ex-vaimo
se sinulle tuodaan.
Kun ex-mieheni ei hakenu hän sai ovikellon soiton illalla kun rauhassa oli katsonu tv-tä ja haastemishän sillä ojensi tiedon erostamme.
Hyvä kun yhteiskunta on näin hyvin toimiva ja kaikilla sama laki.- tyhmäminä
No selvisihän se asia sähköpostitse. Miehen voi valtuutta hakemaan sen hemmetin haasteen. Saa hoitaa loppuun asti sen, minkä on aloittanut! Eiköhän se riitä, että nimeni paperiin laitan. Mitään enemmän en jaksa.
- idiootti
tyhmäminä kirjoitti:
No selvisihän se asia sähköpostitse. Miehen voi valtuutta hakemaan sen hemmetin haasteen. Saa hoitaa loppuun asti sen, minkä on aloittanut! Eiköhän se riitä, että nimeni paperiin laitan. Mitään enemmän en jaksa.
Korjaan;
ei se niin mennytkään, sain väärää tietoa, mieheni on jäävi! "Asiankäsittelijä" käräjäoikeudesta juuri äsken soitti, pyysi anteeksi(!)antamaansa väärää tietoa ja sanoi, että koita nyt joku keksiä haasteesi hakemaan (itku tuli). Olishan se pitänyt arvata. Olen ihan raivona ja sekaisin. Nyt on sellainen mieliala, että tikkua ristiin en tähän asiaan laita. Miksi minun pitäisi, kun koko elämä hajoaa? Miksi ystävieni pitäisi? Miksei "mieheni" voi hoitaa asioita? Minulle pelkkä oleminen tässä maailmassa on nyt vaikeaa, asioiden hoitamisesta puhumattakaan.
Tämä "oikeuden palvelija" mainitsi myös, että poliisille asia menee(mitä se sitten tarkoittaakaan...), jos ei sopua yhdestä vitun haasteen hakemisesta tai vastaanottamisesta löydy. Näinkö meitä hylättyjä kohdellaan?
En saatana sentään edes naimisiin halunnut, mies halusi. Rakastinhan ja rakastan edelleen, puoli vuotta pohdittiin, että miksi naimisiin. Hän halusi elää kanssani lopun elämäänsä, kuin myös minä hänen kanssaan. Olisihan voitu yhdessä olla ilman maistraatissa käymistäkin. Se vain oli hänelle tärkeää. Monesti kysyi, että et kai kadu? sekä ennen että jälkeen "virallistamisen". Nyt vuoden aviossaolon jälkeen hän päätti, että ei tästä mitään tule. Ei hän minua rakasta, ei ole koskaan rakastanutkaan. Hakkaan päätäni seinään, koska olen ollut niin idiootti! Minä hoidin kaikki silloin kun naimisiin mentiin, hän saa hoitaa nyt eron. idiootti kirjoitti:
Korjaan;
ei se niin mennytkään, sain väärää tietoa, mieheni on jäävi! "Asiankäsittelijä" käräjäoikeudesta juuri äsken soitti, pyysi anteeksi(!)antamaansa väärää tietoa ja sanoi, että koita nyt joku keksiä haasteesi hakemaan (itku tuli). Olishan se pitänyt arvata. Olen ihan raivona ja sekaisin. Nyt on sellainen mieliala, että tikkua ristiin en tähän asiaan laita. Miksi minun pitäisi, kun koko elämä hajoaa? Miksi ystävieni pitäisi? Miksei "mieheni" voi hoitaa asioita? Minulle pelkkä oleminen tässä maailmassa on nyt vaikeaa, asioiden hoitamisesta puhumattakaan.
Tämä "oikeuden palvelija" mainitsi myös, että poliisille asia menee(mitä se sitten tarkoittaakaan...), jos ei sopua yhdestä vitun haasteen hakemisesta tai vastaanottamisesta löydy. Näinkö meitä hylättyjä kohdellaan?
En saatana sentään edes naimisiin halunnut, mies halusi. Rakastinhan ja rakastan edelleen, puoli vuotta pohdittiin, että miksi naimisiin. Hän halusi elää kanssani lopun elämäänsä, kuin myös minä hänen kanssaan. Olisihan voitu yhdessä olla ilman maistraatissa käymistäkin. Se vain oli hänelle tärkeää. Monesti kysyi, että et kai kadu? sekä ennen että jälkeen "virallistamisen". Nyt vuoden aviossaolon jälkeen hän päätti, että ei tästä mitään tule. Ei hän minua rakasta, ei ole koskaan rakastanutkaan. Hakkaan päätäni seinään, koska olen ollut niin idiootti! Minä hoidin kaikki silloin kun naimisiin mentiin, hän saa hoitaa nyt eron.Avioero tulee 100% varmuudella ... oikeuden kuitenkin saatava "erotettavalta" vastine, minkä tarkoitus on varmistaa että tiedät sinusta haetun avioeroa.
Ylleensä ihmiset allekirjoittavat sen lapun joka aivan varmasti on tullut sinulle postitse aikaa sitten ... taisit heittää roskiin palautuskuorineen.
Noh, silloin homma etenee haastemiehelle. Ei, edelleenkään sinun ei tarvitse hakea mitään ellet tahdo.
Viimeinen vaihtoehto on että haastemies tulee henk.koht. selvittämään asian sinulle esim. työpaikallesi ... sitäkö tahdot?- heti jos...
M36 kirjoitti:
Avioero tulee 100% varmuudella ... oikeuden kuitenkin saatava "erotettavalta" vastine, minkä tarkoitus on varmistaa että tiedät sinusta haetun avioeroa.
Ylleensä ihmiset allekirjoittavat sen lapun joka aivan varmasti on tullut sinulle postitse aikaa sitten ... taisit heittää roskiin palautuskuorineen.
Noh, silloin homma etenee haastemiehelle. Ei, edelleenkään sinun ei tarvitse hakea mitään ellet tahdo.
Viimeinen vaihtoehto on että haastemies tulee henk.koht. selvittämään asian sinulle esim. työpaikallesi ... sitäkö tahdot?Jos se niin yksinkertaista olisikin! Minulle tuli kirje, jossa kehoitettiin henkilökohtaisesti noutamaan asiakirjoja käräjäoikeuden tiedoksiantokeskuksesta. Mitään muuta lippua tai lappua ei minulle ole tullut. Olisin allekirjoittanut, jos olisi ollut jotain allekirjoitettavaa!
heti jos... kirjoitti:
Jos se niin yksinkertaista olisikin! Minulle tuli kirje, jossa kehoitettiin henkilökohtaisesti noutamaan asiakirjoja käräjäoikeuden tiedoksiantokeskuksesta. Mitään muuta lippua tai lappua ei minulle ole tullut. Olisin allekirjoittanut, jos olisi ollut jotain allekirjoitettavaa!
... no ei se noin mene, tai varsinkaan pitäisi mennä !!!
Ei sinun "erotettavana" mitään mistään pitäisi noutaa, vaan sada kirje käräjäoikeudesta minkä ellekirjoitat ja palautat postilaatikkoon.
Ellet sitä tee, niin sitten alkaaa tuo haastemies rumba.
Jokin tuossa kuviossanne mättää ... en keksi mikä.- idiootti
heti jos... kirjoitti:
Jos se niin yksinkertaista olisikin! Minulle tuli kirje, jossa kehoitettiin henkilökohtaisesti noutamaan asiakirjoja käräjäoikeuden tiedoksiantokeskuksesta. Mitään muuta lippua tai lappua ei minulle ole tullut. Olisin allekirjoittanut, jos olisi ollut jotain allekirjoitettavaa!
Kyllä tiedän, että ero tulee, mutta miksi minun pitäisi nähdä vaivaa asiasta, jota en halua? Olin ottanut selvää asioista sen verran, että luulin sen olevan "helppoa", yhtä helppoa kuin avioeron hakijalle. Kunhan vain sähköpostitse erohakemuksen laitat, niin siinä se! Ja toinen asianomainen allekirjoittaa! Helvetti sentään, tässä pitäisi vielä jotain asiakirjoja ruveta hakemaan! Ei kiitos! Olen vielä enemmän raivoa täynnä!!!
- hankala?
M36 kirjoitti:
... no ei se noin mene, tai varsinkaan pitäisi mennä !!!
Ei sinun "erotettavana" mitään mistään pitäisi noutaa, vaan sada kirje käräjäoikeudesta minkä ellekirjoitat ja palautat postilaatikkoon.
Ellet sitä tee, niin sitten alkaaa tuo haastemies rumba.
Jokin tuossa kuviossanne mättää ... en keksi mikä.Tässä kaupungissa näyttää kaikki olevan vaikeaa, yksinkertaiset asiat tehdään monimutkaisiksi. Ei ihme, että joka paikkaan on jono. Paperinlajittelijoita riittää. Oli kyse sitten avioerosta, terveydenhuollosta, mielenterveydestä, katkaisuhoidosta, sosiaaliturvasta, ihan mistä vaan... Kai "he" toivovat, että se onneton siellä jonossa ehtii kuolla, ennenkuin perille pääsee.
hankala? kirjoitti:
Tässä kaupungissa näyttää kaikki olevan vaikeaa, yksinkertaiset asiat tehdään monimutkaisiksi. Ei ihme, että joka paikkaan on jono. Paperinlajittelijoita riittää. Oli kyse sitten avioerosta, terveydenhuollosta, mielenterveydestä, katkaisuhoidosta, sosiaaliturvasta, ihan mistä vaan... Kai "he" toivovat, että se onneton siellä jonossa ehtii kuolla, ennenkuin perille pääsee.
... missä käräjäoikeus tekee asiat kalliimman ja vaikeamman kautta kuin nyt väität, eli pistää haastemiehen asialle, kun saman asian voisi hoitaa postittamalla ko. vastine sulle allekirjoitettavaksi.
Jotenkin en jaksa uskoa tarinaasi ... sen kyllä, että nyt juttu haastemiehellä, mutta en sitä, ettäkö et olisi saanut vastinetta ja sen palautuskuorta ensin oikeudesta ihan postiluukkuusi.
Mitta mitäpä minun uskomiseni tässä mitään auttaa tai muuta.idiootti kirjoitti:
Kyllä tiedän, että ero tulee, mutta miksi minun pitäisi nähdä vaivaa asiasta, jota en halua? Olin ottanut selvää asioista sen verran, että luulin sen olevan "helppoa", yhtä helppoa kuin avioeron hakijalle. Kunhan vain sähköpostitse erohakemuksen laitat, niin siinä se! Ja toinen asianomainen allekirjoittaa! Helvetti sentään, tässä pitäisi vielä jotain asiakirjoja ruveta hakemaan! Ei kiitos! Olen vielä enemmän raivoa täynnä!!!
... anna olla, kyllä se haastemies tulee sinua tapaamaan ihan henkilökohtaisesti, ja kertoo asiansa. Odottele rauhassa.
- minäpä taas
M36 kirjoitti:
... missä käräjäoikeus tekee asiat kalliimman ja vaikeamman kautta kuin nyt väität, eli pistää haastemiehen asialle, kun saman asian voisi hoitaa postittamalla ko. vastine sulle allekirjoitettavaksi.
Jotenkin en jaksa uskoa tarinaasi ... sen kyllä, että nyt juttu haastemiehellä, mutta en sitä, ettäkö et olisi saanut vastinetta ja sen palautuskuorta ensin oikeudesta ihan postiluukkuusi.
Mitta mitäpä minun uskomiseni tässä mitään auttaa tai muuta.Pitääkö minun tämä kirje sinulle postittaa, jotta uskoisit?
"Teitä pyydetään henkilökohtaisesti noutamaan Teille osoitettuja asiakirjoja Turun käräjäoikeuden tiedoksiantokeskuksesta, jonka osoite on jne." Mitään muuta postiluukusta ei ole tullut ja piste.
- Azeitona
Tiedän tuon itkufiiliksen. Minä tilasin kuin tilasinkin ajan työterveyslääkärille. Ajan sain varattua itkemättä, kun ajanvaraaja ei kysele mitään syitä. Lääkärille itkeä tihrustin. Mutta kyllä kannatti käydä, sain tiukkoja paikkoja varten rauhoittavia, ja olen selvinnyt tilanteista todella rauhallisesti. Mitään huumepöhnää ei nuo lääkkeet aiheuta, on sen verran pieni annostus, mutta mieli pysyy rauhallisena. Ihan joka päivä en edes lääkettä ota, sillä olen saanut tilannetta jo jonkin verran haltuun. Voimia sinulle.
- Vesanto
Sain arkkitehti mieheltäni haasteen ollessani 25 vuotias. Olin sinä kesänä Keravan Talmassa töissä puutarhassa kahden poikani kanssa. Pojat olivat noin 4- vuotias ja toinen 1 1/2 vuotias. Tein kovasti töitä, koska mies juopotteli kovasti Järvenpäässä. Hän oli jopa ottanut itselleen poikien lapsilisät. En saanut työttömyyskorvausta enkä Toimeentulotukea, syy oli, että olin avioliitossa ja miehellä oli hyvä palkka. Olin itse vielä äitiyslomalla.
Eräänä päivänä ajoi pihaan haastemies ja toi haasteen, jossa mieheni haki avioeroa minusta.
Olin ällistynyt, koska työ, jossa olin oli vain kesätyö.
Siinä hän vaati lapsia itselleen.
Sai hän lapset, koska oli minua yli 10 vuotta vanhempi, hänellä oli vakituinen työ ja oma asunto.
Niin siinä sitten kävi.
Hankin uudet lapset. Ja olen nyt onnellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042935Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391550Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921412- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481176Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121138Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze117957Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89892Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44773