Naisia uhkaa vaarat yötyössä

TutkimusDataa

Yötyö on vaaarallista naisille ja heidän terveydelleen. Yötyö lisää huomatavasti naisten rinasyövän todennäköisyttä. Syynä on valon vaikutus hormonitoimintaan, joka jotain vielä tuntemattoman mekanismin kautta lisää rintasyöpää.

Naisten pitäisi noudattaa päivän ja yörn luonnolista vaihtelua unirytmissään. Sokeilla naisilla ei esiinny lainkaan rintasyöpää, mikä viitaa juuri valon tärkeään vaikutukseen tässä asiassa.

8

1923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiki88

      Jossain Keskon varastossa olisi pimeämpää öisin?

      Siellä on saman valoista, ja saman lämpöistä ( 4)oli sitten yö, päivä, kesä, talvi...

    • hoitoon

      Äitini ei ole koskaan tehnyt yötöitä ja sai rintasyövän. Itse teen viidessä vuorossa töitä ja kyllä sanon että jos joku sairastuttaa niin se aamuvuorot. Sitäpaitsi oletko huomannut että kohta on taas pimeä koko ajan eli jos tekisin 8-16 niin mennen tuleen palatessa olisi pimeää. Mistä muuten olet saanut päähäsi ettei sokeilla ole rintasyöpää.

    • vaikka ei uskoisi

      Jo pitkälti yli 2000 on allekirjoittanut vettomuksen osoitteessa www.adressit.com sivulla kaksi(2) otsikoituun "Rikollisten ulkomaalaisten karkoittaminen".
      Kaikkien ryöstettyjen, raiskattujen ja pahoinpideltyjen puolesta. Edes suvaitsevaisuuden hekumoissa emme enää voi sulkea silmiänne katuväkivallalta.
      Allekirjoita sinäkin, kiitos.

    • niin on

      minäkin olen lukenut samaisen txtin että rintasyövän riski lisääntyy yövuoroissa!!

    • hoituri

      löysin tämmösen txtin netistä:

      Yötyö aiheuttaa runsaasti terveyshaittoja. niide n keskeisenä syynä on,että ihminen on evoluution aikana sopeutnut päiväelämään ja normaali vuorokautinen valoisuusvaihtelu säätää laajalti sisäistä toimintaamme. YÖTYÖ TEHDÄÄN KEINOVALOSSA, MIKÄ VÄHENTÄÄ NORMAALIA ESTROGEENIERITYSTÄ. nämä hormonivaikutukset yhdessä selittänevät tuoreen metaanalyysin tulokset joiden mukaan rintasyöpään sairastumisen riski on yötyötä tekevillä 1,5 kertainen päivätyötä tekevillä verrattuna.suomessa arviolta 100 uutta rintasyöpätapausta johtuu yötyötä tekevillä. ELIKKÄ NAISILLE OLEVIA TERVEYSHAITTOJA:
      -rintasyöpä
      -keskenmenot
      -ennenaikaiset synnytykset
      -vastasyntyneen pienipainoisuus

    • zuzu

      Luin tuon tutkimuksen yötyön vaaroista. Sen jälkeen on tehty ainakin yksi tutkimus jossa todetaan vuorotyö elimistölle kaikkein vaarallisemmaksi, koska siinä ei ole minkäänlaista rytmiä. Uni-valve-rytmi heittää viikosta toiseen.
      Itselleni aamuvuorot aiheuttaa paitsi harmaita hiuksia, myös kunnon jet-lag-oireyhtymän. Mieluummin siis yötyötä kenelle se sopii, eikä väkisin muutettua rytmiä.

      Hoitoalalla vakituisten "yökköjen" vaihtaminen siihen, että kaikki tekevät kolmea vuoroa oli malliesimerkki siitä, kuinka joku ulkopuolinen "tietää" paremmin, mikä muille on hyväksi.

      • hullun hommaa

        Meiltäkin oli vakiyököt poistettu kolmeen vuoroon ja kaikki vaikka väkisin öitä tekemään ennen kuin tulin taloon.

        Ihmettelin kun kaikki öistä purnasivat ja minä yritin niitä haalia ja toivoa. Kunnes tajusin, että kysäsempä johtajalta saanko tehdä pelkkää yötä. Sehän sopikin mainiosti, koska suurin häly asian ympäriltä (ettei saa olla vakiyökköjä) oli kadonnut. ja kyllä minua kiittivät, varsinkin pienten lasten äidit ja pelokkaat ihmiset. (ollaan yksin yöllä...)


      • hui kauhistus
        hullun hommaa kirjoitti:

        Meiltäkin oli vakiyököt poistettu kolmeen vuoroon ja kaikki vaikka väkisin öitä tekemään ennen kuin tulin taloon.

        Ihmettelin kun kaikki öistä purnasivat ja minä yritin niitä haalia ja toivoa. Kunnes tajusin, että kysäsempä johtajalta saanko tehdä pelkkää yötä. Sehän sopikin mainiosti, koska suurin häly asian ympäriltä (ettei saa olla vakiyökköjä) oli kadonnut. ja kyllä minua kiittivät, varsinkin pienten lasten äidit ja pelokkaat ihmiset. (ollaan yksin yöllä...)

        yöllä paljon mieluisampaa työskennellä eikä sitä rintasyöpäriskin vaaraa liene liikaa ole kun ei ole noita rintojakaan liikoja suotu...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe